Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stonedisland1

Voeding Geven Vanaf Wanneer ?

Recommended Posts

als ik mijn stekjes heb gekocht moet ik ze dan direct water met voeding geven en hoevaak moet je stekjes water geven, 1 x in de 3 dagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor een substraat gebruik je ? Als je voor bemeste grond hebt hoef je niet meteen te voeden. Afzuren en wat root stimulator mocht je daarin geloven. ... Hoeveel water kan niemand je vertellen. Dat is gevoel kweken. Niet teveel. heeft te maken met veel factoren in je hok. LV, Hitte, type potten, type substraat lalalala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel forum staat vol met kweekverslagen ga die is lezen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vragen over hoeveel water er bij de planten moet kun je niet beantwoorden

Elke plant heeft heeft andere behoeftes

Als je de verslagen lees heb je beetje een idee wat er gegeven word

 

Ik geef altijd vanonder water dan word overbewatering een stuk moeilijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik de grond van carra tenna is een licht bemest substraat.

ik heb daarbij ook rhizotonic van canna terra en terra vega/flores , boost en pk 13,14.

op het schema staat dat ik rihzotonic en en canna vega de eerste week moet toevoegen.

dus moet ik ze dan direct bij het in potten zetten met die voeding water geven.

 

ps. ik lees ook veel forums maar vindt het antwoord niet dus doe ik het maar zo..

 

gr. jeffa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd t schema maar aan, daar kom je een heel eind mee.

Misschien alle hoeveelheden wat lager zetten dan de max, anders gaat je ec door t dak en daar houden veel soortjes niet van.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp. moet ik eerst het min aanhouden dan de ec en ph weten dan zo nodig op bouwen met naar de gewenste ph en ec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak maar eens 10 liter voedingswater aan, en ga daar de ph en ec van afstellen.

Kwestie van oefenen, zeker ph- doseren is wel een kunstje apart.

Let ook bv maar eens op wat er met de ph gebeurt als je je mix een halfuurtje laat staan.

 

Het canna schema is erg zwaar voor planten, de meeste kwekers draaien prima met de helft vd aanbevolen doseringen, ga je in t begin te hoog van start krijg je over 4/5 weken problemen door opgehoopte voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon kraanwater geven eerste 2 weken op nieuwe aarde. Daarna ec opbouwen van 1.0 naar 1.8 ongeveer. Afzuren doe ik zelf al jaren niet meer en dat bevalt me zeer goed. Stekkies groeien ook trager op een hogere ec. In light mix zit zat voeding voor de eerste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker ph- doseren is wel een kunstje apart.

Je schiet inderdaad snel door. Daarom verdun ik pH- en pH+ altijd 1:10. Het is ook beter om de Ph in stapjes te verhogen of verlagen.

 

@ topicstarter: pas op met rhizotonic. De pH daarvan is extreem hoog, dus niet geven mocht je geen pH meter hebben. Als je voeding gaat geven volgens het schema van de fabrikant geef je meestal te veel. Zo'n 60% van de aanbevolen dosis is meestal meer dan genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder ph meter geen rhizotonic ? op het schema staat van rhizotonic 10-30 op 10l. dus dan zou ik in 18 ml op 10l moeten doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat je altijd de pH moet meten en naar beneden bijstellen als je rhizotonic gebruikt. Je zit met rhizotonic al snel op een pH van 10 en daar houden de plantjes niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...