Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boatfreak

Stilte... Afzuiger Onbalans, Vsa Etc

Recommended Posts

Na jaren niet actief te zijn geweest, is de hobby weer draaiende.

Ze staan net een dagje op 12/12. Super leuke hobby!

 

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de vibraties en geluiden die ik op de gang van ons portiek hoor. Daarom ben ik op zoek naar een (zeer) stille afzuiger. De huidige is een gebruikte slak van 250 of 500 m3.

 

Er hangt en 250W hps in. De VSA zoemt ook behoorlijk. Ik zit daarom te denken over te stappen op LED. Maar tot die tijd een EVSA te plaatsen.

 

Nou is het allemaal jaren geleden en zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken. Ben zelf handig dus een softboxje bouwen zou me moeten lukken. Het is niet heel relaxed slapen zo en het is toch wel een vreemde brom op de gang.

 

dus... Welke stille, gebalanceerde, (slak?) fan zou ik hiervoor het best aan kunnen schaffen?

 

bedankt vast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele box extra inpakken helpt ook flink, bv een dikke winterdeken ofzo. En zorg dat hij goed in rubbers opgehangen is, daardoor voorkom je dat vibraties enz worden overgebracht op de vloer.

Ik heb als stelregel, ik wil er niks van horen buiten de ruimte waar de tent staat, en dat is met de deur zelfs op een kier voor de aanzuiging van verwarmde lucht uit het pand ipv ijskoude lucht van buiten.

En dat heb ik nu aardig onder controle, setup is echt fluisterstil.

Durf gerust de cv monteur te laten komen oid, als je t niet weet merk je niks!

(Doe ik vantevoren natuurlijk wel eerst ff de deur naar de verboden ruimte op slot..;) )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de setup nu:

gallery_10845_18739_1051202.jpg

 

De box trilt een beetje als ik mijn hand er op leg, en de kast staat direct op de muur. Dat trilt wel door zegmaar.

Inpakken in een doek vertrouw ik niet echt met al die elektronica die daar staat te broeien... Het plateau staat op dat bruine kussen en dan zit er tussen de afzuiger en het plateau nog bubbelfolie tegen de trilling.

 

Daarnaast denk ik dat het ook wel een stuk chiller is als die lekker stil is, ook voor mezelf :)

 

uitlaat-inlaat in dezelfde (slaap)kamer lijkt me geen probleem, toch?

 

of ben ik para van die shop wiet aan het worden :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al is geluisterd met de afzuiger uit zodat je zeker weet dat het je afzuiger is

Denk het haast wel maar was nieuwsgierig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, het valt inderdaad mee en ik denk dat er nog iets afzuigt op de gang.

Ander perspectief, scheelt me weer een hoop gedoe!

 

Afzuiger op lange termijn een keertje dan. En sparen voor leds ipv EVSA :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht ff je zuigt je lucht in en blaast je lucht uit in dezelfde kamer?

Als je een tent hebt die in de kamer staat en het raam staat open zou het kunnen (met niet al teveel planten)

anders krijg je last van vocht in de muren, ik kan het weten haha

Edited by Topjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi daar had ik nog niet aan gedacht, ook ivm toprot natuurlijk. Heb ook nog geen goeie vochtmeter.

 

*zet raam open

 

Dat verklaart ook waarom ik snachts meer zweet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitblazen in huis jaagt je luchtvochtigheid gigantisch omhoog, met grote kans dat je overal zwarte schimmel op de muren, vloeren en plafonds krijgt... met de bijbehorende gezondheidsellende die je erbij cadeau krijgt.

(En veel grotere kans op toprot, maar dat snapte je zelf ook al)

 

Als je per plant gemiddeld een halve liter water rekent per dag aan vocht dat in je huis beland, 10-15 weken lang elke dag, kan je zelf wel uitrekenen hoeveel water dat totaal is dat je kwijt moet... bij mij is dat zoinzo 100+liter in de week, per kweek dus veel meer dan 1500 liter.

(En dat vocht zou op mijn locatie waarschijnlijk veel meer schade aanrichten dan ik met mijn kweekje ooit kan goedmaken financieel gezien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het al snap.

Die witte plank waar je afzuiger op staat, daar onder staan de planten in?

Je blaast uit door de filter ipv inzuigen door de filter?

Je moet echt opletten met dat vocht maar met 250 watt zou jet wel meevallen. Ik blies 2x 600 watt in de kamer uit met raam open, maar had op een gegeven moment dikke schimmel in de muren.

Je zou ook nog een rubberen tegel (te koop bij praxis) eronder kunnen leggen.

Gr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hje zegt klopt topjuh. Die rubber tegel ga ik doen, goed idee.

Meetapparatuur voor LV% gaat ook op het lijstje, en zo nodig vochtvreter plaatsen :)

 

Het is allemaal wat snel gegaan, de verhuizing. Het staat er net maar ze waren al een week of 3 voorgegroeid, dus het was wel even wennen ineens. Maar het lijkt allemaal steady te gaan nu. Hopelijk gaat het straks niet te erg geuren want door de luchtdruk in het pand kan het onder de deuren door naar het portiek gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook de afzuiger aan 4 haakjes kunnen ophangen aan je plafond, al dan niet met een paar draadjes ertussen en natuurlijk 4 rubbertjes of veren voor de trillingen weg te nemen.

 

Als je maar een goed filter gebruikt zou je er niks van moeten ruiken in principe, is dat wel zo koop dan een beter filter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...