Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaak

Mainlining Sugar Punch Onder 1000W Lumatek

Recommended Posts

Leuk verslag. Prachtige foto's ook. Blijkbaar al een heel stuk gemist, maar de bloei pak ik nog mooi mee :)

 

Wil zelf dat mainlining ook wel weer eens een keer opnieuw proberen. Vond het voorgroeien wel lang duren, maar qua knipwerk scheelt het wel flink.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die kap hangt uit zichzelf niet recht en de rail van de Azerwing maakt ophangen met tie-rips ideaal. Met een beetje schuiven langs de tie-rip krijg ik 'm wel goed.

 

Wietefras, thanks maatje, ik weet dat jij ook lekker met flitsers en softboxen bezig bent. De komende twee maanden worden hopelijk leuk om te volgen met dit lichtkanon op zo'n klein oppervlak. Ik kan je dat mainlinen nu al aanraden maar ik heb wel wat foutjes gemaakt. Ten eerste loont het om te wachten met de eerste keer toppen tot je twee nieuwe mains lang genoeg zijn om meteen plat te buigen. Bij mij waren ze te klein en als gevolg groeiden ze veel te sterk terug om te buigen. Nu heeft het geheel meer de vorm van een bosje bloemen. Het tweede foutje is niet echt een foutje maar in het vervolg haal ik ook de bladeren weg van de nodes. Die zitten ook nu nog een beetje in de weg. Denk dat ik die toch maar verwijder volgende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb ooit een keer mainlining gedaan, maar dat is alweer een paar jaar terug. Was ook onder T-Neon en dan duurt het voorgroeien helemaal vreselijk lang.

 

Je hebt wel een lekker hoge lichtdruk ook inderdaad. Dat zal zeker wel gaan knallen dan :)

 

Ik liet het blad eigenljk ook steeds een tijdje zitten. Totdat de plant weer herstelt was en nieuw blad had. Anders wordt het wel heel kaal toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er netjes uit Kaak Gaat lekker :dope:

ga je nog een netje ophangen?

 

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, volgende keer ga ik denk ik wel weer mainlinen maar dus iets langer groeien voor ik de eerste keer top. Lijkt me echt super om de 8 mains allemaal op zo'n 10cm boven de pot te hebben voor ze de lucht ingaan. En dan wel met vier planten ipv vijf... Blad verwijderen is inderdaad totaal niet nodig, zal de groei wel sneller laten gaan. Het ziet er alleen wat beter uit zonder dat blad in het midden, en als je toch de tijd hebt, net zo goed weghalen.

 

Kechich, elke keer weer overweeg ik om zo'n elastisch netje op te hangen maar ik vind de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Ik zou de planten iets beter kunnen verdelen op die manier maar ik verlies dan ook de mogelijkheid om m'n planten uit de tent te halen (nu extra belangrijk voor de ballen controle). Verder ga je geheid toppen tegen dat ding aanhebben wat niet zal hebben met de rot preventie. Ik zie wel eens van die veel dunner netjes, die kan ik misschien wel ophangen over een paar weken. Wat voor netjes zijn dat eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kechich, elke keer weer overweeg ik om zo'n elastisch netje op te hangen maar ik vind de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Ik zou de planten iets beter kunnen verdelen op die manier maar ik verlies dan ook de mogelijkheid om m'n planten uit de tent te halen (nu extra belangrijk voor de ballen controle). Verder ga je geheid toppen tegen dat ding aanhebben wat niet zal hebben met de rot preventie. Ik zie wel eens van die veel dunner netjes, die kan ik misschien wel ophangen over een paar weken. Wat voor netjes zijn dat eigenlijk?

 

Hey Kaak

ik zelf gebruik van die goedkope plastick dunne netjes die ze p/m verkopen kost iets van een euro dacht ik

Dat Klopt het brengt wel de nadelen dat je de planten niet kan verplaatsen en controleren nadat ze erdoorheen zijn

vind ik ook zeer kut.

Mischien zou je bamboe stokken kunnen gebruiken ,dan zou je ze wel nog altijd kunnen controleren

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 12/12

 

Na 4 weken 12/12 zijn de dames dan toch echt overgestapt op volle bloei, en de verticale groei is er uit. Dat is maar goed ook want de hoogste toppen zitten net 60cm onder de rand van de kap. Gelukkig draait de Azerwing redelijk koel en kan ik hem altijd nog een standje breder zetten, maar voorlopig krijgen de planten de volle mep licht van de diepstraal stand. Dat ze flink aan het bloeien zijn kan ik wel merken ook want ik ben behoorlijk allergisch voor deze kutwijven.

 

Weinig te vertellen buiten het feit dat ik na 3 ballen controles geen eentje meer heb gevonden. Ik heb toch maar besloten een web-it netje te spannen vanavond en ik ben wel tevreden over de verdeling van de toppen zo. Komende week krijgen de dames een handgemaakte Ca/Mg boost in de vorm van calcium nitraat en bitterzout (MgS) om eventuele tekorten voor te zijn.

 

gallery_43296_18766_242142.jpg

 

Mainline scrog? :whistle:

 

gallery_43296_18766_521050.jpg

 

Mooie topjes te vinden bij alle planten. Denk af en toe wat roze te zien maar durf het nog niet met zekerheid te zeggen. Elke foto is een andere plant.

 

Roze?

 

gallery_43296_18766_62258.jpg

 

gallery_43296_18766_73335.jpg

 

Deze feno ken ik. Prachtige ronde keiharde buds maar niet de grootste opbrenger.

 

gallery_43296_18766_148707.jpg

 

Deze lijkt wel verdacht veel op de roze feno van vorige keer... maar dan zonder roze?

 

gallery_43296_18766_358830.jpg

 

En deze dwerg feno is me ook bekend, gelukkig is deze nu wat groter.

 

gallery_43296_18766_338742.jpg

 

Volgende week geen update want vakantie, tot over 2 weken!

 

Kaak

Edited by Kaak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Fijne vakantie gewenst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Mooie foto's ook weer.

 

Prettige vakantie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ze flink aan het bloeien zijn kan ik wel merken ook want ik ben behoorlijk allergisch voor deze kutwijven.

 

Heb je dan wel de goeie hobby??? :withstupid:

 

Prettige vakantie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 12/12

 

Na 6 weken 12/12 en nog ruim een maand in het vooruitzicht gaat alles erg goed. De planten tonen geen tekenen van tekorten en ik heb verder ook geen bananen gevonden. Wat leuk is om te zien is dat ik geen verbrande punten heb. Dit heb ik altijd gehad in combinatie met tabs, maar nu heb ik er maar 3 per 30L pot, en dat lijkt perfect te gaan. De planten hebben reeds 2x een calcium acetaat toevoeging gehad omdat ik in het verleden alleen maar calcium tekorten heb gehad met deze setup. Verder krijg ze om de waterbeurt Bac Bloei, en sinds vandaag is die dosis verhoogd naar 1.5ml/L. Ze drinken 2-3L per dag. Het blijkt dat ik ze toch een tijd lang weer te droog hield en dat mijn tensiometer toch niet stuk was. :withstupid: Maar dat laat wel zien dat waardes van 300+ echt niet zo erg zijn voor de planten, want ze hebben al die tijd lekker gegroeid.

 

Een paar overzichtsfoto's.

 

gallery_43296_18766_495666.jpg

 

Lekkere diepte.

 

gallery_43296_18766_234204.jpg

 

Heb de lamp nog iets hoger kunnen hangen en iets breder gezet omdat de planten toch wel erg dicht bij komen.

 

gallery_43296_18766_137659.jpg

 

Vergelijking met m'n vorige Sugar Punch kweek in dezelfde tent onder 600W op dag 43. :whistle:

 

gallery_43296_18554_694112.jpg

 

Plant rechtsvoor. Deze begint een beetje roze te worden (niet zichtbaar op foto's).

 

gallery_43296_18766_175931.jpg

 

gallery_43296_18766_98588.jpg

 

Deze plant heeft een top met open structuur, waarschijnlijk door extra gevoeligheid voor stralingswarmte. Echter heb ik van afgelopen kweek geleerd om geen kont meer te geven om foxtails. :icecream:

 

gallery_43296_18766_233382.jpg

 

Plant linksvoor.

 

gallery_43296_18766_366555.jpg

 

Plant midden.

 

gallery_43296_18766_11947.jpg

 

Plant rechtsachter.

 

gallery_43296_18766_373158.jpg

 

:jump:

 

gallery_43296_18766_47453.jpg

 

Plant linksachter.

 

gallery_43296_18766_76450.jpg

 

gallery_43296_18766_68754.jpg

 

Tot volgende week.

 

Kaak

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen ze misschien ook wat teveel stikstof? Of lijken ze zo donkergroen door de belichting/foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MisterX, speciaal voor jou gemeten, die open top zit op nog geen 70cm van de onderkant van kap.

 

Dries, lol, volgens mij valt het wel mee. ;) SP heeft verschillende feno's waarvan de ene meer "foxtailend" is dan de andere maar uiteindelijk zijn de toppen hard. En gelukkig maakt het in mijn situatie niet uit hoe compact de toppen zijn eigenlijk.

 

Wietefras, volgens mij deze keer juist niet! Als je het vergelijkt met die foto van de 600W kweek (foto's wel anders bewerkt dan deze, dat wel) dan zijn die toch veel donkerder? Het zal ook wel deels aan de foto liggen denk ik. Maar de meeste "Sannie's way" kweekjes zie ik ze wel zo donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In bac bloei zit een aanzienlijk gedeelte direct opneembare N wat je vaak terug ziet in de topvorming, nou wil de ssh in de sp ook wel foxtaile maar de extra beschikbare N zorgt voor de spriettop. Niks ernstigs maar op het einde op tijd stoppen anders proef je dit terug in de vorm van een scherpe smaak.

 

1 ml is zat voorlopig, ze zijn groen zat.

 

Voor de rest prachtige planten kaak!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De flinke bladgroei uit de toppen duidt volgens mij ook op een stikstofoverschot, verder zien ze er goed uit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje PG, ik dacht inderdaad al dat Bac behoorlijk wat N in de voeding zou hebben! Ik heb echter geen zin om PK booster of zo bij te kopen dus ik zal gewoon minder van de Bloei geven, dank voor de tip. Maar ik ben er voor mezelf wel achter dat de planten op Canna aarde niet zo veel buffertabs nodig hebben.

 

Nog even over de foxtails. Het is grotendeels feno gebonden, maar hier zijn twee foto's waar je een beetje lijkt te zien dat de mate van foxtailen afhankelijk is van hoe dichtbij de toppen bij de lamp zitten. Aan dezelfde plant zitten aan de randen dus compacte toppen en meer in het midden wat open toppen. Gelukkig geeft mijn oproker niks om open structuur zolang de wiet maar een goede kwaliteit is, en dat lever ik in ieder geval door goed af te rijpen en lang te drogen. Vorige keer hingen de planten in hun geheel drie weken lang voor ik de blaadjes er af pelde en de wiet heeft nog nooit zo goed geroken. Totaal geen natte plant geur meer, het was allemaal weg. Verder heeft open structuur ook voordeel om rot te voorkomen, en daar had ik vorige keer wel mee te kampen.

 

De achterste top in deze foto van de plant linksvoor lijkt meer open dan de top in de voorgrond van de foto, welke tegen de rand aan zit. Maar zo overduidelijk vind ik het verschil nou ook weer niet terwijl deze plant haast zo hoog is als de plant rechtsvoor. Deze is duidelijk gewoon gevoeliger hiervoor.

 

gallery_43296_18766_37473.jpg

 

De plant linksachter laat een beetje hetzelfde fenomeen zien, maar ook dat kan gezichtsbedrog zijn.

 

gallery_43296_18766_199870.jpg

 

Als ik deze foto's weer bekijk vind ik eigenlijk dat het bij alle planten wel meevalt behalve die rechtsvoor.

 

Kaak

Edited by Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig man, op naar die dikke suiker spinnen :)

Schitterende plaatjes ook!

 

Succes men,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kaak

 

Was het bekend bij je dat de canna aarde een aanzienlijk gedeelte minerale voorbemesting had?

 

Dat is iets wat er niet op staat volgens mij maar waar je toch rekening mee houdt als je bio kweekt.

 

Idd mooie plaatjes man!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Zeebodem!

 

PG, ik zou graag wat uitleg hebben over de aarde. Op de site van Canna staat dat Pro Plus voorbemest is, maar voor een weekje. En dat de gewone Pro aarde geen lightmix is was mij al bekend. Dus Canna heeft geen lightmix? Ik had toentertijd juist gekozen voor Pro Plus omdat het "maar" voorbemest voor een weekje zou zijn.

 

Laatst hoorde ik ook dat het vergeleken met andere (wellicht non-Cannabis) aarde niet een erg rijke grond is.

 

Geen wonder dus dat ik weinig tabs nodig heb, als ik Sannie's advies zou volgen met light mix zou ik waarschijnlijk wel 4 tabs kunnen gebruiken. Er moet bijgezegd worden dat ik wel eens de Gold Label Sannie's Special mix heb gebruikt met 3 tabs op 15L aarde en dat ik toen ook verbrande puntjes kreeg halverwege de stretch. Nu niet gehad dus.

 

Ben een beetje in dubio over wat ik moet doen. Aan de ene kant geloof ik niet zo in die PK boosters, want er zou genoeg P en K moeten zijn in de voeding/aarde. Extra K krijgen ze ook al mee met de kaliwaterglas wat ik meegeef voor de silicium. Maar als er nu "te veel" N in de aarde zit en als ik daarom minder ga voeden, krijg ik wellicht geen tekort van P, maar zouden ze wel meer kunnen "hebben" om optimaal te bloeien. (Aan de ene kant zijn daar de mycorhizae ook voor, juist voor de P, maar je weet niet in hoeverre die 100% de behoefte van de plant voldoen, en hoe ze zijn aangeslagen bij iedere kweek, etc.)

 

PG, zou je iets van een organische P booster aanraden, als Guano of zo, waar niet heel veel K in zit?

 

EDIT. Ik lees vaak een kweekje van Sannie terug waar hij de Gavita 1000W aan het testen is met een KF/Shackzilla SOG. Hij gebruikte buiten buffertabs, myco's, en lightmix alleen maar Bac Bloei. Ook hier zijn de planten super groen met glimmend blad en lijken de blaadjes ook een beetje hard. Net wat ik bij de plant linksachter heb die ik verdenk van een beetje te veel N. In dat verslag op de pagina die ik linkte begint een discussie over overvoeding/te groene bladeren bij de planten en Sannie zegt zelf dat hij het probleem niet ziet. Ik verg hier verder geen oordeel over maar leuk om te delen en food for thought.

Edited by Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zelf al aangeeft in je laatste alinea is dit plaatje al compleet en voldoende, ik bedoel daarmee dat bac bloei over compleet is.

Vandaar dat er weinig tekorten optreden aangezien de plant ongeveer 80/90% direct kan opnemen, de rietsuiker die er in zit is voor het bodemleven. Meer heb je echt niet nodig.

 

Onder een 1000 watter moeten ze extra hard werken op bio aangezien ze de voedingsstoffen moeten vrijmaken in de bodem, gebruik je bac dan heeft de plant veel minder moeite om de voeding op te nemen en blijven ze langer groen.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten Kaak, leuk om weer eens een mainlining verslagje te lezen. Ik heb ook eens een ronde mainlining toegepast, erg leuke manier van kweken vond ik. Ik zie dat jij de planten ook enkel getopt hebt zonder verdere bondage. Ik dacht al dat ik de enige was want de meeste mainliners forceren de scheuten zo dat deze na de 3de topronde pas omhoog mogen groeien. Leek me niet zo nuttig omdat ik immers toch wat hoogte in de tent had.

Het voordeel van het mainlinen zonder bondage is ook dat je van die mooie gewijtjes aan je kweek overhoud :P

264

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unpredictable, ik kon geen bondage toepassen omdat ik te vroeg had getopt. Daardoor groeide de vertakkingen zo stevig door dat ze niet plat te binden waren zonder ze te scheuren bij de aanhechting. Volgende keer doe ik dat wel want nu is het meer een bosje bloemen en was er toch nog redelijk wat competitie tussen de verschillende vertakkingen. Als ze allemaal plat zijn voor ze omhoog kunnen krijgen ze meer de vrije ruimte. Verder zitten ze nu ook aardig dicht bij de lamp en dat met 3x toppen en 3 weken groei.

 

Denk je zelf uit ervaring dat mainlinen meer opbrengt? Mij lijkt het erg voordelig dat de sapstroom minder ver hoeft (minder hydraulic limitation).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...