Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

krikke27

Blad Probleem Eerste Kweek

Recommended Posts

hey,

 

Een paar weken geleden met mijn eerste kweek begonnen, en ik heb wat hulp nodig.

Het zijn royal highness zaailingen.

Ik had eerst problemen met te veel water en luchtvochtigheid die onder de 20% zakte als de lamp aan was (hps 400w).

ze zaten in een 0.7l potje met biobizz lightmix en ze waren wat gestrekt en de bladeren hadden een wat gelige schijn.

het water werd afgezuurd naar 5.8 en ze kregen wat wortelstimulator en na een heel klein beetje bio-heaven (1ml/500cl)

Ze staan nu al twee weken op 18/6 en de luchtvochtigheid is nu onder controle, die zit tussen de 40% a 60% (luchtbevochtiger).

Temperatuur is tussen de 24 a 26 graden tijdens de dag, en tijdens de nacht tussen de 21 a 23 graden.

Ik heb de dames 3 dagen gelden verpot naar een 18l pot met biobizz allmix,en ik heb ze wat dieper gezet tot aan de lobblaadjes.

Ik gebruik nu ook een blumat tensiometer en die gaf na het verpotten 56mbar.

Nu heb al 3 dagen geen water meer gegeven ,enkel de bovenkant van de potgrond wat met de platensproeier bevochtigd. De waarde is nu 80mbar.

De onderste bladeren slaan naar binnen en worden geel. Ik weet niet wat ik fout doe,kan iemand me helpen?

hier zijn wat foto's:

gallery_45080_18752_2597705.jpg

gallery_45080_18752_1786597.jpg

gallery_45080_18752_3004508.jpg

gallery_45080_18752_391573.jpg

gallery_45080_18752_1883191.jpg

gallery_45080_18752_1122933.jpg

gallery_45080_18752_2098712.jpg

gallery_45080_18752_460009.jpg

gallery_45080_18752_2279542.jpg

gallery_45080_18752_1414206.jpg

Groeten, Kris.

Edited by krikke27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja... nou wil k hack geen gelijk gaan geven maar

 

Je hebt jezelf ook spectaculair voor gesteld.. "hallo k ben een jongen en hou mezelf bezig met guerillia en zolderkweekjes"

 

En ga je nu modje spelen om nieuwe mensen er direct op te wijzen dat ze zich moeten voorstellen. Beetje flauw vind je niet crystal?

 

Verschijnt er straks een topic "hoi ik ben krikke 27"

En dan ben je blij? En ga je antwoord geven ?

 

Vind t idd een beetje flauw..

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's staan nu direct in het topic,en er zijn nieuwe toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je? Wat geeft je tensio aan?

 

Welke aarde heb je lightmix of??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een gokje mag maken: te nat en pH wat te laag waardoor magnesiumblokkade. Maar ik zou ff op een echte deskundige wachten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je? Wat geeft je tensio aan?

 

Welke aarde heb je lightmix of??

Tensiometer geeft 113mbar aan. De plantjes zijn nu 6 dagen verpot in een 18l pot met biobizz allmix. Buiten de bovenlaag wat vochtig houden hebben ze nog geen water gehad. Ik heb de allmix voor het potten gemixt met 1,8l water (ph 5.8). En in het begin gaf de tensiometer 56mbar aan. De bladeren worden nu ook wat lichter, ik heb bij het water geen voeding toegevoegd,want dat is toch even niet nodig met nieuwe allmix potgrond toch?

Edited by krikke27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is zit daar al voeding in ja,

Ik zou toch nog even wachten met water geven voor de zekerheid.

Tot de potten licht aanvoelen dan pas weer water geven.. Tensio tot 200mbar staat ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt zelfs op de foto zien dat het waternivo (mede door hoe de tensio geplaatst is in de aarde) niet klopt

 

wat je afleest is dus ??

 

Mijn gok..

 

Planten staan te droog :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt zelfs op de foto zien dat het waternivo (mede door hoe de tensio geplaatst is in de aarde) niet klopt

 

wat je afleest is dus ??

 

Mijn gok..

 

Planten staan te droog :innocent:

 

Hoe bedoel je? waarom staat hij niet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een draaiende beweging RECHT in de aarde.

Ze staan onder een hoek waardoor waternivo in de buis nooit goed aan het meetdingetje in de kegel door kan geven hoe de vlag erbij hangt.

 

| zou het moeten zijn

 

/ is het bij jouw

 

Check dat Tensio meter topic voor verdere instructies, ik ga mezelf hier niet verder herhalen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

die gaan niet lekker nee de meeste hebben 3 vingerige blad

de blaadjes die de aarde aanraken zullen vergelen dus laat ze niet in contact komen

met de aarde als ze gaan slapen gaan ze ook meer hangen en de aarde aanraken hou er rekening mee

 

je aarde ziet er naar mijn zeggen wel een beetje droog uit..

hoe voellen je potten aan als je ze optilt? zwaar licht ?

en steek je vinger in een paar potten en voelof het vochtig is

 

salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste paar cm zijn droog,en dan voelt het licht vochtig. Ik heb de tensiometer nu recht in de aarde gestoken. 122 mbar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik geen tensiometer...

ik zou ze gwn ff wat meer water geven voor de zekerheid

ik zie dat het all mix is dus voeding hoeft niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Die aarde ziet er inderdaad nogal droog uit, maar ze hebben wel hangende bladpuntjes of in elk geval krommen vooral de onderste blaadjes naar beneden waardoor ik dacht aan te nat?

 

Verder is in elk geval op één foto duidelijk het wolkerig/vlekkerig groen tussen de nerven te zien waardoor ik dacht aan een magnesium tekort.

 

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waar klopt mijn redenatie niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je redenatie klopt wel maar bij te nat heeft niet hele plantje/al het bald een vaalgele indruk, dit is eerder 'van te nat naar te droog'

Is het puur magnesium dan is er sprake van zgn. tijgerstrepen in het blad, verkleuring tussen de nerven.

Deze planten zijn aan het verbranden, klopt ook wel want geen verdamping mogelijk met amper water en volle zon op de knar met een flink voorbemeste aarde.

 

 

@krikke

recht ingestoken is goed maar heb je ook de buis gecheckt qua waternivo en opnieuw afgevuld?

anders heb je er nog niet veel aan, zie ook tensio topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de buis terug gevuld,zodat bovenaan de tube het water bol staat.

Ik wou even wachten tot 200mbar om water te geven,omdat ik dacht dat ze te nat stonden.

zou ik dan toch terug water geven tot de meter op 80mbar staat ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die standaard tensio komt net niet diep genoeg om onderin goed te meten, hij hangt ergens halverwege de 18ltr pot.

 

Om helemaal af te gaan op wat de tensio indien goed geplaatst en afgevuld aangeeft zou ik niet doen, altijd 1 of meerdere vd potten ook even optillen ter controle voordat je alle potten water gaat geven en check daarbij dan ook wat de tensio meter aangeeft/doet na watergeven.

 

80 in de groei en 120-150 in de bloei is een handvat, meer niet

kan best dat je water sneller verdampt of juist minder en dat je net wat buiten deze waarden moet gaan zitten

 

probeer qua watergift het zo te krijgen dat wanneer je de volgende keer gepland hebt (om de dag bijvoorbeeld op aarde) dat je dan zoveel geeft per keer dat je dat ook kan blijven doen en niet die volgende keer tegen een amper gestegen waarde aankijkt op de meter dan heb je teveel gegeven de keer daarvoor.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...