Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RenePlay

Welk Automatische Watergeef Systeem Voor 12 Potten

Recommended Posts

Ik wil voor een oppervlakte van ongeveer 140x140 12 potten zetten van c.a. 10 liter.

 

Gevonden Wilma Kweeksysteem, en Autopot.

 

Auto pot spreekt mij wel aan, omdat er geen pomp nodig is. Wie kan mij helpen een keuze te maken. Voor en of nadelen benoemen.

 

En zijn er al wat ervaringsdeskundigen die me op weg kunnen helpen?

 

 

 

 

Alvast bedankt

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met t handje water geven, je planten gaan nooit gelijk op dus je zal om de beste opbrengst te halen toch echt water moeten geven naar behoefte.

Wij hebben hier in t verleden ook wel eens geëxperimenteerd met een druppelsysteem, echter stond de helft vd planten te droog en de andere helft stond t water haast tot de rand vd pot na anderhalve maand...

Vervolgens nog een paar verstopte druppelaars achter in de tent waardoor er een aantal planten de finish niet haalde... resultaat leek nergens op, dat moge duidelijk zijn.

 

Als je niet de moeite wilt nemen om die paar plantjes goed te verzorgen heb je de verkeerde hobby gekozen, druppelsysteem op deze kleine schaal geeft meer ellende dan t goed doet.

Als je een loods volgooit met slabs op run to waste systeem dan heeft t natuurlijk wel grote voordelen...

 

Edit: autopot is ook niet echt goed voor wietplantjes, ze komen daarmee meestal te nat te staan

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blumat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eb/vloed , pomp in ,vlakzuigpomp terug.

Het zijn maar 12 plantjes...En TO is op zoek naar een autopot/wilma systeem oid, dan zou ik eerst eens denken aan voor die 30/40 euro eens blumats te proberen.

Ik ben een aantal jaar geleden overgeschakeld en nooit meer terug.

60 liter vaatje ernaast, dutch pro A/B in dat vat flikkeren eens per 3 dagen en klaar

Je moet wel een beetje feeling ermee krijgen maar voor deze opppervlakte, en aantal dan :pompen, liters water vochtigheid lekkages enz. voor 12 planten?

correct me if wrong?Ben maar een kleine tomaten kwekert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter maak je gewoon een bak en ga je vloeden.. Kan vrijwel niks aan fout gaan en als je dan ook nog eens Cocos gaat gebruiken kan je ze ook niet overbewateren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de input allemaal.

 

Ben op een gebruikt autopot systeempje gestuit. Is wel iets te groot.. maar kan hem simplen kleiner maken. Deze ga ik gebruiken. Mocht het niet goed werken, of tegenvallen. Dan ga ik vloeden.

 

@ Dries & Knakenpoetser . Over vloeden hoor/lees ik vaker goede dingen. Eerst van boven, en na paar keer van boven, enkel vloeden van onder toch? 1x in de 5 a 7 dagen zoiets.

 

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de input allemaal.

 

Ben op een gebruikt autopot systeempje gestuit. Is wel iets te groot.. maar kan hem simplen kleiner maken. Deze ga ik gebruiken. Mocht het niet goed werken, of tegenvallen. Dan ga ik vloeden.

 

@ Dries & Knakenpoetser . Over vloeden hoor/lees ik vaker goede dingen. Eerst van boven, en na paar keer van boven, enkel vloeden van onder toch? 1x in de 5 a 7 dagen zoiets.

 

 

 

Groet Rene

 

Eerst van boven idd tot je ongeveer 1 of 2 weken in de bloei zit zodat de wortels onderin te pot komen te zitten en dan van onderen.

Hoevaak je water moet geven is verschillend ik gooi nu bijvoorbeeld 80l in een bak met 36 18l potten en daar doen de zeker 4-5 dagen mee maar ze zijn bij mij dan redelijk klein gebleven je kan ook hebben dat die 80l in 3 dagen al compleet opgedronken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...