Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RenePlay

Vijandige Dames In Tijdelijk Onderkomen 1E Hobby Project 2016

Recommended Posts

Na veel wikken en wegen en wat budget problemen zijn we van start.

 

 

Ik was uiteindelijk voor de Green-Qube gegaan, maar deze moest nog besteld worden.. dat duurde me te lang.

Had wat spulletjes bij elkaar geregeld om toch te kunnen starten.

 

 

Mijn tijdelijke apparatuur is:

 

Bijna alles is wel 2e hands.

 

HomeBox 144x288x200

Dimbare HPS lamp van 600 tot 1150

Softbox 700 m2

Can Light 600m3

12x11 liter potten

Cocos van ATAMI

Groei voeding van GHE NOVA

Groei spuit spul

 

Het meten van de pH en EC doe ik nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je eerste keer :)

 

Ik zou wel alvast beginnen te sparen voor een andere filter

Die can light dingen zijn goed voor de eerste 3-4 weken bloeib daarna laten ze de geur door.

Gewoon een zware filter (y) empire ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Wiekspiet. Word aan gewerkt.

 

 

Ze zijn vandaag ingewaterd, besproeid en hun 1e dag bloei ingegaan

 

 

Foto..

 

 

gallery_45743_18756_1370825.jpg

 

 

gallery_45743_18756_1446223.jpg

 

gallery_45743_18756_1488410.jpg

 

gallery_45743_18756_1835506.jpg

 

gallery_45743_18756_1127141.jpg

 

gallery_45743_18756_1159613.jpg

 

gallery_45743_18756_520723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang heb je ze al? Heb je ze een x ingespoten tegen spint of gedompeld, of gecontroleerd?

Zien er inderdaad beetje bekakt uit :P

 

Waarom groei voedinf als je ze ik de bloei zet? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al Green. ik wou dat ze al green waren.. maar dat zijn ze niet. Ze hebben op de foto net een douche gehad. Komt vast goed.

 

Wiekspiet. 1 week oud, waarvan een tijdje in een doos.. Spint zit er gelukkig niet op. Groei voeding, omdat ze van af het moment 12/12 nog zeker een 2 weken doorgroeien. Sommige soorten wel dik 3 weken. Ik denk wel dat ze nog bijtrekken.. We zullen het wel zien.

 

 

Hoe belangrijk is de LV eigenlijk? weet niet wat LV is. moet nog zo'n meter halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeivoeding is prima tot het moment dat je zichtbare bloei hebt.

 

Kijk voor de meter maar even op onderstaande webpage; Helemaal onderaan.

 

http://www.venta-luftwaescher.de/nl_nl/shop/

 

Binnen 1 dag in huis.

Voor een luchtbevochtiger van dit merk moet je even op Marktplaats kijken (venta ingeven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie grote stekken dan :o hier krijg k 6 van de 10x van die mini dingen..

Ik zou toch alvast voorzorg maatregelen nemen tegen spint man..

Als ze van de boer af komen kun je ervanuit gaan dat ze het hebben of krijgen.

 

Snap niet dat sommige mensen dat niet meteen doen uit voorzorg gewoon dompelen en na 3 dagen weer apuiten.. Alles foetsie

 

Er zijn ook goedkopere luchtbevochtigers ter grote van een emmer ongeveer en koste 50e ofzo nieuw..

Geven natuurlijk niet zoveel af als die wat al-green aangeeft maar doen et prima als je afzuiger op mini zet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Venta kun je gerust via Marktplaats kopen.

Venta reinigt de lucht ook in tegenstelling tot een goedkope bevochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zag het had toch stiekem ff gekeken hehe :P

Had er nog nooit van gehoord

 

Maar voor een budget kweek kun ke beter gewoon wat handoeken ophangen met een stuk in een emmer met water..

En als je geen vuile lucht in je tent wil gewoon wat afzuigkap gaas ( weet niet hoe et heet) aan je inlaatslang maken

Weet niet wat zen budget is

Share this post


Link to post
Share on other sites

al green.

 

Heb naar die meter gekeken. beetje duur. heb een mooie voor minder gevonden. Die lucht reinigers zijn wel gaaf, maar doe nu voorlopig handdoek en wat extra water op de grond. toch bedankt voor de tip.

 

nog 3 week, en ik heb weer loon..

 

 

Omdat de tent pas voor de helft word gebruikt, zit ik er aan te denken een Wilma systeem te kopen (gebruikt) of een Autopot systeem voor de andere kant.

Heeft daar iemand ervaring in?

Wat zijn de voor en de tegens?

 

 

wie weet er meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je nu al aan iets anders? Concentreer je op deze ronde, daarna met jezelf in overleg en dan een verstandige beslissing nemen.

Wat voor soortje is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt inprincipe geen luchtbevochtiger nodig. De eerste keer gewoon goed inwateren en vervolgens de bovenlaag vochtig houden en af en toe de stekken nat sproeien. Als de stekken eenmaal aan slaan en gaan wortelen kan je ze laten af harde en hoef je niet meer te sproeien.

 

Hoe hoog hangt je lamp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al green. Waarom wat anders, omdat de tent nu voor de helft word gebruikt, en de andere helft leeg staat. Is toch zonde. Soort is, Enemy of the states. Ik hoop dat ik er nog een paar bij kan regelen.

 

Klaver. Bedankt voor de tip. Vind wel beetje lastig, wel, niet.. Ik heb nu een beetje water op de grond liggen, en een natte handoek.. volgens mij gaan ze best goed. ik maak snel weer een foto.

 

De lamp hangt nu zo hoog als ie kan, op 175 cm en de pot is 30 cm hoog, plantjes zijn tussen de 17 en 25 cm dus genoeg ruimte, dat ze niet verbranden in hun jonge levens dagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken van Enemy of the State?

Is dan stek uit gefeminiseerd zaad want regulier bestaat niet in de verkoop

 

Stekken trekken van gefeminiseerde planten........daar zijn flink wat discussies over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak regelmatig stekken van fem zaadplantjes, ik zie geen verschil met regulier...

Laatste ronde met PP feminised stekken draaide ik bijna 1:1 in 2,5 maand van moment dat ik de stekken sneed tot de oogst, ondanks spint en wat technische trubbels.

Kan me voorstellen dat kruisen met fem planten vervelende bijwerkingen kan hebben, (herma's bv) echter een stek van een fem plant is 100% hetzelfde als de moeder waar hij vanaf komt dus dat zou geen bagger uit moeten maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes stekken staan er idd beetje beroerd bij maar met beetje groeien trekt dat vast wel bij.

 

heb je al preventief tegen spint iets gedaan zo niet raad ik dat zeker aan, laatste stekken afgelopen tijd die ik voorbij heb zien komen her en der allemaal vol spint of trips.

 

beter er vroeg bij zijn dat je nog even agressief te werk kan gaan.

 

 

Groetjes Samaiine

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ al g: vader heb je toch niks mee te maken met stekken, deze zijn 100% kloon vd moederplant.

Dus als de moeder geen problemen heeft zullen de stekken die ook niet hebben.

Dat door het feminiseren de genetica van het nageslacht bij kruisen onstabiel kan zijn/worden heb je dus ook niks mee te maken.

 

Echter ben ik geen veredelaar, dus als er iemand bewijs heeft voor t tegendeel: correct me please!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vertelt je verhaal met zulk een stellige zekerheid dat het lijkt alsof jij Al Green bent.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes mooie setup

mischien volgende x 18 liters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken van Enemy of the State?

Is dan stek uit gefeminiseerd zaad want regulier bestaat niet in de verkoop

 

Stekken trekken van gefeminiseerde planten........daar zijn flink wat discussies over.

 

 

hoe kom je daarbij die worden ook regulier verkocht hoor vriend van mij had ze ook weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet zijn de Enemy of the State plantjes gewoon goed.. Verre kennis van me heeft ze vaker.

 

@ Samaiine, tnx voor de tip. tot op heden geen spintje gevonden, en dat houden we graag zo.. Zal voor de zekerheid morgen nog is goed kijken, en fototje maken van het blad..

 

@ Kechich. Dat was misschien wel beter geweest, ruimte genoeg..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

 

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

 

Vandaag nieuwe fotos gemaakt. Ik moet zeggen dat ze er niet helemaal lekker bij staan. het blad vertoont wat vreemde verkleuringen. de thermometer is geplaatst, en zie dat het in de nachten te koud is. 15 graden bij nacht, is niet echt optimaal. Hier heb ik nu iets aan gedaan, de kachel een standje hoger gezet.

 

Vandaag Blad voeding gegeven van Dutch Pro, voeding van GHE Nova, gecontroleerd op beestjes, kachel hoger gezet, handoek eruit. 2 Buffertabs van Bio Tabs per pot gedaan. en beetje Bactrex door het voedings water gedaan.

 

 

 

 

Lamp aan voor de douche.

 

gallery_45743_18756_2364232.jpg

 

gallery_45743_18756_1135012.jpg

 

gallery_45743_18756_30799.jpg

 

gallery_45743_18756_1140420.jpg

 

gallery_45743_18756_1171710.jpg

 

 

Lamp uit.

gallery_45743_18756_204122.jpg

 

gallery_45743_18756_2419582.jpg

 

gallery_45743_18756_1646608.jpg

 

gallery_45743_18756_2088110.jpg

 

gallery_45743_18756_1762421.jpg

 

gallery_45743_18756_1085769.jpg

 

gallery_45743_18756_2735923.jpg

 

Na de douche.

 

gallery_45743_18756_2897124.jpg

 

gallery_45743_18756_3309341.jpg

 

gallery_45743_18756_1256910.jpg

 

gallery_45743_18756_3132030.jpg

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...