Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ben nu officieel gestart met m'n eerste buiten kweek van dit jaar :) Wel heel vroeg, maar ik heb er vertrouwen in.

 

Ik heb gewoon 5 zaadjes in de smart potten gedaan en nu is het wachten tot ze ontkiemen...

 

 

Soort zaadjes:

Superlarge critical blueberry autoflowers van growerschoice.nl

 

Grondsoort:

Supreme Full Mix, zakken van 50 liter. Is te vergelijken met Canna Professional Plus, alleen deze zakken zijn grijs.

 

Potten:

60 liter Smart Pots

 

De smart pots zijn natuurlijk super groot voor auto flowers, maar misschien worden ze wel groter dan normaal. En ik denk dat ik gewoon na deze kweek een paar scheppen aarde ververs ipv alle aarde eruit.

 

Zaadjes zijn op 8 maart 2016 in de aarde gestopt:

2016_03_08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HET VRIEST NOG :huh: :wacko: :head_hurts_kr: :( <_< :cry :oeps :no :td :rtfm: :wtf: :| :wtf2: :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vanacht zijn ze kapot gevroren met een beetje geluk.

Kan ze beter in kleine potjes ontkiemen voor de vensterbank.dan buiten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals anderen al melden , veel te vroeg buiten gezet . Na ijsheiligen ( in mei ) pas buiten plaatsen .

 

Dus als het kan de potten naar binnen onder wat wit kunstlicht .

als dit niet kan pak dan alles in in noppenfolie , dit isoleert

En nu maar hopen dat het niet te koud wordt .

 

En hou de potten droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nu is het wachten tot ze ontkiemen...

Die kans lijkt me niet zo groot. En mochten ze al ontkiemen, dan worden het monsters omdat je een gigantisch lange groeitijd krijgt. De vraag is of je dat wil op een balkon. Tenzij je gaat verduisteren natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nu is het wachten tot ze ontkiemen...

Die kans lijkt me niet zo groot. En mochten ze al ontkiemen, dan worden het monsters omdat je een gigantisch lange groeitijd krijgt. De vraag is of je dat wil op een balkon. Tenzij je gaat verduisteren natuurlijk.

 

Zijn autoflowers dus zulke monsters zullen het niet worden, zeker niet met de huidige temperaturen.

Autoflowers kan je mijn inziens beste growen tijdens de 3 warmste maanden, Juni, Juli & Augustes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeh das wel erg vroeg buiten!

ik ben net wat tl balkjes aan het ophangen hier. mooi een maand a 1.5 voorgroeien onder tl en dan kunnen ze in april ergens lekker buiten staan als het niet meer vriest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het vriest nog steeds.

Heb je die potten nog buiten staan Timmeh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mannen ik had ze gewoon buiten gelaten, 4 hebben vandaag hun koppie laten zien, 1 wilt liever nog onder de grond blijven. De 6e had ik binnen ontkiemt en dat is ook wel duidelijk zichtbaar. Het is nog steeds koud en daardoor is die amper groter geworden nadat ik haar buiten had gezet.

 

Maar goed, het leeft :)

 

2016_03_30.jpg

 

2016_03_30_1.jpg

 

2016_03_30_2.jpg

 

2016_03_30_3.jpg

 

2016_03_30_4.jpg

 

2016_03_30_5.jpg

Albert Heijn radijs en ehm nog iets...

AH_2016_03_30.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is vroeg ! jij durft lol. Zag dat weer afgelopen weekend toen begon het ook wel te kriebelen maarja "1 zwaluw maakt nog geen zomer". Had zelf wat zomerplanten als in zinnia's buiten gezet als testje. Die stonden stil na het buiten zetten. En drie dagen later kwam de voorjaars-slak. Nu staan er nog 6 steeltjes haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh, een tijd geleden dat ik kwam met een update... De planten zijn erg gegroeid de afgelopen weken vanwege het mooie weer! Terwijl ze eerst totaal niet groeiden, jullie hadden gelijk het was nog te vroeg :D

 

Stand van zaken:

2016_05_09_3.jpg

In de middelste zak komt hopelijk een watermeloen, maar ik heb er een hard hoofd in, misschien dat ik ergens een wietzaadje vandaan moet halen om 'm daarmee te vullen.

De 2 ~380 liter smart pots hebben nu heerlijke doornloze bramenstruiken, de zakken zijn omgevouwen en daar zit 200 liter zeer voedingsrijke potgrond in per smart pot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die 300ltr bags kan je nog wel een flinke rijtje autoflowers kwijt. Mooi rond je bramen plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die 300ltr bags kan je nog wel een flinke rijtje autoflowers kwijt. Mooi rond je bramen plaatsen.

Ja zou kunnen maar ik wil dat die bramen door die hele zakken gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurt nog wel een paar kweekjes voor die zakken echt vol gegroeid zijn denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is ook wel weer zo... Je zet me aan 't denken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah, lekker piekeren nu? :whistle:

 

Kan ook gekker of leuker, langs de randen rondom afwisselend aardbeitjes en autoflowertjes zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je relaxte buren hebt want als de planten eenmaal bloeien ruik je ze over de hele buurt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je relaxte buren hebt want als de planten eenmaal bloeien ruik je ze over de hele buurt. :D

Ja vorig jaar zeiden ze er ook niks van :) Ga er vanuit dit jaar ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan er bij mij nu een stuk of 8 te bloeien en je ruikt niets.

Het ruiken valt meestal wel mee, tenzij je meerdere echt flinke struiken/bomen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers stinken met warm weer in de bloei wel lekker hard is mijn ervaring. Seizoensbomen zijn pas in sept/okt klaar zonder verduisteren. Dan komt die geur er niet echt hard meer uit. Je moet het altijd een beetje treffen met de buurtjes, maar als je ze gehoord had, had je dat vorig jaar wel gemerkt :D

 

Maar groeit lekker door zo. Wel optimaal gebruik gemaakt van het eerste echte hardcore zonneweekje dat is altijd mooi. De zaden zijn bij mij net de kiembak in verdwenen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames gaan lekker hard :) Van mij mag het weer wel zo blijven!

 

De watermeloen heeft z'n koppie ook onverwachts laten zien :)

 

2016_05_13_1.jpg

 

2016_05_13_2.jpg

 

2016_05_13_3.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...