Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Helvetica

Super Lemon Haze - Eigen Kweek

Recommended Posts

Hallo,

 

vermits mijn moedertjes buiten kunnen, heb ik mijn tentje kunnen vrijmaken om eens een test te doen van verschillende substraten.

 

De bedoeling was om 6 smartpots met rfx-1 en 3 met coco's te testen, maar met die 80L rfx-1 kon ik maar 4x 11L vullen, dus is het uiteindelijk 4 op rfx-1, 3 op coco's en 2 op lightmix aarde geworden.

 

Het tentje is een DR van 88x88x170cm. Het soortje is de Super Lemon Haze van GreenHouse, stekjes van mijn moeder.

 

Lamp van 400w met magnetische ballast, afzuiger van 300kub dat blaast in de koolstoffilter.

 

De voeding dat ik gebruik voor deze test is Hy-Pro hydro en ik heb alle supplementen van Aptus ( startbooster - topbooster - enzym+ - Calmag boost - Regulator - P boost - K boost )

 

Startbooster gegeven op PH 5.8.

 

Op aarde gaat brengt deze SLH aardig op en neemt 10 weken.

 

 

Tot later,

Helvetica

 

H1

H2

H3

H4

Edited by Helvetica
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant die verschillende substraten gebruiken. Ben wel benieuwd wat het beste gaat werken voor je. Ik blijf volgen in iedergeval.

Maar je gebruikt voor alle substraten dus gewoon dezelfde voeding begrijp ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde..

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat werken voor je, al die verschillende mediums.

Als ik bij mij de verschillen in voedings en waterbehoefte al zie tussen Gk grond en diezelfde grond met een beetje cocos erdoor....

Was een leuk en leerzaam experiment, maar volgende x weer gewoon 1 grondsoort per tent, dit geeft teveel gedoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling van deze test is om het beste substraat te vinden voor deze Super Lemon Haze. Coco en RFX-1 kunnen met dezelfde voeding en waarschijnlijk met dezelfde waardes. Aarde was niet de bedoeling maar zoals aangegeven kon ik met 80L RFX-1 maar 4 11L smart pots vullen, waardoor ik moest bijvullen met aarde.

 

Ik heb nog een andere klein hokje dat ik altijd gebruik, de tent is maar tijdelijk omdat mijn moeders buiten kunnen nu, en in dat hokje werk ik met aarde en drainage slang onderin, en ik heb ook de beste resultaten met de Hypro A+B voeding. Ik heb ook de vloeibare all-in-one voeding van Aptus, maar die is minder makkelijk te meten voor mij.

 

Ook is het zo dat in België veel minder soorten voedingen beschikbaar zijn. Plagron, Aptusn Hy-Pro of Bcuzz. En zelf Hypro is nog niet zeker of het nog wordt toegelaten hier... En Yara Kristalon en Calcinit is ook een nachtmerrie om te vinden.

 

Tot later...

 

Ik ga wel de PH waardes aanpassen aan elk substraat, en de EC bij aarde verminderen, denk ik. We zullen wel zien, het is een test, fijn tunen komt met de volgende rondde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update.

 

Na drie dagen zien ze er nog goed uit. Vanavond geef ik degene op RFX-1 een oplossing met EC en startbooster. Die op coco en aarde hoeven nog niet te drinken.

 

gallery_37764_18795_563688.jpg

 

gallery_37764_18795_823581.jpg

 

gallery_37764_18795_887519.jpg

 

gallery_37764_18795_902309.jpg

Edited by Helvetica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee SLH in 1 11 literpot, ben je niet bang dat dat een beetje erg krap gaat worden als die dames eenmaal goed aan de groei en bloei geraken?

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Twiet,

 

thx voor de foto's goed te plaatsen.

 

Ik ben niet van plan om lang voor te groeien, nog een dag of twee, en dan zet ik ze in bloei. De tent is niet zo hoog, 1,7m, dus ga ik voor kleinere planten en meer per pot.

 

In mijn ander hokje, dat nog iets kleiner is, 74x74x162cm, doe ik er ook 16 in zonder problemen. Daarna wat buigen en knakken en nog een netje over. Moet wel zo werken. De hoogte is een nadeel, zeker als men Haze kweekt, maar het gaat niet anders.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke test!

zo te zien blijft alles voorlopig gelijk

ik denk dat na 12/12 schakelen pas duidelijk word wel medium meer potentie heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij weet ongetwijfeld wat je doet, ik niet. Ik ben zelf onlangs begonnen met mijn eerste kweekje met SLH, en enkele andere soorten. Het zou nooit bij me opgekomen zijn deze soort zo krap te zetten als jij dat. Ik heb 5 zaailingen van nu 2 weekjes jong. Met die vijf denk ik een m2 of meer vol te krijgen.

 

Ik ben benieuwd hoe dit bij hou uitpakt, ga je met belangstelling volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update. Erg druk gehad de laatste 10 dagen.

 

Een foto shoot juist voor de eerste nacht ingaat op 12/12.

 

De planten hebben iets langer voorgegroeid dan geplant.

 

- Op aarde doen ze het goed, explosieve groei zoals ik gewend ben.

 

gallery_37764_18795_445557.jpg

 

gallery_37764_18795_238297.jpg

 

- Op coco vind ik het minst lekker lopen. Gebrek aan stikstof en de wateropname verloopt traaaag...

 

gallery_37764_18795_154133.jpg

 

gallery_37764_18795_205608.jpg

 

- Op de RFX-1 is het prettig werken. Heb wel de voeding en stikstofgehalte moeten opschroeven naar 1.6. De wortels zijn enorm.

 

gallery_37764_18795_43167.jpg

 

gallery_37764_18795_230746.jpg

 

Een overzicht van het tentje.

- Op de achterste rij, allemaal RFX1

- Op de middelste rij, links en rechts aarde, midden coco van plagron.

- Op de voorste rij, links en rechts cocobrick van Ugro en in het midden de RFX1

 

gallery_37764_18795_639112.jpg

 

Op RFX1 en aarde is het gemakkelijk sturen en weten wanneer water te geven. Op aarde is het ongeveer drie dagen, bij de RFX1 is het om de twee dagen. Dan wegen die softpotten ook bijna niets.

 

Nu is de klok op 12/12 gezet, en staan er ongeveer 10 leuke weken aan te komen.

 

Greetz

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb tie alles al op gerookt :) _~~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

deze ronde was een goede run voor RFX-1 en aarde. Op die UGRO coco was het veel minder. De planten op RFX-1 waren met keiharde toppen, en zijn het lekkerste om te roken, goed gespoeld en serieuze high. De planten op aarde waren ongeveer 70% van het volume van de rfx-1 en de smaak is iets anders, minder helder dan hydro. Die coco was echt niets, de planten waren geler, veel minder stuurbaar als de rfx-1 dus de opbrengst en plant was minder dan de helft.

 

Doordat er geen reacties waren op deze topic, heb ik het niet vervolgd online. Ook juist met verhuis bezig, ...

 

En nee, het is nog niet opgerookt. Heb het niet gewogen, maar heb nog aardig over.

 

Mijn volgende kweek is op rfx-1 in een tent van 120x120x200cm. Ben alles aan het opzetten, juist verhuisd naar een nieuwe woonst.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik, moet zeggen heb van de zomer ook weinig gekeken. Die zomer is nu niets meer van over. Dus dan is het weer binnen zitten met binnenzitters achter het scherm. Tijd voor dit soort zaken. Vooral dat smaak ding vind ik wel interessant. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat RFX-1 het lekkerste zou zijn om te roken. Thanks voor de info. En veel rookplezier nog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, weer iemand die voorstander is van RFX-1.. Misschien toch ooit overwegen om over te stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het substraat kiezen dat het best bij jou past en perfect is voor jouw soort planten.

 

Ik hou van haze soortjes, A5, Lemon Haze, NL5Haze, WesternWinds, ... en zoek een clean, energieke high en scherpe smaak.

Als ik die soortjes kweek, hou ik van alles perfect onder contrôle te houden, te kunnen bijvoeden wanneer ik wil met wat ik wil en zo precies mogelijk te werk te gaan. De RFX-1 is supergoed maar daarentegen moet je veel vaker bewateren dan met aarde of zelf mapito. Soms is het dagelijks en max om de twee dagen, maar dat vind ik juist zo fijn. Ook vind ik dat je soortjes iets sneller klaar zijn dan op aarde, soms 10 dagen verschil, maar daar doe ik het niet voor. Ook ben ik nog van de oude garde, diegene dat denkt, terecht of onterecht, dat spoelen niet mogelijk is op aarde. Op hydro is je wiet éénmaal goed gespoeld.

 

Mijn vriendin is nu totaal anders, zij houdt van soortjes zoals OG Kush en Cheese, maar die kweek ik voor haar op aarde, zij verkiest de smaak op "bio". Dus daar is een aardenbak voor mij de beste opstelling.

 

Ik vind dat je echt moet nadenken waarvoor je kweekt en dan je substraat kiezen het beste op jouw gewoonte. Een aardenbak is maar op de drie dagen bijvullen en moet je minder present bij zijn. Alles verloopt natuurlijk, maar hydro is proberen voor natuur te spelen, dus moet je wel present en geconcentreerd bezig zijn.

 

Greetz,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...