Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vakman

Afdakje Voor Temperatuursensor

Recommended Posts

Ik kweek altijd in scrog, in een kastje van 1.30x0.60 meter. Ik kweek onder tl die bijna het hele oppervlak vullen(1.23x0.53) en mijn lamp hangt maximaal 20/30 cm boven het net. En aangezien mijn fans aan de lamp hangen(4 stuks) is er in die 'smalle ruimte' overal dezelfde luchtstroom, dus ook temperatuur.

 

In een groot hok zal het idd wel schelen ja, in de wind of uit de wind.

 

 

Als ik de temperatuur moet meten UIT de wind dan moet ik hem onder het net hangen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% zeker Boef.

 

Ik heb het getest en de temperatuur is gewoon precies hetzelfde, tot op de tiende gelijk.

 

 

En zonder afdak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% zeker Boef.

 

Ik heb het getest en de temperatuur is gewoon precies hetzelfde, tot op de tiende gelijk.

 

 

En zonder afdak?

 

Dat zal ik vandaag even testen Fool, maar heb zo'n vermoeden dat het niet heel veel gaat schelen eigenlijk.

Zag de temperatuur namelijk niet spectaculair veel dalen toen ik het in gebruik nam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vind de losse temp sensors een stuk handiger dan zo n grote bak tussen/boven mn planten..

Kan je de sensor gewoon op tophoogte laten zakken

Zonder dat er een top in de schaduw komt

 

Wel mooi opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vind de losse temp sensors een stuk handiger dan zo n grote bak tussen/boven mn planten..

Kan je de sensor gewoon op tophoogte laten zakken

Zonder dat er een top in de schaduw komt

 

Wel mooi opgelost

:specool

Dat vind ik zelf eigenlijk ook een nadeel, het hangt zo enorm in het zicht.

Vandaag even testen of het verschil maakt in temperatuur, zo niet dan gaat het er weer uit :likken:

 

 

Het is mss wel iets in een grote tent of een hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik 'geloofde' die z/w meter ook altijd totdat ik ging meten met een net wat andere uitvoering van dat ding..

 

Hang er 1 zonder buitensensor in je hok, en 1 met sensor buiten je hok, voor mij was het duidelijk dat de 28C op de standaard dus echt niet klopte en idd zoals vermoeden was eerder richting de 32C ging op tophoogte.

Heb je een paar vd z/w meters.. naast elkaar verschillende waarden, in verleden al getest op WF, erg betrouwbaar die dingen :thumbsdown:

 

Goh de standaard z/w waarom had ik die ook alweer, ohja was maar tientje :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ..... ben een temp freak... iedere zot heeft zn gebrek.. heb een temp meter in mn inlaat buis uitlaat ook heb een thermometer op de grond tussen t bladerdek en op tophoogte.. alsmede in de schaduw. En een tempsensor van mn climate controler..

 

Waarom ? Gewoon omdat t kan en k bij de groothandel een zooitje van die prik dingen kon scoren voor weinig

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Dit is de buitensensor van mijn weerstation. En wat bedoel je met z/w meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Uit de wind en niet in directe zon, KNMI style :punk:

en dan kom je buiten is gewoon ijskoud :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@huffpuff

Jawel, en in het zonnetje dan weer veel te warm.. vd week weer ingetrapt, zweten met die 5C.

 

@vakman

die goedkope meters met temp en hygro % en dan een max en min stand

 

een sensor is heel wat anders in mijn ogen

 

@Willy

+1

laatst nog bij DJ navraag gedaan welke ik moet hebben, 'de' logger is er jammer genoeg uit bij Viking :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De test is gedaan, het afdak ligt al weer ergens in een hoek :lol:

 

Temperatuur blijft hetzelfde, met een zwart, een wit of geen afdak.

Weten we dat ook weer :tu

 

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur blijft hetzelfde, met een zwart, een wit of geen afdak.

 

Nu nog onder HPS testen :hug:

Daar ga je wel verschillen meten, heb je het toch niet voor noppes bedacht :yummy:

 

Ben eigenlijk wel benieuwd naar uitslag zw en wit afdakje onder HPS :innocent:

Dan niet 10minuten laten hangen maar 24u en dan 2x uitlezen ofzo :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

zo heb ik ook nog nooit een dakloze krant van een zwerver gekocht .

want ik heb ook nog nooit een krant met een dak gezien .

 

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur blijft hetzelfde, met een zwart, een wit of geen afdak.

 

Nu nog onder HPS testen :hug:

Daar ga je wel verschillen meten, heb je het toch niet voor noppes bedacht :yummy:

 

Ben eigenlijk wel benieuwd naar uitslag zw en wit afdakje onder HPS :innocent:

Dan niet 10minuten laten hangen maar 24u en dan 2x uitlezen ofzo :search:

 

Als jij ff een HPS regelt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, heb ze zelf hard nodig, over uurtje kump de zon weer op enne je hier komen laten meten is ook zo wat,

wordt die meter van mij niet happy van en die houdt ik toch echt liever ten vrind :whistle:

Moest hem echt wel ff 3x lezen, die is wel diep Mac :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit een krant gekocht mac :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie, in de specifieke situatie van "vakman" maakt het allemaal niets uit, zwart, wit, wel of geen afdakje.

 

En daar houdt het dan wel zo'n beetje bij op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie, in de specifieke situatie van "vakman" maakt het allemaal niets uit, zwart, wit, wel of geen afdakje.

 

En daar houdt het dan wel zo'n beetje bij op.

 

..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gereedschap hangt onder een afdakje.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gereedschap hang je niet aan de muur

 

 

 

nee heel serieus, ik heb mijn tempsensordingvandeactionvoor3euro gewoon zo in het midden op peperhoogte (ja helaas geen fancy kweekjes in huizen puff) hangen want daar gaat het toch om? als ik de blaadjes en pepers in het zonnetje heb hangen, moet de sensor dat toch ook, anders krijg je van die ongekalibreerde waardes...

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt niet helemaal HUFFnPUFF. Het gaat om de luchttemperatuur en die meet je niet correct als je temperatuursensor in de warmtestraling van de lampen hangt. Daarom dus in de schaduw meten. Net zoals ze voor het weer doen.

 

De planten koelen zichzelf. Dus het argument dat die ook onder diezelfde warmtebron staan gaat niet op. De planten zijn doorgaans een paar graden koelen dan de omgevingstemperatuur. Als je de temepratuur van de planten wil controleren moet je daar dus weer een andere sensor voor hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je net zo'n leuk speelgoed hebben als jij @wietefrats, dat super interessante Arduino spul.

Maar dat heeft niet iedereen he :no ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een simpele IR thermometer van een tientje kom je ook al een eind hoor. Alleen kon ik die niet op mijn datalogger aansluiten, dus ja dan moet ik zelf maar weer aan het klussen inderdaad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat vind ie een ramp, dat klussen :verrygood

Leuk speelgoed maar daar heb ik te weinig computerkunde voor gehad op school :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...