Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaak

Mainlining Sugar Punch Onder 1000W Lumatek

Recommended Posts

Goed bezig Kaak, ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk vanaf haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mega grote toppen in week 5 in het midden een bud verwijderen helpt voor betere luchtcirculatie en gaat dus de rot minder snel kans geven

het ziet er hier lekker uit, vooral die van voren

knip ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi buds Kaak, Sugar punch is wel een plaatje op de foto vind ik.

 

Nog meer rotjes gevonden?

 

Succes met oogsten man!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren!

 

Pg, na een afwezigheid van bijna twee weken ben ik de laatste tijd bijna dagelijks toppen eruit aan het knippen. Maar omdat ik er elke keer zo snel bij ben verlies ik minimale hoeveelheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Kaak, zou je het willen proberen om de watergift te verlagen dan weet ik zeker dat je minder rot krijgt.

 

Als ze het opzuipen wil nog niet zeggen dat ze alles kunnen verdampen en wat er verdampt blijft ook te lang in je tent hangen is mijn vermoeden.

 

Beschouw het niet verkeerd het is mijn advies alleen.

 

Vette buds man no doubt about that.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zit je LV op? Even nieuwsgierig voor vergelijking met mijne.. Ben ook bang voor rotjes.

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pg, watergift is al een tijdje verlaagd, potten zijn licht en ze krijgen nu maximaal 1L per dag anders worden de potten te licht.

 

Drrr, LV meet ik niet meer maar kwam nooit boven de 50% uit. 700m3 softbox draait voluit met clip fan op hoogste stand. Heb het vermoeden dat het deze week wel minder rot omdat de lucht weer droog is tov vorige keer.

 

Als je rot goed kan herkennen en dagelijks checkt zul je nooit meer dan een paar gram per top verliezen. Ik heb al tientallen grammen geoogst die eigenlijk iets te vroeg zijn maar sowieso al prima te roken zijn. Als het rond dag 60 gebeurt is dat een ander verhaal maar nu kan ik er mee leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte harvest update. De tweede plant welke er maandag uit is gehaald heb ik al een beetje geplukt. De rest gaat na het weekend om. Ik heb alle grote bladeren van de levende planten verwijdert, om een beetje stres te geven en het licht dieper door te laten dringen de laatste dagen.

 

gallery_43296_18766_161835.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer top dan plant, lekker :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker, ze is inderdaad helemaal verkleurd van onder naar boven. Vooral onderin zijn ze schitterend roze/paars. Dit is zelfs bij meerdere planten gebeurt, erg fijn.

 

Bluebud, als dat maar 80g is ga ik tranen met tuiten huilen. De eerste plant woog 160g en deze was twee weken eerder geoogst en die feno bracht vorige keer het minst op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit ik schrok al, ik denk als dat 80g is dan zitten er bij mij ook niet veel meer aan xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er verdomd lekker uit Kaak, mooie kleur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 84 12/12

 

Na 12 weken 12/12 zijn de laatste drie planten ook geoogst. Toch twee weken langer dan Sannie er voor geeft, maar ze bleven maar door bloeien. Ik had ze voor het weekend toch iets te weinig water gegeven waardoor ze slap hingen vanavond, maar dat zie ik maar als een versneld droog proces.

 

De laatste update komt over een paar weken als de eindscore bekend is.

 

gallery_43296_18766_343818.jpg

 

Kaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat droog zijn, zo vlak voor het knippen, is alleen maar goed tegen rot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hangt de planten gewoon zo op? Voor de rest niks eerst doen?

 

#vraagje aangezien ik straks ook moet oogsten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal de grote fan leaves er af. Soms haal ik gedurende het drogen al meer blad er af, maar meestal knip ik de takken af als ze droog zijn en pluk ik de blaadjes er uit. Ik knip zo weinig mogelijk want je wil juist zo veel mogelijk blad uit de top hebben, en het is makkelijk volledige bladeren te verwijderen als je ze er af trekt. De wiet droogt op deze manier ook meer evenredig en ik denk dat dit het eindproduct ten goede komt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, de rest maak je hash van zekeR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft dat weghalen van al het grote blad ong. een week voor het oogsten nou nog een grote impact? Kun je op het blote oog ook echt het verschil waarnemen na die week met wanneer je het niet zou doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij bedoel je neem ik aan? Dat is inmiddels 12 dagen geleden en ze moeten nog 4 dagen officieel. Het helpt wel, echter had het dat ook net zo goed zonder kunnen gebeuren.

 

Next time doe ik het op het middelpunt van de bloei. Zodat er ook minder fluff ontstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de rest geef ik weg aan een maat voor hash.

 

Blad verwijderen halverwege de bloei zou ik niet doen maat. Ik wacht nog steeds op een goede side by side test van defoliation maar niks toont aan dat het zou werken.

 

Ik had nu blad verwijdert een week van tevoren voor 1) stres aan het eind van de bloei voor mogelijke trichoom aanmaak en 2) extra circulatie in de laatste week en 3) om het licht de laatste week toch iets dieper te laten doordringen. Op de piek van de bloei zou ik persoonlijk niks snoeien.

 

Ik ben zelf ook sceptisch over of blad verwijderen de onderste buds minder fluffy maakt maar wie weet.

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de rest geef ik weg aan een maat voor hash.

 

Blad verwijderen halverwege de bloei zou ik niet doen maat. Ik wacht nog steeds op een goede side by side test van defoliation maar niks toont aan dat het zou werken.

 

Ik had nu blad verwijdert een week van tevoren voor 1) stres aan het eind van de bloei voor mogelijke trichoom aanmaak en 2) extra circulatie in de laatste week en 3) om het licht de laatste week toch iets dieper te laten doordringen. Op de piek van de bloei zou ik persoonlijk niks snoeien.

 

Ik ben zelf ook sceptisch over of blad verwijderen de onderste buds minder fluffy maakt maar wie weet.

Ik vind het wel interessant, dat 'defoliation'. Er is genoeg over te vinden waarbij ze ook side-by-side voorbeelden laten zien en verbeterde opbrengst door minder fluff. Maar dit moet je dan wel veel eerder doen dan de laatste week. Voor mij zie ik het voor de huidige kweek vooral als een voorbereiding op het knippen, het verminderen van de hoeveelheid werk op :execute -dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je links van die side by side verslagen dan?

 

Ik vind de argumenten tegen defoliation vrij overtuigend. Die plant heeft immers al die energie in de bladeren gestoken en die energie trek je er gewoon vanaf. Ik zou ook denken dat alle energie die wordt opgeslagen in de vorm van suikers in de bladeren ook naar de topjes in de schaduw gaat. Ik merk ook niet dat mijn toppen onder het bladerdek fluffier zijn. Ik ben van mening dat de verticale lengte van een plant waar dikke toppen op zitten wordt bepaald door de absolute hoeveelheid licht, ipv de stralen die rechtstreeks deze delen van de plant raken. Ik haalde die bladeren ook niet weg met het oog op meeropbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...