Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr Red

Plan 2016 Guerilla Beginner

Recommended Posts

Beste mede kweker

ga er maar alvast voor zitten want dit wordt een lang verhaal :likken:

Zaadsoort keuze:

5 zaden Auto mazar

3 zaden Auto northen light

3 zaden Auto ak 47

 

Grond keuze:

Bloedmeel van ecostyle

Beendermeel van ecostyle

Vinassekali van ecostyle

DCM exoterra kwekerspotgrond professioneel

heb helaas geen auto beschikbaar en er zit alleen maar een boerenbond/karwei en een paar kleine details handel voor planten/bomen in de buurt

Ik ga niet voor een pot maar ik ga de grond onder mijn tent (zie onder uitleg over mijn tent) de grond uitgraven en daar gaat dan mijn grond keuze in.

 

inhoud van de uitgegraven grond:

250X50X40 dan kom ik op 500 liter voor de planten ik wil 2 rondes maken eerst gaan er 3 mazar en 1 northen en 1 ak. Voor de 2de ronde de rest van de zaden.

Ik doe 2 rondes omdat dit mijn eerste keer is en er kan denk ik best nog wel aardig wat fout gaan daarom de 2de ronde zodat ik van mijn eerste nog kan leren en bij de 2de ronde gelijk van die fouten leren.

 

Zaadjes thuis laten ontkiemen en eventueel misschien nog in een kasje buiten voorgroeien.

Ik wil alleen groeivloeding geven van Plagron omdat ik in de bodem volgens mij aardig wat voeding heb.

 

Het tentje staat op het white bord de planning hier moet alleen nog toegevoegd worden dat het een schuin dak naar beneden wordt. De voorste heipalen moeten dus 10 centimeter lager staan.

Het bovenste zeil blijft er op totdat de zon langdurig schijnt bij langdurige regenval/sterke wind gaat er een extra zeil van 80 centimeter over die wordt vastgemaakt aan de heipalen zodat het ‘wind vrij’.

 

Een snellen uitleg voor het tentje: 4 heipalen die op een oppervlakte staan van 2.50mX0.60. de hoogte wordt dan 160 cm bij de achterste palen en 150 cm bij de voorste palen. Hier gaat 20 cm de grond in waarvan er een hoogte van 140(achterste palen) en 130cm (voorste palen).

Er gaat ook nog kippengaas om de heipalen heen zodat er geen konijnen in de buurt kunnen komen. Reen lopen er niet

 

Ik wil graag een tentje gebruiken omdat ik vaak lees dat autoflower last hebben van toprot

Wat betreft de slakken ga ik een emmertje bier in de buurt zetten en voor de zekerheid ook nog koperdraad om de planten heen

 

Zo dat was een lang verhaal om mijn plan uit te leggen maar ik ik wil het graag goed doen en je weet wat ze zeggen een goed begin is het halve werk :innocent:

Mijn vragen nu:

1: Heb ik een goeie grond keuze gekozen en voor hoeveel weken is dit voeding

2: Ben ik iets vergeten voor mijn tentje en heeft het tentje zoals ik het nu gebruik wel nut ?

3: in welk percantage zal ik mijn grond ingrediënten met elkaar mengen ?

4: kan ik er ook wormen bij gooien ?

 

Ohja bijna vergeten over de spot ik ben vandaag wezen kijken en er zitten wel wat verder in de hoogte zitten er wel een aantal takken houdt dit teveel zonlicht tegen overdag of maakt dat niet zoveel uit. Voor de verder rest kan hij aardig wat zon krijgen

zo dat was het hele verhaal ik hoop dat ik jullie niet teveel tot last bent met dit langdradigde verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik wil graag een tentje gebruiken omdat ik vaak lees dat autoflower last hebben van toprot

 

 

Waarom zouden autoflowers daar juist last van hebben?

En waarom denk je dit met een tent te kunnen voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag een tentje gebruiken omdat ik vaak lees dat autoflower last hebben van toprot

 

 

Waarom zouden autoflowers daar juist last van hebben?

En waarom denk je dit met een tent te kunnen voorkomen?

omdat ze misschien onder een tent droger staan dan zonder tent ?? sorry hoor maar snap je dat niet ?

zit in de genetica misschien ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je denk ik niet goed mijn planning van het tentje gelezen :whistle:

het plan van het tentje is dat er alleen een dak op komt. pas als er een storm of sterke langduriige regen dan gaat er pas nog een zeil over aan de zijkanten van 80 cm. doordat het extra zeil van de zijkanten maar 80 cm is heb ik 60 cm (achterste palen) en 50cm(voorste palen) open ruimte waardoor frisse lucht heen kan

vandaar ook mijn vragen eerder al gesteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn even rot-gevoelig als alle andere soorten,

dus dat is geen rede om een tent te gebruiken.

 

Ik zou zeggen laat dat bouwwerk achterwege en zet wat meer planten.

Het is ook niet zo stealth, met heipalen aan de slag in guerilla.

Cannabis heeft het overigens al 100.000 jaar kunnen redden zonder tent.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke is goed ik snap je punt maar ik heb erg veel verslagen gelezen over dat hele oogsten weg zijn dankzij de top rot dus toen dacht ik dat dit wel een handige oplossing kon zijn. ja maar cannabis groeit niet van nature in Nederland. :whistle:

 

wat voor een planten moet ik daar neerzetten ? nog meer autoflowers ? of vroeg bloeiers ? ik lees veel over de heribei

 

en wat denk je van de grond ? is het goeie grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag een tentje gebruiken omdat ik vaak lees dat autoflower last hebben van toprot

 

 

Waarom zouden autoflowers daar juist last van hebben?

En waarom denk je dit met een tent te kunnen voorkomen?

omdat ze misschien onder een tent droger staan dan zonder tent ?? sorry hoor maar snap je dat niet ?

zit in de genetica misschien ?

 

hahahaha wauw, bedoel je niet een kasje i.p.v, een tent? Tent gebruik je binnen en een kas gebruik je buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

alolwa

 

dat koude emmertje bier in de buurt van je planten gaat niet werken .

dronken guerillarippers krijg je der van meer niet .

\

:vape:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen kast maar een zeflgebouwd tentje had gelezen dat dat wel handig kan zijn bij autoflowers

dan hebben we nog een de koperen draad voor de slakken

 

maar jullie zijn nu wel de hele tijd bezig met mijn tentje ''belachelijk te maken'' maar wat vinden jullie van de rest van het plan ? ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr Red,

 

Goed bezig buddy!

Mooi op tijd ook gezien de omvang.

 

Qua voeding/aarde

ben ik meer van het voeden waneer de planten erom vragen,

maar daarmee kun je rustig experimenteren (en inlezen..)

Eigenlijk geldt dat ook voor de soorten die je kiest.

Percentages kan ik je ervoor niet geven (ervaring).

 

Maar dat tentje...

dat is wel heeeel wat lef hebben wat guerrilla betreft idd,

en met de zelfde energie zou je wellicht een ander spot kunnen creëren..

 

It's a number's game.

 

2 ritten in je seizoen is (daarom) prima!

 

Thuis laten ontkiemen en eventueel misschien nog in een kasje buiten voorgroeien = een strak plan!

Helemaal wanneer je dat buiten doet (stress). Maar denk wel aan rootbound (auto's)

 

Kopertape lijkt mij een betere keuze dan gestripte bedrading (gezien het oppervlakte ervan, en het aantal planten) maar ook hierover (slakken) staat meer op (bijvoorbeeld) deze site. En ik skip bier, dat gedoe, gewoon zonde (en ik, drink het maar zelden). Ook kill je met je met een slakken-aantrekkende bierval ook andere beestjes..

 

Dat veel "autoflowers" hier in nl last kunnen hebben van toprot komt voornamelijk door de soort en het klimaat waarin het opgroeit. Elke soort kun je buiten kweken, maar niet overal, dat is iets genetisch.

 

Over je spot, beetje terug snoeien kan, maar natuurlijk geen heuse bomen kappen (8 uur daglicht minimaal, meer = meer..) Ook je spot op het zuiden, en het scheelt ook als er s'ochtends zon bij kan (toprot again).

 

Wormen, doe ik niet, maar tuurlijk! Hoe meer hoe beter. Beetje look en munt ernaast zaaien..

Maar dan denk ik weer, beter nog een spot voor diezelfde tijd/energie/money, een luxe issue dus.

Maar dat gun ik je, net als dikke toppen zonder rot! (Had ik die tijd maar)

 

Dus gewoon blijven inlezen/kijken(yt)/// en je plan bijslijpen totdat het zover is (half april),

geen (hoge) verwachtingen hebben, en genieten van de sport!

 

Hold tight!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo jay green

bedankt voor je informatie. ben al een vrij lange tijd bezig met inlezen. is bij elke hobby toch belangrijk

het tentje laat ik dan maar zitten en dan gaan we van de week weer de bossen in opzoek naar spot nummer 2

 

over het aantal uur zonlicht op de spot nummer 1 zal ik van de week is kijken of ik het goed genoeg vindt.

 

en een kasje kan je toch gewoon bij boerenbond halen ?

 

weet iemand dan in welke percentage ik de grond moet elkaar moet mengen en of dit een goed mengsel is. met de wormen ga ik bij 1 spot wel wormen en bij de anderen spot niet is kijken of het verschil maakt.

 

de autoflower komen dan op spot 1. bij spot 2 ga ik xx autoflowers neerzetten namelijk de xxl autlfower mix hier zitten de soorten in

Blueberry XXL Amnesia XXL Haze XXL Jack Widow XXL Cheese XXL White Widow XXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist Mr. Red!

 

spot I :"gewone" a.f.'s,

spot II: XXL a.f.'s

 

Persoonlijk zou ik daar een derde spot aan toevoegen, met vroegbloeiers...

 

En over je aarde mengsel,

bovenaan de Guerrilla Corner,

check t eerste pinned topic ff.

 

love

Share this post


Link to post
Share on other sites

had het topic al wel gelezen maar ga het dan denk ik op die manier doen met de grond betreft

van de week eens kijken naar een kas en kippenmest bij de boerenbond

 

is deze potgrond goed ? DCM exoterra kwekerspotgrond professioneel want de spotgrond is niet goed

 

aan welke vroeg bloeiers zit je dan te denken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij De Lidl zag ik propagators, setje van 4 met potjes voor weinig en bij de action hebben ze ze ook, voor 2,99 per stuk.

Potgrond idd beter bij welkoop/boerenbond of een growshop halen. Maar gewone standaard potgrond is prima.

 

Voor Guerrilla spots zou ik er ook zoals Jay aan geeft meerdere zoeken en zeer ruim uit elkaar.

5 spots x 2 planten is beter/veiliger dan 1 of max 2 spots met meer planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan duiken we maandag de bossen weer in :whistle: denk dat ik dan 3 tot 4 spots ga nemen met de boven genoemde planten

 

iemand enig idiee met mijn samenstelling van de grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua vroege soorten,

check bijvoorbeeld Outdoorkingseeds bij onze vriend google,

hun hebben dit jaar mij aandacht

o.a. vanwege (posts van) onze mede-forum-member; "Arnold ,aka K3 4 eva ,aka ,aka...",

gewoon ff checken omdat..omdat het het waard is, thats why haha!

Service is ook awesome 2 !!!

 

En BigMart

heeft gelijk, van de lidl t/m meerdere zeer ruim verspreide spot!

 

En, als je (op bijvoorbeeld google maps) zoekt naar andere spots,

vergeet dan niet dat (straat)verlichting ook n killer is..

 

..Cheers! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ja wacht sorry vergeten grond heb ik al andwoord op gekregen

blowtje te veel op :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil alle zaden bij 1 winkel bestellen

de zaden zijn wel goedkoop daar maar zijn ze ook goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de zaden goed gerijpt zijn en goed bewaard zijn ze altijd wel goed.

De winkels hebben meestal ook goed geselecteerde zaden.

Maar het blijft een natuur product. Er kan altijd een batch tussen zitten die minder presteert, hoeveel je er ook voor betaalt.

 

Je hebt dan verder de keus uit gefenimiseerd, regulier en autoflower fem of regulier.

Bij regulier moet je goed opletten of er mannen tussen zitten en verwijderen als je geen bevruchting wenst.

Maar je kan er ook voor kiezen om op een goed afgelegen spot een paartje te zetten voor je eigen zaden voor volgende ronde of om met 2 leuke soortjes je eigen kruising te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de regulier en gefenimiseerd dat wist ik al. het worden alleen maar gefenimiseerd. dan ga ik denk ik de zaden daar bestellen.

 

een eigen zaden kweek is ook wel handig inderdaad is dat heel moeilijk om te doen of een aantal planten bij elkaar en den natuur zijn werk laten doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep de natuur doet het werk. Plaats de man en vrouw waarvan jij de zaden of kruising wenst bij elkaar en de natuur doet de rest.

Zet het stelletje wel goed afgezonderd van de andere spots of planten, anders is ws alles bevrucht.

Nadat je de zaden hebt geoogst kan je de restanten van de toppen gebruiken voor CBD rijke en THC armere olie.

 

Voor zaden kweek heb je dus wel reguliere zaden nodig en moet je selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oke duidelijk toppie jongens bedankt voor de hulp :D

zal wanneer het zover is een kweekverslag aanmaken

 

wat is dan ver ? 1 kilometer 10 kilometer ? ja weet ik want je hebt mannen en vrouwen nodig

zijn reguliere zaden genoeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...