Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piepers

Grondvochtigheidsmeters

Recommended Posts

Hallo'tjes

 

Ik vroeg mij af of hier nog luitjes zijn die ervaring hebben met diverse vormen van het controleren/bijhouden van de vochtigheidsgraad van het medium (aarde).

 

Zelf gebruik ik de tensiometer van blumat maar vind deze toch niet altijd helemaal betrouwbaar en of accuraat. ( geven wel eens verkeerde waardes aan, dankzij verschillende factoren zoals bijvoorbeeld water wat via de keramische kop de grond intrekt ).

 

Nu heb je bijvoorbeeld de parrot flower power, van Edyn heb je een mooi apparaat maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit al hier ( en uberhaupt ) verkrijgbaar is.

De sensor van Koubachi is van de markt gehaald, waarom heb ik mij niet in verdiept.

 

En dan heb je natuurlijk nog de professionele meetinstrumenten welke gebruikt worden in de land en tuinbouw, dan heb je het over units van gauw 250.- en meer.

 

Hetgeen mij wel aanspreekt van bijvoorbeeld de Parrot is dat deze via Bluetooth live data verzend naar je tablet of smartphone ( mits in de buurt, er wordt her en der gesproken over een wifi variant maar ik kan hem niet vinden ).

Ideaal in de nachtperiode en of als je de ruime even niet in kan.

Vraag mij trouwens wel af wat het bereik van de bluetooth is.

 

Heeft iemand ervaring met de Parrot?

 

En heeft iemand suggesties en tips over andere apparaten/sensoren?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste methode vind ik gewoon wegen. Zonder water wegen, met water wegen. Weet je exact hoeveel er uit de pot verdampt/gedronken wordt.

Zat zelf te denken om volgende ronde een paar druk sensoren te kopen aansluiten op een Pi of andere mini computer. potten erop. En zo alles bijhouden. Die tensio meters hebben me in mijn tuin te vaak in de steek gelaten. Voor een paar Dahlia's is dat 1 ding voor m'n wiet een ander haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo'tjes

 

Ik vroeg mij af of hier nog luitjes zijn die ervaring hebben met diverse vormen van het controleren/bijhouden van de vochtigheidsgraad van het medium (aarde).

 

Zelf gebruik ik de tensiometer van blumat maar vind deze toch niet altijd helemaal betrouwbaar en of accuraat. ( geven wel eens verkeerde waardes aan, dankzij verschillende factoren zoals bijvoorbeeld water wat via de keramische kop de grond intrekt ).

 

Nu heb je bijvoorbeeld de parrot flower power, van Edyn heb je een mooi apparaat maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit al hier ( en uberhaupt ) verkrijgbaar is.

De sensor van Koubachi is van de markt gehaald, waarom heb ik mij niet in verdiept.

 

En dan heb je natuurlijk nog de professionele meetinstrumenten welke gebruikt worden in de land en tuinbouw, dan heb je het over units van gauw 250.- en meer.

 

Hetgeen mij wel aanspreekt van bijvoorbeeld de Parrot is dat deze via Bluetooth live data verzend naar je tablet of smartphone ( mits in de buurt, er wordt her en der gesproken over een wifi variant maar ik kan hem niet vinden ).

Ideaal in de nachtperiode en of als je de ruime even niet in kan.

Vraag mij trouwens wel af wat het bereik van de bluetooth is.

 

Heeft iemand ervaring met de Parrot?

 

En heeft iemand suggesties en tips over andere apparaten/sensoren?

 

Alvast bedankt.

 

gebruik ook parrot zeer tevreden van ,

meet grondvochtigheid , temperatuur , bemesting EC waarde , zonlicht .

 

verkrijgbaar bij Bol.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...