Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Henk010

1X Sugar Punch - 200W Diy Led - Mainlining - Bio

Recommended Posts

Ik denk dat dat nog aardig snel kan gaan verlopen. Ik dat sugar punch een erg harde groeier is namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik ga ook meekijken, ziet er leuk en creatief uit :) Veel succes gewenst alvast

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Buzz, ik heb een paar verslagen gezien en het valt inderdaad op dat SP flink uit kan schieten... Die ik heb staan vind ik ook vrij rap doorknallen (nouja, gezien de dingen die ik haar heb aangedaan :P ) dus daarom vroeg ik het me af.

 

Ik ga haar toch zeker een week geven om weer een beetje up to speed te komen, heb geen haast en wil het wel goed doen natuurlijk. Mocht het uit de hand lopen dan heb ik inmiddels genoeg gelezen over supercroppen en knakken dat dat wel goed gaat komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf een kruising van de sugar punch met G13. En die heeft dezelfde extreem snelle groei. De originele sp heb ik zelf maar 1x gehad.

En wat je er heb aangedaan vind ze volgens mij maar al te lekker, ze gaat vrolijk door in ieder geval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslagje, ik heb zelf ook zo'n ds60 gehad, maar dan wel met Tneon. Ik ben benieuwd hoe deze led kweek zal verlopen.

 

Peace up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij hebt gedaan, heb ik bij mijn huidige kweek ook gedaan maar dan iets verder bovenin (zie ook mijn verslagje). Wat ik heb gemerkt is dat de SP wel moet herstellen na een ingreep zoals toppen/fimmed e.d., maar als ze eenmaal hersteld is groeit ze als een malle :).

 

Dus ik zou het even een weekje afwachten totdat de groei er weer in zit, en dan pas de klok om. Het zou zonde zijn als het plantje te klein blijft.

 

 

Referentie

 

Resultaat van 1x fimmen, en 1x toppen:

4 grote scheuten, met telkens 2 kleine scheutjes. Lijkt ongeveer op jouw opstelling, maar dan heb ik onderaan ook nog wat zitten.

 

gallery_42587_18862_177542.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn huidige verslag kan je misschien wat inzicht bieden. Heb 5 SP's gemainlined. Ze hebben 3 weken 18/6 gehad en zijn 3x getopt in 1 week na week 2 en daarna op 12/12. Gemiddelde hoogte ongeveer een meter denk ik en 120x120 helemaal gevuld. Hoe groot is je ruimte?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update! Het is 17 dagen later en mevrouw heeft niet stil gezeten. Na een rustperiode van 8 dagen de klok op 12/12 gezet, we gaan het eindstadium in...

 

Ze is nu dus 49 dagen boven de grond en staat 9 dagen op 12/12:

 

gallery_45846_18797_7136312.jpg

gallery_45846_18797_3583452.jpg

 

Ze doet het nog altijd prima voor zover ik kan zien maar het strekken valt me wel ongelooflijk mee. Ik ga de volgende keer dan ook nog iets langer door met veggen aangezien ze blijkbaar toch wel redelijk compact blijft. Misschien een side effect van het quadrupel lichtkanon dat erboven hangt?

 

Ik ben erg benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren :)

 

@Lemonade & @Kaak, ik lees jullie verslagen uiteraard! Prettig vergelijken :D De ruimte is overigens 60x60x160, voorlopig nog ruimte zat dus van mij mag ze nog even doorknallen...

 

Tot de volgende!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeit nog ruim 2 weken door, no worries. Super plant, zo moeteb ze er bij mij ook uitzien van onder volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine side-update:

 

Deze eerste grow moest natuurlijk uiteindelijk ook vooral leerzaam zijn dus ik heb ook gelijk wat geprobeerd te kloten met stekken...

 

gallery_45846_18797_3632246.jpg

 

Ik heb bij de eerste keer toppen drie stekken genomen waarvan 1 het niet gehaald heeft (ik vermoed een fatale confrontatie met een duif... ;) ). Op de foto is de rechter in feite gewoon de originele hoofdscheut van de SP, die ernaast (links) van een zijtak. Ik had ze schuin afgesneden, een beetje van de stam "gestript", wat balderen af/ingeknipt en in spongepots gestoken, die ik toen veel te nat in een potje buiten heb gezet (met wat BAC wortelstimulator). Afgezien van 2x water verversen heb ik er verder niet naar omgekeken, elke week alleen of er iets van wortels te zien was. De stekken zijn vandaag volgens mij 6 weken oud :P (Ik kan niet geloven dat die dingen 6 weken hebben overleefd op water en spongepots!)

 

Ik had ze in feite gewoon opgegeven en gaf geen nieuw water meer en dat heeft ze blijkbaar aan het werk gezet. Ik zag dat de linker z'n blad aan het opgebruiken was en ik besloot dus toch eens te kijken of ze wat gedaan hadden, en beide hadden zowaar opeens een wortel. De linker is een stuk beter geworteld dan de rechter, maar de rechter staat er in z'n geheel wel wat beter bij in mijn idee. Ze staan gewoon in light aarde en zijn goed ingewaterd met wat wortelstimulator dus we gaan kijken of we er wat mee kunnen, misschien dat er eentje over een paar weken de plek van haar moeder direct in kan nemen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine side-update:

 

Deze eerste grow moest natuurlijk uiteindelijk ook vooral leerzaam zijn dus ik heb ook gelijk wat geprobeerd te kloten met stekken...

 

gallery_45846_18797_3632246.jpg

 

Ik heb bij de eerste keer toppen drie stekken genomen waarvan 1 het niet gehaald heeft (ik vermoed een fatale confrontatie met een duif... ;) ). Op de foto is de rechter in feite gewoon de originele hoofdscheut van de SP, die ernaast (links) van een zijtak. Ik had ze schuin afgesneden, een beetje van de stam "gestript", wat balderen af/ingeknipt en in spongepots gestoken, die ik toen veel te nat in een potje buiten heb gezet (met wat BAC wortelstimulator). Afgezien van 2x water verversen heb ik er verder niet naar omgekeken, elke week alleen of er iets van wortels te zien was. De stekken zijn vandaag volgens mij 6 weken oud :P (Ik kan niet geloven dat die dingen 6 weken hebben overleefd op water en spongepots!)

 

Ik had ze in feite gewoon opgegeven en gaf geen nieuw water meer en dat heeft ze blijkbaar aan het werk gezet. Ik zag dat de linker z'n blad aan het opgebruiken was en ik besloot dus toch eens te kijken of ze wat gedaan hadden, en beide hadden zowaar opeens een wortel. De linker is een stuk beter geworteld dan de rechter, maar de rechter staat er in z'n geheel wel wat beter bij in mijn idee. Ze staan gewoon in light aarde en zijn goed ingewaterd met wat wortelstimulator dus we gaan kijken of we er wat mee kunnen, misschien dat er eentje over een paar weken de plek van haar moeder direct in kan nemen :D

 

Je moeder plant vind ik er echt te gek uit zien man! Ik ga dat ook eens proberen dat main linen. Als ik het goed begreep was het idee erachter dat elk scheutje precies even ver van de wortels is verwijderd dus in principe alles gelijk blijft oid? Daarnaast vroeg ik me af hoeveel m3 jouw ventilator afzuigt, en of je die kunt dimmen? Ben op dit moment bezig met het plannen van een soortgelijke set up als die van jou, maar ben nog even aan het rond kijken voor de afzuiging. Ben heel benieuwd naar het resultaat van je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je googled op mainlining en nugbucket dan vindt je de uitgebreide tutorial, maar dat is inderdaad de kern van het verhaal. Zoals je kunt zien blijven ze ook daadwerkelijk mooi gelijk, ik vind die symmetrie prachtig :)

 

Mijn koolstoffilter is de kleinste die er is in combinatie met een badkamerventilator erop, merk vindt je in m'n eerste post :D stelt niet veel voor dus maar werkt tot nog toe prima, ze meurt al redelijk maar buiten de tent ruik je niks...

 

Nu overigens ook internationaal te bewonderen op ons dochterforum OpenGrow: https://www.opengrow.com/topic/51179-1x-sugar-punch-sannies-way-200-watt-diy-cree-cob-mainlining/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

56 dagen boven de grond, dag 16 op 12/12

 

 

Ik heb het idee dat tot nu toe alles eigenlijk gewoon perfect verloopt (afkloppen)... Ik mag dan geen expert zijn (het is immers m'n eerste echte kweek) maar volgens mij ziet mevrouw Sugar Punch er kerngezond uit, al krijgt ze voorlopig even geen voeding want ik meen iets te zien bij de bladpunten.

 

De "groeps"foto, ik vergeet soms dat het maar één plant is :P

gallery_45846_18797_4447753.jpg

 

Close-upje:

gallery_45846_18797_4660900.jpg

 

Laten we hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan!

 

Tot de volgende! :wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dat mainlinen heeft wel z'n vruchten afgeworpen! Ziet er zeer goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat inderdaad perfect. Heel goed de 8 takken naar buiten geleid dat de middelste vertakkingen ook op komen. Dit wordt een knaller ik zeg het je!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt me bijna zenuwachtig, ik moet scherp blijven en deze lijn doorzetten! :P

 

Wil toch alvast even een woord van dank uitspreken en gelijk een belangrijke tip aan nieuwe kwekers geven. Dit forum heeft me voordat ik begon zoveel geleerd dat ik toen ik eenmaal onderweg was precies wist wat ik moest doen. Mensen hebben alle mogelijke fouten al eens gemaakt, trek er lering uit! De hoeveelheid informatie lijkt in het begin overweldigend (dit geldt overigens ook allemaal voor DIY led ;) ) maar het is interessant, goed te behappen en het levert je aanzienlijk minder stress op tijdens de kweek. Het is niet hetzelfde als echte "hands-on" ervaring, maar als je 50 grow reports hebt gelezen krijg je het idee dat je zelf ook al een paar rondes onder de riem hebt!

 

Dus bij deze: bedankt! Zonder jullie was dit, zeker voor een complete noob, nooit mogelijk geweest. Deze plant is levend bewijs dat fora als WF en OG het verschil kunnen maken!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken dat gevoel van zenuwen. Als er ongedierte in komt meteen roofmijten halen, dat is de enige tip die ik je kan geven. Maar ik denk niet dat je nog ongedierte krijgt en als je genoeg water blijft geven komt het allemaal goed.

 

Ik heb exact dezelfde ervaring gehad als WF. Eerst wist ik niks. Toen ik dit forum begon door te lezen zijn al m'n kweekjes met uitzondering van 1 naar tevredenheid verlopen. Zolang je begint met een goede voorbereiding in de vorm van een goede setup en je veel leest, heb een grote kans op een dikke kweek!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoe je dat gedaan hebt en ze zien er gezond uit :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook dezelfde ervaring. Inmiddels aan me 3de kweek en nog steeds dagelijks op het forum te vinden om oude en nieuwe topics door te lezen. Van 0 naar je eigen wiet kweken met een zelf gemaakte lamp :P

 

Ga zo door, ziet er goed uit man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekje hier.

 

Wordt een mooi resultaat als het zo verder gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig egaal hoor. En met goed inlezen komt iedereen al een eind inderdaad. Zet hem op. De komende weken worden het leukst. Geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenacht beste forumleden, tijd voor een update!

 

68 dagen boven de grond, dag 28 bloei (12/12)

 

Nog steeds geen klachten, hoewel ik wel besloten heb de volgende keer OF minimaal een week extra veg te geven na de laatste keer toppen OF enkel voor LST te gaan, omdat de plant makkelijk 2 keer zo hoog had mogen worden. Verder lijkt alles nog steeds stabiel, geen enkel teken van een tekort of andere problemen. Ik hou haar desalniettemin scherp in de gaten! ;)

 

Foto's!

 

Mainlinen levert een leuke verzameling cola's op!

gallery_45846_18797_4353285.jpg

 

Wat close-ups:

gallery_45846_18797_2961934.jpg

 

gallery_45846_18797_2404185.jpg

 

Van wat ik begrijp over Sugar Punch moet ze nu dus nog een week of 5-7, ik hoop dat ze lekker doorgaat met aandikken :icecream:

 

Bedankt voor alle reacties en tot de volgende! :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel weer tijd voor een update, ze heeft niet stilgezeten!

 

Ze is nu 85 dagen boven de grond, 45 dagen bloei (12/12).

 

De "groep":

gallery_45846_18797_2908659.jpg

 

Ziet er smakelijk uit :icecream::

gallery_45846_18797_529337.jpg

 

Deze ziet er erg veelbelovend uit (hoewel het onderlinge verschil nihiel is):

gallery_45846_18797_4548059.jpg

 

Nog een groepsfoto:

gallery_45846_18797_2010088.jpg

 

Ik heb geen flauw idee hoe lang ze nog moet, ik gok tussen de 3-4 weken? Afgezien van de kleine puntjes door overvoeding die ik nog steeds zie (dat gaat niet weg begrijp ik) lijkt ze het nog steeds prima te doen Ben benieuwd of die cola's nog wat aanzetten of dat dit het wel is, ik heb in elk geval wel echt spijt dat ik haar niet een tikkie hoger heb laten worden... Lessons learned zullen we maar zeggen :) Het ziet er in elk geval prachtig uit en ik kan niet wachten om er een van op te steken :smoke

 

Tot de volgende! :wave:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...