Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maikel2014

Aanzuigkracht Rfx-1

Recommended Posts

Even een vraagje.

 

Heb altijd op aarde gekweekt maar ga over 3 weken over op rfx-1.

 

Ik wil dus een lekbak gaan maken in me tentje en dan op 18L potten draaien, dan van onder water geven zodra de wortels eronderuit komen.

Alleen nu hoorde ik dat rfx-1 een minder sterke aanzuigkracht heeft dan aarde.

 

Heb ook al gezocht op dit forum en zie dat veel mensen op kratjes kweken, ik doe het liever gewoon op 18 liters omdat ik alles nog heb liggen.

Maar kan de rfx-1 in standaard 18 liter potten wel gewoon genoeg water opzuigen? omdat er alleen onder in de pot gaten zitten..

 

oftewel in het kort gezegd: Kan ik gewoon met rfx-1 in standaard 18 liter potten van onder water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor dat gaat prima, zijn genoeg verslagen van te vinden.

 

Zoals dit verslag van Supernoob.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks dilago,

Handig kweekverslag om even gelezen te hebben :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel opletten dat je genoeg RFX-1 koopt want met één zak van 80L kon ik maar 4 potten van 11L mee vullen. Dus ik neem aan dat je maar twee potten van 18L ongeveer kunt vullen per zak. De zak lijkt op een grote slab, met gaten, dus neem ik aan dat je dit ook als een slab kunt gebruiken. Het formaat is dan ongeveer 100x50x7cm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

rfx-1 heb ik denk ik wel voldoende in huis. Heb inderdaad gerekend op 2 potten met 1 zak.

 

Eb/vloed doe ik liever niet omdat het op mijn locatie niet handig is om het water wat je terug pompt op te slaan om opnieuw te kunnen geven. Of ik zou alles wat terug komt meteen het riool in moeten gooien maar dan word dat wel heel erg veel volgens mij.

 

Op aarde werk ik altijd met rayjet sproeiers, ik ken ook iemand die daarmee werkt op mapito en dan 2 sproeiers per pot. Alleen als het zonder net zo goed gaat dan is dat wel fijner natuurlijk.

 

In het verslag van supernoob, die hierboven door dilago word genoemd, zag ik dat hij alleen deed vloeden. Bij hem is het zo te lezen gewoon goed verlopen. Zijn er meerdere mensen die hier ervaring mee hebben?

 

Het worden trouwens 50 18l potten in een 1,5 x 3 tent. Dus als ik dan 2 liter per plant wil geven wil ik onderin 100 liter water pompen en dan wachten tot de bodem helemaal droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben momenteel bezig met alleen vloeden op rfx-1 en vooralsnog gaat dat als een trein.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...