Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

Buitenkweekje Jeice 70X Automazar

Recommended Posts

Hoop het crimson.

 

Kan het kloppen dat je 2/3 x per dag moet spuiten? De toplaag was net alweer droog, dus heb opnieuw gespoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang de lamp op de juiste hoogte, anders heb je zo een bak vol spaghetti. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel de bedoeling, maar als ik dat nu doe droogt de aarde nog sneller uit. en wordt het 28 graden.

 

ik vraag me af of enkel de toplaag sproeien afdoende is? word erg snel droog nu steeds.

 

onder hpi licht gaan ze sowieso niet zo snel strekken hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dek ze meestal gewoon af met folie.. maar dan wordt het te warm zeg je ?

 

Toplaag best vochtig houden iig.

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt idd 4/5graden. 400 W hpi is best intens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer. Precies 7 dagen na de zaadjes uit het zakje gehaald te hebben, zijn er 68 uit gekomen. De methode werkt dus goed.

 

Plantjes staan nu op 18-6 met dal piek temp van 16 - 25 gr.

Lamp zit op +- 100 cm. Er een blaast een fannetje tegen de wand aan.

Ik besproei ze nog steeds 2x per dag van boven.

 

Hoe nu verder? Over dit stadia is de minste info te vinden.

Ga ik nu van onder wateren? Moet de lamp nog verder omlaag? Welke max temp kunnen ze hebben? Wanneer ga ik bijvoeden? (stekgrond is erg laag in ec, denk dat dit strek bevorderd.) Ik heb wel al worstel stimu van Bac gehaald. Ect. Tips graag!!

 

Toplaag is droog, ga ze zo weer even besproeien. De meeste doen het prima, enkel 4 heb er verneukt door het zaadjes iets te hardhandig van t blad te helpen, en t blad mee te trekken. Maar ik had een minimum van 45 in gedachte. 3 bakken van 3x5 dus dit is top.

 

gallery_32601_18821_2051903.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan nu hard ;)

 

Heb ze op dag 8, elk 10 seconde met de kont in een emmer met kraanwater en wat wortel stimu gehouden. Ben van plan dit om de 3 dagen te doen, en eens per dag voordat de lampen uit gaan de toplaag te besproeien.

 

Lamp zit nu op 50-60 cm. Dag nacht temp van 16-27

 

Ik denk dat ze volgende week ergens in de aardebakken moeten naar buiten, om ze niet in groei te belemmeren. Ik heb al wat wortel onderin. Wat denken jullie?

 

7 dagen na 1e kopje boven de grond.

gallery_32601_18821_847179.jpg

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp mag er zo dicht mogelijk op, een 600watter 60cm van het gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal em morgenochtend nog een stukje dichterop brengen. Moet em em niet teveel concentreren anders gaat het ten koste van de buitenste rand.

 

Vind de strek meevallen. Hpi licht werkt dat bij stekken ook perfect tegen.

 

Zondag ga ik de locatie voorbereiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 mei buiten? Dan ga je voor eind juni afgebloeid toch niet halen denk ik...

Ik heb de mazar ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey canna. Op hun site staat 10 weken van zaadje tot knippen. De 1e kopjes kwam boven de aarde op 22 april. Reken ik 10 weken verder kom ik precies op 1 July. Dan staan de nieuwe alweer 2 weken in mn tentje. Dus begin july en eind augustus/ begin september oogsten.

 

 

Ze gaan woensdag naar buiten bij mij. Koude nachten zijn dan voorbij en mooie zonnige periode op komst.

 

 

 

 

Twijfel nog of ik ze uit de potjes ga knippen, of met potje en al er in?

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uithalen zonder iets te beschadigen...Zo. Doe ik het iig. Maar die info van de zaadbank moet je toch een beetje met een korrel zout nemen.

 

Ik wens je veel geluk man. Ben benieuwd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks. Kijk het even aan. September is ook niet verkeerd om de 2e draai af te bloeien. Zo lang ik er 2 kan draaien ben ik tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 bakken en toch alles op 1 soort gegokt... ik had me kansen gespreid met minimaal 3 strains...

 

Waarvan geen van alle auto mazar, maar da zal wel aan mijn liggen;)

 

Verder een leuke kweek, ii zal zeker volgen!

 

Succes,( met name met uitzetten straks, lastig formaat pot wanneer deze niet helemaal vol zit met wortels, wat je natuurlijk nie wilt met autos.. tip; maak je plant gaten breed zodat je de kluit goed kunt vasthouden bij het plaatsen.)

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ozzies. Thanks voor je reactie. Ga even kijken hoe het gaat met uit het potje halen. Als ik de kluiten sloop laat ik ze gewoon in het potje zitten. Dit werkt op mapito ook goed dus.. Volgende ronde wil ik dubbel zo brede potjes gebruiken en dan iets eerder in de bakken buiten plaatsen. Zodat ik mn hand om de kluit kan plaatjes zonder een wortel te raken.

 

Tips voor andere strains hoor ik graag van je. Misschien zal ik ze ook wel erbij plaatsen volgende ronde In July Augustus. Dit is de 1e keer buitenspelen voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buiten spelen is begonnen. Hopelijk wordt het nu interessanter om te volgen. Overpotten viel me wel tegen, aarde was erg droog en viel gemakkelijk uit elkaar. De meeste heb ik wel redelijk over kunnen zetten denk ik, sommige niet. Maar ze staan overeind, dus de tijd zal het leren. Misschien is het een idee om te ontkiemen in netpotjes?. Dan hoeven ze er echt niet uit.

 

Heb de aardebakken elk ingewaterd met 23 liter water. (500 liter aarde) Is dit te weinig? Leek me dat ze niet te nat hoeven te staan in dit stadium

 

Geloof dat ik ze 15 dagen geleden ter ontkieming heb gelegd, lijkt me toch een redelijke ontwikkeling in korte tijd?

 

Links, vooraan, staan de plantjes in batmix. 20 stuks

In het midden staan 21 stuks in Compo Sana allmix

Rechts staan er ongeveer 25, inclusief de kneusjes. Ook in compo Sana.

 

gallery_32601_18821_1908259.jpg

gallery_32601_18821_602521.jpg

gallery_32601_18821_925738.jpg

gallery_32601_18821_2786845.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat ik al vreeade voor je met overpotten dus, balen.

 

Pas op met je fotos... voor bekende zeer herkenbare structuren op de achtergrond.

 

Op soorten kom ik later terug, maar dit jaar mag ik er maar 5 ivm de inval van vorig jaar en dus gok ik op het meest bekende voor mij, autos van paradise seeds (geziem ik t met fems moet doen, anders werden het gambya ryders)

 

Qua water, gewoon plantjes kijken... vergeet die binnen regels maar, je hebt niet zon mooi geregiseerd klimaat.

 

Zelf had ik een scheuttje per plant gegeven in jouw situatie en de potten van te voren flink gewaterd en aangedrukt.

 

Ps: zo te lezen ben je een binnen man, hoop dat je dat op een andere locatie doet? Hier gingen ze van kelder naar vriezer naar zolder bij aantreffen van de buitenplanten.

 

(Ps ik rommel enkel vrolijk aan buiten en vooral op gevoel, dus neem alles wat ik zeg vooral in twijvel!)

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had achteraf gezien denk ik beter eerst kunnen inwateren. Heb niet aangedrukt maar de aarde zit er wel al 2 dagen in.

 

Ik kweek zelf helemaal niet meer, alleen buiten. Deze locatie staat niet op naam. Niemand hier zal de omgeving herkennen, hier komt nml helemaal niemand. Thanks!

 

Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit

 

had zelf toch wel minimaal met 40 liter ingewaterd, normaal is het 10% dus 50 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Miami. Ik had totaal geen idee. Doe ik er morgen nog een gieter per bak in toch. of 2.

 

Maakt het uit dat ik niet heb ingewaterd voordat de plantjes erin gingen? Aarde heeft toch een prima capillaire werking?

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Het maakt niet uit dat je niet hebt ingewaterd, de aarde is altijd wel wat vochtig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dat het vannacht nog wat regent en heb nog geen afdekking. Zal dus wel goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan als een speer vind ik. 20 dagen na ter ontkieming leggen, en 5 dagen nadat ik ze naar buiten heb overgepot. Ze lijken minimaal stress ondervonden te hebben van het verpotten en de felle zon.

 

Het hek eromheen is ter bescherming van kippen en omvallen. Over het dak kan een zeil gelegd worden bij hevige regen om te voorkomen dat ze te nat komen te staan en de voeding niet doorspoelt.

 

Denk dat het teveel planten per bak zijn. Volgende keer komt er 1 bak bij en dan 3x5 of 4x4 planten per bak.

 

gallery_32601_18821_3801519.jpg

gallery_32601_18821_2710423.jpg

Edited by Jeice
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en zo te lezen heeft het kweekvirus je alweer te pakken! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...