Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CrystalClear

Het Begint Weer Te Kriebelen!

Recommended Posts

Hee beste medekwekers,

 

De dagen worden weer langer en beetje bij beetje weer wat warmer!

 

Nou had ik toch een vraagje:

Ik wil dit jaar een plant die goed schimmelbestendig is. En als het even zou kkunnen ook een soortje met weinig blad.

 

Hebben jullie enig idee?

 

Mvg crystal

Share this post


Link to post
Share on other sites

een cactus?

 

Een plant die goed schimmelbestendig is, is lastig want ligt meestal toch aan het klimaat en dus aan hoe snel de plant in bloei gaat en klaar is.

Ik heb pas een aantal zaden bij outdoorkingseeds besteld, die hebben leuke buiten soorten en zijn in ons klimaat gekweekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cactus lijkt me inderdaad leuk!

 

 

Welke soorten heeft u geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar heb ik een hollands hope, frysian dew en een Durban poison buiten gehad.

Hiervan heeft de Frysian Dew zich het beste gehouden, daarna de Hollands Hope, en de Durban Poison kan echt niet tegen kou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe al een paar jaar Lemon Skunk. Vroeg klaar. Heeft ook een praktische top vorming, als in weinig gevoelig voor budrot. Sativa dominant. blad mooie lange vingers en groeit niet zo heel erg dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

Waren dit autoflowers of normale?

 

En hoe was de opbrengst?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn voor de leuk. Voor de opbrengst hoef je het niet te doen. Dat is mijn ervaring tot nu toe. Heb afgelopen jaar mity amstel gehad en een onbekende shiva. Beide een beetje schimmel, Maar niet veel. Die gekke onbekende shiva deed het als een malle en het minst rot. Bijna vergeten. Had de soorten ook in een kas staan. Daar deden ze het nog mooier, Maar net een week te lang laten staan, dus veel schimmel en de helft kon de prullenbak in. Het blijft zo en zo opletten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik dacht eraan dir jaar geen autoflowers meer te nemen. Zijn leuk maar is het niet waard.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Geen autoflower. Zaden van de greenhouse. 2013, 2014 een ruime 2 ons per plant. 2015 was het een onsje, maar dat had meer met het weer te maken. Gekweekt in zo'n plastic kuip. Goldlabel grond en bio voeding groei bloei.

 

ff foto erbij gezocht. 150 liter kuip was dit volgens mij. 22 oktober 2013 was het hier. (wordt meteen weer blij :D)

 

lemon at night

Share this post


Link to post
Share on other sites
De cactus lijkt me inderdaad leuk! Welke soorten heeft u geprobeerd?

 

hahah cactus altijd lachen.

 

Maar ik ga dit jaar voor het eerst buiten wat kweken.

Een aantal dus van de zaadbank die ik al aangaf en een paar Royal Dane, Lolland, Big Devill XL auto en een Big ADH Devill auto waar ik zaden van heb van een hobby zadenkweker/breeder.

 

Ik lees me verder veel in in buiten kweek en met name guerrillakweekjes om zo veel ervaringen met diverse soorten op te nemen en mee te nemen in mijn keuzes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de zaden voor buiten al binnen.

 

chiesel nyc diesel en blue berry allemaal autoflower.

 

aangezien afgelopen jaar het pas eind oktober klaar was met een hoop rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mij per ongeluk de eerste keer gelukt autoflowers. Toen had ik zo'n mixpack DHS. 5 zaden en vier ons wiet aan het einde van de rit. Vond de smaak wel minder dan een seizoens boom. De jaren daarna. Altijd wat autoflowers erbij genomen. Dat werden bonzai 20 cm hoog plantjes. Leuk dat ze automatisch gaan bloeien, maar 1x ergens een foutje in de groei en het wordt niks. Vind ik wel een nadeel hoor. Maar inderdaad. Het alternatief is September oktober met de billen bij elkaar Of verduisteren natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stonden in de volle grond en waren 2 bij 2 is bijna niet te verduisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotbestendigheid ligt aan de genetica die je uitzoekt

als je planten buiten zet die niet bestand zijn tegen ons klimaat

beuheuheu

ik zou zeggen kijk eens wat meer naar de genetica in de strain

en kijk naar mensen hun outdoor verslagen

er is zijn zoveel outdoorstrains die het goed doen

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dampkring lol. Ja dan wordt het lastig. Dat is wel de charme van het buiten kweken ook toch ?GROTE bomen kweken, dan de hele winter grote zakken wiet roken, of huilen .... en dan een hok bouwen haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit jaar flink zooitje heribeis van sannie, og kush automatic van wietzaadjes.nl huismerk voor de snelle grammen misschien nog superskunk auto en mijn eigen kruisingen gaan ook gezet worden, GG#2×PP en GG#2×S5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga dit jaar frisian dew fem, norther lights fem en pp auto zetten.

frisian hoor ik goede dingen over hier kwa rot bestendigheid, alleen is de sterkte van de wiet wat minder.

norther lights.. tja eeuwen oud bekend soortje. korte bloei tijd dus hopelijk ook weinig rot.

en ja de pp... puur omdat ze altyd wel goed roken en ik een x aantal autos neer zet zodat ik wat eerder weer goedkoop rook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het al 10 jaar buiten en het ene jaar ging het goed en het andere jaar niet ligt ook wel aan de zomers en aan de kust is het denk ik toch al anders met dat zoute lucht/water. wil het dit jaar alleen een keer met autoflowers proberen en heb strains gehad die minder rot gevoelig zijn maar ook die krijgen op den duur hier en daar rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...