Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MicroGrowerK

Kweekverslag 4X Northern Lights Auto Onder Mars Hydro Ii 400W Led

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na wat getwijfeld te hebben heb ik toch besloten om een kweekverslag te starten op WF, dit omdat het me leuk lijkt om te zien wat jullie ervan vinden en ook voor info en tips.

 

Medium:

 

 

Lightmix van Jongkind

11 liter smartpots

Voeding van Plagron groei en bloei

 

 

Kweekruimte:

 

 

Mammoth Pro90 90x90x180cm

Verlichting Mars Hydro II 400w (Led) met schakelaar erop voor groei of bloei licht

Afzuiging 350m3 Can Filter met Can Fan ventilator

Temperatuur meestal tussen de 21 graden en 27 graden in de tent

Luchtvochtigheid meestal rond de 80%, dit gaat denk ik een probleem worden tijdens de bloei ( heb overigens nog geen afzuiging in de tent gehangen dus kan ook hierdoor komen )

Legrand tijdklok

Thermostaat

Scrognet misschien maar ik weet niet of dit zin heeft met autos(weet iemand dit?)

Ook wil ik nog een ventilatortje aanschaffen voor in de tent

Lichtregime 18/6 ( ik denk dat ik dit ook zo laat ivm autoflowers )

 

Soort:

 

4x Northern Lights Auto van Pyramid Seeds

 

Ik heb de zaadjes meteen in de Lightmix laten ontkiemen , inmiddels hebben 2 dames hun koppie boven gestoken.

 

Foto:

 

20160308_201100.jpg

 

 

20160308_201110.jpg

 

 

 

 

 

 

xxwm407.jpg

 

aCPpCOR.jpg

 

 

Zoals jullie zien heb ik het fotos posten nog niet echt onder de knie,

Trouwens, als ik iets probeer te typen in een topic op WF werkt het niet echt en is het net alsof mijn toetsenbord kapot is maar dit is niet zo...het lijkt wel alsof WF elke halve seconde ververst, weet iemand waardoor dit kan komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik naar je foto kijk,

dan denk ik, die smartpots zijn echt wel groter dan 11 liter..!

 

Dat typen is een bug ofzo,

Soms heb ik er ook lat van,

Dat de cursor spontaan naar het begin van de regel springt,,

 

En de 2e variant, de BCC code plakken werkt toch prima zo.. ;)

 

Suc6.

Ben benieuwd naar die Mars Hydro II in de praktijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker nu heb je me aan het twijfelen gemaakt en heb net even gecheckt maar het zijn toch echt 11 liter smartpots haha het zal wel door de foto komen :likken:

 

Ja ik ben ook echt benieuwd naar de Mars Hydo II 400w, op YouTube heb ik filmpjes gezien en dat zag er zeer goed uit, misschien dat ik tijdens de bloei nog een paar ledlampjes erbij hang, ik hoop dat de lamp ook dicht genoeg op de plantjes staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het over de potten neem ik aan? ik weet het, het is triest ik heb geen meetlatje in huis haha, ik woon hier nog maar net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhhh.. ja... :wub:

 

Tenzij je een lekkere meid bent, dan zijn andere maten ook interessant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha nee nee ik ben geen lekkere meid :dribble:

 

Ik zorg dat ik morgen een meetlat heb en dan kom ik er op terug, inmiddels hebben alle dames hun koppie boven gestoken,

 

 

Waar ik me wel druk over maak is hoe hoog ik mijn lamp boven de dames moet hangen, ik kan er weinig info over vinden,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beschuit met muisjes.. roze...?

 

Afstand weet ik ook niet..

Ik ben HPS kweker..

 

Maar volgens mij, kun je flink zakken..

De temperatuur op de plant mag zon'n 27/28 graden zijn.

Kun je zo even voelen (thermometer is beter natuurlijk) met de boven kant van je hand.

Als jij je hand onder de lamp kunt houden op plant hoogte voor een paar minuten is het goed..

 

Ik zou wel even mijn aarde gaan afdekken.

Dat droogt veel te hard in zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je hier een kweekverslag begint, veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je ledkweekje :)

 

ziet r verzorgt uit goed begin is het halve werk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oude rocker ik heb de lamp een stuk lager gehangen, maar ik zit te kloten dus ik ga morgen even naar de GS easyrollers halen... goed opgemerkt van de aarde want die droogt zo inderdaad behoorlijk in, ik ga het morgen even afdekken met alu of plastic folie.

 

@ Dilago dankjewel :) dat het iets moois mag worden!

 

@ Samaiine dankuu, mooi dat je het verzorgd uit vind zien :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp hangt nu op 20cm, de snelste van mijn dames begon al behoorlijk te strekken.... Ook heb ik de aarde afgedekt met alu folie. Ook heb ik ervoor gekozen om beide schakelaars om te zetten ( nu dus groei en bloei licht ) want ik had het idee dat de plantjes niet genoeg licht opnamen.(de oude Mars Hydro II 400w had niet eens verschillende schakelaars tussen groei en bloei dus ik neem aan dat het niet zo heel veel zal uitmaken )

 

@ Oude Rocker de diameter van de smartpots is 25cm en de hoogte 18cm

 

Foto:

 

kDwwMzn.jpg

 

 

Ppcg5yi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja mijn plantjes zijn machtig aan het strekken en ik heb nogal moeite met de hoogte van de lamp uit te kiezen, komt het strekken doordat ze niet genoeg licht krijgen of is dit doordat ze niet warm genoeg op de lamp staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

:specool dit ga ik volgen .

ja dat heb je vaak met zaailingen dat ze strekken .

daar stoppen ze ook wel mee op een bepaald moment .

je kan ook je pots tot boven toe aanvullen dan valt het weer wat mee mischien .

 

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,,

Zaailing trekken echt niet zo maar hoor..... en zeker niet vaak.

 

Alleen als ze onvoldoende licht krijgen..

 

25 dia hoogte 28

dat is dan pie x 12.5x12.5x28 is nog geen 9 liter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Macerror dankjewel leuk dat je mijn verslagje gaat volgen :D ik kan je ervaring wel gebruiken hehehe

 

@ oude rocker het zijn toch echt 11 liter smartpots :P ik zal morgen ff een fototje maken van het kartonnen etiket wat erop zat hehe..

 

Ik hoop in iedergeval dat ze ophouden met strekken, ook groeien ze allemaal naar mijn paneel toe omdat ze er niet allemaal perfect onder staan..mss is 4 planten toch net iets teveel voor de Mars Hydro II 400w, we gaan het meemaken..

 

 

en anders gaan we morgen ff naar de gamma een paar led bulbs halen voor erbij....ik ga me inlezen hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga er maar vanuit dat ik niet precies genoeg heb opgemeten, jouw rekensom klopt wel degelijk (volgens mijn vriendin lol rekenen is niet mijn sterkste punt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die aluminiumfolie vervangen door vijverfolie of iets dergelijks in verband met kans op verbranden van je plantne

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

nee klopt als ze in te geile grond staan ook btw .

of te ver van het licht af en het ene soortje meer dan de andere .

en the max alhier is 150 w hps en dat is ook maar zozo kwa lumen .

maar onder tl coolwhite ook hoor terwijl je daar als het goed is alles mee drukt .

ik herpoot ze ook wel es als ze te lang worden .

aan de andere kant is een beetje lengte ook wel beter dan zitten de bladeren niet zo in de weg met watergeven als ze volgroeid zijn .

als ze dreigen om te vallen doe je wezelijk iets fout of verkeerd .

dan kan je ze een steuntje geven even tueel.

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lamp is uit dus ik zal straks even fotos maken, is de aluminium folie zo erg ? ik zie dat andere kwekers dit ook wel gebruiken. Ze staan gewoon in lightmix grond en ik geef zo weinig mogelijk water dus ze staan echt niet te nat, ik denk zelf dat 4 plantjes onder 1 Mars Hydro II 400w gewoon teveel is, ik ga zo even naar de gamma wat bulbs halen voor erbij te hangen want dit gaat niet goed, ze groeien allemaal scheef naar het licht toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

400w moet meer dan genoeg zijn, gewoon die lamp dichterbij hangen. Ik kan mijn 300w mars hydro op 30cm hangen zonder verbranding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Billmuray ik heb de lamp zelfs op 20cm hangen..... heb een Philips spaarlamp erbij gehangen 23w>110 watt 1570 Lumen Warm White

 

@ macerror ik heb gdaan wat je zei, wat aarde rondom de stengels , werkt goed :jump:

 

Foto:

 

 

85soFeu.jpg

 

3Bx6voM.jpg

 

hXscEte.jpg

 

ggHQa3D.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

@ oude rocker

NPK4cD1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een noobie vraagje.....autoflower zaden... zijn die altijd feminized of zitten daar ook mannetjes tussen?

 

 

EDIT:nvm google :)

 

er ook net achter gekomen dat de spaarlamp warm wit is...niet veel aan voor groeien, in de bouwmarkt is nergens een cool white te vinden... ik ga een osram dulux pro stick 20w bestellen op internet bestellen....daylight 6500 kelvin.. dat zou beter moeten zijn voor groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

 

zoals op de foto te zien heb ik de osram dulux 20w cfl erbij gehangen, deze zou het beter moeten doen, ik vind zelf dat de plantjes het goed doen, ik heb gisteren plagron wortelstimulator gegeven.

 

FOTO:

 

aRIlz88.jpg

 

6dG9eeP.jpg

 

yQFYEfJ.jpg

 

meB2Tr6.jpg

 

 

 

 

maaruuuhhhhh na dit gezegd te hebben, wij hebben een probleem in dit appartement en er moet een loodgieter komen kijken, nu wil ik de plantjes naar mijn moeder brengen die dag en de tent in zijn geheel af breken en weer op bouwen als de beste meneer weer weg is, nu is mijn vraag overleven de dames het als ik ze uit hun klimaatje haal? zo niet dan is deze kweek helaas ten dode opgeschreven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...