Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedboer

Begin Nieuw Kweekje Autoflower Indoor Ledlamp Vragen

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik heb een paar vragen voor jullie

 

Ik heb mijn vorig kweekje met een 600watt lamp gedaan

In een 150x150x200 met gefermizeerd zaad er was een

Probleem met de toppen er zat ruimte tussen en totaal niet compact

Nu wil ik een kweekje doen met autoflowers en een kind

Led lamp van 300 watt iemand hier ervaring mee ? Weet

Ook de lichturen niet wat autoflowers nodig hebben

Ik gebruik hesi als voeding goed idee slecht idee

Laat even weten mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dan zou ik toch echt voor 18/6 gaan hoor !

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoekfunctie al gebruikt? Staat genoeg over dat ding te lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zoek functie gebruikt inderdaad maar vind alleen maar 1 topic wat erg lijkt op zelf gemaakte reclame.

 

Wat ik graag wil weten is of de KindLed lampen het geld wel waard zijn. Bijvoorbeeld de 450w of hoger ik zou graag iets horen van mensen die ervaring er mee hebben.

 

 

Ik ben zelf een rookie nog maar wil toch wel het beste apparatuur hebben wat er op de markt is.

 

Duurste hoeft niet altijd te betekenen vandaar de vraag

 

Bedankt voor jullie tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook op "kind led" gezocht? Dan staan er nog 3 bovenaan de lijst....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Productdetails

  • Afmetingen: 58x43x9 cm
  • Gewicht: 12.7 kg
  • Werkelijk Wattage: 430w
  • Vergelijkbaar met HPS wattage: 750w
  • Totaal aantal diodes: 208
  • Diode Wattage: Perfecte mix van 3w en 5w
  • Footprint: 120x120 cm
  • Input Voltage: 100-240V AC Power Input
  • Work frequency: 50/60 Hz - geschikt voor wereldwijd gebruik
  • Output Voltage: UL standaard output voltage - minder dan 76V DC
  • Amperage: 3.58

Wat heeft de KIND LED K5 kweeklamp te bieden?

1. Bandbreedte

De KIND LED K5 kweeklampen gebruiken een gepatenteerd 12-bandbreedte spectrum dat het gehele fotosynthetisch groeispectrum omvat. De lampen zijn ontwikkeld voor perfecte groei en bloei.

2. Mix van 3 en 5 Watt diodes

Deze perfecte mix creëert een ideale mate van licht voor gelukkige en gezonde planten. De 5 Watt diodes stralen een intens lichtvolume uit en hebben de capaciteit om helemaal door te dringen tot onder het plantendek, tot diep in de plant. Echter, te veel 5 Watt LED chips zullen er voor zorgen dat de lamp warm wordt, waarmee een belangrijk voordeel van de LED kweeklamp teniet zou worden gedaan. Daarom heeft KIND LED zowel 3 Watt als 5 Watt diodes inde lamp gebruikt. Zodoende hebben de K5 lampen het beste van twee werelden: de efficiëntie van de 3 Watt diodes, en de bloei verbeterende power van de 5 Watt diodes.

3. Reikwijdte

De extra grote footprint van de K5 lampen lost één van de grootste problemen op waar de producenten van LED lampen mee worstelden. Tot nu konden LED lampen niet tippen aan de reikwijdte van HPS lampen. Totale

dekking van het gehele plantenoppervlak is een cruciaal onderdeel voor goede opbrengsten. De KIND LED K5 kweeklampen bieden 33% tot 100% meer output naar buitenkant en bedekken een grotere oppervlakte per Watt dan elke andere LED kweeklamp. De K5 lampen evenaren daarmee de reikwijdte van HPS lampen.

4. Materiaal

Er is gebruikt gemaakt van warmtegeleiders van het sterke 2CM aluminium, waardoor warmte veel effectiever kan worden afgevoerd dan andere LED lampen. Bovendien draait de lamp veel stiller en soepeler.

5. Controle

De KIND LED K5 lampen zijn volledig verstelbaar om daarmee totale beheersing over het lichtspectrum te krijgen. Hiermee kun je de plant in elk stadium het lichtspectrum geven wat ze nodig heeft. De K5 lampen maken gebruik van Pulse Width Modulation (PMW) dimming, wat betekent dat je ook daadwerkelijk minder stroom gebruikt wanneer de lampen gedimd zijn. Veel andere LED kweeklampen gebruiken ook tijdens gedimde stand maximaal stroom. KIND LED K5 kweeklampen doen dat dus niet.

6. Ingebouwde timerfuncties

De lampen in de K5 serie zijn uitgerust met een intelligent timing systeem. Zo kun je de ideale lichtomstandigheden nabootsen, waarbij je de plant langzaam wakker kunt maken met een lage dosis licht, die je vervolgens uitbouwt naar maximale intensiteit en uiteindelijk dimt naar schemering voordat de lampen helemaal uitgaan en de planten moeten gaan slapen. Er zijn 8 timing functies voor elk van de drie primaire stadia van het fotosynthetisch spectrum. Hiermee kan je het lichtspectrum volledig afstemmen op de behoefte van de plant tijdens het stadium waarin het zich bevind.

7. Afstandsbediening

Waar andere fabrikanten van LED kweeklampen lijken te denken dat het geen enkel probleem is om aan knoppen te draaien en instellingen door te voeren boven een dicht dek van groeiende (en delicate) planten, heeft KIND LED daar beter over nagedacht. De K5 kweeklampen worden namelijk geleverd met een afstandsbediening, waarin alle functies eenvoudig te bedienen zijn. Zo kun je rustig werken aan de perfecte instellingen, zonder planten te beschadigen of steeds moeilijke houdingen aan te moeten nemen.

8. Design

Ongelooflijk hoeveel lelijke LED lampen er te vinden zijn. Uiteraard is het veel belangrijker hoe een kweeklamp werkt dan hoe mooi hij is, maar KIND LED heeft het voor elkaar gekregen om beide eigenschappen met elkaar te combineren.

9. No nonsense

KIND LED belooft dat de K5 XL1000 ook echt een 1000 Watt HPS lamp vervangt. Om als bedrijf serieus genomen te worden kun je geen dingen roepen die je niet waar kan maken, dat is de gedachte van KIND LED. Uitvoerig onderzoeken en testen heeft aangetoond dat je een stroombesparing van 40-50% kunt bereiken als je de kweeklampen van KIND LED gebruikt. Maar dat is natuurlijk slechts één voordeel. Tel daar bij ook even alle andere voordelen die de KIND LED kweeklampen bieden op die hierboven beschreven worden.

LED vs. HPS

De KIND LED kweeklampen gebruiken gemiddeld ongeveer de helft van de elektriciteit die HPS lampen gebruiken. Daarbij produceren de KIND LED kweeklampen een veel beter resultaat per Watt met een didelijk betere kwaliteit. Doordat KIND LED kweeklampen veel minder warmte produceren dan HPS kweeklampen, hoeven ze niet luchtgekoeld te worden en is er geen extra ventilatie of afzuiging nodig. Daardoor kun je de ruimte nog stiller laten draaien. De KIND LED kweeklampen blijven zo koel, dat er naast interne circulatie ventilatoren geen aanvullende klimaat beheers apparatuur nodig is. Lagere lichttemperatuur zorgt voor een makkelijker te controleren klimaat waarin je planten zich optimaal kunnen ontwikkelen. Omdat de individuele diodes van een KIND LED lamp ingesteld zijn op een specifieke kleur en proportie, kunnen de lampen exact het juiste spectrum uitstralen dat een plant in ontwikkeling nodig heeft, met weinig tot geen verspilling. Het complete 12-band spectrum is ontwikkeld om een perfecte match te hebben met de behoefte van jouw planten. Kwekers die KIND

LED kweeklampen gebruiken kunnen hun kweekruimte vereenvoudigen, het verbruik van elektriciteit zal flink verminderen, de kweekruimtes kunnen koeler gehouden worden en waarschijnlijk het allerbelangrijkste: De resultaten zullen significant verbeteren!

KIND LED vs. Andere vergelijkbare LED bedrijven

LED lampen gebruiken vele kleine LEDs, ofwel Light Emitting Diodes, die elk een golflengte van een elektromagnetische schaal projecteren. Je kunt dit zien als de zichtbare (of soms onzichtbare) kleur van een diode. Planten gebruiken en absorberen een collectie van kleuren tussen 400nm en 700nm om tot fotosynthese te komen. De meeste LED bedrijven gebruiken slechts 2 of 3 van de kleuren die de plant nodig heeft voor fotosynthese en plantgroei. Planten die niet het volledige licht spectrum dat ze nodig hebben ontvangen, kunnen zich niet goed ontwikkelen. KIND LED kweeklampen bieden het volledige 12-band lichtspectrum dat de planten alle lichtcomponenten krijgen die ze nodig hebben tijdens elke fase van de groei- en bloeicyclus. Een ander groot pluspunt aan de KIND LED lampen is het gebruik van de 'secondary optical lens', die PAR verder verhoogd

en zorgt dat het licht tot diep tot in de plant doordringt (secundair en tertiair niveau) en daarmee zorgt voor een groter aantal plaatsen waar stevige en dichte toppen zich kunnen vormen.

De KIND LED K5 kweeklampen evenaren of overtreffen daardoor elke andere 5 Watt opzet die er te vinden is, ongeacht de prijzen en beweringen die daarbij gegeven worden. Gegarandeerd!

 

www.youtube.com/watch?v=1HuIaONJPvs

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de informatie, maar zijn hier kwekers die hun ervaringen met de kind leds willen delen wellicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% van de led armaturen is oplichterij...

Als je een beetje handig bent kijk dan ff naar het topic van wietefras of cabis in de bouwdoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik gebruik de kind led k5

Wat wil je weten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn (op dit forum) die die dingen hebben.

edit: wyttie dus wel. :likken:

 

Los daarvan: Denk je dat je een betere kwaliteit wiet gaat krijgen als je de overstap naar Led maakt.

De info die je geeft is redelijk summier, maar het zou zomaar eens kunnen dat er niets goed zit in de methode hoe je kweekt.

Ik zeg niet dat het zo is, maar kijk daar nog eens goed naar voordat je een dikke uitgave doet p[ Led-gebied.

 

En zoals Dries_grower al zei: De meeste Led verlichting is uitermate geschikt voor een kinderdisco maar niet om succesvol onder te kweken.

Op dit moment is zelfbouw nog goedkoper.

Maar probeer gewoon nog een rondje met je 600, start een kweekverslag en laat je via dit forum helpen.

Dikke kans dat als je alles op orde hebt, je mooie toppen krijgt.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een 150x150x200 met gefermizeerd zaad...

 

 

maar nu komt het.

Vroeger altijd met stekken gekweekt maar nu is het zo lastig om aan stekken te komen dat ik het met zaad ga doen.

 

Heb gefermiseerd PP zaad.

 

Ga deze ontkiemen in vochtig keukenrol.

 

 

Voor gefermiseerd zaad is het idd wel een idee maar ik denk dat ik toch meer naar stekken leun...

 

Wat is dat toch met dat fermiseren tegenwoordig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik gebruik de kind led k5

Wat wil je weten ?

 

Hoeveel plantjes eronder kunnen en wat het ongeveer oplevert ben ik erg nieuwschierig naar.

 

Buiten de kind led om vraag ik me ook af of hier gebruikers zijn van de Alien ware bubble buckets (hydro kweek systeem)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn vorig kweekje met een 600watt lamp gedaan

In een 150x150x200 ...

Probleem met de toppen er zat ruimte tussen en totaal niet compact

600 Watt in zo'n grote tent is veel te weinig licht. Mede daardoor weinig compacte toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn vorig kweekje met een 600watt lamp gedaan

In een 150x150x200 ...

Probleem met de toppen er zat ruimte tussen en totaal niet compact

600 Watt in zo'n grote tent is veel te weinig licht. Mede daardoor weinig compacte toppen.

 

Wat zou je hem voorstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps: 1000 Watt

Led: Nogal afhankelijk van de kwaliteit van het ledpaneel. Wietefras, L3dnov of slablaadje weten hier meer van als ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de K5 XL1000 in een DS150 hangen, maar ben nog met de eerste kweek bezig.

 

Pluspunt

- 8 timers waardoor je de zon kan simuleren met kleuren instelbaar per timer. Je kan simpel gezegd de zon laten opkomen en laten ondergaan in je tent :)

- Design?

- Planten zien er goed uit voor een noob-kweker te zijn ;)

 

Nadelen

- F*cking hoge prijs

- Lawaai, de fans draaien continu ook al staat de lamp uit (stand-by gezien de timer in de lamp

- KIND adverteert met 150x150 maar laten we het maar op 130x130 houden

- Zeer vermoeiend voor de ogen om in je tent te werken

 

Zou ik de lamp opnieuw kopen? Nee. Gezien de hoge prijs en door massaal te lezen over de Kind (pas na aankoop, ook in de marketingtalk getrapt door een vriend) heb ik ondertussen Cree leren kennen.

S2:E2 MASSIVE harvest from Cree cxb3590 diy led grow.

 

in Amerika is deze fabrikant superhot in de diy scene, je kan echt voor nog geen 80 EUR een fanloze LED in mekaar steken.

Als het nog goedkoper moet -> oil cooled CXB3590 https://www.youtube.com/watch?v=rk2Pfy45WmY

 

Er zijn ook kant en klare diy kits beschikbaar http://www.cutter.com.au/proddetail.php?prod=cut2900

 

 

Als je niet technisch bent zijn er enkele fabrikanten die de de lampen verkopen maar in Europa is er buiten Budmaster niemand aanwezig dacht ik. Je hebt Tasty LED in de states als je het kant en klaar wilt.

 

http://www.budmaster.co.uk/budmaster-cob-x-with-citiled-the-light-engine.html Budmaster heeft een vet design maar zeeeer prijzig. je kan elke component (voeding/fan/lamp) individueel verwijderen en opsturen indien nodig. Of later je lampen upgraden (Op een BUDMASTER II kon je bij een oude XG de lampen swappen naar een nieuwe GOD bv)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de K5 XL1000 in een DS150 hangen, maar ben nog met de eerste kweek bezig.

 

Pluspunt

- 8 timers waardoor je de zon kan simuleren met kleuren instelbaar per timer. Je kan simpel gezegd de zon laten opkomen en laten ondergaan in je tent :)

- Design?

- Planten zien er goed uit voor een noob-kweker te zijn ;)

 

Nadelen

- F*cking hoge prijs

- Lawaai, de fans draaien continu ook al staat de lamp uit (stand-by gezien de timer in de lamp

- KIND adverteert met 150x150 maar laten we het maar op 130x130 houden

- Zeer vermoeiend voor de ogen om in je tent te werken

 

Zou ik de lamp opnieuw kopen? Nee. Gezien de hoge prijs en door massaal te lezen over de Kind (pas na aankoop, ook in de marketingtalk getrapt door een vriend) heb ik ondertussen Cree leren kennen.

S2:E2 MASSIVE harvest from Cree cxb3590 diy led grow.

 

in Amerika is deze fabrikant superhot in de diy scene, je kan echt voor nog geen 80 EUR een fanloze LED in mekaar steken.

Als het nog goedkoper moet -> oil cooled CXB3590 https://www.youtube.com/watch?v=rk2Pfy45WmY

 

Er zijn ook kant en klare diy kits beschikbaar http://www.cutter.com.au/proddetail.php?prod=cut2900

 

 

Als je niet technisch bent zijn er enkele fabrikanten die de de lampen verkopen maar in Europa is er buiten Budmaster niemand aanwezig dacht ik. Je hebt Tasty LED in de states als je het kant en klaar wilt.

 

http://www.budmaster.co.uk/budmaster-cob-x-with-citiled-the-light-engine.html Budmaster heeft een vet design maar zeeeer prijzig. je kan elke component (voeding/fan/lamp) individueel verwijderen en opsturen indien nodig. Of later je lampen upgraden (Op een BUDMASTER II kon je bij een oude XG de lampen swappen naar een nieuwe GOD bv)

 

Erg bedankt voor je info. Ik neem aan dat je hydro kweekt aangezien je naam. Heb je ook de allien ware gekocht of? Ik vraag me ook noggsteets af hoe en waneer je het beste kan beginnen met ompotten naar de DWC manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leo led verkoopt kant en klare armaturen met Cree COBs in Europa.

 

Eerlijk gezegd moet je zo'n ding gewoon zelf maken. Is veel goedkoper en het is echt heel eenvoudig.

 

Zie bijvoorbeeld ook mijn verslagen en dat van Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...