Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wiekspiet

Ph Blijft Zakken In Slabs

Recommended Posts

Mijn opstelling is 12 amneesjes verdeeld op 4 slabs in dr 120 tenr met gavita pro se 600

 

Sinds een aantal rondes ( 2-3) krijg ik rond week 2-4 ph prpblemen

Ik geef een ph van 6 en na 2 of 3 dagen komt er nog een ph van 4.9 5.2uit en moet ik weer spoelen tot het weer op de juiste hoogte is..

 

Ik vind spoelen niet erg.. Maar iedere 3e dag vind jk beetje belachelijk veel

 

Ph in 6.0. Ph uit 5.5

Ec in 1.4. Ec uit 1.2 (doordat ik zo vaal moet spoelen)

 

Alles is drain to waste.

 

Weet iemans misschien hoe dit kan? Kan er werkelijk niks over vinden

 

Mvg wieks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke voeding gebruik je?

Wat doet het als je een vat aanmaakt en dag nadien dit meet?

 

Hoe geef je water?

Dippers of met het handje of vloed je misschien zoals ik deed?

Drain to waste of recirculeren?

 

Een daling van 0.5 is niet echt heel drastisch en drain is een indicatie he..

 

WeedyWeedy heeft een drop naar 4 met Canna Aqua Vega vanaf 6 meen ik me te herinneren :excl:

Hij heeft er een topic over, check dat ook ff :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef hesi hydro voedig, pk13-14, superfit enzymen en om het vat aptus regulator en hesi boost.

Ik werk met druppelaars 2l/pu drain to waste.. Ik pomp er 12l in en komt 5 l als drain (meer als genoeg)

Iedere 3e dag maak jk nieuw vat aan

Ja dat heb ik helemaal doorgelezen

 

Als ik een nieuw vat aanmaak zet ik de ph op 6.0 de dag erna staat deze op 6.5 ( hard water)

Ik doe al extra niet te laag afzuren want dan gaat het nog harder naar onder

0.5 is niet drastisch nee. Maar het blijft maar zakken.

 

Heb er ook al over na gedacht om over te gaan naar canna voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebruik je om af te zuren, wanneer heb je voor het laatst je ph meter geijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook hesi ph-

Meter heb ik afgelopen maandag geijkt, doet dit iedere 2 weken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de start ec van je water, gebruik je gewoon kraanwater?

 

Ik heb geen ervaring met al die middelen die je gebruikt maar het zou inderdaad geen kwaad kunnen om eens een andere voeding te proberen. Ik kweek ook op slabs met drain en gebruik GH flora, heb ook een tijd de ph- van gh gebruikt en dat ging heel goed, de ph- van gh gaf me een behoorlijk stabiele ph.

 

Het kan ook handig zijn om je vat zeker 12 uur voor je die voeding geeft aan te maken en af te zuren als de temp van je vat op niveau is, misschien maakt dit net het verschil voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraan water is ec 0,4 hierzo, zit nu in week 7 bloei op ec van 1.4.

 

Het rare is alleen vriend van me precies de zelfde opstelling heeft nergens last van.

De eerste ronde heb ik ook nerfens last van gehad alleen oplopende ec maar dat is redelijk normaal om dan te moeten spoelen.

Had toen ook Grodan slabs en nu cultiline, voor de rest alles hetzelfde gebleven :/

 

Het water dat ik aanmaak is al op temperatuur (20-25) graden

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog niet aan de Peeters toegekomen, is voor mij heel lastig om hier te krijgen, helaas. Ben nog steeds van plan een paar zakken te bestellen op de 1 of andere manier. Peeters gebruikte ik vroeger met veel plezier.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het te maken heeft met de fosfor in je 13-14 en je boost, maar dat is maar gissen hoor. Nmm drukt fosfor de ph. Kan er ook niet meer van zeggen, koop wat kleine flesjes andere voeding en test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begon al voordat ik pk erbij deed, die gebruik ik pas vanaf week 5 bloei.

Boost bruik ik om het vat en dan de laatste 25l want word je vat zo troebel van, na deze ronde ga ik miss over op andere voeding ( als niemand een oplossing heeft)

 

Had namelijk wat ingeslagen.. Ivm nieuwe regeling hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi is normaal hele degelijlke voeding hoor.

 

Kijk maar HD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik draai er ook gewoon goed op 620 op 660w de eerste ronde,

Niet iedere keer mja dat zij zo..

 

Word alleen niet goed ervan dat die ph zo zakt.. Iedere 50l voedingsvat,

Moet ik 40l kraanwater met ph van 7.2 erdoor pompen om op ph van 6 te komen :(

 

Dacht eerst ook dat het door de boost kwam, deze een week eruit gelaten maar had het nog steeds,

Wortel rot heb ik ook al aan gedacht maar alles ziet er nog mooi groen uit en bloeit goed

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had toen ook Grodan slabs en nu cultiline, voor de rest alles hetzelfde gebleven :/

Heb totaal geen ervaring met slabs, maar als dat de enigste verandering is, kan het daar niet aan liggen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope, hier geen verschil in slabs op ph gebied bemerkt, wel dat Cultilene bij inwateren VEEL water vraagt en de ph snel dropt als je teveel voeding geeft. Speedgrow matten die ik ook heb hebben dat veel minder.

 

@Wiek

je stelt ph bij want loopt op, wat nu op dag 2 als je niet afstelt?

geen vol vat, ff litertje aanmaken en dat nameten

 

nu had ik met mijn vat ook wat (ik gebruik GHE):

stond op terra schema EC 0.90 en ph 6.2 zonder ph- (start 0.27, 7.2)

nu heb ik ook wat op kokos staan en vergelend blad, extra N not done dus 'ff' de ph wat omlaag naar de 6 en net ff wat meer voeding (ipv 7 9ml op 10ltr, is meer dan schema aangeeft)

na mengen en uurtjes later meten net voor geven was de ph mooi 5.9 dus alles ok

 

ga ik dag later weer meten om te kijken wat een PK booster nu zal gaan doen meet ik 5.5.. pvdpvd

dat ene schepje ph- (citroenzuur poeder) in combi met net ff wat meer voeding ramt door de buffer heen en ijlt na( weet niet hoe het anders te noemen).

betekent dus dat ik niks met de ph moet doen omdat de voeding dat sterk genoeg doet maar zijn tijd vraagt.

 

de ec met 0.2 terug en niet aanzuren als je het aandurft, dit 'spoelen' moet kunnen en kijken wat je drain dan geeft en nav verder plan opmaken

 

het komt wel vaak voor de laatste tijd, ph richting de 5 bij alles op schema en eerder geen probs in dezelfde opstelling :search:

 

Wat een ander heeft draaien en dat het daar werkt is top maar dat is niet jouw lokatie, vergelijken kan, het is niet eender :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi voedings schema geeft aan 50ml voeding per 10 liter, ik geef 35ml

Pk geeft ie 7,5ml per 10l aan, ik geef 5ml

Als ik schema aanhoud kom ik op ec van 1.6 -1.8 uit de laatste weken

 

Ik zit ver onder het aan gegeven schema omdat ik naar planten kijk, deze kunnen niet zo veel aan schijnbaar.

 

Wat jij zegt over niet afzuren durf ik wel de eerste dag aan. Zonder afzuren staat een vers vat op 6.3 ph.

Maar dag erna stukje hoger (oplopend). Dan zuur ik weer af.

Niet afZuren durf ik nu niet omdat ik al in week 7 zit :$

 

De Gs hier heeft maar 1 soort steenwol slabs,

Had ook op een americaans forum gelezen over waterstof peroxide 2x in de week in voedingsvat,

Iemand daar ervaring mee?

 

Zou ik de laatste 2 weken nog over kunnen stappen op bijv canna als test?

Of beter deze ronde gewoon afmaken?

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan toch gewoon hoger insturen , bv 6.5 .(indien je zeker bent dat meters goed zijn)

 

op slabs kan je doormiddel van een grote spuit heel mooi wat water uit je slab trekken ,(het gaat om ph in medium/slabs.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei hij blijft zakken, het duurt dan wel iets langer.. Maar hij zakt.

Heb ik geen spuit voor nodig, ik vang men drain water op in een bak die ik leeg gooi, net nadat lamp aan is gooi ik de bak leeg en wacht tot de drain erdoor is gelopen, dan meet ik de ph en ec.

 

Dus niet van het water wat al 23u stil heeft gestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je het onder controle krijgt, bij mij is het nu wel wat beter maar ze hebben een flinke klap gehad en is maar de vraag of ze het redden. Bij mij is waarschijnlijk een te hoge EC het probleem geweest, maar ik zie niet echt iets heel vreemds aan jou waardes, behalve je PH. Btw een vriend van mij heeft een EC van 9 (nadat ik het gecheckt had), en die staan prima in de bloei.. dus een verkeerde EC waarde zegt ook niet alles, Maargoed je streeft naar perfectie, i guess..

 

Suc6 man,

 

Oja ik gebruik canna voeding en heb ook problemen voor de eerste keer...verder nooit... dus waarschijnlijk komt het niet door de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie net op canna schema dat je maar 1 week pk hoeft te geven, bij hesi moet je vanaf week 4 tot einde opvoerend p-k 13 14 mee geven

Zal dat ook eens weg laten een week, kijken of ze tekorten krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het over 2 - 4 weken nadat je op 12/12 bent gegaan neem ik aan?

 

Dan gok ik dat je er een tikje calmag bij kan doen in die weken of hoger in je EC moet zitten in die weken, iets met een buffer verwacht ik. Maar 5.5 is geen drama.

 

En gewoon wat vaker water geven, maar dan gewoon iets minder per beurt? Als het dan nog instort dan zou ik toch kijken of je hoger in EC kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pomp 7 x als de lamp aan is en 2x als ie uit is totaal 12l ongeveer, 5l daarvan ja drain

Als ik met de ec hoger ga begint ie al te branden kn de puntjes, normaal zit ik ook beetje hoger maar deze kunnen er schijnbaar niet tegen.

 

Het blijft niet bij 5.5 als ik een week niet spoel is men ph nog maar 4.0.. Als et bij 5.5 bleef maakte het me ook niks uit.

Ik spoel juist omdat het anders nog langer duurt om te spoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel opvallend dat er opeens zo veel hydrokwekers zijn met pH problemen. Het lijkt wel alsof er een slechte batch tussen zit. Het zou mij niet verbazen als er veel voedingsleveranciers bij dezelfde leverancier inkopen en er hun eigen sticker opplakken. Waarschijnlijk is het goedkoper om in bulk in te kopen dan zelf een productielijn op te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik ook al eens aan gekaart hier op het forum.. Maargoed wat moet het zijn? Heb de vorige ronde geen problemen gehad. Grotendeels dezelfde voeding. Enkel mijn canna aqua groei was nieuw.

 

 

Ik weet niet of de concentratie van jou pk het zelfde is als die van mij, maar ik heb gegrepen dan ik dit echt niet veel langer dan een week moet gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn problemen gekomen sinds ik ander soort slabs heb.

Lost Child zei ook al dat hij wat verschil in andere soort slabs had.

 

 

Gister weer moeten spoelen

meteen nieuw vat aangemaakt

Ec 1.3

Ph 6.0

 

Alleen hesi hydro, geen pk of iets anders erbij, ben benieuwd.

 

@weed

Ik weet de verhouding van men pk13-14 niet uit men hoofd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...