Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Satem

Azomite Vervangen Door Lavameel, Welke Verhouding?

Recommended Posts

Hoi,

 

 

Ik ben al enige tijd bezig met het antwoord te vinden op de volgende vraag;

 

Kan je Azomite vervangen door lavameel als je de super soil van Subcool maakt? Volgens enkele andere forumleden hier is het antwoord op deze vraag ja. Ik deel deze mening gezien het grote aantal spoorelementen en mineralen wat ook overeenkomt. Echter vraag ik me af in welke verhouding ik dit kan/moet vervangen (1:1?). Ik denk namelijk dat er meer lavameel in de mix moet dan dat er azomite in zit. Dit kan ik echter niet goed onderbouwen. De verhoudingen in de mix zijn;

 

4 grote zakken basis grond (hoogwaardige biologische potgrond met kokosvezels en het liefst mycorrhiza)

5-10 kilo biologische wormenkeutels (wormenpoep)

1 kg bloedmeel

1 kg Bloom vleermuizenmest

1 kg gestoomd beendermeel

0,75 kg ruwfosfaat

35 ml Epsom zout

70 ml Azomite (spoorelementen)

140 ml sweet lime (dolomiet)

1 eetlepel gepoederd humuszuur

 

Wie heeft hier een idee over?

 

Groeten Satem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met de andere forum leden dus ja je kan het vervangen en overdoseren is bijna onmgelijk aangezien het geen npk waarde heeft.

 

Je kunt ook volcanic loam gebruiken, daar zit ook bergen mineralen/spoorelementen in.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH van Azomite ligt rond de 9 & van lavameel rond de 6.8.Hoeveelheid zou ik wel opschroeven in 1:10, dus bv 1ltr lavameel op 10 ltr grond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de mycorizzha en de guano (calcium/kalk) zal zijn grond perfect op peil blijven kwa pH. Dat het die pH waarde van zichzelf heeft heeft weinig invloed, subcool zn grond eerst voirbewerken en laten staan om het bodemleven op te starten en een biotoop te creeren.

Inwateren met bacto's om het proces te versnellen.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...