Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knuckles

Amnesia Stek: Rare Verkleuring Trichomes

Recommended Posts

Hallo mede groeiers

 

Ik ben hier nieuw op het forum en heb de regels gelezen en hoop alles volgens de regels te doen.

 

Setup

80x80x160 tent staat in een NIET geisoleerd tuinhuisje.

350m3 afzuiging met 200m3 filter davin fan controll

400 hps met davin schakelkast

Dutch pro voedings pakket

Lightmix aarde

 

Ik zit in week 6 bloei dus ze mogen nog wel ff staan geloof ik. Temp snachts is 21 en overdag 26. Tussen de planten zelfs 30+.

Lv ligt tussen 33% en 41% dag en nacht.

 

Ik heb een rare verkleuring op de trichomes bij mijn amnees stekken, met de microscoop lijkt het een aanslag van buitenaf. maar dit is men 2ekeer dus moet nog veel leren. Ik maak me hier wel druk om want vorige ronde had ik het zelfde, en kan goed proeven dat het te vroeg geoogst is. Heeft iemand hier misschien ervaring in en wie diegene mij ook helpen?

 

Foto van een topje waar de verschijnselen zichtbaar zijn

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18744/gallery_45175_18744_1249948.jpg

Mijn dank is groot

 

Groet

 

Knuckles

Edited by Knuckles
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Knuckles,

 

Ik heb je foto zichtbaar gemaakt door de BBCode te kopiëren.

 

Op deze foto zijn je trichomen niet zichtbaar, maar volgens mij bedoel je de pistels (haartjes).

De pistels worden wel vaker eerder bruin en dat kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een hoge luchtvochtigheid.

Om te bepalen of je wiet klaar is, dien je dus niet naar de pistels, maar naar de trichomen te kijken (m.b.v. een microscoopje).

Als de trichomen melkachtig wit zijn en her en der amber begint te kleuren, is je wiet klaar om geoogst te worden.

Afhankelijk van je wensen qua effect, kun je de wiet iets eerder (alleen milky, geen amber) of later (meer amber) oogsten.

Oogst je vroeger, krijg je meer high uitwerking en oogst je later, kreeg je meer bodystoned (couchlock) uitwerking.

Hierover is trouwens genoeg info te vinden op dit forum. ;)

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beaker

 

Bedankt voor het snelle antwoord, en snap goed wat je zegt. Alleen als ik met microscoop kijk zie ik dat de trichomes mee verkleuren en ze lijken wel te knappen.

 

Groet

Knuckles

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet op de blaadjes kijken, maar op de calyx, die bolletje waar zaad in kan komen, anders zit je 2-3 weken te vroeg

 

 

met andere woorden er valt nog lang niets te zien ;)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een beginnend topje.

gaan nog heel veel pistels bijkomen wat op een gegeven moment minder wordt en dan zie je de toppen opzwellen

 

Dit proces duurt enkele weken en als er dan helemaal geen pistels meer bijkomen en de trichomen (die bolletjes op steeltjes die je ziet op blad en ook de pistels) die je onder de microscoop ziet zullen dan gaan verkleuren van helder naar uiteindelijk amber.

Ergens tussen deze 2 fasen dien jij te oogsten voor optimaal resultaat, milky met een paar amber is perfect, heb je teveel amber trichomen kom je meestal niet meer vd bank af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Knuckles,

 

Ik heb je foto zichtbaar gemaakt door de BBCode te kopiëren.

 

 

Waarom heb je dit weer gewijzigd? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry beaker, heb ik perongeluk gedaan, zal beter opletten int vervolg.

 

Groet knuckles

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...