Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Huismerk Zaadjes

Recommended Posts

Ik ga dit jaar de frisian dew, frisian duck en de super skunk autoflower halen bij wietzaadjes.nl.

Nu mag ik 3 gratis zaadjes uitzoeken maar ik weet niet zo goed welke soort ik moet nemen. Ik wil geen autoflower en hij moet snel afbloeien.

Ik zat te twijfelen tussen deze soortjes:

- Power Plant

- Jack Herer

- OG Kush

- Northern Light

 

Weet iemand welke van deze(Of een andere van huismerk) snel klaar is en goeie wiet opleverd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northern Light ! maar zou persoonlijk voor de Black Domina gaan (hardere en compactere buds),

beide zijn goed bevallen en in 9 weken na 12/12 schakelen klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit jaar de frisian dew, frisian duck en de super skunk autoflower halen bij wietzaadjes.nl.

Nu mag ik 3 gratis zaadjes uitzoeken maar ik weet niet zo goed welke soort ik moet nemen. Ik wil geen autoflower en hij moet snel afbloeien.

Ik zat te twijfelen tussen deze soortjes:

- Power Plant

- Jack Herer

- OG Kush

- Northern Light

 

Weet iemand welke van deze(Of een andere van huismerk) snel klaar is en goeie wiet opleverd?

PP van wietzaadjes.nl huismerk doet het heel goed hier.

Hij maakt vaak meer bladeren per node, echt een topper nog nooit zoiets gezien! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zouden in 6-7 weken klaar moeten zijn, volgens de site:

 

https://www.wietzaad...79&genetica=243

 

Ik haal er ook altijd. Erg goede ervaringen mee! Ik ben zelf ook benieuwd naar Norhern Light. Maar ook naar de Frisian Dew! Nog nooit paarse wiet gehad haha. Hoe komt wiet eigenlijk aan die paarse kleur? We hebben al groen, oranje, wit, paars.. waar blijft de blauwe wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb super lemon haze gezien naast elkaar indoor, huismerk en van greenhouse. Sommige zijn van beide niet gecharmeerd maar als het deze moest zijn ga maar voor de greenhouse kan ik je vertellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraagt ie toch niet!

Edited by Beaker
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De conclusie is dus dat als je deftige planten wilt geen huismerk moet bestellen.

Edited by Beaker
Onnodig quoten en Off-topic verwijderd
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je deftige planten verkrijgt uit huismerk betekend dat dat je al tevreden bent met minder opbrengst en minder mooi eindproduct of betekend het daadwerkelijk dat het nauwelijks onder doet voor het origineel wat ik ten zeerste betwijfel.

 

Velen vinden huismerk gewoonweg erg goed, maar je moet het wel onderbouwen waarom. Een ander neemt geen genoegen met het "mindere" daar waar een ander er wel dik tevreden mee is.

 

Tevredenheid berust dus altijd op een mening. Sommigen beweren namelijk dat een fluffy kutbende gewoon de absolute heilige graal is.

 

Als je de standaard kent van een origineel soortje en huismerk brengt je weinig minder voor veel minder centen kan ik je gelijk geven.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn er ook mensen die niet zoveel uit kunnen of willen geven aan hun hobby???

Edited by Beaker
Onnodig quoten en Off-topic verwijderd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je deftige planten verkrijgt uit huismerk betekend dat dat je al tevreden bent met minder opbrengst en minder mooi eindproduct of betekend het daadwerkelijk dat het nauwelijks onder doet voor het origineel wat ik ten zeerste betwijfel. Velen vinden huismerk gewoonweg erg goed, maar je moet het wel onderbouwen waarom. Een ander neemt geen genoegen met het "mindere" daar waar een ander er wel dik tevreden mee is. Tevredenheid berust dus altijd op een mening. Sommigen beweren namelijk dat een fluffy kutbende gewoon de absolute heilige graal is. Als je de standaard kent van een origineel soortje en huismerk brengt je weinig minder voor veel minder centen kan ik je gelijk geven.

 

Als ik het goed begrijp. Je koopt een aantal reguliere zaden, waarvan 50-50 ratio man-vrouw, die laat je elkaar bevruchten dan krijg je daarna uit die zaden per definitie minder opbrengst en fluffy wiet geven omdat het dan geen "merk" meer is? Laat ik de originele breeder of zaadbank er een label opplakken dan is de kwaliteit opeens weer helemaal 100%?

 

Zou het niet kunnen gebeuren dat er huismerk zaden zijn die zelfs betere kwaliteit leveren dan het origineel denk je? Ik zie totaal geen reden waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Het gebeurt vaker met natuurlijke producten zoals gewassen dat nageslacht betere kwaliteit heeft dan de oorspronkelijke lijn.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ocean grown kush .

 

:likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je deftige planten verkrijgt uit huismerk betekend dat dat je al tevreden bent met minder opbrengst en minder mooi eindproduct of betekend het daadwerkelijk dat het nauwelijks onder doet voor het origineel wat ik ten zeerste betwijfel.

 

Velen vinden huismerk gewoonweg erg goed, maar je moet het wel onderbouwen waarom. Een ander neemt geen genoegen met het "mindere" daar waar een ander er wel dik tevreden mee is.

 

Tevredenheid berust dus altijd op een mening. Sommigen beweren namelijk dat een fluffy kutbende gewoon de absolute heilige graal is.

 

Als je de standaard kent van een origineel soortje en huismerk brengt je weinig minder voor veel minder centen kan ik je gelijk geven.

Tja, ik had met dure Dinafem zaden uit spanje flufy kut toppen en met zaden van Royal Queen en zaden van het huismerk dikke sappige toppen.

Dit had vooral te maken met de manier van kweken.

Ik kan makkelijk 500 gram van die goedkope zaden halen en dan heb ik er 4 staan.

Ze groeien hard en zijn prachtig.

 

Het is wel zo dat die zaden van Dinafem groter waren dus de plantjes zullen vermoedelijk wel sneller kunnen groeien in de beginfase.

Iedereen heeft ervaringen en deze zijn allen even belangrijk in mijn optiek.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp. Je koopt een aantal reguliere zaden, waarvan 50-50 ratio man-vrouw, die laat je elkaar bevruchten dan krijg je daarna uit die zaden per definitie minder opbrengst en fluffy wiet omdat het dan geen "merk" meer is? Laat ik de originele breeder of zaadbank er een label opplakken dan is de kwaliteit opeens weer helemaal 100%?

 

Zou het niet kunnen gebeuren dat er huismerk zaden zijn die zelfs betere kwaliteit leveren dan het origineel denk je? Ik zie totaal gen reden waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Het gebeurt vaker met natuurlijke producten zoals gewassen dat nageslacht betere kwaliteit heeft dan de oorspronkelijke lijn.

 

Het gaat niet om het "label" wat erop geplakt word.

 

Men begint met genetica dat verkregen is te kruisen en te selecteren en te veredelen tot de gewenste resultaten en eigenschappen met de strain in kwestie zijn behaald. Er kunnen wel jaren lange selecties plaats hebben gevonden voor een bepaald soortje. Als jij een goede breeder bent kan jij dus aan je veredelde strain dit "label" plakken als naam- en visitekaartje van jou als breeder en je strain. Op het moment dat er doorgekruisd word met deze veredelde strains kunnen de eigenschappen veranderen en inderdaad de kwaliteit kunnen verliezen waar zo op geselecteerd is en dat is zonde. Dit is met name vaak de herkomst van huismerk zaden. Er word slecht geselecteerd en daarmee kunnen nooit dezelfde eigenschappen worden behaald omdat voor elke batch weer andere planten worden gebruikt, een belangrijke eigenschap voor mij is daarom ook stabiliteid en enige uniformiteit. Grote zadenbanken bewaren hun vader- en moederplanten in stekvorm dat wilt zeggen dat bij elke volgende batch die ze maken exact dezelfde genetica word gebruikt wat weer exact dezelfde strain geeft. Dit alles kent huismerk niet daarom kost het ook niks.

 

Er mag best deftig betaald worden, deze bedrijven hebben te maken met het moeten behouden van genetica en proberen voor het gros goede kwaliteit cabnabis beschikbaar te stellen maar wie ben ik.. Ik hou gewoon van de betere dingen in het leven, omdat ze gewoonweg beter zijn.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PP ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon haze van het huismerk is bijna klaar hier.

 

gallery_44029_18707_2705153.jpg

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Advies over welke freebies zou ik niet kunnen geven... zou ze mailen en typen heey mafkezen ik mot geen binnen zaad als freebee bij me buiten zaden...

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic opgeschoond en nu graag weer On-topic.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

kom toch bij de pp terecht

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP!

 

Als je daar een beetje mazzel mee hebt komt daar vaak een aardige berg af.

En t is een redelijk sterke plant waarbij je flink je best moet doen om m te vermoorden.

Schimmelbestendigheid en moment van afbloeien buiten kan ik niks over zeggen, ben geen outdoorpersoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel een leuke kruising voor buiten met pp..

 

De echte pp zoals die in stek te krijgen is.

 

gekruisd met een mooie vroege Guerilla Gold#2 man.

 

meer info in de guerilla corner, het spui topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...