Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

Buitenkweekje Jeice 70X Automazar

Recommended Posts

Thanks iedereen. Mooi dat mensen het een leuk topic vinden of geïnspireerd raken. Ik kan enkel denken aan hoe het beter kan, heb al een shitload geleerd en de lijst aan verbeter punten groeit gestaag. Van het weekend met een redelijke tegenslag te kampen gehad. Ben een aantal dagen in het buitenland geweest en de planten zijn tegen het dak aan geknalt voordat ik hem kon verhogen. De planten zijn veel groter en hoger geworden dan ik ooit had gedacht. Het is veelte vol. De "XL" van "Mazar XL" dient men serieus te nemen, lol. Ook jammer dat ik er pas later achter kwam dat het zo'n rot gevoelig soortje is. Verbeterer punten tot nu toe zijn.

 

1. voorgroeien in netpotjes zodat ik ze niet hoef om te potten.

2. half half stekgrond lightmix. stekgrond om te ontkiemen en dan iets iets rijkere aarde.

3. allmix gebruiken ipv batmix en compo sana. deze is iets minder heftig gevoed.

4. aarde inwateren. dit keer totaal genegeerd.

5. minder planten per bak, waarschijnlijk 16.

6.. een minder rotgevoelig soortje gebruiken die iets minder groot wordt.

 

Ga morgen het dak met nog 40 cm verhogen. Hoop dat de hoofdtoppen zich zullen herstellen. Ik weet niet of het gerelateerd is maar sommige bladeren in deze toppen zijn ook redelijk aangevreten. Denk dat ik niet ga voeden deze ronde, bij wijze van test. Het blad is nog mooi.

 

gallery_32601_18821_1275757.jpg

gallery_32601_18821_625126.jpg

gallery_32601_18821_667155.jpg

gallery_32601_18821_1429469.jpg

 

 

Tot volgende week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, lang mee gekeken maar nu toch reactie. Ik zou dat dak helemaal weglaten. Regen is niet je grootste probleem, ophoping van warme vochtige lucht zorgt voor rot. En laat dat nou net de luchtstroom zijn die je creëert als je de huidige warme lucht, met de verdamping van de planten gaat vangen onder een afdak. Lekker laten uitdampen, doorwaaien en soms natregenen. Ik kweek al 30 jaar buiten en het is in ons klimaat soms niet anders. Weinig tegen te doen, ja binnen kweken met alle uitdagingen van dien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar daagjes staan die toppen weer recht,zijn echt bomen geworden,je zou niet zeggen dat het auto's zijn,ik zou wel het dak verhogen die luchtstroom kan je ook creëren door hier en daar wat de dieven zal wel allemaal op mekaar hangen door de drukte,Ben je al aan de bloei voeding begonnen ? vind dat ze nog lekker kleurtje hebben zoals ik al had vermeld

 

xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Band of brother. Er werd eerder in het topic vermeld dat auto's niet zo van regen houden. Geld jou ervaring met zowel auto's als regulier zaad in de regen? Kan er naast zitten, maar denk eerlijk gezegd niet dat het dakje de warmte vasthoudt. Bedoeling was eigenlijk ook dat er minstens een halve meter speling zou zitten tussen de hoogste toppen en het dak... Thanks voor de reactie.

 

@Mister XL, idd nooit verwacht ook. Het zit inderdaad teveel op elkaar gepropt. Van de middelste en achterste planten krijgt 70 % van de plant weinig tot geen licht. Komen we ook op het volgende uit dat die planten imo een erg slechte topontwikkeling hebben. Zeker vergeleken met de voorste planten die vol licht vangen. De enige verklaring daarvoor die ik kan bedenken is dat de hoofdtoppen zelf wel, maar de planten in zn geheel heel weinig licht krijgen. Je zou bijna vergeten dat er 20 per bak staan. Ik ga denk niet voeden. Heb bloeivoeding van plagron klaarstaan mocht ik wat verkleuring zien.

 

De geplette hoofdtoppen hebben zich inderdaad weer hersteld, maar zoals hierboven vermeld valt de ontwikkeling in het midden en achter heel erg tegen. Merk dat het blad ook erg aangevreten is.

 

gallery_32601_18821_332544.jpg

gallery_32601_18821_2043551.jpg

gallery_32601_18821_1018668.jpg

gallery_32601_18821_453981.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen van wietplanten, auto's of regular houden niet zo van vochtige lucht. In landen waar ze heel succesvol worden gekweekt regent het ook geregeld, alleen in de bloei periode wil je het liefst zo droog mogelijke lucht. Daar zit probleem in Nederland. Tegen de tijd dat bloei serieuze vormen aanneemt, hebben we hier vaak vochtige lucht. Regen is op zich geen probleem als het vocht maar snel weer uit toppen verdampt. Juist daar helpt dak niet tegen. Ik zou het zelf nooit zo doen. Zet ze bij regen wel eens dagje binnen in lichte schuur maar afdekken? Je hebt net als wij allemaal pech met de warme vochtige periode alleen valt die bij jouw auto's net in de bloei periode. Ik hoop nog steeds dat als mijn planten gaan bloeien het lekker droog weer is en vooral dat we een periode van hele droge lucht hebben. Maar trek je van mij niets aan hoor als je dat niet wil, als 2 mensen altijd hetzelfde denken is er 1 overbodig en verandert er nooit iets.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké duidelijk ,je zou ze wat uitmekaar kunnen trekken met wat touwen binden,maar dan zit je weer met je afdak groter maken maar denk dat je daar nou geen zin meer in hebt is dan ook weer dubbelop,vraatschade van ongedierte hou je toch niet tegen in zo'n oerwoud,hopen dat we nog paar weken goed weer hebben dat je nog paar leuke colas kweekt, volgende ronde een paar minderr in bak want met zo'n buffer als je nu hebt krijg je het ook lekker vol,en toch vind ik het werk heerlijk topic om te volgen

 

xl

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat toch wel lekker he Jeice? ^_^

 

@ band of brother : het is geen afzuigerloze tunnelkas joh hee :likken: maar een afdak waar de wind lekker onderdoor kan,en toch de regen afhoud.

Deze autoflowers zijn errug rotgevoelig hoor ouwe,geen enkele auto houd van regen op de toppen dat is zowiezo counter-productive voor de bloei.

 

Mooi stukje werk heeft de topic starter ervan gemaakt,en mijn complimenten het staat er prima bij :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mening word op prijs gesteld Band of brother. Heb het dak toch terug gezet, zo ruim mogelijk. Zal niet snel gaan broeien door het dakje. Planten gaan lekker, maar ze hebben de storm van dinsdagavond/woensdag wel over zich heen gehad. Dak lag er toen af. Merk idd dat een deel van haartjes in de toppen hierdoor bruin zijn geworden. Hopelijk heeft het geen gevolgen.

 

Nogsteeds geen voeding gegeven.

 

gallery_32601_18821_1168517.jpg

gallery_32601_18821_2291989.jpg

gallery_32601_18821_1779565.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Dilago. Zijn mooie planten geworden. Hoop dat ik snel een geschikt soortje vind en de juiste plant per m2 verhouding kan vinden. Dan kan het kwa opbrengst interessant worden!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit jeice man!!

zijn ongeveer zo als mijn mazars... mijn zijn ietsje kleiner en ik heb er natuurlijk maar 6 van in 18 liters... ook zijn mijn een weekje minder ver als jouwe. maar desalnietemin beginnen ze al een beetje gesuikerd te worden!! nog een week of 6! :whistle:

straks post ik nieuwe picca's... ik duim voor je voor een goeie oogst man!!! :wave:

ik heb wel meer pheno verschil in de mijne.. maar laat dat de pret niet drukken,vind ik juist fijner,wa meer verschilllende smaakjes en gaarheid :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Cannavis. Ga straks eens kijkje nemen in jou topic. Ik begrijp dat ik nog 5 weken moet :lol: Denk dat 2e ronde er niet meer in gaat zitten. Heb zaden wel besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees er eerlijk gezegd ook voor. 3 ronde auto's is mogelijk maar de middenste ronde is sowieso de beste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als ze nog 5 weken moeten deze, dan heeft het geen nut meer denk ik. 1 augustus naar buiten is wat laat. Allicht volgend jaar 1 grote ronde doen met dubbel zo veel bakken precies in de beste tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten voorgroeien onder tl zolang de anderen nog staan en dan nog erin knallen, alles is meegenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of stoppen met blindstaren op auto's en na deze oogst voorgegroeide normale planten erin knallen..

 

dat is wat ik altijd deed. Auto's zijn een leuke eerste oogst van wisselende kwaliteit, reguliere knallen daar achteraan zonder probleem als je op tijd klaar bent. Ik deed zelf nooit 2 auto rondes, altijd 1 auto ronde en 1 normale ronde. In mijn ogen benut je het Nederlandse klimaat hier optimaal mee. 3 rondes zijn leuker op papier als in de praktijk. Zelfs met mijn aanpak kan het knijpen worden als de auto's laat zijn en de normale planten vroeg..

 

Achteraf lullen is makkelijk, maar je bakken staan inderdaad pittig vol. In mijn ogen veel te vol. Ik heb persoonlijk echter altijd elke plant maximaal de kans gegeven en ongeveer 1m² was de minimale ruimte die elke auto kreeg... (mede dankzij de inval) heb ik dan ook altijd rond de 100> gram mogen oogsten van mijn auto flowers.

 

Ooit vroeg ik advies hierzo wat betreft ventilatie, en Weetje meen ik zei toen ik ben niet jaloers (veel antwoorden luide toen de tijd zo) op je kas, ik krijg er eerder hoofdpijn van. Dat zelfde zeg ik nu van jouw kweek. Je hebt er heerlijk veel tijd en moeite in gestoken, net mooi je dak opgehoogd.. maar een rot gevoelige soort er instaan die ook nog eens bot op elkaar staan... t ken nog zo hard waaien, maar knap door waaien zie ik niet gebeuren. Je zult nu een hoop fluff oogsten voorspel ik, mede doordat de rot je straks om de oren gaat vliegen en je dus te vroeg zal oogsten.

 

Ik durf er eigenlijk geen advies over te geven, ook zeker gezien de onderbreking van mijn vorige ronde. En het feit dat ik er niet voor gerand wil staan, maar AM rotte hier het eerste samen met High Densitiy Auto van Heavy Weight seeds. Ik had een aantal auto's van BOMB seeds, THC/ Cherry en Berry Bomb welke geen spoor van gezanik vertoonde, ook de auto's van Paradise Seeds lijken behoorlijk goed, met name de auto jack heb ik ervaring mee. Je zou eens kunnen kijken in mijn kaskweek topic van 2014 en 2015.

 

Verder wel een smerig leuk topic hoor! En ik gun je een dikke oogst en kijk vol belangstelling mee! Genieten is het!

 

Mijn advies int kort:

 

Deze ronde uitzingen met autoflowers en voor de volgende ronde alvast deftig zaad gaan ontkiemen voor een volgende ronde.Zaad wat zich reeds bewezen heeft in buiten situaties.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze setting zou verduisteren ook een optie zijn en dan inderdaad met reguliere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ozzies, thanks voor de reply. Heeft weinig met blind staren te maken hoor lol. Is mn eerste outdoor grow. Heb dit topic aangemaakt om te leren en dat is een succes. Een mooie score is leuk, maar het is niet zo dat ik het nodig heb. Profijt komt vanzelf als ik verbeteringen doorvoer, hierna of volgend jaar. Heb ook zitten denken aan regulier, maar verduisteren is sowieso geen optie. Ga het wel overwegen als ik volgend zomer 1 grow wil doen.

 

Het weer zit niet echt mee. Hoop over een aantal weken wat goed uitziende topjes te kunnen oogsten. Allicht dat ik de rest vergruis. Ben er wel elke dag dus kan schimmel goed in de gaten houden en direct afknippen. In het gedeelte dat dicht is gegroeid is geen tot weinig top ontwikkeling dus ik hoef me daar geen zorgen te maken om schimmel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blind staren bedoelde ik niet rot als t wel zo overkwam hoor! Maar zonder verduisteren ken je ba de ams nog prima reguluere planten kweken in de mooie bakken van je. Alvast ontkiemen nu en gaan met die groene banaan.

 

Een outdoor grow ging hier altijd om een jaarvooraad, en een mooie opbrengst waa dus wel een vereiste.

 

Maar ontzettend veel succes mrt de inspecties en oogst, ik blijf volgen! AM rook wel smerig zoet in de afrijp fase dus zal vast lekker zijn.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achter de 1e rij is het niet veel soeps.

 

gallery_32601_18821_720199.jpg

gallery_32601_18821_1565498.jpg

gallery_32601_18821_2663354.jpg

gallery_32601_18821_1116177.jpg

gallery_32601_18821_1039599.jpg

gallery_32601_18821_3438272.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook last gehad van de vele regen die er is gevallen. Ik zou gewoon wat eerder oogsten en de rotte plekken verwijderen.

 

Mvg buitenkweker17 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

?? er is nog geen sprake van rot kerel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk groen bosje. Ben benieuwd naar t eind van het verhaal.

 

Succes nog ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit hoor,maar ze mogen zeker nog wel even.

 

Rot moet je gewoon op blijven letten,hopelijk blijft het uit.

Deze soort word redelijk compact in de topjes dus het blijft opletten.

 

Maar door je goede zorg kan het gewoon goed ten einde komen Jeice.

Een tweede ronde red je denk ik niet meer,deze duren gewoon te lang voor autoflowers.

Tenzij je ze binnen voortrekt onder 20/4,dan heb je nog enige kans op goede 2e ronde.

Persoonlijk zou ik met de volgende ronde wachten,aangezien deze nog duren.

 

Tegen de toprot die iedereen zo vreest,kun je art's toprot halen,die kun je er preventief op spuiten volgens gebruiksaanwijzing als je hele natte periodes hebt.

En lavameel meegeven op het oppervlak met het wateren,zit zink en seleen in voor de weerstand en zwavel voor de schimmelresistentie maar ook ijzer magnesium en dat soort goodies.

 

Maar ze zien er goed uit man,petje af.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de toprot die iedereen zo vreest,kun je art's toprot halen,die kun je er preventief op spuiten volgens gebruiksaanwijzing als je hele natte periodes hebt.

 

 

Ervaring mee Collie? Deed het af als dat wat te mooi is om waar te zijn zal dat wel niet zijn, of gore troep die ik niet op me toppen wil.

 

@ Jeice

 

Hoe staan ze er bij? Ben benieuwd! En wat zijn de plannen geworden? 2e auto ronden of toch photo's zoals ik je reeds suggereerde?

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...