Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

Hoofdpijn Door Gavita 1000Watt

Recommended Posts

Hoi mede hobbyisten

 

Sinds ik werk met de lamp van gavita 1000 watt merk ik dat ik last krijg van hoofdpijn als ik in de ruimte sta. Ik vermijd het om reschtreeks in de lamp te kijken maar überhaupt de bult met licht die er afkomt maakt dat ik last van hoofdpijn krijg.

Nu vroeg ik mij af hoe kan ik mij het beste hier tegen beschermen. Ik draag nu een zonnebril maar vroeg me af of er betere oplossingen zijn

Wie weet wat het beste bescherming geeft.

Bedankt alvast voor de tips

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnebril en baseballcap draag ik vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan een zonnebril of een HPS correctie-bril dragen.

Zo'n gavita 1000 werkt ook op een hoogfrequent, misschien dat sommige mensen daar ook gevoelig voor kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad speciale bril (of polaroid bril, beter dan niets) aanschaffen, langer dan een paar minuten is erg schadelijk voor je ogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zo'n bril dan echt zo beter? Heb nooit echt last last gehad van het licht maar echt gezond kan het niet zijn denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon doet hetzelfde en die staat de hele dag aan de hemel, is ook gevaarlijk om direct in te gaan kijken. Gewoon gevoelige ogen voor bepaalde frequentie's. En niet teveel blowen voordat je, je tent ingaat :P

Zonder gekheid. Heb zelf 1 goed werkend oog. Dit was dus voor al het andere het eerste waar ik naar gezocht heb. Leuk een paar plantjes, maar heb liever mijn zicht.

UV-LED lampen zijn potentieel een stuk gevaarlijker voor je ogen en dat zie je niet eens. Goede zonnebril zou genoeg moeten zijn met een HPS. Die gebruik ik zelf overigens niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Ik vind de tip van de baseball pet wel een goeie. Is in ieder geval iets wat ik erbij kan proberen.

Ben zelf nogal extreem in veiligheidsmaatregelen en kan me voorstellen dat het voor sommige mensen als overdreven lijkt.

Toch denk ik dat het dagelijks in contact zijn met zulk fel licht wel degelijk schadelijk kan zijn voor de ogen.

Nu vraag ik me af of een goede zonnebril met uv bescherming beter is als zo n hps bril. Ik snap dat je met zo'n bril de planten (natuurlijker) ziet. Maar vraag me uit oogpunt van bescherming af wat beter is.

Bedankt voor het meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan t wel aardig beaamen...

Sinds dat ik kweek ben ik aanzienlijk slechter gaan zien...en zo oud ben ik niet...

 

Letters van bijvoorbeeld trolleybussen zijn haast onleesbaar geworden...

Tijd voor een opticien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier iemand die onderhand blind zegt te zijn geworden van het licht van zijn lampen. Hij kweekte met verticale lampen, zonder kappen, waardoor je nog veel meer blootgesteld wordt aan het licht. Ook begrijp ik uit die topic dat MH lampen veel meer UV uitstralen dan HPS. Maar zo'n 1000 watter als jij hebt knalt ook behoorlijk.

 

Hij en vele anderen raden lasbrillen aan ipv zonnebrillen. Ik heb er zelf nooit zo bij stil gestaan maar dat ga ik vanaf nu toch maar wel doen. Lampen uit voor ik dingen ga doen in mijn hok en lampen weer aan als ik klaar ben. Al was het maar omdat het zonder te kunnen zien nogal lastig kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heb k altijd in ieder hok gewoon een werklicht ..

En een technische ruimte... vroeger ook wel eens gehad ben je lekker aan t werk onder hps kom je daarna buiten je hok heb je eerst een halfuur nodig om weer normaal in t donker te kunnen kijken zit je dan.. in je auto zonnevlekken te tellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo'n groene lamp, ben altijd bang dat ik zo'n wit werklicht vergeet weer uit te doen. Maar met die groene lamp zie je niet wat je wilt zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, een asbestverwijderaar verneukt ook z'n gezondheid voor 1900 per maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik ben lasser dus gebruik hem ook

je kan zelfs koolstof filter patronen er in steken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...