Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Wietthee Of Wietolie Bij Slapeloosheid?

Recommended Posts

maarre..

geen reactie?

 

dat zou wat slapjes zijn toch?

Ik hoop maar dat je op obiwan doelt en niet dat ik zou moeten reageren op: "Ik werd er misselijk van" als onomostotelijk bewijs voor "Er zitten geen terpenen in want de wiet is doodgestraald"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het niet de vraag is, maar als je geïnteresseerd bent in een lijst verpleegkundige interventies om de slaap te vatten zonder weed/sedativa, die je geen geld kosten, dan zeg je het maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd geInteresseerd, maar weet dat ik werkelijk alles al geprobeerd hebt en ook onderzoek heb gehad in een slaapkliniek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tijdens organoleptisch onderzoek niks ervaart aan terpenen, dan zijn de meest gevoelige terpenen al verdwenen.

 

75c3d9630028fc56928dcb2569e2045e.jpg

 

Bij het drogen verlies je al terpenen.

 

http://www.medicinal...In_Cannabis.pdf

 

Bij dit onderzoek dat gedaan is door oa A.Hazekamp kan ik er niet uit opmaken dat de buds behandeld zijn dmv gammastraling.

 

https://openaccess.l...pdf?sequence=23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik weten wat de oorzaak van je verstoorde slaap is? Stress, ziekte, medicijngebruik, sociale problemen,... Als je het niet openlijk wil vertellen hoeft het niet, of je mag ook een PM sturen. Heb je inslaapproblemen, of wordt je 's nachts wakker?

Wat wisten ze je te vertellen in de slaapkliniek?

 

hier alvast enkele algemene tips, vele daarvan zal je wellicht al kennen als je al in de slaapkliniek bent geweest. Eerst de meest logische:

  • Probeer tot rust te komen, zo'n 1 a 2 uur voor het slapen gaan door bijvoorbeeld een rustige wandeling te maken voor het slapengaan en/of leer relaxatie-oefeningen.
  • Vermijd zware inspanningen laat op de avond (ivm adrenaline die nog een paar uur blijft doorwerken)
  • Vermijd zware maaltijden laat op de avond
  • Vermijd overmatig alcoholgebruik (hiervan slaap je in het begin misschien wel, maar het is geen kwalitatieve slaap + gevaar op gewenning/verslaving/maag- en slokdarmproblemen door ontspannen van spieren rond de maagingang -> reflux+verhoogd risico maagzweren. Herhaaldelijke reflux zorgt ook nog eens voor barettslijmvlies in de slokdarm, wat zich kan ontwikkelen in slokdarmkanker)
  • Vermijd cafeïnehoudende dranken 's avonds
  • Vermijd het roken van sigaretten -> werkt licht energetisch en verhoogd maagzuurproductie-> dit verhoogt het risico op maagzweren
  • Vermijd overdag te slapen
  • Vermijd geluidsoverlast (eventueel door oordopjes)
  • Een glas warme melk voor het slapengaan
  • Een glas rode wijn voor het slapengaan (niet samen met melk natuurlijk, en geen hele fles...)
  • Beperk vochtinname voor het slapengaan (in geval van nachtelijke aandrang tot plassen)
  • Zorg voor een koele temperatuur op de slaapkamer
  • in bed: ademoefening (vereist wat training, dit wordt makkelijker mettertijd en kan in andere stress-situaties ook hulpzaam zijn):
    Adem in over een 4-tal seconden via de neus,
    adem traag uit via de mond over een 7-tal seconden (tel de seconden telkens mee),
    en houdt een 2-tal seconden rust en begin opnieuw; Wees hier heel erg bewust mee bezig.
  • Eet een kleine koolhydraat-rijke snack (geen snelle suikers), bv een volkorenboterham:
    Het amonizuur tryptofaan wordt hiermee verhoogd, dit is een voorloper van de neurotransmitter serotonine die op zijn beurt een rol speelt bij het bevorderen van de slaap;
  • Probeer een vast dag/nacht patroon in te bouwen: elke dag op hetzelfde uur gaan slapen en op hetzelfde uur opstaan.
    Om de opstart hiervan te vergemakkelijken kan je met de arts bespreken om een benzodiazepine voor te schrijven (lormetazepam is aangewezen bij slaapproblemen), LET OP: Niet aan te raden wegens erg verslavend/snelle gewenning!!!. Gebruik niet langer dan 3 a 4 weken, max 4 a 5 maal per week. Het is echter wel een pak goedkoper dan hetgeen je nu gebruikt. Kleine kans op paradoxale effecten.
  • Zorg voor een vaste routine ("rituelen") bij het slapengaan
  • Zorg voor de behandeling van gerelateerde factoren zoals jeuk of pijn.
  • Zorg voor een zinvolle dagbesteding met voldoende psychische en/of lichamelijke uitdagingen
  • Klinkt heel onnozel en makkelijker gezegd dan gedaan, maar als piekeren het probleem is, maak tijd om te piekeren. Leg jezelf bijvoorbeeld op dat je van 18u tot 19u mag piekeren, en dat je daarna moet ontspannen.
    Als je merkt dat je tijdens je wandeling (die ontspannend zou moeten zijn) begint te piekeren, concentreer je dan op het wandelen zelf, op je ademhaling. Bijvoorbeeld uitademen "op de linkervoet".

 

Het makkelijkst om mee te beginnen is (zonder te weten wat de eigenlijke oorzaak is):

Een glas warme melk + de ademoefening van hierboven. En natuurlijk zware inspanningen/maaltijd/alcohol laat op de avond vermijden. De ademoefening helpt je ontspannen en door hier heel erg bewust mee bezig te zijn, geef je je brein niet de kans om te gaan piekeren over problemen of over het feit dat je de slaap niet kan vatten. Zo mogelijk gecombineerd met een vast dag/nacht ritme, niet haalbaar als je in ploegen werkt, maar erg belangrijk als het kan. Als je in ploegen werkt, verduister je slaapkamer volledig als je overdag moet slapen (licht activeert bepaalde hormonen die je dag/nacht ritme regelen).

 

Indien je cortisonentherapie volgt, neem deze 's ochtends in (of bij het ontwaken indien je in ploegen werkt of nachtwerk doet), cortisonen (cortisol) spelen namelijk ook een belangrijke rol bij het slaappatroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Issue gammastraling van de medicinale wiet speelt ook in Canada

 

gamma.jpg

 

Slapeloosheid kan ook veroorzaakt worden door wisselende bloedsuikers.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk altijd nog beter dan het spul uit de coffeeshop. Weet je wat daarmee gerotzooid is en met welke zware gifsoorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle respect voor jou mening,

dit moet ook geen bedrocan hetze worden.

ik hoop dat je snel een (home)grower tegenkomt

waar je vertrouwen in kunt hebben

om zodoende een veel beter slaapmiddel te krijgen,

zo is mijn bescheiden mening.

ik maak olie van maroc, voor de slaap, werkt (ook) super.

maar een mooie uruzghani of afghani zou ook supers kunnen werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gammastralen komt van de overheid af of beter gezegd de EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, en is feitelijk waar.

james burton vertelde mij zelfs dat er een nieuwe carbongroep benoemt zou zijn veroorzaakt door bestraling.

feitelijk is het bmc hier de schuldige.want die geeft fagron opdracht om het te bestralen.

ik hoorde gister van een journalist dat scholte hem had verteld dat scholte vermoedde dat schimmels in wiet

psychoses konden veroorzaken.....????

Najah, geheeloff topic, sorry daarvoor, zal de olie wel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scholte geloofde niet in terpenen, maar wel dus in Ergoline :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietefras

natuurlijk bedoelde ik jou;

immers mijn vraag:

 

Tja dan is het geen probleem om deze test ff te linken?

 

ben zwaar benieuwd op welke manier deze baggerwiet nu weer ge upgrade wordt

bedrocan begint meer een promotie campagne te worden dan een medi wiet producent.

 

dus echte lab tests hebben niet aangetoond dat de terpenen ondermeer door de gammastralen verminderd zijn

 

lijkt me geen enkel probleem als je zo stellig bent toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

het is heel makkelijk om af te geven op de patiënt die met een klote wiet zogenaamd 'geneeskundig' erkend wel geholpen wordt maar wat er met diezelfde patiënt gebeurt op de lange termijn door de bewerking en de groep die heel erg slecht reageert op het aangebodene wordt NIETS gedaan, je zoekt je heil maar bij bagger CS wiet of gaat lekker zelf kweken.

 

Thanx vd post van het onderzoek Konopi :tu

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx vd post van het onderzoek Konopi :tu

 

Bedank pgmcg.nl maar , had het van de site geplukt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een goede coffeeshop Indica gehaald en wietthee van gezet. Oh my god; wat is dit slecht vergeleken met de Bedica uit de apotheek. En dan is uit de apotheek ook nog eens goedkoper! Bedica is in zijn werking zoveel beter; ook overdag. Onthutsend groot verschil. Nee; die baggerwiet uit de coffeeshop hoef ik niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effect van gamma straling op terpenen is onderzocht en dat had inderdaaad een aantoonbaar maar wel marginaal effect. Er zijn altijd geitenwollen sokken die dan net doen alsof alle terpenen weggevaagd worden.

 

Het verlies aan terpenen door gamma straling is echter kleiner dan de variartie die je krijgt door biologisch te kweken. Allemaal dwaze bangmakerij dus van mensen die alleen maar 1 woordje lezen en niet kunnen willen relativeren vanwege hun agenda.

 

Ik heb deze dwaze discussie al eerder doorstaan en het kwam er op neer dat er na bestraling geen 5,6mg meer in zat maar 5,0mg. Compleet weggestraald dus!

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het spul wordt gedroogd, vermalen & dan wordt er een dosis gebruikt volgens het BMC > 10 kGy & niet zoals de heer Hazekamp eerder schreef <10kGy.Dit soort processen leveren al een verlies op.Ook schreef hij in 2007 dat Bedrocan de techniek in huis had om het zelfs zonder gammastraling het te kunnen verstrekken via de apotheek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er van alles bij blijven slepen en verzinnen, maar je weet dondersgoed dat de lab analyses van de (bestraalde) Bedrocan soortjes gewoon normale hoeveelheden terpenen laten zien. Ook van de "getroffen" myrceen en linanool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lab analyses heb je het over?? De enige die ik tegenkom zijn juist onbehandeld & niet behandeld.Trouwens je neus is al de eerste test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tests waren op basis van reguliere medicijn potjes.

 

Gelukkig ziet obiwan wel door deze bullshit heen. Dus ik stop maar met het verdoen van mijn tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, wat een herkenbaar moment

dit is nu de derde of vierde keer dat er om een link van die tests wordt gevraagd,

en opeens wordt je tijd weer verdaan?

 

Je lijkt Wernard Bruining wel,

geeft ook niet thuis

als de vraag hem niet bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reguliere plastic medicijnpotjes, maar zou toch wel fijn zijn als er een link geplaatst wordt.Kunnen ze vergeleken worden.Wat voor plastic driehoekje staat er op die potjes?? Zie bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, want dan moet ik die link gaan zoeken en dat kost me tijd. Als ik die link weer terughaal dan komt er geheid weer een nieuw lulverhaal, dus wat heeft dat voor zin? zoek die link lekker zelf op dan als het zo belangrijk is?

 

Jullie lijken wel creationisten of anti-vaccers. Het maakt geen ruk uit wat die lezen of horen, ze registreren alleen precies wat ze willen zien en brengen met hun bullshit het leven van mensen in gevaar.

 

Hij weet bijvoorbeeld dondersgoed dat dat onderzoek, waar hij steeds mee schermt, liet zien dat er nauwelijks terpenen verloren gingen en ook alleen maar heel specifiek bij een paar. Dus het is sowieso al triest om dan net te gaan doen alsof alle terpenen verloren gaan. Dat is willens en wetens de boel verdaaien vanwege een agenda die hij blijkbaar zo nodig door wil drukken. Walgelijk zoiets.

 

 

:edit: Ah lol daar gaan we al. Ik moet ook foto's produceren van de potjes.

 

Wat als jij nou een lab analyse laat zien dat de terpenen volledig weggeblazen zijn door dat bestralen. Is dat wat? jij/jullie zijn degene met de doldwaze beweringen. Staaf die dan met een onderzoek? En dan wil ik wel ook een foto zien van de drihoekjes van de potjes!

 

Wat een kolder zeg.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij dat document hebt opgeslagen is het binnen een mum van tijd gevonden.Ben persoonlijk benieuwd hoeveel kGy er hier toegepast wordt.Is dat zo moeilijk te begrijpen.Je lijkt wel een wijf met PMS met het ineens gaan roepen over antivaxers & levens in gevaar brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, wat een kinderachtige reactie zeg.

ik zal je helpen;

je praat een uitspraak na uit de tweede kamer.

die spreekt van net afgerond onderzoek, waaruit jij uitspraak zou blijken.

dit onderzoek moet dus nog afgerond worden

en eerst door 3 vakbroeders goedgekeurd worden

voordat je, wetenschqappelijk gezien, kan refereren aan dit onderzoek.

 

Om jomanda praat tegen te gaan proberen een hoop mensen m.b.v. argumenten te spreken.

dat werkt wel zo transparant,

dus voordat je een ander van BS beticht

maak je zelf je handen vuil aan dergelijke praat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...