Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rix

Lamp te dichtij

Recommended Posts

Uhm ja kijk een klein probleem dat erg groot kan worden p.jpeg

De planten zitten veel te dicht bij de lamp... snel advies nodig.

Rix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zekker ja hang de lamp dan hoger???

Of kan dat niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat zekker ja hang de lamp dan hoger???

Of kan dat niet?

haha lijkt me logisch dat die lamp niet hoger kan....

 

buigen is een optie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet als je het goed doet.... Het zou zelfs meer kunnen opleveren omdat je een groter oppervlak licht geeft als ie 90graden krom hangt. Je heb geen keus zo te zien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een spreader kopen en die onder je bulb hangen, dat is ook een mogelijkheid .

Share this post


Link to post
Share on other sites
De planten zitten veel te dicht bij de lamp... snel advies nodig.

Rix

 

aan de foto te zien zit je plantje nog in de groei. Reken er maar op dat als je je plantje in de bloei zet hij nog zon 3 weken doorgroeit je moet dus een andere kast hebben wil je planten af laten bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm ja je kunt niet op de foto zien maar de planten staan al binja 2 weken in bloei zitten ook overal topjes... maar ik den dat ik maar ga buigen, ff wachten totdat de lampen aanzijn en dan maar buigen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een spreader besteld ik heb nu met kippengaas de boel gebogen

 

p.jpeg

 

Ben alleen bang dat de onderste toppen geen licht meer krijgen en wat moet ik doen met die spriet takken met bijna geen toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste bladeren en toppen, sommige van die spriet dingen ook. Je moet wat meer ruimte maken zo te zien. Kan je misschien een betere foto plaatsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de lamp staat nu aan dus ik kan nu geen duidelijke foto's maken maar ze hebben we echt teweinig ruimte, maar kan het weghalen van die spriettakjes geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee , kan geen kwaad . Het gaat toch om takjes die weinig licht vangen ,en voor de plant du sweinig betekenen.

 

Een spreader is een metalen plaatje met - V- vorm die je recht onder je bulb bevestigt. Het verspreidt de warmte en het licht naar de planten die het verst van de lamp afgroeien . Met zo'n spreader kun je lamp dus ook dichterbij je planten hangen ,zonder dat ze verbranden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een spreader besteld, heb voor de rest alle planten een beetje omgebogen met kippengaas en ik laat ze ook over het kippengaas lopen.

 

p.jpeg

 

p.jpeg

 

We zijn er helaas een paar topjes verbrand ik krijg geen scherpe foto's helaas

 

p.jpeg

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik gaan zagen en dak eraf

scherm je planten goed af voordat je gaat zagen, snel constructie maken, en lamp een meter hoger.

 

 

red die plantjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meter bedoel je vast niet letterlijk,toch? dat is wel erg ver weg van de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn spreader heeft wonderen verricht, mijn toppen verbranden niet meer en ze lijken nu overal aardig groot te worden.

 

p.jpeg

 

p.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen met dat kippegaas zul je straks heel veel werk mee hebben als je gaat knippen . :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dude, hoe heb jij gekweekt? Ik ben geinteresseerd want mijn ruimte is ongeveer even groot (alleen misschien een beetje hoger) en ik zoek een goede formule...

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik zoek een goede formule...

daar is iedereen naar op zoek :angry:

 

er is geen ''vaststaande'' formule te hanteren...er is gewoon té veel varieteit in van alles en nog wat (luchtvochtigheid/voorgroeiperiode/soort voeding/toevoegingen ?/luchtdruk!/grond-temperatuur/dag-nachttemperatuur/soort plant....enz..enz...enz...

 

je moet je planten gewoon ''begrijpen'' dat is 't hele trucje :|

 

en zelfs dan kun je nog niet zeggen dat 't de volgende kweek ook weer zo gaat !

 

ik snap ook niet hoe 't kan dat ze in de shop schema's verkopen waar álles precies al opstaat wat je pér week moet geven :) ...dat is gewoon vragen om problemen vind ik. (meestal in de vorm van overvoeding)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik bedoel, wat kan ik het beste doen, veel planten met en korte groeiperiode of weinig met een lange of zoiets, en hoe lang dan die groeiperiode, etc etc

 

maar ja misschien wel moeilijk te beantwoorden

Edited by didgemon

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee ik bedoel, wat kan ik het beste doen, veel planten met en korte groeiperiode of weinig met een lange of zoiets

er zijn er die ze vanaf dag 1 in de bloei zetten, maar ik ken er ook die ze 2-3 weken laat voorgroeien......en alles daartussenin...

 

zelf vind ik 12 planten onder 'n lamp goed...en dan 7-10 dagen voorgroei...

 

maar...dit is een beetje offtopic :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...