Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een rond wiel rolt beter dan een vierkant wiel , behalve in friesland zo te horen :likken:

 

De kans dat die smart pots gaan drijven op het moment dat je gaat vloeden is vrij groot , sorry voor al mijn negativiteit maar ik probeer je gewoon in te laten zien dat als je graag wil leren je wel af en toe zult moeten luisteren .

Ik ga nu echt stoppen met deze discussie en genieten van je topic ;) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Pietje, ik beloof dat ik luister naar jou als jij ook luistert naar mij! :)

 

Als de feltpots inderdaad beginnen te drijven wanneer ik begin te vloeden zal ik een filmpje maken van de wietparade, want dat zou wel een komisch gezicht zijn en dan ben ik ook zo sportief om het boetekleed aan te trekken!

 

Veel plezier met mijn topic en leuk dat je volgt! Tips zijn altijd welkom!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

door fout gebruik van bestrijdingsmiddelen en het onderschatten van het probleem. De oorsprong van resistente spint is niet stekken maar mensen die aanklooien met allerlei bestrjdingsmiddelen. Er hoeft geen resistent spintje binnen te komen waaien of mee te liften op je jas of een stek, die kun jezelf breeden.

 

Overigens, volgens mij zit het nuttige deel van Nissorun (hexythiazox) al in de Apollo. Die kun eigenlijk je niet gebruiken in dezelfde ronde, omdat je die maar 1 keer mag spuiten.

 

Daar slaat Sativied de spijker op de kop Dilago..

 

Niet zomaar wat gaan doen, en alle 'oplossingen' maar door elkaar heen husselen.

Een kleine studie, naar het gebruik van die middelen,

hadden je kunnen leren dat je ze afwisselend van elkaar moet gebruiken,

juist om resistentie te voorkomen.

 

Vertimec doodt volwassen spint.

Nissorun doodt eitjes en jonge spint.

 

Envidor doodt volwassen spint

Apollo doodt eitjes en jonge spint.

 

 

Deze middelen tegelijk gebruiken, (alle 4 dus) is uit den boze.

 

Als je het goed doet,

gebruik je de ene kweek 1 maal V+N

en de volgende kweek 1 maal E+A

 

Ik heb de handleiding gevolgd die bij de middelen geleverd werd en hopelijk ben ik er nu van af. En nog maar een keer: ik heb niet gespoten en de stekken enkel gedompeld in de middelen en niet in alle vier tegelijk.

 

Dan heb je de handleiding onvoldoende goed gelezen D.

Er staat toch echt, dat je ze druipnat moet spuiten,

maar nog belangrijker,

alle materialen welke je gebruikt hebt in een 'besmet' kweekje ook behandelen.

 

1x Klaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 11 liters beperk je de potentie van de plant doordat het wortelstelsel gewoon niet groot genoeg kan worden. Zet je je hele ruimte vol met 11 liters dan zal de opbrengst ongeveer hetzelfde zijn als die 11 meiden in bv 40 liter potten. Je moet dan uiteraard wel flink langer voorgroeien om de grootte van je medium maximaal te benutten.

Nou, bij mijn vorige ronde waren de planten gelukkig wel wat groter dan de 11literpotten waar ze instonden dus ik ben sceptisch over je stelling. Desondanks dank voor het meedenken.

 

Ik onderschrijf die stelling van KB.

Je legt hem denk ik iets verkeerd uit.

Dwz als je er nou echt van uit gaat,

dat de plant net zo groot wordt als het wortelstelsel er onder,

dan denk je verkeerd.

 

Dat is niet 1 op 1,

maar in relatie tot elkaar.

Dus ja....

Een grotere pot, levert een grotere plant..

En dan nog meer in omvang, dan in hoogte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat beter voor jou is hoeft niet beter voor mij te zijn,

 

Ik geloof niet D, dat jij 8 week met je poten in de pot gaat staan.

Dus wat goed voor jou is weet ik niet, is ook niet interessant.

Maar als we het zelfde plantje growen,

is de maat van de pot, toch echt heel belangrijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het er niet mee eens dat grote potten een must zijn

 

maatje van mij had vorige zomer een buitenplant in een 11 liter op zijn balkon en die was dik 2 meter hoog en een goeie meter breed..

het enige nadeel was dat hij heel snel droog trok en dus meerdere keren per dag water moest geven, maar het heeft niks met de omvang van een plant te maken heeft hij bewezen

 

ik heb nu planten staan in 30 liters van rond de 1.70 hoog ik weet zeker dat dit ook in 11 liters had gekund als ik continu een druppelaar liet druppen om de pot continu vochtig te houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het niet met je eens kan best dat je maat zon grote plant heb gehad....

maar de behuizing van je wortels bepaald voor een heel groot deel hoeveel vrucht je krijgt de wortels in een 11 liters hebben maar beperkte ruimte dus dat gaat altijd ten koste van grammen heel simpel. (niet bij onze binnen kweekjes nee dan voldoet 11 liter prima vind ik als je genoeg hebt staan per vierkante meter )

 

had jou maatje diezelfde plant op 50 liter gehad wil ik wel een wedje leggen dat hij er veel meer vanaf had getrokken dus of een pot maat wat uit maakt 100% van wel! in dit geval....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook voorstander van 11 liters, zeker als je relatief snelle rondes wilt draaien met wat meer planten, maar met lang voorgroeien, knakken, toppen en minder plantjes zou t kunnen zijn dat je wat wint door groter te gaan.

18 liter is voor mijn manier van kweken niet echt opbrengstverhogend, enigste denkbare voordeel is voor mij dat ik dan iets vrijer ben met wanneer water te geven door iets grotere reservevoorraad in de potten.

Mijn planten staan ook in 11 liter feltpots en rootpouches en komen (ongetopt) tot mijn schouders, dus wortelstelsel trekt t prima.

Grotere potten en lang voorgroeien heeft voor mij niet zo veel zin, de extra verstookte electriciteit weegt niet op tegen de marginaal grotere opbrengst tov mijn huidige systeem.

(Voor t gemak reken ik deze lopende ronde ff niet mee, ik praat hier over de afgelopen 2 rondes die mineraal gevoed werden)

Die feltpots gaan ook echt niet drijven, tenzij je misschien in een keer 20 cm vloed met kurkdroge potten.

Die dingen zuigen t water zo snel op dat ik zelfs daar nog aan twijfel..

 

Dat spuiten/dompelen zou ik ook zo doen als jij nu, een keer de kweekruimte voorbehandelen en de stekken dompelen met v+n, week later de laatste/resistente fuckers met die andere 2 middelen definitief vermoorden/doodspuiten, zoals ook meestal geadviseerd wordt.

Resistentie wordt juist opgebouwd door niet grondig genoeg te werk te gaan, en niet af te wisselen tussen de verschillende middelen.

 

Enigste wat ik in jouw plaats misschien anders gedaan zou hebben is starten met wat meer planten, en tegen het moment dat je ruimte volraakt de mindere exemplaren/achterblijvers eruit gooien om met de mooiste door te gaan.

Op die manier heb je de keuze wanneer alles mooi gelijk opgaat de klok wat eerder om te gooien om op die manier wat stroom te besparen, en natuurlijk wat sneller klaar te zijn zonder noemenswaardig opbrengstverlies of zelfs wat winst.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

door fout gebruik van bestrijdingsmiddelen en het onderschatten van het probleem. De oorsprong van resistente spint is niet stekken maar mensen die aanklooien met allerlei bestrjdingsmiddelen. Er hoeft geen resistent spintje binnen te komen waaien of mee te liften op je jas of een stek, die kun jezelf breeden.

 

Overigens, volgens mij zit het nuttige deel van Nissorun (hexythiazox) al in de Apollo. Die kun eigenlijk je niet gebruiken in dezelfde ronde, omdat je die maar 1 keer mag spuiten.

 

Daar slaat Sativied de spijker op de kop Dilago..

 

Niet zomaar wat gaan doen, en alle 'oplossingen' maar door elkaar heen husselen.

Een kleine studie, naar het gebruik van die middelen,

hadden je kunnen leren dat je ze afwisselend van elkaar moet gebruiken,

juist om resistentie te voorkomen.

Klopt, helemaal zo staat het ook in de handleiding die er keurig bijgeleverd wordt! :)

Vertimec doodt volwassen spint.

Nissorun doodt eitjes en jonge spint.

 

Envidor doodt volwassen spint

Apollo doodt eitjes en jonge spint.

 

 

Deze middelen tegelijk gebruiken, (alle 4 dus) is uit den boze.

Geheel correct en ik heb het ook al een paar keer aangekaart in dit topic, maar herhaling is de beste leermeester nota bene! Nog maar een keer: niet alle vier middelen tegelijk gebruiken!

 

Wat beter voor jou is hoeft niet beter voor mij te zijn,

 

Ik geloof niet D, dat jij 8 week met je poten in de pot gaat staan.

Dus wat goed voor jou is weet ik niet, is ook niet interessant.

Maar als we het zelfde plantje growen,

is de maat van de pot, toch echt heel belangrijk..

Geloof je wel dat ik tevreden ben over het resultaat van mijn vorige ronde? Die was ook op 11literpotten en zulke planten wil ik wel weer. Spijtig voor de mensen die me liever zien kweken op grotere potten maar het is even niet anders. :)

 

ik ben het er niet mee eens dat grote potten een must zijn

 

maatje van mij had vorige zomer een buitenplant in een 11 liter op zijn balkon en die was dik 2 meter hoog en een goeie meter breed..

het enige nadeel was dat hij heel snel droog trok en dus meerdere keren per dag water moest geven, maar het heeft niks met de omvang van een plant te maken heeft hij bewezen

 

ik heb nu planten staan in 30 liters van rond de 1.70 hoog ik weet zeker dat dit ook in 11 liters had gekund als ik continu een druppelaar liet druppen om de pot continu vochtig te houden...

Gewoon voeden alsof ze op 18literpotten staan, probleem opgelost. :)

 

Enigste wat ik in jouw plaats misschien anders gedaan zou hebben is starten met wat meer planten, en tegen het moment dat je ruimte volraakt de mindere exemplaren/achterblijvers eruit gooien om met de mooiste door te gaan.

Op die manier heb je de keuze wanneer alles mooi gelijk opgaat de klok wat eerder om te gooien om op die manier wat stroom te besparen, en natuurlijk wat sneller klaar te zijn zonder noemenswaardig opbrengstverlies of zelfs wat winst.

Ik heb mijn vorige ronde gedraaid met nog minder potten per lamp, eveneens 11liters en dat ging uitstekend. Het grootste bezwaar ertegen is dat de planten veel drinken op 11literpotten maar dat zie ik als een plus.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 11 liter pot gevuld met aarde is heel wat anders dan een 11 liter pot gevuld met rfx.

Aarde houd veel meer vocht vast. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en wat is het probleem? Ik wil graag planten die zuipen, hoe meer hoe beter, of geloof je dat niet? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een eigenwijze drol is het ook he

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je planten veel drinken kan je ook kiezen om 2x per dag te vloeden ipv 1x.

Dan staan je planten niet onnodig lang zeiknat, en blijft de lv beter beheersbaar wat weer gunstig is voor je filter en rot tegengaat.

Eerste x ff na t begin vd dag, en na een uur of 5 nog een keertje.

Klein beetje meer apparatuur bij nodig, maar is volgens mij simpel te bouwen.

Volgens mij heeft Racker daar wel mooie info over online gezet met hoe hij dat deed.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap de commotie rondom de voluwe van potten of bakken niet.

Voorbeeld van hetzelfde medium en aangepast voedingschema opgekweekt. Onder dezelfde lamp en hoogte.

 

gallery_44403_18027_2147900.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spuiten/dompelen zou ik ook zo doen als jij nu, een keer de kweekruimte voorbehandelen en de stekken dompelen met v+n, week later de laatste/resistente fuckers met die andere 2 middelen definitief vermoorden/doodspuiten, zoals ook meestal geadviseerd wordt.

 

Dat wordt niet door de leverancier van dat spul geadviseerd..

 

 

Geloof je wel dat ik tevreden ben over het resultaat van mijn vorige ronde? Die was ook op 11literpotten en zulke planten wil ik wel weer.

 

Ja zeker geloof ik dat wel..

Maar niet de stelling, dat dat de beste combinatie is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner

Zo willen we ze er allemaal wel bij hebben staan denk ik :whistle:

Sry hoor maar als het er bij mij ook maar vd helft zo uit ziet gaat het de kliko in, je kunt ook overdrijven met het stuk onkruid :whistle:

 

@Dilago

met 11ltrs moet je wel een vloedschema gaan bedenken, de bak steeds vol water gooien en maar laten staan om droog trekken te counteren gaat je slecht bekomen, oa Pythium maar ook de RH die strak boven de 50% zal komen gaat je filter nekken, helemaal met een Nees in da house wil je toch niet halverwege de run met je filter aan de gang?

 

Bedenk een goed plan en pik mee wat ze je hier aandragen, een plant op hydro medium 11ltr is niet lang voor te groeien geef ik je mee als belangrijkste tip, je blijft vd plant af trekken later in de kweek dan ook al heb je de ruimte, veel teveel vegetatief materiaal aan de plant zelf.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerst met de leverancier gemaild Oude Rocker en zoals ik te werk ben gegaan is op zijn persoonlijke advies. Maak je maar geen zorgen, ik weet wat ik doe.

 

@Dilago

met 11ltrs moet je wel een vloedschema gaan bedenken, de bak steeds vol water gooien en maar laten staan om droog trekken te counteren gaat je slecht bekomen, oa Pythium maar ook de RH die strak boven de 50% zal komen gaat je filter nekken, helemaal met een Nees in da house wil je toch niet halverwege de run met je filter aan de gang?

Ik baseer deze kweek lichtelijk op een verslag van Supernoob van een kweek waarbij hij alleen vloedde. Als het water niet langer staat dan 24uur is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat om twee planten Loschild als extreem voorbeeld. Heeft verder geen toelichting nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een foto van Rhino CBD zijn planten in 2literpotten op aarde.

 

gallery_8629_4825_126585.jpg

 

Zwemvis kweekt op mapito in 6literpotten en haalt gigantische scores.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leverancier,,?

of producent dan wel info van het net tot je laten komen..

 

De leverancier heeft het liefst denk ik dat je zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk gebruikt.. Kassa!!

 

Wanneer je je een beetje onderzoek doet, naar resistentie en naar de werking van dat spul.

Doe je het zoals ik je heb geadviseerd..

Wat mij betreft hiermee de discussie gesloten..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur negatief doen over heel t gk systeem, en nu aankomen met een foto van Rhino op gk....

 

Vergoed jij mijn onderbroek dilago? Hij ligt namelijk totaal aan flarden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur negatief over het hele GK systeem ben ik niet kleine man, ik zeg alleen dat 11literpotten te klein zijn om het zonder groeivoeding een cyclus uit te zingen. Ik heb het bovendien getest dus dat geeft me recht van spreken. Heb jij het al getest of ben je partijdig geworden door al die gratis NAW wiet die je wordt toegestopt? Niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt en vraag je moeder maar om een nieuwe onderbroek.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leverancier,,?

of producent dan wel info van het net tot je laten komen..

 

De leverancier heeft het liefst denk ik dat je zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk gebruikt.. Kassa!!

 

Wanneer je je een beetje onderzoek doet, naar resistentie en naar de werking van dat spul.

Doe je het zoals ik je heb geadviseerd..

Wat mij betreft hiermee de discussie gesloten..

als je het precies doet zo als het in de gebruiksaanwijzing staat heb je nooit meer last van spint ik gebruik het zelf ook volgens de gebruiksaanwijzing en heb nooit meer 1 spintje of eitje gezien zou me een rotzorg zijn of het voor hem kassa is het werkt wel en is vele malen goedkoper dan die kut roofmijten dat is pas oplichterij en kassa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En er staat in de gebruiksaanwijzing,

 

De combinatie telkens bij iedere cyclus af te wisselen.

Om resistentie te vermijden..

 

Wanneer je dat niet doet

en je middeltjes over enige tijd.. (jaren??) niet meer werkt,

ook niet zeuren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke leuk al die belangstelling maar genoeg over het bestrijden van spint nu. Hier wil ik het weer hebben over mijn kweek en die is hopelijk spint vrij.

 

Daarnet even wezen kijken op mijn locatie en zo te zien zijn ze allemaal aangeslagen.

 

gallery_6495_18670_54405.jpg

 

gallery_6495_18670_28331.jpg

 

Dat was 'm voor nu.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...