Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lulvanhetjaar

Gezocht: Ervaringen Cbd-Olie Tegen Spasmen (Bij Cp)

Recommended Posts

Een kennis van me heeft een hersenverlamming (Cerebrale Parese). Dat gebeurt wanneer er bij de geboorte even een zuurstoftekort voorkomt, lang genoeg zodat er enkele (of een cluster) hersencellen afsterven.

 

Het is niet erg uitgebreid bij haar. De cognitieve functies zijn onaangetast, de motorische echter des te meer. De plaats is wellicht in de basale ganglia, maar zo beperkt dat er op foto's niets te zien is. De resultaten vormen echter een zware beperking (zwaarder dan de types zoals die jongen bij Breaking Bad).

Ze heeft dan ook behoorlijk wat last van spasmen, bovenop contracturen van zowat elk gewricht en rolstoelgebonden te zijn.

 

Weed heeft ze nog nooit gebruikt, maar ze staat er wel voor open. Ze kan er niet aan geraken zegt ze (ja ik vind dat ook vreemd, maar niet iedereen groeit op in een "drugscultuur").

 

Ik ben echter wat terughoudend om haar weed te bezorgen omdat:

  • Mijn eigen eerste ervaring (al wist ik niet wat ik rookte), was dat ik heel de avond in mijn bed hevige spasmen had. Paradoxaal, ja. Ik heb er later, toen ik bewust weed rookte nooit meer last van gehad.
  • De weed die je in de shop koopt (of bij de huisapotheek), nogal "stevig" is. Lijkt me niet gewenst als beginner, al helemaal niet in haar geval.
  • Ze eerder zwakke, snel geprikkelde longen heeft, en niet altijd volledige controle over ademhalings- en mondspieren heeft. Een joint roken zal dus moeilijk zijn en zware hoestbuien veroorzaken. Die hoestbuien zijn voor ons al erg onaangenaam, stel je eens voor dat je dat hebt terwijl je niet 100% controle over je ademhalingsspieren hebt.

Ik dacht het bij mijn volgende oogst eens te proberen met een stickietje jack herer (de minst hevige van wat ik nu aan het groeien ben), door een waterpijp met ijswater om de prikkeling te verzachten.

 

Maar ik heb ook al gedacht aan olie, en dan kom ik uit bij CBD-olie. Dit zou ideaal zijn, want ze is niet op zoek naar het high-effect en het zou de longen sparen, maar werkt dit echt? Ik vind op internet wel goede resultaten ivm epilepsie eventueel i.c.m. hersenverlamming, maar er zijn blijkbaar geen dubbelblinde/randomized/placebo-controlled resultaten te vinden vandaag.

De filmpjes die ik op internet vind zijn ook van mensen waarbij vooral de controle over de onderste ledematen aangetast is. De anecdotische, gevoelsmatige reacties maken ook niet echt duidelijk of het een placebo-effect, high-zijn-effect betreft of effectief een effect op spasmen en spiercontrole betreft.

 

Ze hebben het dan vaak ook over cannabis-oil. Is dat dan geen olie met THC (en CBD) aangezien ze die vaak zelf maken?

Hebben jullie ervaring of kennissen met ervaring met de invloed van CBD-olie op spasmen? Zoals deze https://www.grasscom...10ml-3-cbd.html

 

Heeft het zin dit te proberen (en zoja, hoeveel mg per dosis is dan aan te raden?), en als het werkt, eventueel wat plantjes in haar tuin zetten en zelf olie maken?

 

Ik heb gezien dat hier wel enkele mensen met kennis van chemie en biochemische processen zitten, dus ik heb goede hoop op een zinvol antwoord, ookal is het endocannabinoide-systeem het meest uitgebreide en minst begrepen neurotransmittersysteem van ons lichaam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien n beetje simpel, maar probeer eens iets van een spacecake ofzo?

Wel ff een goed recept zoeken, geen brokken wiet in je beslag gooien...

Met cake heb je wel redelijk goed de cpntrole over de dosis, zonder de patient te moeten laten roken in die toestand.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, heb ik ook al aan gedacht. Maar gaat er bij het bakken niet veel verloren van de THC en CBD door de warmte? Is de high bij de meeste mensen niet veel heftiger bij het eten van spacecake (heb ik ergens gelezen, op mij persoonlijk heeft het geen enkel effect)?

 

Is het niet jammer om 50euro uit te geven voor 5 grammetjes, om daar dan boter van de maken voor 1 cake?

 

Edit: ik kan bij mijn volgende oogst natuurlijk wel wat boter maken zodat haar moeder er cake van kan bakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou tinctuur kunnen maken van wat wiet en haar daar een paar druppels van geven. Groot voordeel, makkelijk doseren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een goed idee, maar wat me tot de CBD-olie aantrok is dat het een oplossing voor alledag kan zijn, zonder dat je all day every zo stoned als een garnaal bent, omdat er geen THC in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rhino&Pg maken koekjes met een mix van hun producten oa als vervanger voor pijnstillers, en die zijn nog lekker ook. :D

Misschien is alleen cbd niet genoeg, en heeft een breder spectrum juist meer effect ook al is de dosering vrij laag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een aantal mensen met epilepsie en dravet geholpen

voor hen werkte olie met een ratio thc:cbd = 1:1

gemaakt van maroc hasj.

 

voor de 1 werkt een bijna homeopatische hoeveelheid(1;40 verdunning)

de ander heeft wat meer nodig om stabiel te blijven.(1:10)

in de gevallen die ik ken probeer je een continue spiegel op te bouwen

de "bandbreedte" van de hoeveelheid die hier voor nodig is verschilt.

bij een 1:10 verdunning kan 3 a 4 druppels verspreid over de dag al genoeg zijn.

 

als jij een echte jack herer hebt zou ik die niet proberen,

deze heeft veel THC, wat in sommige gevallen juist aanvallen kan triggeren.

 

juist de cbd, en cbn dempen dit terwijl er (in mijn ogen) welzeker THC nodig is.

cbd moduleert thc.

cbd heeft dus thc nodig,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou iemand die nog nooit een joint aan heeft geraakt spacecake geven, dat kan een urenlange vreselijke ervaring zijn

 

cbd olie komt van legale gepatenteerde planten (gewoon 'hennep' die op het veld groeit)

wiet olie komt van de bij ons geliefde planten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom juist spacecake of koekjes

Daarmee heb je veel controle over de dosering, en kan je het heel langzaam opbouwen tot je enig effect merkt, en vanaf daar gaan zoeken naar wat het meeste effect heeft op de patient.

Effect op ieder persoon is anders, en bijna niet te voorspellen dus je zal moeten experimenteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gevaar van spacecake of koekjes is dat mensen het niet als medicijn zien, maar al gauw als lekker waardoor ze snel te veel innemen met alle gevolgen van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest ernstige gevolgen van edibles ( koekjes of cake ) is dat mensen gaan slapen, eerste x worden mensen wat misselijk misschien en een wat dronken gevoel maar dat is alleen de eerste x, als je soms hoort wat reguliere medicatie voor bijwerkingen heeft.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No offence, maar mensen gaan soms enorm paniekeren als ze voor het eerst (teveel) spacecake of koek hebben gegeten. Heb het zelf ook weleens zwaar gehad na het eten van een cake.

 

Edit: Ben het net je eens dat reguliere medicatie ergere bijwerkingen kan hebben. (of vaak heeft)

Edited by Aquar
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd no offence maar dan was er waarschijnlijk ook geen begeleiding?

 

We praten hier over een patient die begeleid word in het proces en weet wat er komen gaat, daarbij is de dosering van groot belang dus weer de begeleiding nodig om het uit te zoeken.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was inderdaad zonder begeleiding.

 

Met begeleiding is het inderdaad een heel ander verhaal. 👍

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

als jij een echte jack herer hebt zou ik die niet proberen,

deze heeft veel THC, wat in sommige gevallen juist aanvallen kan triggeren.

 

juist de cbd, en cbn dempen dit terwijl er (in mijn ogen) welzeker THC nodig is.

cbd moduleert thc.

cbd heeft dus thc nodig,

 

het is een jack herer auto die buiten gekweekt wordt, zonder poespas. Dus dat zal nogal meevallen.

 

CBD moduleert de werking van THC, inderdaad. Maar ik vroeg me af of CBD nog andere (ongekende?) eigenschappen heeft. Anders is die CBD-olie toch totaal zinloos als op zichzelf staand product? Het endocannabiode systeem in het menselijk lichaam is erg uitgebreid en weinig gekend, dus misschien heeft iemand hier positieve resultaten mee behaald mbt onvrijwillige spiercontracties (spasmen).

 

Dat met wiet-olie haast miraculeuze resultaten behaald kunnen worden bij zware epilepsie-patienten is mij inderdaad bekend.

 

Ik zou iemand die nog nooit een joint aan heeft geraakt spacecake geven, dat kan een urenlange vreselijke ervaring zijn

 

Daar denk ik ook zo over. Zoals scirocco zegt, het is makkelijk te doseren, maar het kan wel anderhalf uur duren eer het in werking treedt en daarom vind ik het juist niet zo makkelijk te doseren. Als je eenmaal weet wat je kan verwachten (door een keer gerookt te hebben), is het een ander verhaal. Dan zal je volgens mij ook minder snel een paniekaanval krijgen.

 

cbd olie komt van legale gepatenteerde planten (gewoon 'hennep' die op het veld groeit)

wiet olie komt van de bij ons geliefde planten

Dat dacht ik al. Bedankt.

 

@Aquar/@Poldergrower: Interessante discussie. Edibles kunnen hier volgens mij wel nuttig zijn als je eenmaal bekend bent met de effecten van wiet, maar makkelijk te overdoseren doordat het soms erg lang duurt vooraleer het in werking treedt. Dat is op zich ook geen ramp, maar als eerste ervaring met wiet is het toch ongewenst, want dan ga je -als je het een tweede keer probeert- weer het ergste verwachten en juist een paniekaanval in de hand werken.

Bovendien is het deze persoon niet te doen om het stoned-effect, maar om de spasmen tegen te gaan. Zonder de gewenning en nare bijwerkingen van langdurig gebruik van spierrelaxantie (zoals jullie al aanhaalden).

 

Daarom lijkt me die CBD-olie wel interessant...

 

Dus, nog steeds gezocht: ervaringen met CBD-olie bij spasmen. Misschien moet ze het maar gewoon eens proberen. 35euro voor een flesje is nu ook niet meteen een rib uit je lijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trial en error methode gebruiken wij ook en niemand kan je daarom echt specefiek antwoord geven...

 

Probeer het uit en ik zou zeker ook de edibles proberen, als je boter maakt wat ongeveer 18 uur heeft geprutteld word deze vrijwel direct opgenomen door het lichaam. Dit duurt ongeveer 5/10 minuten voor werking.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 uur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, we deden altijd 12 uur maar na wat research blijkt des te langer des te beter.

 

Het wordt simpel weg beter en sneller oogenomen door het lichaam, als je daar een hete bak koffie bij neemt is t on.

 

Voor een patient van ons maken we de sterkste koekjes ooit maar daar ga ik echt van plat (neushoorn stijl)

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kindpatient die het goed deed op de full spectrum olie

heeft het seinproject in zwolle gevolgd

waarbij uiteindelijk de cbd olie wel leek te helpen

maar niet zo evident als cannabisolie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de dosering maar met gezond verstand plaatsvind, en met elke poging iets verhoogd wordt is t gevaar voor een paniekreactie niet zo groot.

Vooral NIET bijnemen als de eerste poging op dag 1 geen effect heeft, probeer het gewoon de volgende dag opnieuw met een iets grotere portie net zolang tot er iets van effect merkbaar is voor de patient.

Zodra je weet bij welk punt de patient enig effect merkt kan je voorzichtig gaan zoeken naar welke samenstelling/dosering positief uitvalt.

Niks overhaasten, dat leid alleen tot narigheid.

 

Ik volg dit topic met grote interesse, ik heb een maat die ooit eens een zeer zwaar ongeluk met hersenletsel tot gevolg gehad heeft, en die heeft ook veel last van oncontroleerbare spiertrekkingen/zenuwtikken of weet ik veel hoe je t noemt.

Misschien dat hij ook wel wat baat heeft bij medicatie op basis van cannabisproducten.

Dat idee heb ik al een tijdje in mn hoofd zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, we deden altijd 12 uur maar na wat research blijkt des te langer des te beter.

 

Het wordt simpel weg beter en sneller oogenomen door het lichaam, als je daar een hete bak koffie bij neemt is t on.

Doe nooit meer dan een half uur. Raak je niet heel veel terpenen e.d. kwijt na zoveel tijd?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze blijven juist behouden omdat je pruttelt en niet kookt. Elke werkzame stof komt mee in dit proces.

 

@scirocco

 

Ik zou een edible voor je maatje proberen, helpt iig de spieren enorm te ontspannen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG:

 

Hij is op t moment ff op vakantie, zodra hij terug is zal ik het hem voorstellen.

Mocht hij er wel wat in zien meld ik me wel weer bij jou voor instructies over hoe en wat.

Soms heeft hij weinig last, maar andere dagen zit hij de halve avond te schokken en schudden in zn tuig, de medische wetenschap weet er iig geen raad mee... en er is echt serieus onderzoek tegenaan gegooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er ook naar een geneesmiddel als cannabis gekeken bij hem?

 

Ik weet bijna zeker dat hij met edibles of olie te helpen is alleen welke soort/strain is de vraag?

 

Rookt hij zelf tabak of wiet?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze blijven juist behouden omdat je pruttelt en niet kookt. Elke werkzame stof komt mee in dit proces.

Terpenen verdampen toch ook beneden het kookpunt van water?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...