Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mister xl

2 Planten In Een Scrog

Recommended Posts

Ziet er goed uit, bij mij ging alles vreselijk fout... en pas wanneer iemand mij attendeerde op de slechte grond begreep ik wat er mis was!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ big buddy das rot?wat wad er met je grond dan? Normaal zet ik de kleintje ook eerst een stekaarde ma dat hat ik niet niet bij de hand heb ze wel vaker meteen op de plagron growmix gezet en eigelijk nooit problemen mee gehad,ik voeg altijd sannie perfect start toe en wat schimmelstjes en extra peliet en dat werk voor mij altijd perfect mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik gebruikte coco stek spul van de karwei(zag er erg leuk uit)...maar ik weet nu niet meer wat ik het moet noemen.

Maar alles wat ik erin heb gezet valt uiteen... zelfs de moestuintjes van mijn zusje!

 

Ik ga dit natuurlijk ook even melden in mijn kweek verslag, maar het is zeker geen mooi begin van het jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

We zijn weer bijna week verder zo staan ze er nu bij de wortel groei gaat ook goed

 

Mvg xl

 

 

gallery_35793_18777_2275604.jpg

 

 

gallery_35793_18777_109290.jpg

 

gallery_35793_18777_197106.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

leuk met die flessen dan kun je de wortelen wat in de gaten houden .

lekkere dikke wortelen .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup daar zit flink wat spaghetti in

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ macerror en bosteelt veel mensen zeuren altijd ja wortels houden niet van licht bla bla eigelijk nooit problemen mee gehad met doorzichtige plastic bekers en flessen

 

Mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb er ook een paar van die orchideeenpotten bij die zij ook doorzichtig .

en maakt allemaal niet veel uit .

nu merk je het verschil ook niet want ze staan er al in .

 

:vape:

 

ps ;nee laat ook maar zo belangrijk was het nou ook weer niet sorry :likken:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Paar daagjes verder er zijn 3 planten verhuist naar een maat van me 2 voor in de tuin bij hem en 1 daar word een moederplant voor stekken.deze 3 gaan bij mij in de tuin de zomer doorbrengen,ze hebben een beetje fishmix meegekregen echt minimale dosis en ze zijn getopt,ze gaan ongeveer 1 mei na buiten heb nog wat foto's.

 

Mvg xl

 

 

 

gallery_35793_18777_43443.jpg

 

 

gallery_35793_18777_2805671.jpg

 

 

 

 

gallery_35793_18777_697554.jpg

 

 

gallery_35793_18777_3370258.jpg

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pippeloi,

 

Ben ik weer,precies weekje verder tijd voor een klein update,plantjes staan er netjes bij beetje fishmix heeft ze goed gedaan staan er mooi groen bij.7 vingeren blad is ook al zichtbaar nou w8 op 9 vingeren blad dan weten we dat we goed zitten en de plant in haar element is.

Merk wel dat je flessen waar ze in staan aan de kleine kant beginnen te worden,ze willen grotere schoenen.

Wou ze eigelijk over 2 dagen buiten zetten maar het weer is nu nog kut hier sneeuw hagel enz,dus om ze beetje te remmen heb ze een knakje gegeven om ze beetje te remmen en de zijtakken wat te stimuleren dat dat ook de hoogte in gaat ivm met scrog later,deze week ga ik bij de shop hier om de hoek paar zakken plagron growmix halen en moet nog paar buffertabs bij bestellen heb te weinig nog over van me binnen ronde zag ik net,de wortel groei zit ook oké mooi witte bossige wortels,zoals je ziet weinig gebeurt maja de groei is minder leuk dan de bloei heb nog wat foto's

 

Mvg xl

 

 

gallery_35793_18777_688207.jpg

 

 

gallery_35793_18777_247731.jpg

 

 

gallery_35793_18777_145194.jpg

 

 

gallery_35793_18777_409509.jpg

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

daar ben ik weer met update,vandaag maar bij de gshop zakken plagron gowmix gehaald en zak dutch vega,bij de gamma nog 2 cemen kuipjes gehaald want 1 had ik nog,was hoogste tijd dat de plantjes om gepot werden ,is ook wel te zien aan de wortelkluit.

heb de kuipen gevult met de growmix en wat schimmels en iedere kuip 10 buffertabs erin geduwt,daarna ingewaterd met 5liter water deze mogen ze eerst opmaken voordat ze nieuw water krijgen,laat de wortels maar opzoek gaan.op de fotos is te zin dat ze allemaal aan de rechterkant van de bak staan,dit is als ze he dubbele formaat in hoogte hebben worde ze na beneden getokken me ijzerdraad dat alle taken mooi gelijk om hoog komen en dan gaat het scrog net erboven. heb no wat fotos mvg xl

 

 

gallery_35793_18777_1908652.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_3455235.jpg

 

 

gallery_35793_18777_2104270.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_3420190.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_3168159.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_3122976.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_2032789.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_3626412.jpg

 

 

gallery_35793_18777_1663361.jpg

 

 

gallery_35793_18777_2720035.jpg

 

 

gallery_35793_18777_6118741.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Ik zie (zoals verwacht) dat ze al een stuk verder zijn dan mijne... maar niet zoveel als ik had gedacht.(ik ben ook gewoon veel te pessimistisch ik dacht dat ik een maand had weggegooid)

Zoals ik altijd doe... gooi ik je topic weer even vol met wat vragen(sorry :innocent: )

 

-Hoe groot wordt jouw net? ik heb namelijk een skelet van een kas(2meter lang bij 70cm breed) en vraag mij af of ik daarin mijn net kon spannen voor mijn 2 scroggers ,zodat ik een afdakje kan bouwen als het gaat regenen. in de zomer hoeft er geen kasje bij te staan... bijna 40 graden daarbinnen!

-Denk je dat buffer tabs handig zijn in volle grond? Ik begreep dat bij vollegrond veel voeding al uit de bodem wordt gehaald(en dat er bijna geen water hoeft worden te geven)

Of zou ik gewoon wat vloeibare voeding nemen, ben namelijk bang dat er tekorten gaan komen...vooral in de bloei.(daar neem ik dan wat bloeivoeding voor)

-En dat toppen je zei de 5e internode, moet ik dat zien als je trekt de 5e node eruit?of nou de 6e? Mijn dames zijn namelijk net bezig met het vergroten van de 4e node en de 5de is nog een klein "plooitje" dat vraagt om geplukt te worden.

 

Ik kijk weer uit naar je volgende update, hier is namelijk veel te leren over de "art van scroggen" gewoon vragen stellen op het moment!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi buddy,ik wil me net 3m lang 1 meter breed maken maar wel op iedere meter een lat leggen omdat ik 3 verschillende planten heb en ze ieder 1mx1m wil geven anders kom ik de knoei dat alles door me kaar groeit en met oogsten dan een gedoe is om de wiet uit mekaar te houden,snap je em.over je net spannen het kan zeker maar zou wel wat ruimte houden dat je er zelf nog beetje bij komt om water te geven of om je planten te inspecteren op ongedierte enz.buffertabs hebben in vollegrond naar mijn idee weinig effect in potten is het handig om de zuurte graad op oorde de houden en dat je grond niet verzuurd.vloeibare voeding zou wel geven heb ook meerdere keren op vollegrond gekweekt en ik heb er wel baat bij gehad,denk dat er idd tekorten gaan opspelen,en gewoon de 5e internode verwijderen idd,hoop dat je wat aan de antwoorden hebt mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Mister!

 

Ik heb zeker wat aan de antwoorden, ik stel eigenlijk te veel vragen en doe overal te moeilijk over. maarja ik kan hier lekker vragen stellen dus waarom niet!

 

Ik heb eigenlijk niet zo veel meer toe te voegen...Alles is uitstekend beantwoord!

 

Dankje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel vragen stellen bestaat niet buddy iedereen heeft het moeten leren,succes verder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow! kerel dit gaat egt lekker!

grootse bewondering vanuit mijn kant!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,klein updatetje,de grotere kuipen zijn ze goed bevallen ze beginnen nou wat breedte te pakken zal deze week nog de toplaag nog wat aanvullen deze is wat in geklikt door het water geven van 1ste waterbeurt en 9 vingerig blad is ook al gespot altijd leuk omdat te zien dat betekend dat ze zicht goed voelen,nog paar foto's

 

Mvg xl

 

 

gallery_35793_18777_3101990.jpg

 

 

 

gallery_35793_18777_1709292.jpg

 

 

gallery_35793_18777_854352.jpg

 

 

gallery_35793_18777_173721.jpg

 

gallery_35793_18777_5310990.jpg

Edited by mister xl
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh wat staan ze er lekker bij! het effect van toppen begin je nu echt te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toppen is niet echt geworden is meer fim geworden maar ze worden nog vaker getopt in de loop van de tijd om meer uitschieters te creëren op net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, nou de zijwaardse groei kan je wel zien!

 

Waarom was het geen top geworden? was het echt een "fuck I missed" of was het meer een "ik wou fimmen"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was echt een fuck ik missed en beetje te snel eraf getrokken en ik moest ongelooflijk schijten die dag dus je kent het wel snel snel en meteen kakkuhh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahakan je dat dan niet corrigeren? of levert dat teveel stress op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja buddy als niet poep levert het idd stress op,nee onzin had ze nog kunnen toppen ma dat komt nog genoeg in de eerste volgende weken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha mooi gespeeld hoor, beetje grappen maken over mijn manier van schrijven!

Wel een leuke!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...