Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Melvs

Valt Deze Plant Nog Te Redden?

Recommended Posts

Hey allen

 

Even een vraagje. Ik heb al een aantal weken dit plantje staan. Echter verkleurt de bladeren. De bladeren beginnen van onder naar boven te verkleuren. Ze worden geelachtig en verschrompelen uiteindelijk. De nieuwe bladeren aan de bovenkant lijken wel gezond te zijn. Mijn vraag is: is dit plantje nog te redden? Hij is ook vrij lang, is veel gaan strekken wel komen er bij de internodes onderaan wel kleine vertakkingen. Heb hem ondersteund met een houten stok. Komt hij water te kort omdat hij in de serre staat waar het dagelijks bloedheet is of omdat hij simpelweg voeding tekort komt doordat er universele potgrond in zit? Any help is appreciated :)

 

Wat foto's:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ding kan je geen wietplant noemen.

 

Staat nergens ook wietplant, enkel plant :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenste blaadjes zien er goed uit , het is normaal dat de onderste blaadjes verschrompelen zij hebben hun taak volbracht .

Haal de lelijke blaadjes weg .

De temperatuur in de serre onder de 30 graden houden en af en toe een raam open zetten wordt de plant ook sterker van

 

Zet de plant in een wat grotere pot en vervang die balk hout door een dun plantenstokje ( plantenwinkel ) en misschien is de plant nu sterk genoeg dat een stok niet meer nodig is .

 

Ook beginnen met voeding geven .

 

Komt wel goed met die wietplant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plant lekker buiten zetten overdag en idd in een grotere pot en wat gaan voeden.

Niet druk maken om een paar gele blaadjes, komt vast wel goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ding kan je geen wietplant noemen.

 

Welkom op Wietforum..

 

Als je niets beter te zeggen hebt dan dit kan je beter niets posten.

 

@TS: Je kan proberen wat Haipaaltje zegt.

Het is wel nog vroeg in het jaar om planten te hebben op dit moment. Beter kan je nu beginnen met kiemen.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de hulp! gaat goed komen dan denk ik! Ik zie ook al kleine witte nieuwe wortels aan de onderkant... Ik neem aan dat dit nieuwe wortels zijn ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

grotere pot, niet teveel water geven, liever te droog als te nat!! wat voor grond gebruik je, waarschijnlijk potgrond zo te zien, beetje voeding kopen kan geen kwaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral de verschrompelde blaadjes niet weghalen, je plant zal die zelf wel afstoten als die ze niet meer kan gebruiken,

verder denk ik aan een kaliumgebrek maar kan dit niet met zekerheid zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

leuke wietplant !

valt zeer zekers te redden .

verpotten op een 3 x zo grote pot met growshopgrond en naar buiten met het apparaat .

deze plant heeft het mj virus .

verwitting had michael ook last van .

leek op laatst wel een dochter van bleke bet .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...