Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Effect Verschillende Voedingen Op De Planten

Recommended Posts

Ik heb een paar prachtige planten uit zaad gekweekt.

Gesext en enkele stekken genomen.

 

Wat ik nou zo vreemd vind, is dat in de stekken/zaailingenfase de plantjes mooi groen tot diep groen zijn, maar sterk vergelen en bladen laten afsterven als ik in de bloeifase kom.

 

Ik gebruik groeivoeding van House and Garden (A&B ) en Canna Bloeivoeding (Flores A&B ).

Ik vraag me af waar ik het verkeert doe.

De stekken, die inmiddels als moeder fungeren en nieuwe stekken laten groeien, blijven mooi groen.

 

Is de bloeifase moeilijker onder controle te houden?

Of is het de voeding?

Het wordt geleidelijk erger hoewel het per plant sterk verschilt.

Moet ik opmerken dat ik nu tegen de oogst zit waardoor ik wel begrijp dat er zowiezo vergeling en afsterven komt.

 

Ik wilde daarom misschien de volgende kweek helemaal op H&G overstappen.

Als dat tenminste zin heeft.

Ik kon trouwens helemaal van hun geen Bloeivoeding vinden. Of ligt dat aan mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben maar beginner, iemand anders mag verder inkoppen :)

 

Vraag geen PK 13/14? of minerale/sporentoevingen boosters etc.?

 

soort:

stadium week x bloei:

Medium:

Voeding:

Additieven:

Bladvoeding:

Kweektechniek:

Potmaat:

LV:

Temp:

Licht:

 

Foto:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt niet alleen aan voeding een kweek kan ook aan te nat of te droog kweken

of je temperatuur zijn meerdere factoren die invloed hebben op vergeling van je blad

en als je al bijna kan oogsten zou ik me er niet zo druk om maken

zo ver ik weet ik house en garden er mee gestopt het zal nog wel hier en daar te koop zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Haipaaltje

 

Je kunt in de bloeifase nog prima groeivoeding geven

De eerste weken tot aan zichtbare bloei is geen probleem, dan overstappen op bloeivoedng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf welke week in de bloei begint de boel te vergelen?

Mogelijk zit je met cumulatie of een ca/mg prob in de beruchte weken waardoor ze zo geel als een kanarie kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke schemas gebruik je, wat is de ph/ec, temperaturen, medium enz?

Zonder goede info is elke suggestie prijsschieten in t donker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeling begint geleidelijk.

niet vanaf de puntjes maar de algehele kleur gaat van groen/diepgroen naar gelig.

Ik heb nooit goed kunnen inschatten hoe nat het medium moet zijn.

Dat zijn dingen die je niet gemakkelijk onder woorden kunt brengen in een stukje tekst.

 

Ik heb zo hier en daar fouten gemaakt.

Even een gronologische opsomming van de kweek:

Master Kush uit zaad.

kiemen onder TL, groeifase onder 600 Watt HPS.

laten groeien in 3L potten (fout 1. ivm hoogte kon ik geen grotere potten kwijt)

2 weken doorgegaan met H&G groeivoeding in bloeifase.

daarna bloeivoeding, Canna Flores.

daar fout nr 2.

door een rekenfout slechts met 10% van de voedingsconcentratie gebruikt.

Ik weet het. Oerdom.

Daarbij meteen een volgende tegenslag. een defecte PH/EC meter.

mannetjes uiruitgepikt en 1 man en 1 vrouw apart gezet voor zaadwinning.

vrouw na bevruchting weer teruggezet.

 

Ivm de concistentie van de PH de voeding niet gewijzigd. hoogstens de concentratie langzaam opgevoerd.

Na enkele weken pas de fout ontdenk (in logboek) en toen dus de concentratie in een nieuw vat aangepast.

Vergeling zette toen echt door. dat zal door de plotselinge PH afwijking zijn?

een Bloeistimulator 3 weken voor de oogst, van H&G.

 

Ik zit nu in de laatste 1-2 weken, verwacht ik, dus is de schade te overzien.

 

Het zal voor een groot deel de schuld zijn van mijn voeding.

Toch heb ik het altijd gehad met H&G tegenover Canna.

Of met de Groei tegenover de Bloei.

Groeien gaat altijd mooi in het groen en bij de Bloei, of dat nou onder aarde, DWC of NTP gebeurd.

 

en er zit ook een verschil tussen de plantjes onderling.

sommigen zijn flink geler.

gek genoeg is de bevruchte moeder nog een van de besten.

ok de enige die niet onder SCROG staat.

 

 

 

oja, door een Kachel is de temp mooi constant en bijna niet onder de 20 graden geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je beschrijft klinkt als stikstof tekort. Misschien kun je foto's plaatsen of zo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor ph houd je aan?

Bij mij gaat t ook steeds mis op aarde als ik te strak op 5,8-6 blijf zitten, sinds ik bij beginnende bloei de ph richting 6.5 laat gaan heb ik geen vergelende planten meer gezien.

 

H&G is toch bijna nergens meer te krijgen?

Dacht gelezen te hebben dat ze ermee gestop zijn oid... maar kan t mis hebben.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet op ph sturen.

Voeding doet zat voor je.

 

Planten die niet gezond zijn boosten kan de boel snel om doen slaan, hier een s5x AMG die het zwaar te verduren heeft na Green Sensation, ze wordt voor een deel helemaal geel en laat blad vallen bij de vleet, gelukkig staat ze er vd test en weet ik het vd volgende ronde, alles ging zo goed tot half week 5 :icecream:

Ik moest en zou weer een keer boosten wat ik al jaren niet heb gedaan, gewoon omdat het kon, niet omdat het moest :innocent:

 

Heb er s5 x Herijuana naast staan en die gaven geen kik :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus H&G is niet meer?

dan houd ik nog even vast aan Canna.

 

Zijn er meer die moeite hebben met het groen houden bij Canna bloeivoeiding?

 

Het is trouwens bloeivoeding voor Hydro terwijl ik nu op Aarde kweek.

kan dat nog voor tekorten hebben gezorgd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg ze alleen geel als ik te veel voeding geef of anderzijds ga lopen kloten (oa ph sturen).

Hydro voeding is MacDonalds voor ze.

 

Wat is de ph en ec van je water uit de kraan?

Daar kan een puntje zitten, dat je zelf wat extra Ca toe moet voegen (calmag of calgel) omdat aandeel in de Canna misschien net wat te weinig is in combi met je water (hier vangt GHE dit voor mij op). Als je ca opname niet best is gaat N en mg mee (Mulder chart) en krijg je allerlei problemen waaronder vergeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Dat verklaard misschien waarom mijn kweekje niet zo best loopt.

2 van de 3 planten vergelen waar de 3e diep groen is.

PH en EC heb ik de hele kweek op 5.0 en 1.4 gehad.

Bij het spotten van de vergeling heb ik de EC langzaam tot 1.6 op gevoerd maar zonder resultaat wat dus in mijn ogen een Ca probleem kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ik zat ook al in dat verslag te kijken, diep groen blad, scherpe nerf, wegdraaiende bladpunten.

Niet echt een ca/mg tekort als voedingstof Grass-Hopper, eerder ph gerelateerd en je hebt zaadplanten staan waar een verschil in behoefte idd kan optreden.

 

Dat de ene 5.8 prefereert en de andere dame beter haar ding doet op 6.

 

Zaadplanten op hydro is een beetje tricky, ik doe het niet meer vanwege vaak enorme verschillen, ik zet altijd stekken op de slabs.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik groeivoeding van House and Garden (A&B ) en Canna Bloeivoeding (Flores A&B ).

Ik vraag me af waar ik het verkeert doe.

 

[...]

Ik wilde daarom misschien de volgende kweek helemaal op H&G overstappen.

Als dat tenminste zin heeft.

Ik kon trouwens helemaal van hun geen Bloeivoeding vinden. Of ligt dat aan mij?

Inderdaad, H&G in NL maakt(e) geen onderscheid tussen groei en bloeivoeding... Net als de plant. Groei en bloei voeding is een sprookje van canna. Naar hoge P / lage N bloeivoeding schakelen is een van de meest voorkomende oorzalen van vroegtijdige vergeling.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok>> Er is dus een minimaal verschil tussen bloei en groeivoeding?

HG doet dus niet mee met dat circus.

Er zal wel wat getuned worden als er bloemen gaan vormen toch?

 

Ik kweek deze keer weer even op aarde. Dus de ph zal wel van belangzijn.

Die fucking meter is naar de fillipeinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een verschil (bloei heeft vaak meer P, groei vaak meer N) maar niet een waar de plant op zit te wachten. Ik gebruik zelf op aarde ook wel's canna flores maar dan tijdens de laatste 3-4 weken. Gebruik zelf ook H&G AB (en Atami). De AB is niet groei voeding maar gewoon basis voeding. Daar kun je tijdens de groei N aan toevoegen en maak je groei voeding als het ware. Tijdens de bloei kun je eventueel P en K toevoegen maar nodig is het zelden. Stel dat je veel N hebt toegevoegd tijdens groei en het niet goed kan spoelen (zoals aarde) dan moet je wel minder N toevoegen.

 

Men begint vaak met het standaard growshop verhaaltje die doet geloven dat meer P meer wiet oplevert en is daar door de jaren heen zo mee doorgeslagen dat de planten er vroegtijdig dood van mogen gaan. Beter is om ze eerst zo lang mogelijk gezond te houden met basisvoeding en dan later op die basis gaan varieren. Zodra ze te donker groen worden bijvoorbeeld kun je even canna flores geven.

 

Overigens, vaak wordt phosphorzuur als ph- in combinatie met hoge P bloeivoeding gebruikt en is dus ook niet handig. Ik gebruik nitric acid, dat noemen ze ph- voor groei... Die nitric acid converteert een beetje van de Ca in je kraanwater naar het juiste formaat zodat planten daadwerkelijk die Ca direct kan opnemen, en voegt een beetje N toe. Werkt dus beter met canna flores.

 

Ph komt niet, en kan niet zo precies in aarde. Een van de voordelen op aarde is dat de ph waarde een reeks is in de pot, op sommige plekken wat hoger dan de andere. En op aarde mag het wel minstens 0,5 hoger dan hydro.

 

gallery_9754_4274_17185.jpg

Is maar een voorbeeld, ze varieren een beetje maar 6.5-7.0 werkt prima. Kraanwater is grofweg 7.3-7.6. Voeding erbij, dan verlaagt de ph al, en dan is ph- amper nodig. Tijdens de bloei verlaagd de ph in het medium al en ga je snel richting die 5.0-5.5. Een PH probleem is (behalve extreem laag en hoog) een voedingsopname probleem en niet iets op zich. Er is dus geen plant die 5,8 of 6,0 wil, ze wil gewoon alle elementen op kunnen nemen, en dat kan op een reeks ph waarden.

Edited by Sativied
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hogere p is alleen handig tijdens wortelen en eventueel eenmaal in week 3/4. Voor de rest inderdaad niet nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat om de bloei te kickstarten of zo? Er is een verslag van Donnie met Kolossus waar die AN Bud Ignitor toevoegde, wat gewoon super veel P is, en die planten begonnen heel snel met bloeien... Echt opvallend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die ook kloontjes van dezelfde planten er naast zonder die ignitor? Anders is het net als PK boost rond de tijd dat ze sowieso gaan zwellen. Post hoc ergo propter hoc, als x na y komt wil niet zeggen dat x door y komt.

 

Een te hoge N kan de transitie naar bloei vertragen, en een tekort aan P ook, maar op zich gaat een plant niet bloeien door P of sneller/meer bloeien door meer dan genoeg P. Als hij nou erg hoog zat met N tijdends groei bijvoorbeeld en daar nog veel van in het medium zit, kan het effectief wel door die P boost komen. Dan is het nog niet echt een boost maar een mono die de npk ratio verbeterd.

 

Als ik hoge P voeding gebruik is dat niet om P te boosten, en niet om langdurig meer P dan N te voeden, maar om de NPK ratio te veranderen, om de N te verlagen.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...