Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

noorderdauw

Automazar Feminized Op Noorderdauw's Balkon ''in The Summer Of 2016''!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

welkom bij mijn verslag AutoMazar Feminized op Noorderdauw's balkon ''in The Summer Of 2016''.

 

Na 6x AutoMazar besteld te hebben ben ik ongeveer tien dagen geleden begonnen met het ontkiemen van 5x AutoMazar van Dutch Passion, aangezien ik 1 zaadje ben kwijtgeraakt bij het uitpakken. Omdat dit niet helemaal naar wens is gegaan, komt er vandaag of morgen nog een bestelling van 8x AutoMazar mijn kant op, die ik waarschijnlijk in een tweede ronde ga opkweken.

 

Even een korte samenvatting van mijn set-up en de huidige status.

 

gallery_45426_18757_260377.jpg

 

De voorgroei, wat dus niet helemaal goed ging/gaat, omdat ik wat ongeduldig ben geweest; ik heb eerst de zaden 2 nachten in een glas water gedaan en ze vervolgens gepoot zonder dat ze al worteltjes geschoten hadden in universele potgrond van de Welkoop in vierkante voorgroei potjes van 13x13x13cm (1.4 of 1.5 liter). Daarna heb ik ze onder een 2x75 Watt T-Neon lamp gezet. De huidige status van de plantjes is als volgt:

 

gallery_45426_18757_1579140.jpg

 

1 zaadje goed opgekomen.

 

gallery_45426_18757_1620212.jpg

gallery_45426_18757_1937475.jpg

 

2 zaadjes matig opgekomen, maar gaan het wel redden.

 

gallery_45426_18757_629248.jpg

 

1 zaadje slecht opgekomen, twijfel of die het gaat redden.

 

gallery_45426_18757_1371035.jpg

 

gallery_45426_18757_655796.jpg

 

1 zaadje is niet opgekomen en 1 zaadje ben ik kwijtgeraakt, dus nu nog 4 zaadjes/plantjes over. Vandaar de nieuwe bestelling van 8x AutoMazar (krijg er 2x extra omdat ik had aangegeven dat het ontkiemen niet helemaal goed ging).

 

Ik ga binnenkort wat zelfgemaakte vismix meegeven voor een betere (wortel)groei, gemaakt van gemixte vissenkoppen, staart, en graten, wat een ranzig werkje is dat zeg. Het receptje heb ik van dit forum uit een topic over ''biologisch zelf voeding maken'', erg handig. Zie de foto hieronder voor de vismix, die ik nog wel verdunnen moet met water.

 

gallery_45426_18757_1209279.jpg

 

quote:''Afval van vis - fijnmixen in water - 1 dag laten staan - filteren - 1 a 1,5 soeplepel per petfles van anderhalf liter.

 

Als de plantjes een aantal internodes hebben gaan ze richting de uiteindelijke locatie en pot (ik weet dat overpotten niet ideaal is voor autoflowers), waarschijnlijk eerst voor het raam op een plank boven een centrale verwarming en als de tijd rijp is het balkon op! Dit balkon staat op het Oosten waardoor er ochtends veel zon op zal schijnen maar tegen 13:00 á 14:00 niet meer, wie niet waagt wie niet wint. B)

 

De potten die ik gebruik zijn 4x 18 liter en 2x 12 liter. Qua medium bestaat de onderste laag aarde uit zeer luchtige Atami Bi Grow Mix en de bovenste toplaag uit Universele Potgrond, hierbij zitten door beide lagen een handje kippenmestkorrels gemixt en om deze te verwerken voeg ik binnenkort alvast wat wormen toe.

 

gallery_45426_18757_1303959.jpg

 

gallery_45426_18757_1094843.jpg

 

gallery_45426_18757_1153859.jpg

 

gallery_45426_18757_152916.jpg

 

Vanaf de eerste week bloei zal ik proberen dagelijks bloeivoeding te geven tot de één na laatste week, ik heb gekozen voor Bio Bloom (Bio Bizz) 500 ml.

 

gallery_45426_18757_535607.jpg

 

Wish me luck dit voorjaar en deze zomer en tot de volgende update!

 

Cheers, Noorderdauw B)

Edited by noorderdauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes noorderdauw,

 

idem als rubberduck, 5 zaadjens Jack Herer aan het ontkiemen, en de nieuwe lampen, worden binnen een 3 a 4tal weken besteld ... .

 

Derna pas komt de afzuiging, en de koolstoffilter, omdat er in het begin, niet zoveel geurhinder is, pas vanaf bloei ... .

 

En ik hoop, dat ik ofwel die 5Jack's onder mijn nieuwe lamp ga zetten, ofwel zet ik ze buiten, tegen eind maart, begin april ... .

 

En dan begin ik binnen, met 5 BlueBerry's ofwel 5 OG Chocolate, ofwel 5 Amnesiatjens ... .

 

Moet nog een keuze maken, ... .

 

Grtjs DonRoberto

Edited by DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens, welkom bij mijn verslagje en jullie ook succes!

 

Don Roberto, Jack Herrer vind ik persoonlijk echt een topplant, paar jaar geleden ook een paar buiten gegroeid samen met wat vrienden, had een leuke opbrengst en ik word er altijd knetter stoned van! En dat voor buitenwiet, waar ik dus echt een liefhebber van ben, ik rook dan ook nooit binnenwiet. Ik heb zelf het gevoel dat buitenwiet wat langer doorsidderd, maar iets minder hard binnen komt. Precies wat ik zelf lekker vind, mellow. Het enige wat ik nog mis is een mooie tunnelkas zoals Doede de Jong heeft of had, heerlijk lijkt me dat, lekker de hele lente en zomer aankloten met buitenplanten. B)

 

De matig en slecht opgekomen zaadjes zijn qua ontkiemen en groei gestagneerd momenteel, wordt niet veel meer denk ik maar we gaan het zien, trail and error. Het goed ontkiemde zaadje gaat lekker!

 

gallery_45426_18757_112554.jpg

 

Inmiddels nog drie zaadjes te ontkiemen gelegd, anders staat ze er straks zo alleen bij, wacht nu wel eerst met poten tot het worteltje uit het zaadje komt.

 

gallery_45426_18757_361828.jpg

 

gallery_45426_18757_809850.jpg

 

Later alligator, noorderdauw! cool.png

Edited by noorderdauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 zaadjes op de verwarming tussen de borden hebben inmiddels wortel geschoten en zijn gepoot en staan nu onder de T-Neon lamp, komt nu wel goed neem ik aan! Verder heb ik ''siererwt/lathyrus odoratus'', wat moestuintjes van de Albert Heijn en wat knoflook gepoot.

 

gallery_45426_18757_100648.jpg

 

gallery_45426_18757_1433545.jpg

 

Ook nog wat koffiedik bijgemengd in de potten waar ze uiteindelijk inkomen.

 

gallery_45426_18757_357358.jpg

 

Later meer. cool.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi rubberduck, haha ja, ik heb hier op het forum in een post van elmanito gelezen dat wormen het lekker vinden, vandaar. Mocht het een slecht effect hebben dan ben ik de pineut en weet ik dat ook weer.

 

gallery_45426_18757_64355.jpg

 

De 3 ontkiemde nieuw ontkiemde zaadjes gooien hun zaadhulsjes inmiddels af, het gaat nu dus wél goed.

 

gallery_45426_18757_305644.jpg

 

Het plantje die wel goed ontkiemt is groeit lekker door.......de matig ontkiemde zaadjes lijken wat stil te staan, heb ze daarom maar in 1 potje gezet. Het slecht ontkiemde zaadje waar ik het in eerdere posts over had, heeft het niet gehaald.

 

Inmiddels nog 6 zaadjes over voor een tweede ronde later in het jaar, daar ga ik voor een 100% slagingskans, al doende leert men.

 

Wordt vervolgd. cool.png

Edited by noorderdauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals jij bezig bent is wel hardcore organisch. Ik ben benieuwd hoe de planten zullen reageren op jouw vissenkoppensoep. :D

 

Denk dat ze het wel lekker vinden want Fishmix lusten ze ook graag.

 

Veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago, dank! Organisch/biologisch kweken is ook mijn bedoeling. Ik geef al wat ''vissenkopsoep'' mee aan het plantje die het verst is qua groei, schimmelige bende en de wortels komen al uit de onderkant van de pot! In het verleden heb ik wel eens fishmix gebruikt van Plagron, gaf het zelfde effect qua schimmeldekentje op en in de aarde, qua stank óók. ;) De planten vonden het destijds heerlijk inderdaad!

 

Over een weekje, of twee, bij de 4e of 5e internode ga ik de eerste overpotten, misschien wat eerder. De koffiedik schijnt de Ph-waarde ook iets naar beneden te halen, gelukkig heb ik er niet superveel bij gegooid. B)

Edited by noorderdauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat rap nu, de wortels komen al door de onderkant pot, over een weekje wil ik deze gaan overpotten, van de anderen zijn de zaadhulsjes afgegooid.

 

gallery_45426_18757_572127.jpg

 

gallery_45426_18757_87944.jpg

 

Ciao ciao! cool.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste plant is inmiddels overgepot in een 18 liter pot met een lekker grondje die ik nog even ingewaterd heb met mijn zelfgemaakte vismix en wat water, ze staat lekker boven de verwarming achter glas. Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren, ik wil er binnenkort nog wat wormen bij in doen.

 

gallery_45426_18757_1099552.jpg

 

gallery_45426_18757_227019.jpg

 

gallery_45426_18757_709703.jpg

 

We zijn nu precies 15 dagen van start vanaf dat ik de zaden in het water heb gedaan/nat gemaakt heb, niet slecht denk ik zo!!!!

 

De wortels hebben zich in elk geval goed ontwikkeld en ik ben zeer benieuwd wanneer deze plant zal gaan bloeien.

 

gallery_45426_18757_203844.jpg

 

Ik denk dat de groei nu veel minder snel zal gaan door het minder aantal licht-uren (van 22 uur onder de T-neon naar huidig daglicht) en misschien ook minder sterk licht, ook zal het plantje eerst weer bezig gaan met de wortelgroei? Ik ben van plan om de 4 tot 7 dagen water en/of wat vismix te geven, ik ben er namelijk niet elke dag, is dit voorlopig voldoende?

 

Over een paar dagen meer, groet Noorderdauw. cool.png

Edited by noorderdauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Noorderdauw! Echt bizar vet dat je ze vis te eten geeft! Wie weet rook je binnenkort een goede Omega 3 wiet! :D . Rot dat sommige zaadjes het zo slecht deden. Ik kijk uit naar de volgende foto's!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nlhazer welkom, omega 3 krijg ik genoeg binnen momenteel, elke week 2x visje van de markt, jam jam. Over die zaadjes, rot ja, eigenlijk maar 1 van de 6 goed weten te ontkiemen, het probleem was toch vooral mijn eigen kiemmethode. Gelukkig heb ik een herkansing gekregen bij een nieuwe bestelling en een extra 3 zaadjes gekregen als goedmakertje, dus in dit geval valt het mee qua verlies, in het vervolg gebruik doe ik het ontkiemen alleen nog tussen de borden. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de zaadjes gelijk uit t zakje in de aarde, centimetertje diep is zat.

De natuur doet de rest... laatste keer 36 stuks zonder 1 uitvaller!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was wel goed zaad dan he Scirocco ;-) waar zijn de plantjes dan?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zaad was idd van de beste breeder die ik ken...:P

Nog ff de kerels ertussenuit plukken en ik kan er mee gaan knallen, stekken staan al voor te groeien.

Topic volgt zodra mijn huidige ronde klaar is.

Edited by scirocco
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zou er hier iemand weten als de chemdog van auto seeds ,autobomb van greenhouse seed een beetje goeie autoflowers zijn?

redelijk van grootte / opbrengst ofz ?

kzou graag van de zomer eens en lekkere reddelijke opbrengst willen deze zomer maar ja wie nie :likken:

dus ja iemand dat goeie auto soortjes kent :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de overige 4 plantjes die aan het voorgroeien waren niet op het balkon gezet, ik heb ze gisteren op een guerillaplek geplant, 1 plantje maar op het balkon helaas.

 

scirocco, dank voor de tip.

 

smoke and tchill, ik weet niet welke soortjes wel of niet goed opbrengen, ik hoop vooral dat als het kweekje goed gaat de smaak goed is.

 

Het gaat oké met het plantje voor het balkon en ze is meteen de hoogte ingeschoten naar het overpotten. Zo stond ze er 5 dagen geleden bij, vanaf start 23 dagen:

 

gallery_45426_18757_270691.jpg

 

gallery_45426_18757_804997.jpg

 

gallery_45426_18757_1293478.jpg

 

De afgelopen twee nachten met de harde wind heeft ze buiten op het balkon gestaan, in de hoop dat ze snel wat sterker wordt.

 

gallery_45426_18757_1214964.jpg

 

Ik heb haar vandaag weer naar binnen gezet achter het raam boven de verwarming en nog even goed water gegeven, bij mijn volgende visite zet ik haar voorgoed naar buiten. Hier vanaf start 28 dagen.

 

gallery_45426_18757_270849.jpg

 

Wordt vervolgd. B)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

automazar van DP heb ik zojuist ook weer besteld. Vorig jaar een blunder mee gemaakt maar de planten die overeind bleven zaten dikke knotsen aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HackTheSystem, goed om te horen! Wat voor blunder heb je gemaakt? Was het een rotgevoelige plant?

 

Ze is verplaatst naar een tuin i.p.v. balkon, staat nu dag en nacht buiten en heeft bijna de hele dag zon. Wel hier en daar wat bladproblemen. Ik zal binnenkort even een (foto)update plaatsen. Inmiddels ook een stuk of 7 wormen bij de pot in gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al gedacht aan lavameel? ;)

Werkt preventief tegen schimmel,automazar is rotgevoelig en zal dit best lusten in een buitenscenario denk ik.

 

Het schijnt wel een lekker wietje te zijn,dus zet em op! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was de meest zeikerige kut plant in mijn kas, met de minst imposante toppen, blad problemen en zeer rot gevoelig. High life had er vorig jaar ook al zo'n succes mee....

 

Verder wens ik je succes, en kan ik je zeker lavazand/grind aanraden al hielp dat hier in de kas (met fatsoenlijke afzuiging) geen ene kut wat rot betreft.. wel kneiter harde toppen met een bijna misselijkmakende zoete geur.

 

geen fan hier dus.

 

1.60m max hoog

20150725_220751.jpg

 

20150725_220815.jpg

 

Doe mij dan maar een Gambya Ryder...

 

net geen 2m hoog...

20150725_220711.jpg

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...