Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonSigaar

Mijn Zolderkast Ombouwen, Tot Deftig Kweekkastjen ... .

Recommended Posts

Die potgrond zou ik dus NIET gebruiken..

Die is echt ongeschikt voor ons gewas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, ik zal doen, wat vakman zegt, maar eerst een defitge ventilator kopen dan, want pcfan, ik weet bekan niets vn elektronica, dus

 

ga ik mij gewoon een ventilator kopen , vn nomercysupply, met verschillende standen, en dan die ventilator gebruiken, en derna, ...

 

... verder sparen, voor die 2 x 55 watt pl-l-lampen ... .

 

En grond zal ik dan ook eerst bestellen, bij nomercysupply ... .

 

Dit is gewone voorbemeste potgrond, uit den brico ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier, dat worden al flinke planten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

én vakman, zeg mor don of gewoon roberto, want ts, da ken ik nie, en versta ik niet ... .

 

normaalgezien, leren de mensen elkander ewa, en kakken ze niet op alles, wat iemand probeert te doen / maken, maar

 

die kezen hiere op het forum, ok, het is een nederlands kezenforum, dus meest nlers, mor de paar belgen die erop zitten,

 

die hebben ook recht, om niet afgeschoten te worden, voor ulder fouten, en der zijn ook beginnende kezen, die fouten maken ... .

 

maarja, ts, ik weet niet eens, wada ts betekent, of is da were ezo een nieuwe nederlandse spellingswoord, enkel vo de kezen ?

 

shit, een behulpzaam forum, echt waar, eerst moet er betere lamp op, nu niemere, en dan wel terug eerst afzuiging ???

 

as het ui nie onstot, lezet tons niet, i p v altijd te zitten kakken, vn ts dit of ts dat ?

 

Leer abn, algemien bekakt nederlandsch ;)

 

Wa is het nui, eerst lamp, of eerst afzuiging ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het betekent simpelweg topic stater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonRoberto

Is het niet slimmer nog even te wachten en dan buiten met wat autoflower zaad aan de gang.

Dan rustig gaan bekijken wat je nodig heb voor een zolder kastje.

 

Als eerste wat je doet is kijken als het geschikt is in verband met de temperatuur meten is weten.

Vanuit daar ga je weer verder in combi met wat je budget is.

Ruimte- > Lamp -> afzuiger -> potten.

 

De hang bak waar je nu de plantjes in heb is ook niet de beste opties.

De grond lijk ook niet echt luchtig.

Als je simpel voeding wilt kan je PHC gebruiken dat is dan alleen water geven en af en toe wat erbij.

 

Mocht je straks zo ver zijn kan ik wel 10 reg zaadje voor je fixen (THC Development).

 

Sorry als dit al gezegd is maar ik kan niet door het topic lezen beetje te moe :).

 

 

 

Mr. Black Cat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog wel stuk of 3000!reguliere ak47 autoflower zaden als je wil..

Van men guerilla plekkie :/

 

Kadootje van hy seeds.. 4 mannen in fem zaad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eerst eens leren kweken, want nu verpruts je iedere poging.

En dat kan gewoon met de spullen die je nu hebt!! En ga eens lezen, zodat je ook weet wat je wel en niet moet doen.

Dus geen zaadjes of plantjes buiten zetten voor de ijsheiligen geweest is, ze niet verzuipen of laten verdorren, neem een normale pot en goede grond enz enz

 

Dus kweek nu eerst eens 1 plantje onder die lamp of later buiten voordat je van alles wilt gaan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veel erover gaan lezen ik was ook ooit een noob die niet wist wat die deed nu rook ik de lekkerste wietjes van me eigen kweekje.

 

succes en keep ya head up :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt mensen, voor jullie goeie raad deze keer ... .

 

én euhm, nu eerst eens opzoeken, wanneer het ijsheiligen is ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 11 tot 15 mei, laatste dagen dat het aan de grond kan vriezen in dees contreien

als ge ne pot hebt en potgrond, gene grond van buiten dan zorgt ge dat ge een lamp hebt en ne ventilator die de lucht verplaatst

meer moet dat niet zijn , zekers niet onder TL-achtig licht, als ge 4l potten gebruikt kunt ge er 8 tot max 10 kwijt onder 2x80w duo-fluor, degene die ik ook zelf gebruik.

planten zoals eerder aangegeven en ofwel plastiek over potgrond (parka) of zonder plastiek bij uitgedroogde bovenlaag water vernevelen derover

2 tot drie weekskes later kunnen die een grotere pot in en zoals eerder gezegd, hebben die de eerste week eigenlijk geen water nodig

afhankelijk van soort kan het soms tot week 6 bloei duren voordat een geurfilter wenselijk wordt dus tijd genoegt om die geurfilter te gaan halen

wel belangrijk dat ge nie met uw fikken aan die planten gaat prutsen anders zult ge uwe geurfilter vroeger nodig hebben

dus potgrond, lamp en ne pc fan op 12v is meer dan genoeg voor temp onder de 27 te houden

koopt uw ne universele adapter 300mA / 3-12V kunt ge de snelheid van die pc-fan mee regelen

laat die net boven de lampen blazen en licht op 5cm van top van plant, nooit nie probleme mee gehad hier

gebruik de juiste kleur van licht, hier staan ze op 4000K en worden ze alleen voorgegroeid, bloeilampen zijn er in 2100K

kunt ge ongeveer halve vierkante meter voldoende mee verlichten

 

 

zo, dit is een poging om het in het schoon vlaams tegen u te zeggen.

 

doe er iets mee !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt Maas, ik zal er mij binnenkort, meer mee bezig houden, voorlopig nog ewa sparen, en eerst eens zien, naar mijn financien ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja, die boormachine, kan ik later miskien nog voor ietsken anders gebruiken ... . Dus dat zou wel handig zijn, ... . En met de hand draaien, dan zie ik mijn eigen, draaien aan een schroef, waarda die klokboor opzit, en dagenlang draaien, voor 2 mm dieper te gaan ... . Maar die boormachine, die koop ik mij toch, voor als er es iets moet gebeuren, in huis ... . En die spiegels, die ga ik proberen laten maken, door nen maat, die der iets vn af weet ... . Zodanig dat ik niet teveel geld opdoen, maar dien gast es trakteer mee nen bak bier, en das ook ok ... . En dan drink ik ook méé ;) borent ken ik jammergenoeg niet, woonachtig in belgie ... . Maar die stomme rechtszaak vn mij, vn mn accident, gvd al 17 jaar bekan geleden, die houdt mij in bedwang ... . Zolang dat niet uitgesproken is, heb ik niet meer geld, ... . Ja, ik zou naar den ocmw kunnen gaan, om dan later 150% te moeten terugbetalen, op 1000€ per maand, maar dat zie ik niet zitten, en mijn moeder zekerst niet ... . Gewoon wachten, op die stomme rechtszaak ... . Ik ga nu eerst eens zoeken, op borent, op google ... . Ondertussen, liggen er 5 Jack Herers te ontkiemen, achter de ruit, in plastieken potjen, ik weet, ik kan dat evengoed in de grond steken, maar ik doe dit liever op mijn manier ... . Die komen dan buiten te staan, in airpotten, ... . En zolang ik dien slechten gast, vn nen Martin niemere binnenlaat, die mij verraadt, da ie wiet heeft gekocht vn mij, die ik hem nooit verkocht heb, maar die ie gestolen heeft, of ieveranst anders gekocht, 25 gram :s ... . Dus dermee, moet ik extra opletten, dat ik niet over de schreef ga ... . Dus 5 plantjens is ok, zelf volgens de belgische politie ... . Nu ga ik jullie nog eens laten, en proberen sparen, voor mijn boormachien, ... . Ik houdt jullie op de hoogte, vn de evolutie, vn mijn kweekkast ;) Grtjs DonRoberto ;)

 

 

Geweldig Don! Gewoon door doen.......ik geniet en als het kan nog wat foto s om het compleet te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leer abn, algemien bekakt nederlandsch ;)

 

ik ga wel vaker met belgen om dus ik lees het zonder probleem maar ik zou mijn buurvrouw niet voorschotelen :innocent:

 

lamp? fan?

 

wat dacht je van de plant? tl lamp + pc fannetje heb je wel dus dat zou ik even laten, spaar nu een paar centen zodat je straks vooruit gaat ipv 2 stappen vooruit twee naar achter

 

je kastje in orde maken

lampje er in

fannetje er over (pc fan=prima)

potgrond is best te gebruiken, vooral niet te duur doen nog

dan 1 of 2 potten met een zaadje

misschien ook die fabric pots weg en gewoon plastic, is makkelijker mee te werken

 

 

en dan kun je minimaal een maand zonder problemen vooruit, misschien zelfs twee

en we kunnen ook een helpt ronnie kweken topic starten met al die mogelijke donaties :likken:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, ik benne vorlopig toch al beetjen aant sparen, en aant stoppen, mee suiker i d koffie ... .

 

voor te vermageren ... .

 

én dan binnen paar weken*/maanden* die duo fluor kopen, en minder roken, wat ik nu ook al probeer te doen ... .

 

bedankt allemol, vo uldren raad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, ik benne vorlopig toch al beetjen aant sparen, en aant stoppen, mee suiker i d koffie ... .

 

 

Ik weet niet wat suiker in België kost,

bij ons is het één euro voor anderhalve kilo.

Ik weet ook niet hoeveel suiker jij in je koffie doet,

en hoeveel je denkt daarop in de maand te kunnen besparen.

Maar ik denk dat het niet op zal schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met koffie schiet denk ik harder op, heb je binnen een maand of negen die duo fluor wel hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, relax menscheuhn ;)

 

die lampen kommen der wel ;)

 

gewoon niets niet presseren ;)

 

alles op het gemakjen ;)

 

relax, chill, ik doe toch alles op mijn gemakjen ;) ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wel een tip om aan wat extra centen te komen...

 

Ga wiet kweken schijnt t groene goud te zijn :P

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17985_1653579.jpg

 

plank gekocht, en zijkanten, en heb deze bevestigd, met lijm, die nu aan het opdrogen is, ... .

 

deze bak ongeveer, ga ik gebruiken, om in mijn kast te leggen, en dan ga ik eerst, in die bak, vanbinnen,

 

nen vuilniszak bevestigen, zodanig dat er geen water meer kan weglopen, en da ik niet meer, mijn diepe borden,

 

moet gebruiken, om mijn airpotten in te zetten, en oja, den ventilator, is ondertussen besteld, voor in mijn kastjen, die is maandag

 

betaald met een overschrijving, dus die zal hiere morgen zijn ... .

 

Ondertussen, heb ik toch al een bak voor in mijn kast gemaakt ;)

 

Grtjs DonRoberto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch ff nieuw hout gaan halen..

Met dit hout wordt het een gifhok

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, da hout is toch niet erg, er komt nog nen plastieken vuilniszak overheen, dus die krijgt niets vn water ;)

 

en da was spaanplaat ofzo, of mdf, kweeniemeere :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...