Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Teachme

Opti+Co2 Met 3X 600W

Recommended Posts

hoi beste leden,

 

ik heb wat vragen met betrekking tot het kweken over de meter met een opticlimate 3500 pro 3, co2 en 3x 600w.

 

dit wil ik als opzet:

 

1x opticlimate pro 3 3500 (740watt koelen) (2x 1500watt verwarmen)

1x hotbox 0.75 (750 watt)

1x torin 500m3 (55watt)

3x dimlux 600 (boost 690 per lamp, totaal 2070watt)

 

totaal aan wattage = met boost van de lampen 3615watt, zonder boost van de lampen 3345watt

 

is dit allemaal mogelijk op 1 schone groep? naar mijn weten kan je op een schone groep 3680 watt laten draaien.

 

graag jullie reactie hier op.

 

groeten teachme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja eerlijk gezegt wil ik dat ook liever doen, maar is het mogelijk om gewoon 2 schone groepen in je meterkast aan te laten leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat zeker niet op 1 groep doen maar op 2

Je berekend het nou op 230v maar volgens mij zijn de 16a zekeringen op 220v berekend dus dan ga je er overheen en houd rekening met de inschakelspanning van hps lampen dus of je gaat dingen verbranden op 1 groep of hij klapt er meteen uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja geloof dat dimlux lampen geen inschakelstroom gebruiken, als je ze op de maxi controller aansluit.

 

maar is het mogelijk om gewoon 2 extra groepen aan te leggen in je meterkast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1 groep kan wel, alleen is wel spannend om alles op 1 groep te doen omdat je dan echt op je max zit. Mocht er even een piekspanning zijn klapt alles eruit. (dus ook afzuiger.... dat is wel het laatste wat je wilt)

 

Je kan altijd groepen aansluiten in je meterkast zolang er nog ruimte voor is.

Houd er dan wel rekening mee dat je ook nog een aardlek moet hebben per 4 groepen.

Mocht je dus al 6 groepen hebben en 2x aardlek dan kan je er makkelijk nog 2 groepen bij zetten, zonder problemen.

 

Succes,

 

Greetz Timmehhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 1 groep lijkt me niet verstandig redelijke kans dat hij uit klapt

het is ook niet zo dat hij precies 3615 watt verbruikt daar zit wel een schommeling in

je kan hem op 2 groepen doen

maar als je nog een losse aardlek tussen de stop en je hoofd stop zet

en dan je 16a plus hulsje eruit draait en een gele van 25a erin zetten plus stop dan zit je ook goed

dit mag officieel niet natuurlijk en wel de stroom er af halen natuurlijk

is maar een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuurlijk.. ff stop verzwaren zonder de bekabeling daarachter daar op aan te passen.

Dat soort dingen geeft nou brand.... die stop is een overbelastingsbeveiliging, zodat je niet meer stroom door je kabels ramt dan ze aankunnen.

Dan kan je net zo goed alle stoppen of zelfs je complete meterkast helemaal omzeilen, die zitten er dan toch voor jan met de korte achternaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de meeste commerciële kwekers zit die meterkast er idd voor jan met de korte achternaam :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Commerciële kwekers hebben we hier niet he.... alleen goedwillende hobbyisten! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit de hand gelopen hobbyisme :P

 

hoeveel % van jouw kweekruimte is nu bestemd voor moederselectie?

 

ik droom ook al een tijdje over een eigen selectie, maar zou dan eigenlijk een extra locatie moeten fixen ergens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel 120x120 tentje kan je een hele leuke selectie in draaien... doe ik ook!

Heb 2 240L tenten om in te bloeien, en een dual 120 (met apart stekkenhokje bovenin dus) voor moeders, selectie enz... (1 vd grote tenten is momenteen nog leeg)

Selecteren kan je gerust in 2 of 3 literpotjes, daarvan gaan er een heeeele berg in de tent tegelijk.

(Volgens mij max 64 stuks oid... zoveel staan er bij mij nieteens in maar zou prima gaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat doe je als je een mooie pheno gevonden hebt?

 

Reveggen? of neem je van elk een stek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 x BAL 600w dimmable/boost evsa's. Deze zitten samen op een schone groep. Maar als ik deze samen in mijn DV12 box stop dan klikt 1:5 x mijn stop eruit. Dit probleem was verholpen toen ik er een extra DV12 bij hing en de timers dus een minuut van elkaar kon verstellen.

 

Bedoel er dus alleen mee te zeggen, dat als ze precies tegelijk opstarten die piekspanning zo hoog kan zijn dat je stop eruit klikt.

Misschien bij jou niet, bij mij wel. Iedergeval zit je er niet op te wachten. Dus op 2 groepen lijkt me handiger in jou geval aangezien er meer op moet als bij mij.

 

Gr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje

 

Ik bewaar de originele zaadplantjes tot ik per plant 4 gewortelde stekken heb, daarvan zet ik er 1 gelijk in een 3,6l op 12 uur voor geslachtsbepaling en keuze favoriete phenotype , de overige 3 blijven in 1 liter potjes op 18 uur staan onder weinig licht tot ik weet welke plant ik mee verder wil.

Dan heb ik gelijk 3 nieuwe mama's om mee te werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...