Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RenePlay

Vijandige Dames In Tijdelijk Onderkomen 1E Hobby Project 2016

Recommended Posts

al green. Opgefokte?? Ze staan op Bio / Bio minerale voeding. Verklaar je nader. In opgefokt kan ik me niet vinden, wel in te koud..

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er wel wat stresserig bij ja

mischien helpt het als je afzuiger uit staat wanneer de lamp uit is

miss word het makkelijker warm

salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit komt niet door de kou.. Bij mij is et ook altijd 15-16 graden lamp uit.. Deze tijd van et jaar..

Als het echt koud is groeien ze wat langzamer.. Miss beetje verkleuring in e steeltjes.. Maar niet zo bekakt hierzo :P

 

Geef je nog steeds die bladvoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wiekspiet. JA, laatste keer nog wel gegeven bladvoeding. Ik weet ook niet waarom ze er beetje verkleurd uitzien. We houden het in de gaten.

 

@ al green. Deze planten worden bio bio/mineraal gevoed. Dus ja, bio. van moeders of gefeminiseerdt weet ik niks af.. Ik krijg enkel een doosje met inhoud.

 

@ Kechich. Heb de Variac van de box wat zachter gezet, en de kachel wat hoger, ook het wattage van de lamp iets opgeschroefd.. Hopen dat het voldoende is.

 

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken ze zo licht van kleur door flitser of zijn ze het ook?

 

Wat is de ec van je voedingswater?

Geef je ook al bloei voeding mee?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een specifieke reden dat je voor 11L potten hebt gekozen i.p.v. groter? Ik neem aan dat je het maximale uit je kweek wil halen, dan zou ik alle ruimte gebruiken als ik jou was, hier kost een 18L pot 2.50 dus jij zou voor 30€ klaar kunnen zijn en per plant 7 L extra hebben.

Misschien passen er wel 25L potten in. Zou in mijn ogen een makkelijke manier zijn om een hogere opbrengst te realiseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koala.

 

Nee niet echt Eigenlijk. Was de meest gangbare maat. Het is dat ik niet meer plantjes kon krijgen, anders stonden er wel meer. 12 was niet de bedoeling eigenlijk..

 

@ Wiekspiet. Ze lijken niet alleen licht, dat zijn ze ook :thumbsdown: . ec rond de 1.5 maar is wel Bio Mineraal, dus weet niet of dat wel echt meetbaar is. Deze voeding is het: http://nl.eurohydro.com/floranova.html

Ik ga pas bloeivoeding mee geven zodra er een paar dagen witte haren (iets van een bloem) te zien is.

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeiweek 2 is begonnen.

 

Het gaat niet echt lekker. Blad problemen worden steeds erger.

Ben gestopt met bladvoeding van Dutch pro. Had een Sample BOOM BOOM spray gekregen. Zou stress planten helpen te ontspannen. Dat heb ik nu 1x gespoten in de hoop dat ze iets bij trekken.

Maar gezien de blad problemen, zit ik eigenlijk wel aan een gif probleem te denken.

 

 

Verder is alles omgegooid. Doordat de vloer niet helemaal recht was, liep het teveel aan water naar links, de 12 planten zijn daarom naar links verplaatst, en rechts zijn er een paar bijgekomen. Deze staan in het Autopot systeem. Maar omdat de bladproblemen zo ernstig zijn, ben ik er bang voor of dit wel goed gaat.

 

Mochten de problemen erger worden, dan zal ik de constructie moeten aanpassen, en lucht direct van buiten de tent in blazen, zodat er zo min mogelijk lucht uit de ruimte word aangezogen. (waar mogelijk het gif probleem zit)

 

Misschien alles eruit en opnieuw..

 

Foto’s

 

gallery_45743_18756_2553785.jpg

 

gallery_45743_18756_2343150.jpg

 

gallery_45743_18756_1168207.jpg

 

gallery_45743_18756_1874630.jpg

 

gallery_45743_18756_2043375.jpg

 

gallery_45743_18756_1684399.jpg

 

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44586_18746_194416.jpgHey Rene

 

PH en EC meter ook wel handig hoor

 

tip voor aanzuiggallery_44586_18746_302548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie geen ventilator een beetje lucht beweging is ook niet slecht hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wyttie Ventilator hangt er in. check.

 

@Fata Te nat staan ze zeker niet. Het is coco,s te nat kan bijna niet met dat. Of de foto net gegeven, en treckt in 3 a 4 dagen droog.

 

 

 

Verder kom ik vandaag vertellen hoe slecht het gaat. De schade in de oude bladeren is erger geworden, maar de jongste bladenren zijn wel groen, en daar lijkt de schade niet echt op te treden, Heb wat veranderd met de lucht inlaat, ik hoop dat er toch nog een paar grammetjes af gaan komen.

 

zojuist voeding gegeven en vloeden..

 

 

Huilen.....

 

gallery_45743_18756_3111218.jpg

 

gallery_45743_18756_125874.jpg

 

gallery_45743_18756_956580.jpg

 

gallery_45743_18756_1554025.jpg

 

gallery_45743_18756_1814730.jpg

 

gallery_45743_18756_1559164.jpg

 

 

 

 

Ik weet niet of ik nog is bio ga doen met cocos. Valt me vies tegen tot zo ver. Misschien had ik beter grond kunnen nemen (en zo leren we het op de Hard way)

 

 

 

Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het mag zeggen is het de koude nacht temperatuur.

Daar moet je wat aan zien te doen.

En ja, het is redelijk foolproof om op aarde te beginnen..

Al dan niet met een deel cocos er doorgemengd om het luchtig te houden.

 

En als ik je was,

Dan zou ik opnieuw gaan beginnen en dan geen stekken maar zaad.

Dan zit je ook niet zo met dat gedonder van spint.

en is je luchtvochtigheid niet belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou toch de raad opvolgen van oude rocker is goud waard

light mix met perliet

ziet er naar uit dat je toch iets zal over hebben

 

niet opgeven :)

 

Wy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn opgefokte gefeminiseerde stekken.

 

Er bestaat alleen gefeminiseerd zaad.

De vrouwtjes die daaruit groeien zijn niet van reguliere vrouwtjes te onderscheiden.

In geen enkel lab, door geen enkele professor, en met geen enkele methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude rocker.

 

Heb wel is eerder wat op aarde gedaan, en dat ging eigenlijk vanzelf al goed. Maar ik benieuwd naar de Bio lijn, i.c.m. cocos. Waar de problemen precies vandaan komen, kan ik nog niet achterhalen. Nacht temp is al verbeterd. heb gisteren me meter gereset, dus kan ik morgen kijken hoe koud het is geweest.

 

Grond altijd lekker makkelijk. Heb wel getwijfeld, maar ik ga dit wel gewoon afmaken. hoef geen killo, ik wil leren van me fouten, en zien of het nog te herstelen is.

 

@ Fool. dit soort is al jaren bekend hier in de regio. Ik heb ze van een iets grotere hobbybobby. dus geen zaad, Stek only ofzo..

 

 

Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op cocos moet je afzuren en A en B voeding gebruiken. Vanaf het begin ec 1.2 en ph op 5.8

Snap niet waarom je cocos gebruikt als je bio wil kweken. Zonde van je tijd en mooie spulletjes dit rondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. het kan nog slechter mensen. Kom er nu achter dat de klok al minstens een week uit stond. Door dat de verwarming aan stond niet gemerkt.

 

Moet effe nieuwe foto maken.

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA, best wel duur jah.

 

Heeft sinds de vorige update uitgestaan. Stom stom.. Maar staat weer aan hoor.. en door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat je door wil gaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het week 5 maar na een week stilsstand toch beter week 4 te noemen. Week geel mag natuurlijk ook.

 

Watergeven hoefd dus nog niet. Het staat er beroerd bij. Maar ik maak het toch af, ben nu toch al op de helft, laatste stukje zal ook wel gaan

 

 

 

 

gallery_45743_18756_2508721.jpg

 

gallery_45743_18756_3021458.jpg

 

gallery_45743_18756_2036926.jpg

 

gallery_45743_18756_3833883.jpg

 

gallery_45743_18756_2233369.jpg

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...