Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bigwillem

hoe lossen we dit op met de hoofdzekering

Recommended Posts

die hebben wel stroom voor een bedrijf dus wel wat dikkere kabels als jij en ik

 

daar ga ik ook wel vanuit. Maar dan zitten we toch nog met zo'n, bij benadering, 40 á 50 vsa's die allemaal wel zo'n 3Amp. aan stroom willen zien. Da's een boel om te zekeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk jij nietdat grote bedrijven zoals bv een fabriek waar ze auto's maken een ietsje meer electriciteit gebruiken dan 50 vsa's ?

 

dit is helemaal geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk jij nietdat grote bedrijven zoals bv een fabriek waar ze auto's maken een ietsje meer electriciteit gebruiken dan 50 vsa's ?

 

dit is helemaal geen probleem.

Dat het kan is wel bewezen idd. Maar het houdt een keer op wat de capaciteit aan amp's betreft lijkt me. met zoveel vsa's dat kan toch niet door een meter? Dat gaat toch veel te raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb met 70 X 600w opgehangen en dit is niet in een fabriek oid... er is altijd wel iets te verzinnen, bijv. een vertragings relais bij het inschakelen of gewoon je hok in tweeen delen, dit kan gewoon over de meter of er omheen, wat je zelf wil... wel even de hofdzekeringen vervangen!!! het belangrijkste is nog altijd dat het veilig gebeurd (dat is iedereen denk ik met me eens) , dus koop een goed bord en zorg voor goed materiaal. het is wel duur die zooi, maar als het hele zooitje affikt heb je helemaal niets meer... en een groot probleem...!!!

 

Was je dan iets groots van plan Big Willem??? :|

Als je vragen hebt gewoon ff posten, er hangt een hoop ervaring aan dit forum, en vrijwel iedereen is bereid je hulp te bieden

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 stuks 600 watters !!!! ?? dat is met de VSA's erbij zo'n 50 kilowatt !!! en dan nog alle andere spullen zoals de afzuiging voor al die lampen erbij , dan zit je zo aan de 60 kilowatt . Daarvoor zijn 11 groepen van 25 ampère nodig , en die heb je nooit in huis . Doe je het toch dan ben je zwaar strafbaar bezig . Hoe wou je dat in godsnaam veilig doen ??

 

Je bedrading in huis is altijd gemaakt voor een bepaalde maximale stroom . Het is niet veilig om alleen de zekering te vervangen voor een grotere , dan zou de bedrading ook vervangen moeten worden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 groote krachtstroomgroepen in een bedrijfspand is niet zo bijzonder :)

 

als je die opsplitst loopt 't leuk op b. v. 2x3x63x230=bijna 87cavia's :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Atmo, ik heb ook nooit gezegd dat ik in een huis zit...Ha ha..

Maar je hebt inderdaad gelijk een normale woning heeft voor dit werk niet de juiste bedrading, denk zelfs dat de meter klapt. Buiten dat kweek ik in twee ruimtes die om en om geschakeld zijn. Veiligheid is geen probleem zolang je weet wat je doet en netjes werkt, en dat houd dus in niet bezuinigen (op niets), Tot op het laatste kroonsteentje nieuw...Kost wat maar als het goed is komt er ook wat vanaf...Wilde dat je het kon zien , maar ga absoluut geen foto's plaatsen, ben nog te nieuw op het forum...ff kat uit de boom kijken... Wellicht over een jaartje , bij het slopen van het hokje... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo fear-me je praat over veiligheid en in 't zelfde verhaal maak je reclame verhogen van hoofdzekering in bestaande instalaties dat snap ik niet verklaar je nader :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Got me Nashua, Ik heb een vriendje bij een energiebedrijf en die weet wat de bestemming van het pand is, en dat de huidige instalatie het makelijk aan kan, alleen het vervangen van de hoofdzekeringen was hiervoor nodig. handig want hij heeft ook zo'n zegeltang, dus valt totaal niet op... Dus zoals ik al zij weten wat je doet, ik heb in dit geval hulp ingeschakeld...

 

*** Ps deze persoon is niet te huur, ben erg zuinig op de man en wil niet dat hij in de problemen komt***

 

Greetz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk betaal je wel alles , stroom jatten is echt een slechte zaak voor de hele growscene.

Maar je zit dus in een pand , dat geen woning en geen bedrijf is? heeft he teen 3 fase installatie?

 

Een beetje bedrijf zit op het 3 fase net aangesloten omda tveel machines daar op draaien (is efficiënter) ,en er moeten vaak heel wat ampèrtjes doorheen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo fear-me jij pakt de dingen groot aan met zeg maar "geschoolde ondersteuning"

 

maar je heb 't over hooftzekeringen alsof 't schone sokken zijn dat veroorzaakt bij hobbyisten

zoals de meeste hier misverstanden en ongelukken vandaar mijn vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht je nou gepakt worden zien ze toch ook wel dat je 35 voor 50a hebt vervangen ga je toch nog wel op denk ik, vb meter trug gezet geen vuiltje aan de lucht 3 dagen later inval werd ik op mn vuile filters berekent voor een jaar.

ze zijn ook niet helemaal gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is ff naadje, men zegt wel dat je die stoffilters kunt wassen, heb dit nooit gedaan hoor..ben te lui om iedere keer al die dingen (toch wel 50/60 kg denk ik)van t' plafond te slopen.

 

Ze hebben net een hok van me opgerold, en vonden daar resten knipafval en dit is ook bewijs...er is toch altijd wel wat te vinden als je wat langer bezig bent, denk aan halve bussen voeding, resten medium op de grond zelfs vocht en schimmelplekken die niet in 2 of 3 weken ontstaan. Ook de duur van het huurcontract speelt een rol. Zal ook wel enige berekening van gemaakt worden denk ik.

 

Ben wel van mening dat als alles netjes, veilig en (ogenschijnlijk) door de juiste instanties aangelegd is in de meterkast, dit zeker kan schelen in de strafmaat.

Buiten dat is veiligheid voor jezelf en evt. omwonende toch ook niet geheel onbelangrijk toch???

Share this post


Link to post
Share on other sites
mocht je nou gepakt worden zien ze toch ook wel dat je 35 voor 50a hebt vervangen ga je toch nog wel op denk ik, vb meter trug gezet geen vuiltje aan de lucht 3 dagen later inval werd ik op mn vuile filters berekent voor een jaar.

ze zijn ook niet helemaal gek.

Hebbe ze je verhoort toen ? Natuurlijk zijn ze niet gek en snappen ze ook wel dat je meerdere kerne gedraait hebt , maar ze moeten dat wel kunnen aantonen . Precies om die reden verhoren ze je zodat je het verklaart onder het motto "ze weten het toch al ,ze zijn niet gek "

 

Maar wat de heren rechercheurs allemaal weten boeit niet , het gaat erom wat de rechter voorgeschotelt krijgt . Als je iets zelf hebt bevestigt (door ondertekenen van het verhoor) lever je een prima bewijs .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...