Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Organische Bloeibooster?

Recommended Posts

Ik had hier laatst een topic geopend waarin besproken werd wat nou precies het verschil tussen organisch en bio is.

eigenlijk bestaat dat verschil niet, het zijn te vage termen met in ieder land andere definities

geldt ook voor 'chemisch'

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vind het maar verwarrend. iedereen zegt weer wat anders. ik koop maar gewoon spullen waar uitsluitend 'organisch' op staat, dan weet ik zeker dat ik niets opfok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

met organisch kan je net zo goed opfokken..

 

Organisch is echt niet 'schoner' en het maakt vd plant niet echt uit of ze nu mineraal als voeding krijgt of dat het via vrijmaken (organisch) gaat, N is N vd plant.

 

Als jij een overactief bodemleven hebt met organisch en je blijft dat maar overmatig stimuleren (kan ook buiten je schuld) dan ben je de boel ook aardig aan het opfokken hoor :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp zeker dat het ook met organische voeding opgefokt kan worden. Maar wat ik meer bedoelde was, dat ik heb begrepen dat ik b.v. geen minerale voeding door mn organische aarde heen moet gooien, omdat deze combinatie niet goed op elkaar afgestemd is en je hierdoor het bodemleven verneukt. Als ik dan ook hoor dat er een verschil is tussen biologische aarde en organische aarde, dacht ik logischerwijs dat er tussen biologische en organische voeding ook een verschil zou moeten zitten. Van biologische aarde heb ik begrepen (correct me if i'm wrong) dat er geen bodemleven wordt opgebouwd en je dus gewoon minerale voeding kan gebruiken. Immers voed je de plant direct, en niet de grond. Dus ja.. waarom zou je met organische aarde dan ineens wel biologische voeding kunnen gebruiken, als deze voeding eigenlijk bedoeld is voor een medium waar je de plant direct voedt, en niet de grond? Eigenlijk heb ik deze vraag al meerdere malen in de afgelopen periode gesteld, maar ik blijf het allemaal maar een beetje vaag vinden :oeps :no

 

zolang alles wat ik koop organisch is, weet ik zeker dat het prima is. vind de manier van kweken ook heerlijk. shure, het lijkt me best leuk om voor de volgende kweek eens canna pk 13/14 met de cannabooster te kopen, maar ik kan nergens vinden dat dit ook voor organisch kweken is bedoeld. sterker nog; alles waar 'bio' of 'biologisch' op staat, zie ik nergens op staan dat het ook voor organisch kweken geschikt is. Mijn vraag is dus eigenlijk: Kun je met biologische voeding/additieven een bodemleven opbouwen icm organische aarde, zodat de grond wordt gevoed en niet direct de plant met de wetenschap dat je met biologische aarde geen bodemleven opbouwt, zoals dit met organische aarde wel het geval is? Of denk ik nu compleet verkeerd en bouw je met zowel bio als organische aarde een bodemleven op, en kun je op bio aarde gewoon organische voeding gebruiken en met organische aarde alle biologische voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik noem niet snel iemand eigenwijs maar jij bent me er 1tje hoor..

Maar wat ik meer bedoelde was, dat ik heb begrepen dat ik b.v. geen minerale voeding door mn organische aarde heen moet gooien, omdat deze combinatie niet goed op elkaar afgestemd is en je hierdoor het bodemleven verneukt. Als ik dan ook hoor dat er een verschil is tussen biologische aarde en organische aarde, dacht ik logischerwijs dat er tussen biologische en organische voeding ook een verschil zou moeten zitten.

 

Of denk ik nu compleet verkeerd en bouw je met zowel bio als organische aarde een bodemleven op, en kun je op bio aarde gewoon organische voeding gebruiken en met organische aarde alle biologische voeding?

 

BIO = ORGANISCH

.

 

Je mag alle voeding geven op een bio/organische aarde zelfs de zwaar chemische PK 13/14 van canna.

Hoe je bodemleven zich dan handelt is hoe je het zelf benadert en wat en wanneer je goedjes aan de plant geeft

Je hebt bio mineraal nog niet eens ontdekt :withstupid:

 

Maak het jezelf niet zo lastig en haal een bio voeding van Bac of Canna (beide bio mineraal) en geef dat aan de plantjes die je op een aarde vd GS hebt gezet.

 

Wil je echt bodemleven kweken mag je grote kuipen gaan halen met honderden liters grond en schimmeltjes en ben je 6wk aan het voorgroeien :wave:

Lees een wat verslagen van zogenaamde bio/organische kweekjes, je zult erachter komen dat het een aarde opgewaardeerd met buffertabs of andere goedjes is waarop dan een bio minerale voeding wordt bijgegeven indien nodig.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

met organisch kan je net zo goed opfokken..

 

Dmv kippenmest, bloedmeel, brandnetelgier

 

smart-pot---maceta-inteligente_2626_5_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel het niet eigenwijs he ;) ik stel gewoon vragen omdat het me ook echt niet duidelijk is. That's all. Als jij zegt dat Canna pk 13/14 en cannabooster gewoon werkt binnen mijn manier van kweken, dan neem ik dat gewoon van je aan hoor. Vind het gewoon raar dat een entiteit wat hetzelfde is, anders wordt genoemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo is atami lightmix beter dan biogreen

 

heb altijd met atami gedraaid

deze x waren de zakken

op dus maar biogreen meegenomen

en is idd niet je van het

volgende ronde gewoon weer atami lightmix ±'

Mijn ervaringen met biogreen (i.m.g. cocos) zijn ook niet bijster positief. De pH rechtstreeks uit de zak was rond de 4. Na flink spoelen gestart met 5,5 maar het bleef maar zakken. Die troep heb ik dus maar weggegooid. Nu weer over naar Canna coco en geen enkel probleem meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spongepot.

 

Van een goeie Bio kweker begrepen dat als je echt Bio kweekt, je niet de plant moet boosten maar je bodem leven een boost moet geven.. Stumilatoren helpen de plant dan weer om meer met het aangereikte voeding te doen

 

Dat kan b.v met Orgatrex van Bio Tabs. (al zijn de etiketten er niet helemaal duidelijk over) ORGATREX is made up of ingredients that are approved by the Soil Association and the Control Union. With the high content of trace elements and sugars, this fertilizer works harmoniously with the soil bacteria and mycorrhizae from BIOTABS.EU

 

Maar BAK pk booster kan natuurlijk ook..

 

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfalfa heeft juist triacontanol, niet per se auxine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spongepot.

 

Van een goeie Bio kweker begrepen dat als je echt Bio kweekt, je niet de plant moet boosten maar je bodem leven een boost moet geven.. Stumilatoren helpen de plant dan weer om meer met het aangereikte voeding te doen

 

Dat kan b.v met Orgatrex van Bio Tabs. (al zijn de etiketten er niet helemaal duidelijk over) ORGATREX is made up of ingredients that are approved by the Soil Association and the Control Union. With the high content of trace elements and sugars, this fertilizer works harmoniously with the soil bacteria and mycorrhizae from BIOTABS.EU

 

Maar BAK pk booster kan natuurlijk ook..

 

 

Mvg

 

Hey man, bedankt voor je antwoord! Idd, je bodemleven voeden en niet je plant. Dat vind ik tot nu toe heerlijk werken! Wat ik begrijp is dat je dus een bodemleven opbouwt in de grond. Dit is dus grond afhankelijk? Betekend dit automatisch dat ik elke (en dan bedoel ik ook letterlijk elke (ook minerale)) voeding kan gebruiken? Wordt het bodemleven dan alsnog gevoed (ipv direct de plant) als ik blindelings een willekeurige voeding gebruik, gezien de grond biologisch/organisch is? Zo ja: dan snap ik hem helemaal! Zo nee: waarom dan niet?

 

Voor de mensen die denken dat dit eigenwijs bedoeld is: dat is het niet. Ik snap het gewoon (nog) niet. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk heb ik nog niet heel veel verstand van Organich / Bio kweken.

 

Maar zoals ik het heb begrepen, is mineralen voeden de plant direct. Maar suikers enzovoorts. zouden de bacteriën en bodemleven voeden, die de voeding opneembaar maakt voor de plant.

 

Kan je dan iedere voeding bij jou bio kweek gebruiken?? Ik denk wel dat het kan met mate. Maar de vraag is dat of jij dat wil. Bij een beetje mineralen is je bodemleven echt niet direct dood, maar je voed dan niet meer organisch.

 

Als je een beetje zoekt op op bodemleven en mineralen, kan je genoeg informatie vinden over wat mineralen op lagentermijn doet met het bodemleven. En wat de verschillen in benadering zijn.

 

Lees dit stukje is, is een beetje basis, en Google snel gevonden: http://www.gaiabodem...rum/Bodemleven/

 

 

 

Succes met je vraagstuk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suikers voeden het bodemleven, die kunnen door de plant afgegeven worden of dmv het toevoegen van een melasse oplossingen, die trouwens de plant ook voedt vanwege verschillende mineralen.1 x in de 1- 2 weken voor binnen compostthee op basis van wormenmest & wat melasse is ook goed.

 

nutrient-transporters-plant-fungus-soil.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bodemleven wordt niet gevoed met een minerale voeding, dat hoeft ook helemaal niet want het is minerale voeding (hapklare brokken).

Nadeel is ook dat je dan vaak een schema volgt en dit draait de bio wel de nek om met dat ph gezwiep en maar lastig vrij te maken uit de chelatering stofjes.

Het komt dan ook puur aan op juiste geven op juiste moment en daar is dat schema dan weer voor.

 

Bio kweken en bodemleven voeden kan op veel manieren en met bio minerale voeding pak je daarin het beste van 2 werelden, je kunt enigszins sturen en het vernaggelt je bodemleven niet.

 

Of organisch/bio nu echt zoveel beter is waar het op oa zware metalen in eindproduct aankomt?

Klik

 

Doe mij maar zo inert mogelijk met mineraal hoor :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is hetgene me tegen de borst stuit bij organisch

zware metalen worden meestal weggemoffeld in bloemenaarde

de ergste zijn cadmium en arseen en die vind je in alle bio-boosters

in die van biobizz, top-max zit zelfs kwik

of het zonder kan in de hydro, daar ben ik niet van op de hoogte

ik neem die minimum percentages zware metalen er dan maar bij

doodgaan doen we toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bodemleven wordt niet gevoed met een minerale voeding, dat hoeft ook helemaal niet want het is minerale voeding (hapklare brokken).

Nadeel is ook dat je dan vaak een schema volgt en dit draait de bio wel de nek om met dat ph gezwiep en maar lastig vrij te maken uit de chelatering stofjes.

Het komt dan ook puur aan op juiste geven op juiste moment en daar is dat schema dan weer voor.

 

Bio kweken en bodemleven voeden kan op veel manieren en met bio minerale voeding pak je daarin het beste van 2 werelden, je kunt enigszins sturen en het vernaggelt je bodemleven niet.

 

Of organisch/bio nu echt zoveel beter is waar het op oa zware metalen in eindproduct aankomt?

Klik

 

Doe mij maar zo inert mogelijk met mineraal hoor :icecream:

 

Haha bio/mineraal.. nou die kende ik nog niet. Beste van 2 werelden klinkt best goed. pk 13/14 is dus bio/mineraal begrijp ik? Is het aan te raden om de pk 13/14 wekelijks de gehele bloeiperiode te geven? Of enkel de laatste twee weken van de bloei? (op de laatste week na, want dan spoel ik). En zit er in pk 13/14 die zware metalen in, waar je het over hebt?

En kan ik hierna m'n organische aarde probleemloos nog opwaarderen, zoals ik dat altijd gedaan heb? Fucked dat stukje bio/mineraal de grond niet op? Of heeft dat hier niets mee te maken?

 

Ik zie dat zowel canna als plagron pk 13/14 verkoopt? Nog verschil in? Of is het allemaal dezelfde zooi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel heavy hoor die zware metalen, maar of mineraal dan het antwoord is

 

fa-industrial-pollution-dead-fish.jpg?itok=ohJBSRgA

 

no-swimming.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13/14 is niet bio/mineraal.

Als je bio voeding in een fles aantreft dan noemt men dat bio-mineraal (bio in niet vaste vorm).

De ingrediënten blijven bio en niet een chemische vorm daarvanzols (deel) in minerale voeding.

 

Een reguliere voeding zoals Canna flores/ Hesi ed is een minerale voeding en is opgebouwd uit (minerale) zouten.

 

Om dit verder uit te leggen gaat veel te diep, je moet daar zelf maar over gaan lezen.

 

@konopi

ik zeg niet dat mineraal alles is, integendeel zelfs met de enorme hoeveelheden die je op het riool loost

het eindproduct is 'iets' schoner vd mens, ik schrok ook best van wat er op in die link ff in je smoel gegooid werd

 

de apotheek wiet wordt niet anders dan inert en mineraal gekweekt :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen doe ik dagelijks, dus dat komt goed :)

Wilde gewoon weten of ik pk 13/14 in mijn geval kon gebruiken. Ik begrijp uit jouw verhaal dat dit gewoon probleemloos kan. Dus das mooi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo?

 

Je wil toch bio kweken met bodemleven?

Wat heeft PK 13/14 dan in je kweek te zoeken?

 

Je hebt lezen en lezen (begrijpend) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik je antwoorden gewoon onduidelijk vind.

Immers schreef je zelf dit: "Je mag alle voeding geven op een bio/organische aarde zelfs de zwaar chemische PK 13/14 van canna.". En nu vraag je me ineens wat pk 13/14 in mn kweek te zoeken heeft. Je hebt schrijven en schrijven (begrijpend) :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...