Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greengreen

Gepakt Door Onrechtmatige Binnen Treding

Recommended Posts

Geachte forum leden

 

een kameraad van mij heeft een woning gehuurd van een particuliere verhuurder, om hier 2 kamers te gebruiken voor de wiet teelt

 

alleen nu is de verhuurder zonder toestemming binnen geweest gisterochtend, en heeft de plantage aan getroffen (omdat hij een onderbuik gevoel had), hierop heeft hij de politie gebeld en deze is met hem naar binnen gegaan en heeft de plantage aangetroffen

 

in het huurcontract staat zowel niet dat het telen van wiet niet mocht en stond niks over periodieke inspecties en het moeten mee werken hieraan

 

nu is hij verhoord en ondertussen is zijn vrouw verhoord aangezien ze van niks wist, na het verhoor is deze gebeld of deze toestemming gaf om de woning binnen te treden, alleen de agent heeft zijn naam gegeven (zonder functietitel) en gezegd dat hij een vraag had wat hij vergeten was bij het verhoor. Aangezien zij de hoofdhuurder was of zij dus toestemming gaf de woning te betreden (zonder opgave van reden voor dit)

 

Naar mijn idee is het niet rechtsgeldig dat de verhuurder binnen is gekomen, en dus huisvredebreuk (staat ook niet beschreven in het huurcontract)

 

Het is niet rechtsgeldig dat en hoe de politie binnen is gekomen, er was geen verdenking (klachten, geur) alleen het melden door de verhuurder (die dus onrechtmatig binnen is gekomen). En al zijn ze binnen geweest, dan nog mogen ze alleen rond kijken en niet bijv in kasten kijken. Laat staan in de slaapkamers waar het stond

 

Het is naar mijn idee niet geheel volgens de regels gegaan om toestemming zonder aangeven van functie (titel) en reden op te geven, dus mag terug gedraaid worden

 

wat is naar jullie mening de mogelijkheden om bijv op basis van onrechtmatig gekregen bewijs de zaak te laten seponeren of strafvermindering te laten geven

 

en welke tegenactie kan ik nemen tegen de verhuurder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkennen dat de kweek van je is en dat je zelf ook stomverbaasd bent dat er opeens een kwekerij in je woning is.

Geef de verhuurder maar de schuld, die is immers zonder medeweten of zonder toestemming binnen geweest. De verhuurder kan van alles uitvreten als je er niet bent en hij zomaar naar binnen gaat.

Doe aangifte tegen de verhuurder.

 

Maar belangrijkste, zoek een goede advocaat.

 

btw, Overigens wel raar dat je 2 kamers gebruikt om te kweken en je vrouw dat niet weet. Zat vrouw opgesloten in de kelder of mocht ze de keuken niet uit komen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

straf ondergaan, richting verhuurder doen alsof je deel uitmaakt van een gevaarlijke bende, grote geldsom claimen wegens inkomstenderving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frappant dat er helemaal niets over in het huurcontract staat, weet je dat zeker ?

Bepalingen mbt hennepteelt staan in elk standaard contract tegenwoordig.

De verhuurder wordt geacht toezicht op het verhuurde te houden, om te voorkomen dat hij aansprakelijk wordt gesteld.

Daarbij ben je in Nederland verplicht aangifte te doen van strafbare feiten, en wel zsm na ontdekking omdat anders medeplichtigheid ten laste kan worden gelegd.

Maar hij mag niet zomaar een bewoond pand betreden, daar heb je een punt.

Maar als je woonruimte huurt, dan vervang je natuurlijk de sloten, want dat mag je, als huurder, en je hoeft geen kopie van de sleutel te verstrekken aan de verhuurder.

 

Anders wordt het als het verhuurde nog niet bewoont is.

Dan mag de verhuurder wel onaangekondigd binnentreden.

 

Ik zou contact opnemen met een advocaat die ervaring heeft op dit gebied.

Die zal ook alle precieze feiten en contracten willen weten.

 

En vast op zoek gaan naar nieuwe woonruimte.

Je maat is al eerder voor dit soort feiten gepakt zeker, omdat hij particulier huurt ?

Da's ook geen goeie Cv voor de rechter natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

straf ondergaan, richting verhuurder doen alsof je deel uitmaakt van een gevaarlijke bende, grote geldsom claimen wegens inkomstenderving.

 

:lol:

 

Afpersing staat wel leuk op je strafblad naast overtreding Opiumwet...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ook niet serieus bedoeld.

 

vind het gewoon een dom topic. ts kweekt in iemands pand, eigenaar krijgt vermoedens, ts gaat nat.

risico van het vak.

 

nu kan hij beginnen over onrechtmatig binnentreden, recht op ongestoord gebruik van het gehuurde blabla.

het probleem is alleen dat die wetgeving niet bedoeld is om wietkwekers te beschermen. wat de eigenaar deed mag misschien niet helemaal, maar elke rechter zal oordelen dat zijn belang zwaarder weegt dan het recht op ongestoord kweekgenot :likken:

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef de verhuurder ook groot gelijk

Ik zou als ik hem was geweest ook zijn gaan kijken had ie maar de sloten moeten verwisselen

Net wat rodja zegt risico van het vak

Edited by Bosteelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het ook. Onrechtmatig binnen treden staat los van "het strafbare feit dat zich in het pand heeft afgespeeld".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit binnentreden is onrechtmatig.

Een goede advocaat maakt hier gehakt van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een goede advocaat... advies moet je niet hier zoeken wat dit betreft.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een goeie advocaat !! ook direct een nieuwe locatie om hem te betalen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het ook. Onrechtmatig binnen treden staat los van "het strafbare feit dat zich in het pand heeft afgespeeld".

Ja, maar de bewijsvergaring niet

 

niet iets wat je hier moet vragen, maar op een kantoor met mannen achter een buraue vol papieren ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen een schoolvoorbeeld van onrechtmatig verkregen bewijs. Aangifte doen tegen de huisbaas vanwege onrechtmatige binnentreding is denk ik meer dan raadzaam. Maar in dit soort zaken is het uiterst onverstandig je niet door een kundige advocaat te laten adviseren, totdat deze je heeft voorbereidt je mond dicht houden, niks zeggen en niks doen.

Dus ja, zoek zsm een ter zake kundige advocaat. Ik vermoed dat deze zal smullen van dit "open doeltje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in het verleden hetzelfde meegemaakt, maar het gaat om de grootte van je hok. Huisvredebreuk is een misdrijf, een hok is een overtreding en daar ligt het verschil erin. Die van rodja is zeker een goeie maar als je daarvoor gepakt word heb je afpersing aan je briej hanfen maar hee hij is wel goed eerlijk is eerlijk haha :D

 

Als het niet te groot was krijg je een boetevoorstel, deze niet betalen. Mocht je voor moeten komen kan je de huurbaas huisvredebreuk ten laste leggen en dat wilt ie niet. Het tweede boete voorstel zal minimaal de helft lager zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me alleen af of er al planten in de kweek ruimtes aanwezig waren?

Indien nee, zeg dan gewoon dat je groenten en fruit ging kweken of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onrechtmatig verkregen bewijs mag niet gebruikt worden dus neem idd een advocaat en

naar mijn weten kan je de kosten op de staat verhalen mits je in het gelijk gesteld wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...