Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MasterM

Voorbereidingen & Beginnersvragen Guerilla

Recommended Posts

Beste heren Greenthumb,

 

Ik heb een brandende vraag met het oog op een Guerilla kweek.

Wat zijn jullie meningen over het eventueel werken met stekjes?

Ik kan me goed voorstellen dat stekjes minder bestand zijn tegen het weer dan bijv. zelfgekiemde zaden.

Vandaar dat ik het op het forum gooi.

 

Bvd,

 

MaestroM

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik kan me goed voorstellen dat stekjes minder bestand zijn tegen het weer dan bijv. zelfgekiemde zaden.

 

 

Een stek is genetisch identiek aan de zaailing waar die vanaf komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken had je al veel eerder mee moeten beginnen voor dit seizoen toch... duurt wel ff voordat ze geworteld zijn lijkt me. Kweek gwn uit zaad en gooi de mannetjes eruit. Ze zijn vaak sterker ook idd (penwortel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekken gaat kopen kun je zeker doen.

Als je ze nog moet gaan maken van moederplanten dan ben je wel aan de late kant nu.

 

Met stekken gaat prima als je ze zet over 3 weken heb je alle tijd om nog gaten te maken en bemesten

 

Het enige probleem met stekken is dat je geen pen wortel hebt maar met grote gaten groeien je wortels goed in de breedte en verankeren ze de planten goed.

 

Ander probleem is dat je niet zeker weet wat voor planten je krijgt.

Je kan ook lang bloeiers krijgen en dan ben je als je pech het Tot eind oktober nog bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken had je al veel eerder mee moeten beginnen voor dit seizoen toch... duurt wel ff voordat ze geworteld zijn lijkt me. Kweek gwn uit zaad en gooi de mannetjes eruit. Ze zijn vaak sterker ook idd (penwortel).

 

Veel eerder beginnen, dan hadden ze in de vorst gestaan, zaadplanten zijn wel sterker dan stekken maar je kan je stekken ook eerst goed laten wortel schieten, en dan op de spot zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij vragen hierover lees je in de gidsen,

:closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...