Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zeebodem

Chocolate Rain En Een Mengelmoes Onder 1000Watt.

Recommended Posts

Hallo dames en heren,

 

Ik ben een nieuwe ronde gestart, en ik had wel weer zin om er een verslag van bij te houden smile.png

Mijn setup is:

 

-Secret jardin 150x150.

-Gavita 1000DE.

-Presh filter 1500m3.

-Softbox 1000m3.

-S-vent fancontroller.

-2x passief Ø200.

-Aktief 400m3.

-Zelf bouw schakel bordje.

-En als voorgroei hebben ze gestaan in de DP90 onder 2x75watt T-neon.

 

04-05 heb ik de potten klaar gemaakt. Ik heb nu een paar ronde's gedraaid op een aarde/kokos/kleikorrel mengsel van Bio nova, maar dat bevalt me toch niet helemaal.

Daarom heb ik voor deze keer maar even de Canna terra profesional gepakt van het plaatselijke tuincentrum. In het verleden heb ik hier prima ronde's op gedraaid.

 

Ik heb iedere 12 liter pot als volgt klaargemaakt:

-Een snufje Bacto.

-Een snufje Micorihza.

-2 buffertabletten.

-Een schepje lavameel.

-Een schepje basaltmeel.

-Een klein thee kopje wormenmest.

 

Deze potten heb ik allemaal ingewaterd met 1 liter water, aangemaakt met wat Goldlabel roots.

 

Als voeding staat klaar:

-Bac grow.

-Bac bloom.

-Bac PK booster.

-Bac Final solution.

-Bac bloeistimulator.

 

Dan de genetica:

Ik had wel weer eens zin om wat met zaad te doen. Ik had hiervoor de Chocolate rain besteld.

Maar door mijn gierigheid had ik precies genoeg zaden gepopt.....en je raad het al.... Een paar uitvallers en 2 mongooltjes. Ik moest dus de boel een beetje zien op te vullen. Ik heb daarom nog een paar zaden extra gepopt, en ik had nog wel het een en ander staan, wat eigenlijk bedoeld was voor in het andere 600 watt tentje. Dit heb ik nu maar erbij gezet onder de 1000 watt, voor het andere tentje verzin ik wel wat anders, daar staat nu toch nog PP in wink.png

 

Ik heb nu dus de volgende smaakjes uit zaad staan:

-7x Chocolate rain (fem.)

-2x Cheese chocolate (fem.)

-1x Cheese berry haze (fem.)

-1x Bleu chemo UBC( reg) (afwachten wat het word)

 

En deze smaakjes vanuit stek:

-2x Uruzghani.

-2x Omni white.

1x Amnees

-1x Shiva haze.

 

Zoals jullie zien gaat het dus een bonte verzameling worden hahah smile.png

Bijna alle soorten zitten op 10 weken, maar ik heb straks toch eerder weer wat klaar aangezien er dus ook stek materiaal tussen staat, en de Uruzghani is met 8 weken 12/12 ook echt klaar klaar zeg maar.

 

Vanuit de ronde PP heb ik wel weer een spint erfenis gehad, zelf vergezeld door wat trips.

Hier heb ik inmiddels al aardig korte metten mee gemaakt hoor. De tent is uitgegast met een gifbom, daarna helemaal schoon gemaakt. De kleine meisjes ben ik steeds aan het bespuiten geweest met verschillende middeltjes, en ik lijkt nu aardig schoon. Ik wissel het bespuiten af met Spidermite control, Bayer Natria, en Luxan er2.

Dit bespuiten blijf ik doen, en als dadelijk de boel wat voller is zet ik er preventief Tetrix roofmijten in uit.

 

Goed, genoeg geluld... foto,s nu.

 

Verrekte mongol jonguh..

gallery_27684_18761_2529353.jpg

 

Overall overzichtje.

gallery_27684_18761_2717170.jpg

 

gallery_27684_18761_1312840.jpg

 

De Uruzghani.

gallery_27684_18761_1281022.jpg

 

De O-white's.

gallery_27684_18761_5876.jpg

 

De Shiva haze.

gallery_27684_18761_2374752.jpg

 

De Amnees.

gallery_27684_18761_547244.jpg

 

En een Choclate rain zaailing.

gallery_27684_18761_761961.jpg

 

Goed, dat was hem eerst even.

Ik probeer van het weekend weer even up te daten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, wat soortjes bij elkaar, zo doe ik dat ook altijd

ben wat te lui om bij Fool On The Hill te gaan kijken naar de uruzghani anders wist ik het misschien wel

breed gaat ze tot nu toe niet, te lang in klein potje gestaan of blijft ze smal ? -> is dan ideaal sogsoortje

ik hou die zaaling in het oog, de rest fleurt er wel bij op :)

in mei hier ook eindleijk een 1000 DE, heb ik diepte genoeg voor mijn langbloeiers en hoeft er geen knak- of topwerk aan te pas komen

mooie set-up :tu

suc6 met de run

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je reactie Maas.

Die Uru heeft inderdaad te lang op een te klein potje gestaan, daardoor is ze ook wat bleek. Ik heb er wat stekken afgesneden, en heb ze er maar bij gezet. Normaliter is het een wat bredere plant.

 

Ik houd het meest van gewoon een mooie uniform stekken ronde, maar wegens omstandigheden was dat even niet mogelijk...vandaar deze bonte verzameling :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Zeebodem, veel succes gewenst met je kweek! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zeebodem

 

leuk dat je hier weer een rondje gaat showen.

Hopen dat je de spinten nu echt hebt uitgeroeid, ik heb ook anders nog wat neemtonic zou ook nog een keer als tussendoortje kunnen maar hier heeft de afwisseling in elk geval er voor gezorgd dat ze weg zijn gebleven.

.

Veel plezier met je gemengde gezelschap.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup heb je ik schuif aan :j

succes salut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een tijdje geleden...

 

Leuke line up!

 

Waar is ketser eigenlijk gebleven?

 

Succes deze ronde Zeebodem!

 

Gr,

 

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Zeebodem, veel succes gewenst met je kweek! :)

 

Dank je Dilago :specool

 

Hey zeebodem

 

leuk dat je hier weer een rondje gaat showen.

Hopen dat je de spinten nu echt hebt uitgeroeid, ik heb ook anders nog wat neemtonic zou ook nog een keer als tussendoortje kunnen maar hier heeft de afwisseling in elk geval er voor gezorgd dat ze weg zijn gebleven.

.

Veel plezier met je gemengde gezelschap.

 

Thanks DJ. Ja ik had wel weer eens zin om een verslag bij te houden. Die neemtonic gebruik ik graag een keer, top!

 

Die URU's worden straks weer mooi groen, let maar op.

Succes ouwe Zeeschuimer ... :D

Dank je makker :D Ze zijn al aan het bijtrekken inderdaad B)

 

mooie setup heb je ik schuif aan :j

succes salut

 

Dank voor je reactie, en wees welkom :)

 

Das een tijdje geleden...

 

Leuke line up!

 

Waar is ketser eigenlijk gebleven?

 

Succes deze ronde Zeebodem!

 

Hey Worm :)

Dat is inderdaad een poos geleden ja...Ik heb er geen flauw idee van man, ik zie er nog maar weinig uit die tijd.

Thanks voor je reactie.

 

Bij deze even een update.

 

Vandaag zijn we 8 dagen op 18/6, en alles lijkt lekker te zijn aangeslagen. Ze groeien allemaal lekker, al lijkt er wel nog een Chocolate rain stumpertje tussen te zitten.

De stekdames zijn allemaal lekker aan het knallen, die heb ik verplaats naar de hoeken.

Ze hebben nog niets te drinken gehad, op uitzondering van de Shiva haze, en een Chocolate cheese. Deze begonnen al dorst te krijgen, en hebben wat kraanwater gehad.

Verder lijken de Uruzghani dames iets meer kleur te krijgen, al hoewel ze wel een tikje hebben gehad van het bespuiten.

 

Ik heb gisteren helaas toch weer 2 tripsen zien lopen. Meteen kapot geknepen, en vanochtend nadat de lamen uitgingen nog een keer bespoten met Bayer insect.

Ik check alle dametjes dagelijks, en deze 2 tripsen waren de eerste die ik zag, geen spint gelukkig gezien. Ik hoop dat ze nu kapot zijn door het bespuiten, komende week zal ik ook natuurlijke vijandenuit gaan zetten.

 

De lamp heb ik afgelopen week iedere keer wat opgeschroefd, en deze brand nu op 1000watt.

 

Dan wat plaatjes, vanochtend net toen de lamp uit was..

 

gallery_27684_18761_3113301.jpg

 

gallery_27684_18761_892008.jpg

 

gallery_27684_18761_382461.jpg

 

gallery_27684_18761_1062278.jpg

 

Chocolate cheese:

gallery_27684_18761_1046794.jpg

 

En haar wortels:

gallery_27684_18761_692096.jpg

 

Amnees:

gallery_27684_18761_275866.jpg

 

De O-white's:

gallery_27684_18761_1379168.jpg

 

gallery_27684_18761_2225218.jpg

 

Dorstige Shiva haze:

gallery_27684_18761_2895806.jpg

 

gallery_27684_18761_2790280.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zeebodem, leuk om weer eens een verslag van je te zien.

 

Leuke soortjes met zaad en stek!

 

Succes man

 

Poldergrower

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zeebodem, leuk om weer eens een verslag van je te zien.

 

Leuke soortjes met zaad en stek!

 

Succes man

 

Poldergrower

 

Bedankt voor je reactie Poldergrower :)

Het zijn inderdaad aardig wat soortjes, al was het uit onmacht...

Ik draai liever of of in plaats van en en :D

Maar ik heb straks wel in ieder geval weer wat eerder te snoepen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie setup en een leuke verzameling soortjes. Ben groot fan van je verse lucht slang aan de rand. Mag ik vragen hoe hard je afzuiger nu over het algemeen aanstaat op 1000W?

 

Laatste keer bij Entocare werd mij verteld dat de roofmijten eventueel wat spintjes kunnen bevatten. Dus als je momenteel geen spint hebt loop je het risico dat je ze uitzet (weliswaar met een heel leger Tetrix!). Zet je ze vaker preventief uit?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie setup en een leuke verzameling soortjes. Ben groot fan van je verse lucht slang aan de rand. Mag ik vragen hoe hard je afzuiger nu over het algemeen aanstaat op 1000W?

 

Laatste keer bij Entocare werd mij verteld dat de roofmijten eventueel wat spintjes kunnen bevatten. Dus als je momenteel geen spint hebt loop je het risico dat je ze uitzet (weliswaar met een heel leger Tetrix!). Zet je ze vaker preventief uit?

 

Bedankt voor je leuke reactie kaak :specool

Nu op 1000watt draai ik ongeveer 70%, en dan de actieve inlaat op een kub of 150, deze staat nu op de laagste stand. De omgevings temp is nu rond de 20 graden in de ruimte waar de tent staat. Dadelijk als het warmer gaat worden moeten wel bijna alle zeilen bij hoor, maar uit het verleden weet ik dat ik dan net onder de 30 graden blijf.

 

Roofmijten die spintjes kunnen bevatten :huh:... dat is toch een raar verhaal?

Ik zet ze wel vaker preventief uit, en vaak helpt dat wel. Als ik de eerste stipjes op blaadjes zie verschijnen gooi ik ze er vaak in. Maar ik ben ook wel eens achter de feiten aangelopen, door ze te laat in te zetten, en toen was er geen houden meer aan.

Maar over het algemeen hebben ze me toch een al een aantal keer weten te helpen, en hielden het mooi schoon. Zelfs dat ik 3 weken na het uitzetten, de mijten nog gewoon lekker zag rondlopen :)

Entocare ken ik btw helemaal niet, zal er eens naar kijken. Ik haal ze altijd bij roodmetwartestippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde Zeebodem.

Is inderdaad al een poosje geleden dat jij hier nog een log had.

Ik herinner me wel nog een Vanilla Kush ronde een aantal jaar geleden.

 

Mooie genetica weer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt straks in iedergeval genoeg keuze haha.

Succes met je ronde, hopelijk kan je ze onder controle kan houden met al die verschillen (zaad/stek/kortbloeier/langbloeier etc)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeebodem, de mijten van Entocare worden geleverd op tabaksbladeren. Maar natuurlijk moeten ze hun roofmijten in leven te houden door ze spint te voeren! Het kan dus zijn dat je een paar spintjes meekrijgt in de verpakking van de mijten. Maar de kans dat die spint het overleefd is natuurlijk bijster klein.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Klaver90,

Thanks men, wees welkom :)

 

@Crimson fart,

Ja dat is inderdaad een aantal jaren terug. Die Vanilla kush was met 1000watt in het 120 hok haha, wat een zooitje was dat.

Dat hok heb ik na die ronde helaas moeten ruimen en afbreken :( Wel leuk dat je het nog weet.

 

@Koala,

Thanks men.

Ja keus genoeg inderdaad dadelijk. Ik positineer ze dadelijk zo dat degenen die als eerst klaar zijn vooraan staan.

Stek materiaal zit allemaal rond de 10 weken, en het zaad ook. Zaad planten zullen dus naar verwachting 2 a 3 weken langer staan.

En het zal lekker knakken en buigen gaan worden :lol:

 

@Kaak,

Thanks men, duidelijk zo :specool

 

@Topic,

Dit weekend knal ik er weer even een update in.

Kleine meisjes worden snel groot ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time.

 

Vandaag staan we 15 dagen op 18/6 regime. De dames knallen lekker door, ik denk dat ik overmorgen ofzo het klokje ga omzetten.

Ik heb afgelopen week een beetje water naar behoefte gegeven. Sommigen lusten al wel slokje af en toe, en anderen hebben nog niet zo,n dorst. Met uitzondering van de Cheese chocolate vooraan in de air max pot, die lust iedere dag alwel een half litertje,maar door de pot verdampt het natuurlijk ook een stuk sneller.

 

Ongedierte heb ik nog niet weer gezien gelukkig, dus daar ben ik wel blij mee.

De Uruzghani dames krijgen mooi wat kleur terug, maar blijven zo gespitst, alhoewel ze boven wel wat uitlopen, omdat ik het een ander geknakt hebt. De Amnees, O-white's en Shiva haze hebben ook allemaal al een knak beurtje gehad. Ik zal komende week denk ik ook het netje er maar in gaan hangen, dan kan het verder een begeleiden zodat het vlak blijft en mooi vol komt.

 

En oh ja... die ene Chocolate rain die al mongool trekjes liet zien heb ik er tussen uit gehaald. Ze bleef zwaar achterlopen en zag eruit als een verschrompeld kropje sla

 

Verder is er eigenlijk nog niet zo heel veel meer te melden..

 

Goed, wat plaatjes dan :)

 

gallery_27684_18761_3087364.jpg

 

gallery_27684_18761_2479287.jpg

 

Ammie:

gallery_27684_18761_470803.jpg

 

O-white's links en rechts:

gallery_27684_18761_397021.jpg

 

gallery_27684_18761_3959722.jpg

 

2x Uruzghani:

gallery_27684_18761_2089110.jpg

 

Cheese chocolate:

gallery_27684_18761_3059295.jpg

 

Shiva haze:

gallery_27684_18761_683005.jpg

 

gallery_27684_18761_2094492.jpg

 

gallery_27684_18761_2640658.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat super goed. Niet te laat met schakelen denk je?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reply's mannen :)

Ik ben altijd zo huiverig dat de boel niet volkomt...

Als ik ergens een hekel aan heb is het lege plekken.

De kans is er ook nog dat de Bleu chemo een man is, dus dan staat et ook nog 1 minder. Ik heb nog wel een back up voor deze plaats, mocht het nodig zijn.

 

Vandaag zet ik het klokje om :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je reactie Zwemvis :)

 

Goed...update time dan smile.png

 

Vandaag staan we gaan we dag 6 op 12/12 in, ik heb afgelopen dinsdag de klok omgegooid.

De planten zijn allemaal lekker aan het knallen en eigenlijk gaat het allemaal wel lekker zo. Ik heb nog geen ongedierte gezien gelukkig, dus dat lijkt goed te zitten.

Drinken beginnen ze ook goed te doen. De planten op de air max potten lusten iedere dag wel een half litertje, de rest zit op een halve liter om de dag ongeveer.

Begin deze week hebben alle planten Bac Final solution bij hun drinken gekregen, en 2 dagen terug hebben ze allemaal een scheutje Bac Grow meegekregen.

 

Dan nog wel een minpuntje...de Bleu chemo blijkt toch een mannetje te zijn sad.png Erg jammer, want ik was erg benieuwd naar dit soortje. Hij stond er ook grandioos mooi bij, met de bladeren in de lucht en ook meteen de grootste schutbladeren, mijn hele hand verdwijnt eronder ohmy.png

Maar 2 dagen terug zag ik toch balletjes ontwikkelen in de oksels. Helaas pindakaas, ik zet nog wel eens wat Bleu chemo zaden uit, en wellicht eens een kleine selectie op doen.

 

Voor de rest heb ik gisteren alles dus opnieuw ingericht qua bezetting. Er rekening mee houdend dat het stek materiaal eerder klaar is, heb ik dat een beetje vooraan en aan de zijkant gezet, zodat ik dit dadelijk als eerste kan knippen en er nog een beetje redelijk bij kan.

 

Dit is hoe het er gisteren uitzag op 5 dagen 12/12.

Oude situatie....Achter het afdakje voor de sensor is de Bleu chemo nog te zien.

 

gallery_27684_18761_789875.jpg

 

Bleu Chemo bekent kleur..

gallery_27684_18761_2132222.jpg

 

Een Omni white:

gallery_27684_18761_2177574.jpg

 

De nieuwe indeling:

gallery_27684_18761_2655068.jpg

 

gallery_27684_18761_3882014.jpg

 

En een netje gespannen en alles geknakt, wat erom vroeg om geknakt te worden tongue.png

gallery_27684_18761_1706614.jpg

 

gallery_27684_18761_3222732.jpg

 

En dan 2 x dezelfde foto, met in de laatste een beschrijving wat nu waar staat:

gallery_27684_18761_3397915.jpg

 

gallery_27684_18761_4355268.jpg

 

Nou.. dat was hem weer :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Ben benieuwd hoe het er over twee weken uitziet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...