Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaak

Mainlining Sugar Punch Onder 1000W Lumatek

Recommended Posts

Hoi kaak

 

Mooie planten man, als je de takken rondom 1 x naar buiten knakt en je kap niet meer op diepstralen zet gaan ze na het knakken prachtig rechtop staan en hebben ze geen stralings warmte meer van boven en zal het heel snel op gelijke hoogte vol knallen.

 

Zowiezo kap niet meer op diep stralen is echt te warm en lamp op vol vermogen.

 

"Edit ik zie nu dat je al gaat knakken sorry ;-)))

 

Succes man!

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor Kaak,

Tip..

Mocht je echt van plan zijn met 4 verder te gaan,

dan is het moment daar om er 1 uit te gooien..

Als de bladeren elkaar gaan raken, remt ze in die groei richting. (tis de natuur hé)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PG, bedankt voor je advies maar ik ga toch eigenwijs zijn met de kap. :likken: De lamp kan nog omhoog en zolang alleen de middelste plant een beetje hitte symptomen laat zien laat ik de kap nog op diepstralen staan. Stel de planten worden eigenlijk te hoog voor de tent dan gebruik ik de wijdere stand als backup plan.

 

Oude rocker, je hebt helemaal gelijk dat ze nu meer zullen strekken omdat de dames elkaar aan gaan raken. Dan nu de vraag voor de echte experts: ga ik dit vol krijgen met vier planten? En verder, ga ik meer opbrengen met vier planten van (meer) gelijke hoogte of gewoon met de vijf planten die hier staan?

 

Ik wacht nog even tot ze verder strekken om de verschillende lengtes van de feno's goed in te schatten voor ik de knoop doorhak met er eentje uithalen.

 

Thanks voor de adviezen heren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze alle vijf knallen, alleen al omdat je dan een pheno meer hebt. Hier en daar een knakje zoals PG zegt en je tent raakt wel gevuld.

Je zit op dag 15. Dames groeien nog enkele dagen door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 12/12

 

Vanavond begint de derde week van de bloei. De planten groeien stevig door en ik heb goed vertrouwen dat het vol gaat komen met vijf planten. Als ik geluk heb groeien ze de komende twee weken zo hard dat ik de kleinste eruit kan halen zodat ik door kan met vier planten.

 

gallery_43296_18766_202303.jpg

 

 

 

Bij de meeste planten groeien de acht vertakkingen gelijkmatig. Als ik de vertakkingen de eerste keer wel plat had kunnen binden had ik het waarschijnlijk nog gelijker gehad. De komende week zullen de uitlopers geknakt worden.

 

Dikke stammen als je het mij vraagt.

 

 

Als je het wil doen, dan wel direct doen.

En ik weet niet of je het gebruikt, (dan moet ik het gaan terug halen in je verslag, heb ik gen zin in. :likken: ) nog een beetje groeivoeding..

 

Die 8 uitlopers per plant, die knak je vlak boven de knip van het toppen.

Je zte ze goed neer,

Je netje er op en het gaat goed komen.

 

Ik heb er ook 4 staan en mijn net vol met toppen.

34 Stuks. (eentje heeft kennelijk 3 internodes voortgebracht.

En na het knakken, groeit er uit het midden van de plant,

Nog allemaal toppen omhoog, wat anders fluf waf geworden..

:dope:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schuur temperatuur :rofl

 

Tja,

Die schuur is geïsoleerd, mijn hokkie in de nok..

En heb nog niet echt een idee hoe dat straks gaat..

Draai mijn eerste rondje in het nieuwe hokkie.

En heb er een Olieradiator in staan,

geschakeld op zo'n RootIt thermostaat.

Dat gaat goed zover..

 

Ik denk alleen, dat het van de zomer te warm zal zijn.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat oude rocker zegt zou ik idd ter harte nemen, evenals het advies van PG om de lamp niet op de diepstraal stand te houden. Er valt namelijk niks diep in te stralen op zulke compacte planten waarmee je juist een vlakke canopy probeert te bereiken. Dus gewoon breed zetten en een stuk lager hangen, daar heb je veel meer aan in deze situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MisterX, ik zit in een groot gebouw met stabiele temperatuur en de uitblaas gaat recht de kamer uit.

 

Sok, ik ben van plan de planten door het netje te leiden om de 40 toppen goed te plaatsen en alleen de uitlopers te knakken om de boel gelijk te houden. Kan ook toch? Verder, de reden dat ik hem op diepstralen heb is omdat ik dacht dat die stand een ongeveer vierkante footprint van het licht gaf. Als ik hem breder zet heb ik sowieso meer wandverlies. Of je planten last hebben van stralingswarmte lees ik dagelijks af van de planten en ze kunnen het goed hebben. Of de planten nou compact zijn of niet ga ik op de diepstraal stand meer licht op de planten krijgen... Of mis ik iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er prachtig mooi bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens ,

ze zien er mooi vers groen uit :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouble in paradise! Ik heb zojuist bij twee planten ballen gevonden. Bij 1 plant heb ik 1 bal gevonden, welke helaas al open was. Bij een andere plant zaten 2 ballen in dezelfde oksel, welke nog niet open waren. Ik heb alle ballen verwijderd met een vochtig papiertje. Alle drie de ballen zaten helemaal onderin waar de tweede keer was getopt. Dit doet mij vermoeden dat het stresballen zijn en dat het niet per se volle herma's gaan worden. Ik heb ze alle 5 grondig nagekeken en er zaten (nog) geen bananen in de nu redelijk ontwikkelende topjes.

 

Enig idee wat voor effect die ene open bal gaat hebben op de planten? Zal een groot deel nu bevrucht zijn of ga ik mazzel hebben? Foto van de open bal. Ik hoop niet dat deze al lang open is...

 

gallery_43296_18766_81944.jpg

 

Om met iets leuks te eindigen, dit spinnetje heeft z'n webje gebouwd in een plant om me van de laatste varenrouwmuggen af te helpen.

 

gallery_43296_18766_1648.jpg

 

Ik hoop dat jullie mij goede dingen te zeggen hebben hierover.

 

Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh dat is balen man, hoop dat de hermas niet doorzetten!!

 

Ik had een poging gedaan mey lesbian dream, bezwangerde dames ook herma gewprden met nog maat 2 weken over.. Banaantjes zaten al in de toppen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat KLOTEN om te horen kaak!

 

Bij mij loopt het ook niet zoals geplant :(

De nieuwe zaden groeien niet meer.de rest heb ik buiten gezet en haal ik in de avond naar binnen van deze 2 sugars heb ik nu 9 stekken gesneden hopelijk gaan ze snel wortelen en kom ik herma vrij erdoorheen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jongens ik hoop nog steeds dat het wel meevalt. Gisteravond een snelle WF zoekopdracht gedaan en daar vertelde iemand dat het wel vaker voorkomt bij fem planten helemaal in de onderste oksels. Als deze verwijdert worden dan komen ze vaak nergens terug.

 

Dus, jullie mogen voor me duimen. Met heel veel geluk heeft deze bloem niks tot weinig bestoven, én komen er niet meer ballen. Dan blijven we keihard knallen in de tent van Kaak!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk ook vaak dat het in de oksels van de eerste groeischeuten na het toppen gebeurt, en dan ook weer vaak in de eerste scheuten die daar weer uitkomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm een open mannelijke klok belooft niet veel goeds aangezien de stuif per wind naar de bloemen waait.

 

Als je nu al bruine haren hebt weet je dat het raak is.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe snel worden die bruin als er bestuiving is? Gister nog niks aan het handje. Net ook gehoord dat ze in ieder geval door blijven bloeien na bestuiving. Aangezien de bloei pas net een beetje is aangebroken zal de schade dan nog wel meevallen. Verder zat de bloem dus ook helemaal onderin (wel bij één van de inlaten) en er draait geen ventilator in de tent.

 

We gaan het zien hè! Hopelijk is dit in ieder geval leerzaam voor anderen, dat we het effect van een enkele open mannelijke bloem kunnen zien.

 

Vanavond komt de update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22 12/12

 

Net voor de lamp aanging weer een controle gedaan en geen nieuwe ballen gevonden. Overigens ook geen oranje pistils behalve bij een paar okselbloemen dus ik denk dat de bestuiving ook reuze meevalt. Met een beetje geluk blijft het hierbij en heb ik dikke mazzel. Later deze en volgende week nog een grondige controle.

 

Na drie weken 12/12 begint de groei te stagneren maar aan de topopbouw te zien komt er bij een paar planten nog wel een paar centimeter aan. Helaas zitten er nog een paar gaten in het gewas maar met een beetje geluk, veel liefde, en een hoop water vullen de dames deze plekken de komende week netjes op.

 

Ze drinken tegen de 2L per dag. Bacto hebben ze tot nu toe wekelijks meegekregen maar dat ga ik nu verminderen naar eens in de twee weken of zo. Bac Bloei hebben ze afgelopen week het eerst gehad, in een verhouding van 0.5ml/L de eerste keer en 1ml/L de tweede keer. De plant linksachter is wat groener dan de rest dus die sla ik volgende keer over. Ze krijgen deze week een volle dosis Triacontanol wat ik om de twee weken ga herhalen tot het eind. Silicium krijgen ze om de waterbeurt ongeveer om de pH niet te veel te fucken (heb geen pH meter dus weet niet precies wat het effect van kaliwaterglas is in de hoeveelheden die ik geef).

 

Overzichtje. De lamp hangt tegen het plafond en hangt zo'n 85cm boven de hoogste toppen. Gaat precies goed uitkomen dus. Stokken zitten geklemd aan de binnenkant, opeens heb ik for real 1.44m2.

 

gallery_43296_18766_361558.jpg

 

gallery_43296_18766_84857.jpg

 

Alle planten gefotografeerd behalve die linksachter, vergeten.

 

gallery_43296_18766_261107.jpg

 

gallery_43296_18766_182652.jpg

 

gallery_43296_18766_119846.jpg

 

gallery_43296_18766_164866.jpg

 

Tot volgende week.

 

Kaak

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit, jammer van de ontplofte banaan. Misschien valt de schade mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er idd een banaantje is ontploft met stuifmeel,

dan vrees ik met grote vrezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon topjes blijven controleren op ballen en gewoon eruit plukken, een open gesprongen banaan hoeft niet per direct een bevruchting door te komen, wat je ook kan doen is alles even nat spuiten dat dood het stuifmeel. wat heb je eigenlijk met die lamp gedaan? :D

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Massale bestuiving betwijfel ik want gister waren alle pistils mooi wit hoor.

 

Doelen jullie op de lichturen? Netjes 19:00-7:00. Of bedoelen jullie wat anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...