Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BigMart

Cannabis Enten

Recommended Posts

Cannabis enten,

 

er zijn mensen die het doen, weliswaar cannabis op cannabis over het algemeen, alhoewel ik er ook al eentje gezien heb op youtube die tomaat op een cannabis stammetje had geënt.

 

Voor de mensen die niet weten wat enten is; een stek of een plant plaatsen in een opening in- of op een afgesneden stam van een andere plant. Die 2 delen groeien weer samen en vormen 1 geheel.

Dit gebeurt voornamelijk met fruitgewassen.

 

 

Mijn vraag is, wie heeft het al eens geprobeerd het enten en is het al eens geprobeerd op andere gewassen.

 

Ik ben zelf van plan het eens te proberen op een andere soort plant en zou daarom ook eens willen weten welke planten het meest geschikt zouden kunnen zijn of op welke planten het al gelukt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is hier een zoek functie... typ is in enten....

 

Ik was er mee bezig maar werdt onderbroken door blauwe petten.. canna op canna... ik heb mijn info vooral bij topics van foth gehaald.

 

Succes.

 

Int engels overigens grafting, handig als je googelen gaat...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Er is hier een zoek functie... typ is in enten.... Ik was er mee bezig maar werdt onderbroken door blauwe petten.. canna op canna... ik heb mijn info vooral bij topics van foth gehaald. Succes. Int engels overigens grafting, handig als je googelen gaat...

 

okee thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf hier. ;)

 

gallery_32885_13905_207644.jpg

Memories!! :wub: :rolleyes:

 

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Edit -

 

Ik ben heel enthousiast gaan lezen, paar pagina's al gehad, de rest ga ik ook snel helemaal doorlezen.

HE-LE-MAAL TOP!

Superleuk experiment en kweekje.

 

Zelf dacht ik aan groenteplanten ook te gaan proberen met cannabis te enten. Maar niet een tomaat op een cannabis stammetje.

Edited by Beaker
Onnodig quoten
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alles geloven wat je op youtube ziet, BigMart.

Je kunt cannabis enten op hop en omgekeerd.

Omdat dat familie van elkaar is.

Cannabis enten op andere planten gaat niet lukken,

de chemische samenstellingen van de plantensappen zijn te verschillend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat enten, maar wat schiet je ermee op? In de land- en tuinbouw kan ik me voorstellen dat je een plant of boom met bijzondere eigenschappen die lastig of niet te stekken is op die manier wil vermeerderen. Maar waarom met een wietplant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jan:

 

Ik deed dit lang geleden, just for fun, omdat ik wist dat het kon, met het idee om dan met ëén plant al mijn genetica te kunnen redden in geval van nood. Ik heb toen drie verschillende soortjes op mijn eigen moeder geplakt. Kon ik daarna probleemloos stekken van snijden...

 

Meer voordelen van enten hier...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet omdat het moet ...

 

 

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat enten, maar wat schiet je ermee op? In de land- en tuinbouw kan ik me voorstellen dat je een plant of boom met bijzondere eigenschappen die lastig of niet te stekken is op die manier wil vermeerderen. Maar waarom met een wietplant?

 

Je zou bijvoorbeeld een vrouwelijke stek op een mannelijk stammetje kunnen enten.

 

Maar wat betreft enten op andere planten / groentes is mijn idee het volgende:

Stel dat een scheut van een cannabisplant goed te enten is op bijvoorbeeld een plant zoals de spercieboon.

Je kweekt dan dus sperciebonen. Met een zijtak die toevallig cannabis is maar de onderkant/wortel deel is wellicht beter bestand tegen het soms nattere en koudere klimaat en wellicht andere voordelen zoals stekken niet meer te hoeven wortelen op 18/6 maar vlot op 12/12.

Maar naast dat alles, het kweken is hobby en experimenteren met diverse kweekmethoden is leuk. En nog veel leuker dan alleen maar moeder natuur spelen met belichting regimes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, gewoon een deel van de hobby. Lekker op diverse manieren met de plantjes bezig zijn. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel dat een scheut van een cannabisplant goed te enten is op bijvoorbeeld een plant zoals de spercieboon.

Je kweekt dan dus sperciebonen.

 

Gaat niet lukken, maar vooruit, stel...

De SperZieboon is vatbaar voor een hele serie specifieke ziekes en plagen.

Je moet dan op gaan passen voor de bonenspintmijt (Tetranychus urticae)

grauwe schimmel, het bonenkevertje, en in warme zomers Roest.

 

Double trouble.

 

800px-Starr_040201_3580_acanthoscelides_obtectus.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel dat een scheut van een cannabisplant goed te enten is op bijvoorbeeld een plant zoals de spercieboon. Je kweekt dan dus sperciebonen.
Gaat niet lukken, maar vooruit, stel... De SperZieboon is vatbaar voor een hele serie specifieke ziekes en plagen. Je moet dan op gaan passen voor de bonenspintmijt (Tetranychus urticae) grauwe schimmel, het bonenkevertje, en in warme zomers Roest. Double trouble.

 

Jou iets bekend over andere planten die dichtbij de structuur van cannabis staat en wellicht een kansje zou maken? Peper, paprika, meloen, komkommer of wat dan ook? De groene delen van druif of iets.

Ik heb sowieso alles groeien en heb de ruimte om te experimenteren in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals:

 

Je kunt cannabis enten op hop en omgekeerd.

Omdat dat familie van elkaar is.

Cannabis enten op andere planten gaat niet lukken,

de chemische samenstellingen van de plantensappen zijn te verschillend.

 

Lukt het je om cannabis op Hop te enten, probeer dan de brandnetel, dat is het volgende "familielid" in de stamboom,

maar die staat er weer een stuk verder vanaf.

Vergeet het maar met groenten of fruit.

 

Pruimen kun je alleen enten op pruimebomen,

de Japanse esdoorn groei alleen op de onderstam van een andere esdoorn, en ga zo maar door.

Je kunt geen appels op peren enten.

Je bent gefopt door youtube!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent gefopt door youtube!

Het stond ook op Facebook. :lol:

 

 

Ook als je cannabis op hop ent...dan vindt er geen uitwisseling van dna plaats en kweek je geen hop maar nog steeds wiet. Op zich niet helemaal waar, er wordt rond de ent, de overgang, in chloroplast wel dna uitgewisseled. Als je daar een stukje van opkweekt met weefselkweek, kunnen daar kruizingen van hop en cannabis tussen zitten.

 

Zie bijvoorbeeld: http://news.bioscholar.com/2014/06/plants-produce-species-sex.html

Het is een vorm van transgenetische modificatie. Leuk in theorie maar niet praktisch voor ons.

 

 

Als er nou een limiet was van 1 plant per huishouden of zo, zou meerder soortjes op 1 plant zetten een praktische toepassing kunnen zijn.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Ooit eens een geënte appelboom gezien waar ze aan 1 appelboom 20 verschillende appelsoorten hadden geënt .

 

Maar hoe zit het nou juridisch is een hopplant met een wiet ent nou een hopplant of een wietplant

Als het een hopplant blijft gaan wij toch met zn alle enten , kunnen we nooit meer gepakt worden .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nee meneer agent, dit zijn geen wiet planten want er zit een hop wortelstelsel onder. Dat heet een ent."

"Kunnen ze ook praten en lopen dan?"

"Praten en lopen meneer?"

"Ja, zoals die Ents in Lord of the Rings."

"Nee, dit is geen sprookje of zo..."

"Dat jij denkt dat we die planten laten staan, dat is wel een sprookje!"

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sativied

 

Ik begrijp ook wel dat een agent geen bioloog is , maar hoe zit het juridisch ?

Het is bv.net als met een stek , als deze nog geen wortels heeft is het juridisch gezien nog geen plant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een wietstek op een stammetje van hop ent en daarmee alleen wiet hebt en geen enkele tak hop dan rekenen ze het als een wietplant, maar is nou de plant voor meer dan 50% hop dus takken en bladeren en bloemen en daarnaast enkele wiet zijtakken dan is het hop, echter met een deel wiet vergroeiingen.

Komkommer wordt ook op een onderstam geënt van een totaal andere plant maar noemen we ook gewoon komkommer.

Als je een mannelijke wietplant hebt en tot onder de onderste tak wegknipt en er een vrouwelijke stek op ent dan noem je het een vrouwelijke plant. Dus ook bijvoorbeeld THC rijke cannabis enten op een industriële hennep plant gaat juridisch niet werken als de plant dan voornamelijk THC plant wordt ipv vezel/cbd plant.

 

Liefst kweek ik trouwens een papaver en daar cannabis op enten ....... papaver mag je namelijk volop kweken. Opium en heroïne grondstof is blijkbaar namelijk niet verboden. Lijkt mij echt leuk een flinke papaver met 2 zijtakken cannabis geënt en dan voor de rechter komen en groot in het nieuws dat opium en heroïne plant wel mag en een onschuldige cannabisplant niet. Hoe krom is het beleid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb er eens een vingerplant op een penisplant geent man man man wat begon dat ding te soppen en te schuimen .

was eens maar nooit weer .

 

:likken:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

mannen ombouwen was ik ook van plan, helaas waren de blauwe petten mijvoor!

 

Maar ook hier.. enten is leuk omdat niemand het doet en je dan super cowl (b)ent enzo.... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komkommer wordt ook op een onderstam geënt van een totaal andere plant maar noemen we ook gewoon komkommer.....

 

En welke totaal ander plant mag dat dan wel wezen?

 

Liefst kweek ik trouwens een papaver en daar cannabis op enten ....... Lijkt mij echt leuk een flinke papaver met 2 zijtakken cannabis geënt...

 

http://youtu.be/43H8WHeNM4c

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er ook ergens meer informatie over het enten in algemeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...