Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Brabantse witjes

Opticlimate Bijvullen

Recommended Posts

Ik heb ook een 3500. Die trekt ook geen 6 lampjes.

 

Bij de grotere heb ik daar geen last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhmmzz dus het lag niet aan de unit maar hij kan het dus echt gewoon niet af..... Mooi klote, iets op de markt zetten wat eigenlijk niet kan.... Dus in principe genaaid met m'n kleren aan met zo'n 3500??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa ligt eraan. Hij koelt 3500 en 6x600 is minimaal 3600. En ik neem aan dat je boost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die heb ik dan weer geen ervaring.

 

Ligt ook aan de ruimte. Heb je die 10 op 15m2 of op 8m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zit op een kleine ruimte net veel licht, een 6m2 waarvan 5 iets staat..... En ja zolang het klopt wat ze zeggen dat ik straks in de zomer niet afhankelijk ben van wat er buiten gebeurd vind ik dit nog wel om te doen, grotere kon ik eigenlijk niet kwijt.... Deze past amper op zijn bedoelde plek!!

En boosten doe ik op het moment niet, ga nu hij weer draait het maximale eruit halen, draait nu op 1.6mpa maar ga ook bv verschil aanzuiglucht opticlimate en luchttemperatuur in hok in de gaten houden kijken of hij ook weer koude lucht meezuigt na binnen en zodra ik alles gecheckt heb ga ik pas kijken of boosten zin heeft..... Hij heeft het nu druk zat zonder de boost!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je schroef helemaal open doen tot je op 1.3 mpa zit hou je retour water in de gaten deze moet 30 graden zijn dan zit je goed bij mij werkt alles wel goed ik heb weer andere mankementen hahah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hele rare bij mij is dat het niks uitmaakt of ik hem nou op 1.3 heb draaien of op 1.6 qua luchttemperatuur dan, heb hem nu op 1.6 staan en komt retourwater 45 graden uit.... Draai ik hem naar 1.3 komt hij idd rond de 30 graden retour alleen in temperatuur scheelt het niet veel in het hok zelf.....

En zoals ze hierboven al vroegen hoe groot de ruimte is.... Ik draai op 2x3 dus veel licht op weinig oppervlakte!!

Bij airsupplies gaven ze aan dat hij echt maar 6x600 afkan en alles wat je daar bovenop komt, warmte van bv vijverfolie, bakken, voedingswater van 22 graden enz niet mee kan koelen maar wel voor extra opwarming zorgt!!

Volgende keer dus of meer bakken erin zetten zodat warmte folie niet meer meetelt of zwart wit folie over de bakken heen, dus kijken of ik met paar kleine factors aanpassen het in het totaal naar beneden kan krijgen!!

Want wat is jouw situatie dan smokecloud?? Omdat jij zegt het wel af te kunnen met een 3500...En daarbij ook nog eens, wat vind jij onder de categorie alles goed kunnen houden vallen?? Ik verwachtte voordat ik hem kocht ik het toch wel minimaal richting de 28 graden zou moeten kunnen krijgen, ik blijf nu haken op de 31 a 32 graden.... Dan kan hij het in mijn ogen niet af....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hij koelt gewoon tot 25 graden hoor met CO2 generator wat minder snel maar het lukt hem wel.ook 6x600 met co2....mischien moet je wat meer afzuige erbij als ik me filter hoger zet wordt het wel sneller koel.zat laatst met een stopwatch ernaast en de opti had de gevraagde tempratuur bereikt in 9min..

 

Op middel fan stand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zuig bijna niks af ivm co2 verlies, en met mijn lampen op 600 watt zonder boost krijg ik het maar net rond de 32 graden!! Vanmiddag maybe eens omhoog draaien tot 1.3mpa en eens kijken hoever ik hem krijg maar na de 25 graden in 9 minuten ken ik wel vergeten!!

En hoe groot is jouw oppervlakte?? Als jij een groter hok hebt wat ik bijna wel zeker weet dan is het logisch dat ik dat niet haal!!

En dan werk ik verder ook nog met koude co2, dus zonder brander.... En je temp meters enz zijn verder goed geijkt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even gaan proberen..... De uitkomst is uitermate verrassend!!

Om precies te zijn..... Geen graad gewonnen, of ik hem op 1.6 of 1.3 heb draaien enigste winst is hier te halen voor de waterleverancier want hij gooit een 5 liter per minuut er dan door!!

Wat zijn jouw sensorwaarde die je opti afgeeft zowel de ingebouwde als die je in je hok hebt??

En heb je ook een pro 3 3500??

En op wat voor oppervlakte??

 

Hoop dat ik mijn fout gevonden ga krijgen, eentje heb ik er al gevonden.... Moet mijn lucht retour vanuit de opti ff isoleren.... Zal alweer ietsjes schelen, hoop ik.....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een kleinere ruimte zal je opti het altijd veel moeilijker hebben om de boel koel te houden dan in een grote.

 

Ik wil ook wel een baby-opti aanschaffen, maar ik zou dan niet de grens opzoeken qua koelvermogen, eerder 25% overcapaciteit aanhouden oid.

Een 3600 is imo bv leuk voor 4x600w 400V Dimluxen in een dr240, dan heb je op max boost nog 25% over...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het gewoon kutdingen voor dat geld zou je er toch een paar jaar ongestoord moeten mee kunnen draaien alleen het stealth is er goed aan maar als je hele opbouw er naar gebouwd is en hij haat stuk is alles naar de haaien je zou al een afzuiging moeten plaatsen om in tijd van nood te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als ik dit van te voren had geweten had ik ook nooit voor een 3500 gekozen, 1 geluk heb co2 erbij dus dan kan ik het wel wat warmer hebben als normaal anders had ik nu echt een probleem gehad als ik geen co2 toevoegde.....

Ze hadden me beter moeten informeren in de winkel want er is bijna niks over te vinden op t' internet, maargoed het is nu eenmaal zo en denk dat als ik wat kleine dingen aanpas ik wel kan bereiken wat ik wil en dat is een graad of 28 dan ben ik tevreden!!

Dit is m'n eerste opti hok dus wist verder ook niet hoe of wat eerder altijd zonder co2 en opticlimates gewerkt dus dit is ook nieuw voor mij maar weer wat bij geleerd!!

Maar dan toch raar dat smokecloud hem in 9 minuten naar de 25 graden trekt en ik met pijn en moeite de 30 bereik zonder boost!!

 

En het zijn ideale dingen, heb alleen pech gehad met deze!!

En ik heb 3 dagen zonder gezeten maar toch redelijk goed kunnen houden, ik heb voor de onderdruk te creëeren een 1500m3 erachter staan dus kan altijd nog wat extra doen mocht het mis gaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook koude CO2 toevoegen dat is dan beter in jou geval denk ik..

 

Je kan ook koude CO2 toevoegen dat is dan beter in jou geval denk ik..

dan zit je eigelijk goed met 30 graden toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps maar die 30 kan ik nu ook wel vergeten!!

Ik heb de winkel opgebeld en die gaan het technische mannetje aanspreken voor afspraak te maken, dan ga ik daarheen met alle gegevens en foto's en dan zullen we eens kijken hoe of wat!!

Ik zit nu op rond 32 en dan moeten zelfs m'n lampen nog terugschakelen en dat alles zonder boost!!

Ik weet 't allemaal niet meer..... Heb er een kwik meter in boven mijn lampen en die zegt 30 graden, m'n dimlux zegt dat het 32 graden (vanaf ie temp staat ie ook op terugschakelen) is en dan heb ik nog een losse meter/logger en die geeft 33,5 luchttemperatuur aan!!

En als je een product op de markt zet die 3500 watt moet kunnen KOELEN zou ik het toch makkelijk naar de 28 moeten kunnen krijgen, nu kan hij het amper op peil houden, das in mijn ogen iets heel anders als het kunnen koelen!!

Ik heb lampen gekocht die kunnen boosten, nou verwacht ik gewoon dat ik op z'n minste met boost erop het iig 31 a 32 graden zou moeten kunnen houden!!

Heb al zoveel erover gelezen en dingen geprobeerd zoals m'n lucht retour iets inkorten want die liep tot aan de opti, evt kon hij gekoelde lucht weer mee na binnen trekken enz enz.....

Maar ik ben toch niet veeleisend als ik met deze setup het op z'n minste 32 zou moeten kunnen houden met m'n lampen op boost stand??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat krijg je als je alles tot de max belast... zet eens 1 lamp uit en kijk eens hoe je temperatuur dan blijft.

Jij draait met 3600w aan lampen in een schoenendoos, met nauwelijks verse (koele) lucht van buitenaf en je klaagt dat je over je max temp heengaat.

Tis net zoiets als 3600w trekken op 1 stopcontact, het zou moeten kunnen maar of het verstandig is...

Misschien dat je met wat kunst en vliegwerk de temperatuur nog iets lager krijgt, maar wat ga je doen als t van de zomer opeens 35 graden is? Dan heb je weer t zelfde gelul.

 

Zorg voor een beetje overcapaciteit in je systeem.... met 5 lampen op boost zit je al aan je max, en jij gaat er nog een 6e bijhangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n planten zitten in week 5 nu dus zijn heel groot, 5m2 helemaal dicht met 24 stuks..... En oke ik zit aan z'n max idd heb je gelijk in..... Maar als er een apparaat aan mij verkocht word wat 3500 watt moet koelen verwacht ik dat ook 3600 watt toch op z'n minst naar 28 graden moet kunnen trekken, ik verwachtte echt geen 25 graden met deze setup, ik krijg m' nu niet eens onder de 32 met 6x600 Zonder boost erop dus dat zegt mij dat 't ding echt niet goed is!! En heb de boost er btw niet eens op staan!!

Maar heb een logger erin gezet en ben tot de ontdekking gekomen dat hij niet ontvochtigd, heb van alles al geprobeerd maar overdag is m'n rv 80 en met lampen uit 95 dus veelste hoog..... Planten zwaar in de stress en alle gevolgen van dien erbij!!

Ben met mijn log naar de winkel gegaan en hij was met me eens dat het echt niet goed was, en dit ook nog eens in de winter!!

En nu krijg ik van de week een andere en gaat de grote wisseltruc plaatsvinden..... En heb gelijk maar een 6000 laten komen want het vertrouwen van de 3500 ben ik helemaal kwijt!!

Dus vd week wisselen, planten erna 3 dagen in het donker knallen en weer rustig in de bloei trekken en hopen dat ze uit de stress raken!!

Dus as week dikke overcapaciteit dus hopelijk nog een goed einde van een heel slecht begin.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat zijn de oplossingen! Daar kan je wat mee!

Lekker dat de leverancier ook goed meedenkt en meewerkt.

Als hij niet ontvochtigd koelt hij dus ook niet of nauwelijks, zeker die 95% in de nacht geeft duidelijk aan dat er iets grondig fout zit in dat ding.

 

 

Denk dat je er goed aan doet met die upgrade naar 6000, prijsverschil is te verwaarlozen en je hebt meteen flink overcapaciteit zodat hij t veel makkelijker krijgt om de lv laag te houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zoveel over gelezen de laatste tijd en ik ben iemand die eerst alles uitzoekt voordat hij zijn mond ergens open trekt..... Weet ondertussen heel de werking en alles van dat ding en idd een koel probleem..... Als hij 3600 watt niet eens kan BIJHOUDEN dan is er iets niet goed en idd na verder onderzoek verklaart ook het hoge lv probleem omdat hij dus niet goed koelt!!

Hoop na de wissel alles lekker onder controle te kunnen houden MET m'n boost erop, das ook 1 van de redenen dat ik voor dimlux heb gekozen!!

En heb contact gehad met de winkel die op zijn beurt weer het technische mannetje belt van airsupplies en hij stelde voor dat ik hem na beneden haalde en naar hem kwam en hem liet maken en weer terug plaatste, toen kwam ik dat dat geen optie was en echt een vervanger nodig had en erna meteen voor de 6000 gekozen!!

Nu blijkt er idd dat er iets in m'n koelbloedig niet goed was want die waarde was rond 25 graden, en hij begon meteen moeilijk te doen dat ik 'm heb laten solderen en heb laten vullen..... Heb t' ding 6 weken draaien en heb al een lek en alles gehad maar ervoor kreeg ik 'm ook niet onder de 30!!

Hopen dat ik aan het einde van de week halleluja kan zeggen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het gaat weer lekker!! Alles afgebroken om het ding naar beneden te krijgen, nieuwe zou die dag komen en sta ik bij de winkel krijg ik te horen dat de 6000 pro 3 uitverkocht zijn en pas einde maart leverbaar..... Nu kon ik of weer een 3500 pro 3 pakken of de 6600 pro 4 die volgende week al leverbaar was, deze was pas over een week leverbaar omdat deze nog getest moest worden!!

Nu heb ik je over de pro 4 in zitten lezen en heeft toch serieuze voordelen maar heeft er iemand ervaring mee?? En aangezien hij eerst getest moest worden neem ik aan dat het weer over een nieuwe serie pro 4's gaat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou even contact opnemen met TCH reeuwijk grote kans dat je die 6000 direct kan ophalen. ook hebben ze genoeg tweedehandsjes met garantie.

 

pro 4 zou ik voorlopig lekker links laten liggen.

weet niet hoeveel hokken je hebt maar ik zou als klein kwekertje geen testpiloot willen zijn, voor de kleine man is het best een grote investering.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar hij moet vanuit airsupplies komen, das het aanspreekpunt voor m'n winkel!!

En eentje heb ik er maar..... Maar hij had al een 6000 pro 4 besteld blijkbaar, deze gaat eerst een week getest worden voordat ik hem krijg!!

En kosten kijk ik ff niet naar, heb net alles eraf gegooid omdat ze geen wissel hadden dus ze hebben nog wat goed te maken met me..... Ik denk dat ik hem zo om kan wisselen, of iig met hele minimale bijdrage voor het gedoe allemaal!!

Dus pro 4 it is, zelf ga ik hem ook nog leeg een week 2 the max testen voordat er weer iets opkomt!!

Zeker gezien ik dadelijk met een grote overcapaciteit zit gaat een pro 4 makkelijker worden om een constant klaar te kunnen houden..... Heb gelezen dat 't toch redelijk tegenvalt om met een pro 3 Co constant klimaat te creëren als je veel overcapaciteit hebt!!

Dus dan maar in hoop van zegen en heb posts gelezen van begin 2015 dat ze al met de pro 4 bezig waren, dus mag er toch wel vanuit gaan dat ze 'm onderhand toch wel goed hebben aangepast!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...