Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RAMONE TO DA BONE

opbrengst hasj

Recommended Posts

ik vroeg me al een tijdje af hoe het nou kan dat hasj de gram ongeveer even duur is als een grm weed.

 

als je het zo bekijkt: hasj word gemaakt van de hars van de toppen ,

de toppen worden, als ze perfect gedroogd zijn, gezeeft zodanig dat er een bruin 8tige poeder overblijft, maar als je het ook nog perst zou het in feite veel geconcentreerder dan weed zijn en dus sterker... toch is dit niet zo en is het even duur als weed terwijl er toch super veel gewicht achterblijft in het groen van de toppen...

 

 

 

hoe zit dit nou?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hash word meestal van knipafval gemaakt hoor dus niet van toppen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Hasj wordt van een heel anders soort wiet gemaakt dan de weed die wij hier allemaal kweken. En in het buitenland (jaja behalve nederhasj) :verrygood waar onze euro een stuk meer waard is (marokko, paki, afghani, libanon enz.) En de planten dus ook een heel andere thc % weed (lager) produceren dan onze nederweed, dus in verhouding weer even sterk.......

 

Prijs is vraag & aanbod afhankelijk....... maar over het algemeen is een goed hasje in Amsterdam een stukkie duurder dan een goed weedje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de hoeveelheid planten die er dus in dat soort streken staan. als je een hectare wiet tot hash klopt.

Marokaanse manier Marokaanse planten .er een stuk minder hash af komt dan dat je bijv. een hectare snowballs of een andere op thc gecultiveerde plantsoort gaat kloppen. Nu is het wel zo dat er al heel veel nieuwe soorten in bijv. Maroko geintroduceert zijn oa uit nederland en nu dus de thc per plant daar op sommige velden aardig opgeschroefd is.

Edited by IkDoeULatenSterven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die boeren in Marokko zaaien gewoon heel hun veld propvol ,en dan maar hopen dat het seizoen ook wat regen gaat geven. De complete planten worden later geoogst en te drogen gelegt. Het klimaat daar zorgt voor goed zeefbare planten.

Naarmat emen langer door blijft zeven met dezelfde lading planten wordt de kwaliteit steeds minder omdat er steeds meer verpulvert blad door de zeef gaat .

 

De eerste zeef ronde levert hoge kwaliteit hash op , die behoorlijk prijzig is . Deze hash bestaat vooral uit harsen(met daarin een percentage THC) en veel minder uit bladgruis. Maar veel hars hoeft niet per see te betekenen dat er ook veel THC inzit, dat is per ras verschillend (potentie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In marrocco halen ze uit een hondertal planten 1 kilo hash .

eerste en tweede zeef .

3 de zeef is bijvoorbeeld zero zero

 

1 ste zeef word nooit geperst en ga je niet gemakkelijk kans krijgen om van te proeven ,want die houden de marocanen zelf .

 

Deze heeft de naam chocola

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
In marrocco halen ze uit een hondertal planten 1 kilo hash .

eerste en tweede zeef .

3 de zeef is bijvoorbeeld zero zero

 

1 ste zeef word nooit geperst en ga je niet gemakkelijk kans krijgen om van te proeven ,want die houden de marocanen zelf .

 

Deze heeft de naam chocola

 

Mvg

 

palmleaf

volgens mij haalden ze van 100 kilo wiet, 1kilo goede kwaliteit hash. van die chocolate hash. zoals die marokaan het ook in die hashish dvd noemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik ben zelf vorig jaar in Marroko geweest een maand. Ook in het Rif-gebergete (Ketama). Hier heb ik een grote wandeling van 10 uur gemaakt met een local, hij liet mij alle plantages zien en hoe de wiet en hasj wordt vervaardigt daar. Het was echt super mooi. IK heb nog nooit zoveel wiet bijelkaar gezien als in die velden. Je hebt het daar over 100-den hectaren!! vol met wiet. Hoog in de bergen liggen onbereikbare dorpen, waar je alleen te voet kunt komen. Die dopren werken constant aan de plantage. Toen ik er was waren de kinderen van het dorp bezig de mannetjes uit de velden te halen. Erg mooi. De vervaardiging van de hasj is heel primitief. De toppen worden van de planten afgehaald, gedroogd, en onder een grote stenen molen geperst tot hasj.

 

Voor de wiet liefhebber is het zeker een aanrader om in september/oktober naar Ketama of Chefchouen te gaan! Hasj kost geen drol en het zijn echt geweldige mensen daar!

 

Ohja, dat verhal dat marrokanen de goede ' chocolate' voor zichzelf houden is niet echt zo. De hasj die ze daar zelf hebben is niet echt uber geweldig. Gewoon lage thc hasj. Maar het heeft wel wat. Ik heb nog een keer met een oude Marrokaan uit een lange houten pijpje hasj gerookt en dat was zeker te versmaden. Maar het is een zekere aanrader!!

 

later,

marijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit eens toen ik net begon met blowen (lweer zon 15 jaar terug) een reepie chocolade gekocht en met een vriend opgerookt..

 

 

toen we vanuit rotterdam terug kwamen in capelle a/d ijssel (in zon harmonica bus) waren we allebei kots en kots misselijk, en ik liep kotsend de deur uit!

 

dat was echt de sterkste hasj die ik ooit op heb.

misschien telde het ook mee dat ik pas een half jaartje blowde, maar wat een buzzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ooit eens toen ik net begon met blowen (lweer zon 15 jaar terug) een reepie chocolade gekocht en met een vriend opgerookt..

 

 

toen we vanuit rotterdam terug kwamen in capelle a/d ijssel (in zon harmonica bus) waren we allebei kots en kots misselijk, en ik liep kotsend de deur uit!

 

dat was echt de sterkste hasj die ik ooit op heb.

misschien telde het ook mee dat ik pas een half jaartje blowde, maar wat een buzzz!

 

Zijn jullie ook telers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Billy_the_kid je bent nu al een aantal keer aan het vragen wie een kweker is en wie niet. Ik krijg sterk het gevoel dat je hier niet bent om de redenen waarom anderen hier zijn en waarvoor deze site is bedoelt. In ieder geval zit het me niet lekker.

 

Let dus op je tellen Billy_the_kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...