Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonSigaar

Mijn Zolderkast Ombouwen, Tot Deftig Kweekkastjen ... .

Recommended Posts

niets iets op die boor te zetten om meer houvast te krijgen?

buiten is nog te koud, nog even wachten

 

 

rocker, in de zomer zuig je vanonder de koele lucht uit de kamer, ipv de hete lucht van buiten/hoger in de kamer, klimaatcontrole, niet dan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja HUFFnPUFF, die boormachine, zal genoeg houvast geven, hoop ik, als ik ze heb, binnen 2 weken, ... .

 

Enige probleem, is al dien tabak die ik oprook, en daar hebbenk ook geld voor nodig ... .

 

Die jack herer zaadjens, zijn nog aan het ontkiemen, dus dat duurt ook weekjen, of 3 of 4, eerda die nen deftigen wortel hebben,

 

én eerda ik ze buiten plant, in mijn airpotjens ... .

Edited by DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook gewoon het gat aftekenen,

Daarna met een gewone houtboor op de lijn gaan boren vlak langs elkaar..(perforeren)

Dan dat stuk er gewoon tussenuit slaan..

 

15min werk en een gewoon boortje(wat wel in de boormachine van je vriend past) kost 5 euro, breng je die grote terug heb je nog geld over?

 

Als dat fe veel moeite is...

 

Ben je ook niet wat vroeg met ontkiemen?

Buiten seiZoen begint pas begin/half mei, of nog later als het zo'n weer blijft.

Als je ze zolang voor het raam zet gaan ze super strekken krijg je van die lange slierten

Of heb je die lamp ondertussen al?

 

Mvg wieks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik reken, op zo'n 3 a 4 weken sparen, voor de lamp, en volgende week koop ik eerst mijn afzuiging, en koolstoffilter, aangezien,

 

die worteltjens, héél traag groeien, ga ik binnen 4 weken, als ik ze plant, ze onder tl voorlopig nog zetten, ... .

 

Mijn tlplank is mee gaten in, dus dat is ook goedgekomen, en daar staan mijn 2 nl auto's verder onder te sukkelen, ... .

 

Maar die jack hererkens, dedie gaan, van zodra ze bovenkomen, of genoeg wortel hebben, in airpotten, vn 12,5liter, vn no mercy ... .

 

later gaan die alsnog naar buiten, maar voorlopig, enkel buitenkweek doen, behalve dan die 2 nl auto's, die beetjen sukkelachtig

 

bezig zijn, ... .

 

Voor het raam, zet ik echt geen plantjens niet meer ... .

 

Voorlopig, zitten die jacks in een plastieken pot, volledig afgesloten, op mijn koertjen .. ..

 

Met keukenpapier onder en boven, en laagjen water erin, ... .

 

Ik kijk pas volgende week, hoe het met ze is, want ze geven nog beetjen regen ook deze week ... .

 

Ik zou graag meer jack hererzaad verkrijgen, door die 5 zaadjens, gewoon buiten, in airpotten, hun zin te laten doen ... .

 

Het is regulier zaad, verkregen via ruiltopic, hier vn wietforum ... .

 

Dus binnen 4 weken, heb ik lamp ongeveer, maar eerst afzuiging, en koolstoffilter ... .

 

Grtjs DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus binnen 4 weken, heb ik lamp ongeveer, maar eerst afzuiging, en koolstoffilter ... .

DAT kun je beter andersom doen..

Het licht is eerst belangrijker dan je afzuiging..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan bestel ik eerst die lamp, bedankt oude rocker ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je goed..

 

Pas als ze echt bloeien, heb je een filter nodig.

Tot die tijd, kun je die nog wel missen.

 

Wel zorgen dat er wat frisse lucht in kan hé..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt oude rocker, dus binnen 3 a 4 tal weken, bestel ik mijn lamp, op voorwaarde, da ik dan géén wiet niemere gebruik, want da is kostelijk zaaksken, als ge 10€ betaald, vo 1 gram, die dan nog eens 0,7 of 0,8 gram blijkt te zijn, op de weegschaal :s

 

Mijn maat, dien zei, da mijn weegschaalken, een speedweegschaalken is, en geen wietweegschaalken, weet iemand, wada er het verschil is, tussen een wietweegschaalken, en een speedweegschaalken ?

 

Dien gast, dien zweerde bij hoog en bij laag, da een speedweegschaalken, blauwe leds heeft, vo het gewicht, en een wietweegschaalken, rooie, of groene leds ... .

 

Iemand enig id ?

 

Bedankt op voorhand ... .

 

Grtjs DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die vriend van jou zegt daar komt de aap uit de mouw.. Kijk jij dan in zijn mouw?

 

Weegschaal is weegschaal, ze zijn niet allemaal even accuraat dat dan weer wel.

 

 

 

Ps laat je niet te veel wijsmaken door die 'vriend' van je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt Wiekspiet, maar ik ging hem da weegschaalken, toch were doorverkopen, met winst voor mij, ... .

 

Dan kan ik een grotere weegschaal kopen, ... .

 

Bedankt Wiekspiet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt oude rocker, dus binnen 3 a 4 tal weken, bestel ik mijn lamp,

 

Ik ga er van uit, dat je bedoeld,

Je besteld nu de lamp en over 3 a 4 week het filter??

Klopt?

 

Lijkt me een goed plan, maar niet later hoor met je filter.

Wat het is krap 3 week na 12/12

en stel, dat er wat 'tussen' komt..

 

Dan staan je meisje echt wel lekker te meuren hoor en dat kost je nog meer.. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, die plantjens, zijn autoflowers, die 2 northern light automatics, dus ik dacht dat dat niet gaf, dat die op 18/6 afbloeiden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt nu toch een lamp? tl buizen? daar kun je minimaal een maand mee groeien

 

18/6 is prima voor automaatjes

 

 

en 'speedweegschaal'? let maar op.. dat klinkt mij te vaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

en 'speedweegschaal'? let maar op.. dat klinkt mij te vaag

 

Hoezo???

Die wegen gewoon heel erg snel... :rofl

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja huffnpuff, nu staan die auto's onder die tlbuizen, maar die zijn al ondertussen al 9 weken oud,

 

en nog maar 10 cm :s

 

maar het leven is mij de laatste tijd, héél hectisch geweest, en oude rocker, ik heb ondertussen, al

 

zo'n 100€opgedaan, verspreidv over verschillende keren, vo 10gram wiet, die wsl geen 10 gram zal

 

geweest zijn, ... .

 

Dus dan es 3 gram, dan es 2 enzoverder ... .

 

En die weegschaal, is géén snelle weegschaal oude rocker, gewoon een weegschaalken, maar dien

 

gast wil er mij 30€ voor geven ... .

 

Die 2 nl auto's zijn ondertussen, 9 of 10 weken oud, dus dermee, denk ik da die nu ezo geelachtig

 

worden, ofwel heb ik were eens teveel water gegeven, wat haast niet kan, want ze hebben den

 

laatsten tijd geen water meer gekregen, en de grond is nog nat ... .

 

Ofwel heb ik ze vorige keer, met een beetjen water te geven, misschien verdronken, want de grond

 

is nog redelijk nat ... .

 

Maar binnen 2 a 3 weken, bestel ik mijn lamp, die duo fluor ... .

 

Ik denk dat ik wel ga gaan, voor de dubbele 55 watters, in plaats vn de dubbele 80 watters ... .

 

Dit in verband met stroomverbruik, en de hogere kosten, voor den elentriek ... .(elektriciteit beste

 

nlers)

 

Die hack herer zaadjens, die ik momenteel ontkiem, dedie gaan goed passen, onder die duo

 

fluorlampen ;)

 

Die zijn bedoeld, voor nen zaadkweek, ... .

 

Nog nooit zaadkweek gedaan, of zadenkweek, dus misschien ewa tips, zijn altijd welkom ;)

Edited by DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn de potten waar die AF nu inzitten?

 

Als die klein zijn blijven je plantjes ook maar klein....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pot is ezo nen pot, voor op de vensterbank, dermee, die blijven klein ... .

 

Fototjen plantjen HUFFnPUFF ... .

1 plantjen ziet er al beter groen uit ... .

da ander, zet ik strax ezo recht mogelijk, of afblijven ?

 

zie foto's ... .

 

gallery_44325_17985_2548384.jpg

gallery_44325_17985_2051975.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila, plantjen staat terug recht ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 weken oud, die autoflowers ... .

kwetent, khebbent verprutst ... .

te lang gewacht, om die lampen erboven te hangen ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee, waar je mee bezig bent?

Ligt dat aan mij?

 

ik snap er ook vrij wenig van. in 11 weken tijd zouden de meeste autoflowers al klaar of bijna klaar moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee, waar je mee bezig bent?

Ligt dat aan mij?

 

Nee Rocker, dat ligt niet aan jou!

Maar het ergste is dat de ts zelf ook geen idee heeft waar ie mee bezig is. Die plantjes hebben al buiten gestaan, in de vorst, en veel te nat, hebben voor het raam gestaan in het zonlicht :likken: en nu sinds een paar weken staan ze onder tl licht, in een bak met..... als jij het weet ;)

Hij heeft nu ook al weer zaden buiten in potten staan :jump: , hij wil van alles kopen maar weet totaal niet wat ie nodig heeft of wanneer.

Ts kan beter een andere hobby gaan zoeken, die leert het nooit, en hij heeft al zoveel goede informatie ontvangen, maar blijft maar stomme dingen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonRoberto, leer nu eerst eens 1 plantje te kweken onder die lamp die je hebt!!! Dat lukt handig namelijk, je wilt weer van alles aan gaan schaffen terwijl je totaal geen geld hebt te besteden!! Het ligt niet aan je spullen, jij bent de zwakste schakel in deze ketting.

 

 

Pak een grote pot, vul die met POTGROND(overal verkrijgbaar), water de pot in met 10% van de inhoud en dek de pot af met folie en zet hem in je kast onder je lamp. Ontkiem een zaadje(auto) tussen wat keukenpapier, dat gaat het beste in een plastic bakje, maar wel gewoon binnen!!!!! Het liefst op een plek waar de temp constant is, graadje of 18/19 is ideaal(2 dagen is echt wel voldoende), leg dat zaadje in je pot en strooi er een klein beetje droge aarde overheen(0,5cm) en sproei dit een klein beetje nat. En dan lekker laten doen de eerste weken, dus geen water geven!

Probeer dat plantje is te laten groeien, en als dat allemaal lukt kun je mss meer gaan investeren.

 

En een pc fan is al meer als voldoende voor afzuiging met die paar tl lampen, dus je hebt helemaal geen grotere boor en boormachine enz enz nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...