Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

je hoeft me niks te leren haha is maar kleintje dit

en wat ik al in het begin zei beetje raare start gehad planten week onder de lamp en 5 dagen groei zoude ze toch groter moeten zijn

commentaar is prima maar kom dan met iets zinvols ipv uit trekken of bakt er niks van

zie anders niemand anders zulke verslagen maken, snap zelf ook wel dat die planten klein zijn

wat ik al aangaf vorige ronde niks aan de hand draai anders gewoon 1 op 1 maar kweek nooit pp

bij haze een stuk meer strek deze blijven stuk kleiner

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo fatamorgana ik zat een beetje mee te kijken op de achtergrond.

Mooie setup en een leuk hokkie zo.

 

Dat er een aantal dingen niet helemaal goed gaat kan iedereen met een beetje ervaring zien maar dat er dan zulke reacties op komen vind ik jammer.

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen maar volgens mij komen we met zijn alle veel verder als we met mogelijke oplossingen komen dan dat we elkaar de grond in trappen.

 

Wat ik zou doen als ik nu in jou schoenen zou staan is de temp in de nacht direct naar 24 graden zetten, hoe groter het verschil in dag en nacht temperatuur hoe meer je de plant stimuleert te gaan bloeien, door dit verschil kleiner te maken zal het gewas meer gaan groeien.( in de groei werk ik altijd zo)

Ook kan je er voor kiezen om de co2 er nu alvast in te knallen , normaal doe je dit pas vanaf dag 21 12/12 maar in dit geval zou ik de co2 er nu op zetten.

Begin maar eens op 600ppm , denk er wel om dat je de dames dan wel voldoende van vocht voorziet met een niet te hoge ec ( bij pp is 1.4 in deze fase voldoende)

Ik denk dat als je dit doet je zo een volle bak hebt ;)

 

Veel succes kerel :tu

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, aan goede raad hebben we allemaal wat. Lijken mij stuk voor stuk goede adviezen die ik zonder meer toe zou passen als ik jou was, Fata. :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ twiet wat ik hier laat zien op verslagen is hobby matig... wat ik voor de rest doe laat ik hier niet zien ivm eigen veiligheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier en daar gehoord dat door hoge temperaturen (30 graden+) de planten ook meer gaan strekken.

Of dit waar is weet ik niet maar dit verklaard wel dat mijn planten in de zomer zonder knakken enzo meer dan 200cm zouden worden. Voorgroei van 15 dagen gehad uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier en daar gehoord dat door hoge temperaturen (30 graden+) de planten ook meer gaan strekken.

Of dit waar is weet ik niet maar dit verklaard wel dat mijn planten in de zomer zonder knakken enzo meer dan 200cm zouden worden. Voorgroei van 15 dagen gehad uit zaad.

zaad planten worden over het al gemeen snel groot kan je niet vergelijken met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft me niks te leren haha is maar kleintje dit

en wat ik al in het begin zei beetje raare start gehad planten week onder de lamp en 5 dagen groei zoude ze toch groter moeten zijn

commentaar is prima maar kom dan met iets zinvols ipv uit trekken of bakt er niks van

zie anders niemand anders zulke verslagen maken, snap zelf ook wel dat die planten klein zijn

wat ik al aangaf vorige ronde niks aan de hand draai anders gewoon 1 op 1 maar kweek nooit pp

bij haze een stuk meer strek deze blijven stuk kleiner

zo als ik al eerder aan gaf gebruik stikstof gooi die temp wat omhoog hang de lampen hoger en begin al met de toevoeging van co2 of was je al hier mee begonnen? co2 is ook een groei stimulator. nu ze nog niet helemaal uitgegroeid zijn probeer er wat aan te doen om het toch een beetje voller te krijgen in plaats van afwachten van een paar dwazen hier die heel positief blijven lullen en je complimentjes geven maar je totaal geen tips of wat dan ook geven om hier het beste uit te halen. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 groei stimulator ??? Zit je weer aan de handel knul?

 

Hij stimuleert extra bloei jaa waarom denk je dat je co2 moet opbouwen in de bloeiweken ?

Vanwege de groei ...yea right

 

Co2 in groeiperiode kan juist averechts werken ivm bladmondjes dwaas ;)

 

Slechte tips he ?

 

Dankjewel dilago voor de aanvulling.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 groei stimulator ??? Zit je weer aan de handel knul?

 

Hij stimuleert extra bloei jaa waarom denk je dat je co2 moet opbouwen in de bloeiweken ?

Vanwege de groei ...yea right

 

Co2 in groeiperiode kan juist averechts werken ivm bladmondjes dwaas ;)

 

Slechte tips he ?

 

Dankjewel dilago voor de aanvulling.

 

 

Er is maar 1 reden waarom er normaal pas na dag 21 begonnen word met co2.

Deze reden is dat ze rond dag 21 12/12 gestopt zijn met groeien en alle energie uit gaat naar de bloei.

Als je voor dag 21 12/12 heb je grote kans dat het gewas tegen je plafon groeit .

 

Er zijn veel stekkenboeren die in hun moederhok gebruik maken van co2 , dit doen ze omdat ze al snel tot 50% meer stekken kunnen trekken in dezelfde tijd.

 

Ook bij de voetbal gebruiken ze tegenwoordig veel co2. Speciaal voor het doelgebied zijn tentjes te koop waarin wel degelijk co2 word toegevoegd om de groei van de grasmat te bevorderen.

 

 

https://www.rajatrading.nl/admin/upload/Kweekadvies%20CO2%20kweken.pdf

 

 

Fatamorgana:

 

Mijn advies van de vorige pagina zou ik uitvoeren als ik in jou schoenen stond, op deze manier heb je de meeste kans op een beter resultaat dan zonder co2 ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu heel belangrijk om er voor te zorgen dat er genoeg zuurstof bij het wortelstelsel kan komen !

Echt broodnodig,zo snel mogelijk !

Dit doe je door je medium redelijk droog te laten komen tussen de voedingswaterbeurten in.

De tijd tussen 2 watergiftebeurten moet ver genoeg uit elkaar liggen,dus moet je tijdspanne tussen de beurten vergroten,

en je medium moet goed kunnen drainen,dus overtollig water moet weg kunnen indien problemen.

Een plant die continue in een te nat medium staat zal als gevolg hebben dat zijn metabolisme vertraagt en stil komt te staan.

Maar anderzijds als je een wortelstelsel hebt die over een goede voedingscyclus beschikt,d.w.z goed voeden en normaal nat staan en dan DEGELIJK laten droog trekken dan zal de groei exploderen 100% zeker !

bij het water geven,genoegt N-boost en de temp. lucht op continue 24°c dag en nacht !

en droog laten komen !!!!

Ec tussen de 1.3 a 1.6 niet hoger in groei,ec is afhankelijk vd dikte stam planten(grootte) en het gebruikte medium. bij snelgroeiende genetica of hydro kan je de ec nog meer omhoog pushen om de groeisnelheid te boosten,maar jij gebruikt coco met mix in.

coco neemt goed water op en droogt bovenaan sneller uit waardoor je weeral sneller watergeeft en snel te nat komt. coco heeft wel goeie drain maar kan wel degelijk te nat komen.

ph 5.8 a 6.0 voor snellere opname van stikstof . dus m.a.w rond of net onder de 6.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn zoiezo niet meer de pp stekken van 10 jaar geleden die je tegenwoordig krijgt. Laatste paar jaar altijd amnees gezet maar kreeg een tijdje terug weer eens pp stekken mee. Man man wat een drama! Tmv, roestig blad en niet vooruit te branden. Vroeger 5 dagen 18 uur nodig en alles groeide potdicht met die ouderwetse pp. Hoor ook van medekwekers niet veel goeds meer over pp stekkies. Het begon ooit als een raspaardje maar ze zijn volledig doorgefokt lijkt wel. Volgens mij heb jij er ook last van hier. Ook omdat je zegt dat die haze zowat door je dak groeide. Dan is je hok gewoon in orde en kweken kan je ook wel heb ik het idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst ook pp stekken gehad en was er ook zeker niet tevreden over... Heb alles eruit getrokken en vervangen voor haze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic opgeschoond!

 

als er op deze manier verder gedaan word volgen er sancties!

een gezond mening verschil kan altijd maar hou het dan wel gewoon ff normaal...

 

ofwel toon je intresse in een verslag en anders niet, laten we het hier vooral gezellig houden :vape:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de planten al wat natter gezet vorige week en de ec naar 1.5, de nacht tempratuur is 24 overdag 27 nu

dit lijkt wel geholpen te hebben alles is dichtgegroeit op 1 stukje na

de hoogte is nog wel een beetje matig, maar zit vooruitgang in

het is een vrij tegenvalend hokje tot nu kwa groei

hoef me niet te bewijzen ofzo dacht deel een hokje met jullie beetje jammer dat deze dan net tegenvalt

denk volgende keer toch maar ander soortje erin

als ik haze 7 dagen groei worden ze 1,50 mja zal wel aan mij liggen

zal van het weekend even een update doen dan staan ze 3 weken in bloei

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, gewoon lekker doorgaan. Volg t graag of t nou iets minder vol is, boeiend.. Word vast nog wel een leuke ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren even gekeken zijn allemaal 50-60cm maar vrij vol

niet optimaal maar wel vooruitgang

dat is met toppen dries grower

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar weer even tijd voor een update

zijn geen bomen zoals anders geworden maar staan er gezond bij geen spint of iets

aan de kleine kant maar zijn vrij vol nog

zet vd het gas pas aan omdat er wat met de kachel was, dat word nu verholpen

vragen comments zijn welkom

 

dag 28

ph 5.9/ec 1.7

dag 27/ nacht 22

 

gallery_45409_18817_2001012.jpg

 

gallery_45409_18817_1908836.jpg

 

gallery_45409_18817_484122.jpg

 

gallery_45409_18817_682969.jpg

 

gallery_45409_18817_1237900.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal geen fluf hebben das zeker!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein maar fijn zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel als voordeel dat de voeding geen lange baan moet afleggen in de plant,

en dat het licht overal goed aan kan.

dus dit kan hier nog een lekkere beurt worden als je t niet verneukt !

let op men woorden :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...