Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rubberduck

Jonge Plantjes Krijgen Licht Gele Bladeren En Krullen. Help!

Recommended Posts

zoals de titel al zegt mijn plantjes worden iets geel aan de bladranden.

weet iemand wat dit is?

 

gallery_44643_18803_566214.jpg

 

gallery_44643_18803_4360215.jpg

 

ik geef om de dag een spuit of 3 a 4 water met de plantenspuit.

ze staan op zaai en stekgrond van pokon.

lamp 2x 18w TL

ventilator staat zeker 5 uur per dag aan op de langzame stand. (mooi briesje)

ik geef regenwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of het gevoelige planten zijn met betrekking tot meststoffen.

Mijn ervaring met pokon is wel dat je er hoofdpijn van krijgt (na het roken). Gebruik al tijden geen pokon meer.

Als je in een gebied woont met veel luchtvervuiling kun je beter kraanwater gebruiken, wel 24 uur open laten staan om toevoegingen te laten verdampen/uit te laten werken. Iemand met een ph meter in de buurt? als dat zo is laat het even controleren.

Als het inderdaad te vochtig staat plantjes beetje rust geven .. komt het wel goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes staan meestal een dag voor mijn gevoel kurk droog en dan krijgen ze de dag er op weer wat water.

heb een cheap ass ph meter zal eens kijken wat het kraanwater hier doet.

woon in twente dus erg veel luchtvervuiling zullen we wel niet hebben.

 

edit: op de foto hebben ze net 5 min van te voren water gehad. de grond is dan vochtig.

morgen is iig de bovenste laag weer kurk droog.

PH gemeten en blijft net voor de overgang van 6 naar 7 staan. gok dus op een PH van 6.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staan ze juist veel te droog. Gebeurt vaker door al die paniekverhalen over te veel water geven. Met een paar keer sproeien met een plantenspuit maak je alleen de bovenkant een beetje vochtig en bereikt het water nooit de wortels. Zet ze gewoon een half uurtje in een laagje water van een cm en ze komen er wel weer bovenop. Of doe dit met de helft van je planten, dan weet je het zeker. Dat je geen regenwater kan gebruiken i.v.m. luchtvervuiling is gelul. Anders zou er toch nergens meer een sprietje gras groeien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de helft een plens water gedaan en een halve cm in de bak gegooit waar ze in staan, nu (half uur later) is de bak al weer leeg geabsorbeerd door de aarde.

vanmorgen werd je conclussie we bevestigt. het jongste plantje lag gestrekt van uitdroging, heeft dus ook ff een paar natte voetjes gekregen en hoop dat het bij trekt.

 

ik moet dat gevoel voor water geven egt nog ontwikkelen bij die kleine zaailingen.. als ze eenmaal een cm of 20 hoog zijn heb ik nooit problemen met de plantjes.. dit is me 2e jaar uit zaad. daar voor kweekte ik altyd met voorgegroeide stekken of voorgegroeide zaadplanten.

fingerspitzengefühl entwicklung :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

npk van de aarde is 14-16-18 0.6kg per kuub.

dit lijkt me voldoende toch? of juist te weinig?

heb er gister 2 goed nat gemaakt en van onderaf water gegeven en ze zijn alleen maar geler geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...