Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaak

Mainlining Sugar Punch Onder 1000W Lumatek

Recommended Posts

Heb je links van die side by side verslagen dan?

 

Ik vind de argumenten tegen defoliation vrij overtuigend. Die plant heeft immers al die energie in de bladeren gestoken en die energie trek je er gewoon vanaf. Ik zou ook denken dat alle energie die wordt opgeslagen in de vorm van suikers in de bladeren ook naar de topjes in de schaduw gaat. Ik merk ook niet dat mijn toppen onder het bladerdek fluffier zijn. Ik ben van mening dat de verticale lengte van een plant waar dikke toppen op zitten wordt bepaald door de absolute hoeveelheid licht, ipv de stralen die rechtstreeks deze delen van de plant raken. Ik haalde die bladeren ook niet weg met het oog op meeropbrengst.

 

Hier wordt het bijvoorbeeld naast elkaar weergegeven. De gedachte erachter is o.a. dat, in tegenstelling tot buiten, je binnen voor het perfecte klimaat / voeding zorgt waardoor de plant de extra bladeren minder nodig heeft om reserves in op te slaan. Zo wordt dat ook in die tekst omschreven.

 

of

nog een video van een grower die z'n planten helemaal kaal trekt in week 3 van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, heb ook verschillende rapporten erover gezien. Is ook de reden dat degene zonder voorgroei bij mij de mooiste toppen heeft, denk ik tenminste. Maand minder voorgroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pindarots, Die links laten beide niet zien of het in de bloei wat oplevert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pindarots, Die links laten beide niet zien of het in de bloei wat oplevert.

Klopt, het laat meer zien dat je er een betere verdeling van krijgt, wat bij indoor gezien het beperkte licht dan weer voordeliger is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stress zorgt voor aanmaak van secundaire metabolieten en niet extra THC

het percentage en onderlinge verhouding van de terpenen is hierdoor anders en hoger

 

bij mijn weten is alleen UV-licht wat zorgt voor meer THC

 

al de andere methodes zorgen alleen voor extra stress en sommige methodes zijn echt achterhaald bijvb planten in het donker voor +1 nacht voor oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag, Kaak. Dat je nog mag afsluiten met een mooie eindscore.

 

Ik ben benieuwd naar je persoonlijke vergelijking tussen mainlining en toppen boven 2e internode. (dus dit en je vorige topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eindscore is wel ongeveer bekend. Net iets meer dan 950g maar net geen kilo. Met een score van 660g/m2 ben ik zeker dik tevreden en was dit zeker m'n beste kweek ooit. De hoge opbrengst wijt ik aan een verhoogd CO2 gehalte in de locatie van de tent (woonruimte), en wellicht toch ook een effect van de Triacontanol. Verder ging eigenlijk alles precies goed op een beetje rot na, maar daar heb ik niet veel aan verloren. Wellicht had ik dan net de kilo gehaald!

 

Ik heb geen foto's meer gemaakt. Hopelijk gaat de volgende ronde snel van start in dezelfde setup. Of ik nog een keer SP draai weet ik nog niet.

 

Bedankt aan iedereen voor het volgen en de adviezen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Kaak kweek:)! Wat zou jou tegen houden om de sugar punch nog een keer te growen? Ik was van plan deze te zette na me huidige ronde namelijk...

 

Misschien een rookverslagje ook?

 

Groeten K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik haar nog een keer ga zetten. Ik heb nog vijf zaden liggen en ze is een gulle gever van top kwaliteit. Ik wilde eventueel een ander soortje voor de verandering, niks meer.

 

Rookverslagje niet, ik zal eerlijk zeggen dat ik veel moeite heb met verschillende dingen te proeven en te voelen. Ze is sterk en smaakt lekker en iedereen is er tevreden over! Blijkbaar is er weinig voor nodig om mensen knetter te krijgen.

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ook benieuwd naar ga ze over 3 weken bestellen..tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rookverslagje niet, ik zal eerlijk zeggen dat ik veel moeite heb met verschillende dingen te proeven en te voelen. Ze is sterk en smaakt lekker en iedereen is er tevreden over! Blijkbaar is er weinig voor nodig om mensen knetter te krijgen.

 

Heb ik ook vaak als mensen (ik vind heel wel heel knap) lyrisch kunnen vertellen over smaak dit en dat vleugje zus of zo..

Dergelijke mensen, zou ik wel eens de smaak van bv een brood ofzo willen horen uitleggen.. :whistle:

 

Al erken ik dan weer volmondig dat er veel verschil zit tussen de smaak en het effect van een Indica of een Sativa.

Maar om een smaak te gaan beschrijven, vind ik vaak net zo zweverig als het uitleggen van een beeldhouw werk.. :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij die mensen zou ik graag eens een blinde smaaktest zien. Ik vind dat we dat een keer moeten organiseren.

 

De opbrengst was trouwens in totaal een paar gram meer dan een kilo. M'n eerste!

Edited by Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score, gefeliciteerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind die smaken ook lastig. Ik proef zelf bijvoorbeeld meer een vage koffiesmaak in de Chocolope dan chocolade, maar misschien is dat wel vergelijkbaar.

 

Het is vaak ook anders als je net begint dan op het einde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of als je net chocola op hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of als je een eigenwijze snotaap treft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een paar weken geleden weer begonnen met de Sugar Punch in dezelfde opzet. Dit keer zijn de vijf zaden die ik nog over had van vorige ronde direct in de 30L root pouches gegaan na ontkieming in een glas water. In plaats van Canna Pro Plus zit er dit keer de compleet biologische Plagron Promix in. Buiten een beetje wormenmest zitten hier geen toegevoegde meststoffen in. In deze aarde zitten 6x10g Healthy Start tabletten, Biovin, en Flower Saver, allemaal van PHC via Bioplantenvoeding.nl. Gedurende de groeiperiode van 24 dagen (3 dagen langer dan vorige ronde) is er alleen wekelijks Bacto en Yucca van Sannie meegegeven.

 

Een week nadat ze boven de grond kwamen zagen ze er zo uit.

 

gallery_43296_19130_169668.jpg

 

Vier dagen later waren ze flink gegroeid.

 

gallery_43296_19130_334622.jpg

 

Ook dit keer ben ik weer aan het mainlinen tot 8 takken per plant. Het is me weer niet gelukt om de vertakkingen plat te krijgen voor ze de lucht ingingen. Als gevolg heb ik continu alle vertakkingen lopen knakken, op bijna elke nieuwe internode. Op dag 21 van de groei werden ze voor de derde keer getopt. In deze periode was het erg warm buiten en dagelijks meer dan 32ºC in de tent, wat mogelijk het lelijke blad verklaart (maar misschien ook niet, want ik heb dit elke ronde deze tijd van groei). Voor het toppen zagen ze er zo uit:

 

gallery_43296_19130_58872.jpg

 

Drie dagen later zijn ze op 12/12 gegaan. Na een week gingen de zeiltjes eraf en zijn de potten afgetopt met aarde (een paar dagen later zag ik heir al nieuwe wortels uitkomen). Er is in totaal 200L Promix verdeeld over de vijf 30L potten. Dit is dag 6 12/12.

 

gallery_43296_19130_496735.jpg

 

Na 2 weken 12/12 is de plant die naar verwachting het kortst ging blijven uit de tent gehaald en buiten gezet. Hier ga ik zo meteen een nieuw 4x55W T-neon armatuur voor bestellen zodat ik deze af kan bloeien in m'n DP90. Er hangt nu een netje in de tent en de planten worden constant geknakt en plat gelegd. De toppen zijn ten opzichte van vorige keer beter verdeeld en bevinden zich lager in de tent, wat voordelig gaat zijn met de warmte van de 1000W bulb. Aan het begin van de derde week hebben ze 0.5ml/L Bac Bloei meegehad, wat ik twee keer per week ga herhalen en opbouwen. Deze foto is van gisteravond op dag 18 12/12.

 

gallery_43296_19130_13381.jpg

 

Vanaf nu zal ik proberen wekelijks een update te geven.

 

Kaak

Edited by Kaak
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je er een verslag van maakt..gaat weer prima daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26 12/12

 

Niet heel veel te melden. Deze week zijn ze nog een keer flink gediefd want ik haat fluff. Alles wat je nu ziet aan topjes is zo ongeveer alles wat er nog over is, alles daaronder is verwijderd. Ze krijgen 2L per dag per plant wat vanaf nu opgevoerd gaat worden. Gisteren ook de eerste keer Triacontanol dus nu kan de volle bloei beginnen. Nog een paar dagen de hoogte in en dan gaan met die banaan maar hopelijk zonder banaan (toch weer eentje gevonden tijdens het dieven, net als vorige keer).

 

gallery_43296_19130_517386.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kaak..is het de sp zelf die rooie steeltjes houd of zou dit niet hoeven zonder stress? Heb zelf t idee dat 't hoort bij de sp maar jij heb er meer ervaring mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rode stelen komen wel door stres maar ik heb geen nadelen ervaren ermee. Deze keer is het een stuk minder dan vorige keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 36 12/12

 

Na vijf weken 12/12 zijn de SP's weer eens gestopt met groeien en de volle bloei is aangebroken. Om de dag krijgen alle planten 6-7L water. Afgelopen twee keer heb ik bewaterd tot een klein beetje runoff waardoor ik af kon leiden dat ze gemiddeld 3L per plant per dag drinken. Om de dag krijgen ze maar 0.5ml/L Bac Bloei en kaliwaterglas. De Bac Bloei zal deze week wel een beetje opgevoerd worden. Less is more. Vanavond gaat het netje weer iets omhoog naar de hopelijk definitieve positie. Qua verdeling is het deze kweek nog beter dan vorige keer dus ik ben benieuwd.

 

Overzichtjes.

 

gallery_43296_19130_284442.jpg

 

gallery_43296_19130_68549.jpg

 

Linksachter. De hoogste toppen van planten (eerste foto) lopen altijd "achter" qua top opbouw op iets kortere toppen (tweede foto).

 

gallery_43296_19130_130872.jpg

 

gallery_43296_19130_137335.jpg

 

Rechtsachter, de meest roze feno.

 

gallery_43296_19130_336914.jpg

 

gallery_43296_19130_34198.jpg

 

Rechtsvoor, welke ook een beetje roze is geworden zag ik op de foto's.

 

gallery_43296_19130_59090.jpg

 

gallery_43296_19130_157717.jpg

 

Linksvoor, een welbekende feno met keiharde toppen welke naar verwachting een paar weekjes korter gaat bloeien en ook minder zal geven voor deze reden.

 

gallery_43296_19130_6780.jpg

 

Kaak

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 45 12/12

 

De toppen bouwn flink door en de planten drinken nog steeds ongeveer 3L per dag. Voeding ben ik op aan het bouwen aangezien de twee rechterplanten lichter worden. Er is een tweede clipfan ingekomen want volgens de kalender moet er over een week rot in de tent zitten, wat ik dit keer hoop de voorkomen of te verminderen.

 

gallery_43296_19130_579015.jpg

 

Close-ups in zelfde volgorde als vorige keer (kloksgewijs vanaf linksachter).

 

gallery_43296_19130_356248.jpg

 

Rechtsachter, prachtige roze feno die grotendeels weinig last heeft van stralingswarmte.

 

gallery_43296_19130_170931.jpg

 

Rechtsvoor.

 

gallery_43296_19130_160746.jpg

 

gallery_43296_19130_68685.jpg

 

Linksvoor.

 

gallery_43296_19130_371824.jpg

 

gallery_43296_19130_155660.jpg

 

Close-up van de onscherpe top linksonderin de laatste foto.

 

gallery_43296_19130_175128.jpg

 

Kaak

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...