Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Baske667

Bladproblemen Door Te Veel Voeding ?

Recommended Posts

IMG 4116


IMG 3949


IMG 3946


IMG 3939


Dag allemaal,
Ben bezig aan mijn eerste kweekje in een DR90 met 2 x 150W t-neon verlichting van Mammoth. Heb 3 Pineapple Kush van RQS staan in 3 keer 18L Plagron Batmix. Heb ze getopt en omgebogen met ijzerdraadjes om een scrog te krijgen, volgende keer toch maar een scrog - netje kopen. Ze zitten nu in de derde week bloei en alles ging goed (dacht ik) tot een paar dagen geleden. Heb 4 weken groeifase op 18/6 met wat wortelstimulator gehouden en nu, na ongeveer 2 weken bloei ben ik begonnen met Plagron Green Sensation & Plagron Alga Bloom toe te voegen aan het water, ik probeer zo netjes mogelijk te doseren maar hoe meet je nou exact 1 of 2 ml af ? Een paar dagen later kwamen de eerste bruine randjes op sommige bladeren en nu worden het er stilaan meer... Heb ik te veel voeding gegeven ? Was het nog wat te vroeg om ook Alga Bloom toe te voegen, ik had gelezen toevoegen vanaf de eerste bloeiverschijnselen ... Of is het iets anders misschien ? Er is vast wel iemand hier die me kan helpen en weet wat ik moet doen... alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan overvoeding zijn, maar dan zijn meestal veel meer bladpuntjes verbrandt. Je hebt her en der een aangetast blad, wat wellicht al eerder is ontstaan. Bij foto 2 bijvoorbeeld, dat blad hangt er wss al een week of langer. Klopt dat?

 

Met een doseerspuitje 0-10mL kun je goed voeding geven. En ik zou eerst met Alga Bloom beginnen (is de basisvoeding, start met 2mL/L en bouw langzaam op) en later pas met de topbooster. Hoeveel en wanneer je de topbooster geeft om geen overvoeding te krijgen kan ik je helaas niet zeggen.. heb er ook nog geen ervaring mee.

 

Verder ziet het er keurig uit hoor :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lemonade, bedankt voor je welkome adviezen ! Het blad op foto 2 was idd wel al iets langer aan het verkleuren maar die andere problemen heb ik pas sinds gisteren. Ze hadden mij verteld dat je de t-neon lamp 5cm boven je planten kunt hangen maar daar heb ik in het begin de belangrijke eerste blaadjes mee verbrand, nu hangt het op ong. 30 cm hoogte. Misschien nog te dichtbij ? Deze lampen worden niet heel warm dus dat zou me verbazen. Ik ga je raad opvolgen en ben benieuwd naar het resultaat, ik hou je op de hoogte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trap er steeds weer in, was wat aan het typen.. klik op een foto.. en dan weer terug naar de 'reageer' pagina en alles weg xDD

 

 

Anyway:

 

Als het kan zou ik de Tneon op 10~15cm hangen. 5cm kan ook nog wel, maar dat is vooral in het begin. Met een grotere afstand verlies je in feite alleen maar licht (reflectieverliezen), tenzij het natuurlijk niet anders gaat i.v.m. lichtverspreiding.

 

Al mijn rondes heb ik met tneons belicht, en toen had ik enkel verbrande puntjes doordat de plant 1-2-3cm van de lamp groeide. Had toen een erg kleine kast waardoor ik geen hoogte had. Dus --> lamp zal je plantjes niet snel verbranden op 5-10cm, zeker nu de bladeren ook beter kunnen verdampen (t.o.v. de kleine blaadjes in het begin) en de warmte dus verwerken :)

 

 

Is het toevallig dat onderste blad dat in het begin verbrand was? Al wat het toen maar een klein blaadje, ze groeien door en kan uiteindelijk tot dit leiden. Het derde blad kan wel eens door overvoeding zijn ontstaan, maar ben zelf ook geen pro hoor ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon is net weer opgekomen in de tent, toch weer meer aantasting dan vanmorgen... veel takjes zijn paars aan het worden. Ik denk dat ik een paar dagen alleen water ga geven en dan rustig terug starten met alleen Alga Bloom. Ik zal de lampen ook terug wat lager hangen. Manmanman, wat ze zeggen is waar, de eerste ronde is er echt om ervaring op te doen en te leren uit je fouten, ik hoop dat ik het allemaal weer goed krijg ! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Een paar dagen geleden heb ik alle dode stukken uit de plant geknipt en geen voeding meer gegeven. De verkleuring gaat toch gewoon door, er zijn best wel mooie groene delen maar ook een heleboel bladeren die stilaan aan het vergelen zijn. Morgen begint de vierde week bloei dus zal ik vanaf morgen Alga Bloom toevoegen aan het water en over een weekje ook Green Sensation. Ik weet niet wat ik van de verkleuringen moet maken, is best wel lastig, het kan zo veel zijn... Iemand een idee wat het kan zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er toch op dat het overvoeding was, er komen geen slechte bladeren meer bij na een paar dagen alleen water. Heb me ook een pH-metertje aangeschaft, zo'n ding van 6€ uit het tuincentrum. Mijn water + Alga Bloom had een pH van 7, dus aan de hoge kant. Dan maar een fles Lemon Kick van Plagron gehaald en afgezuurd tot 6. De man in de Grow shop vertelde me dat je geen pH en EC metingen hoeft te doen bij 100 % bio-teelt op aarde, is dat zo ? Foto's volgen snel !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij bio hoef je idd geen ph of ec te meten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...