Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Growingweed93

Beginner Vraagjes Topic

Recommended Posts

Is het niet handig lekker small the beginnen.

Fix je een HPS die van 400 naar 250 kan dimmen kan je nog altijd naar 400watt.

Drop een 250watt in (Mooi voor 90x90 3 / planten).

Koop zo een sannie set zaadjes + voeding klaar.

 

Je maakt het je al veel te moeilijk en stop met de dromen hoeveel wiet je oogst voor je ooit gegrowd heb.

Edited by Mr. Black Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn GE bulbs er na 3 weken weer uitgeknikkerd, planten doen 't onder de nieuwe Ralights veel beter.

Waar wil je nog een lamp bij aansluiten dan?

Als je een 2e vsa, kap en lamp koopt zou dat kunnen, mits je dan ook een zwaardere afzuiger, groter filter, dikkere slang, zwaardere relaiskast en een grotere tent om t allemaal in te hangen aanschaft...

 

Ga jezelf eerst nog maar ff paar daagjes inlezen, je weet nog steeds totaal niet waar je over praat.

Ik wil graag die Mammoth bestellen maar zou graag een andere lamp aansluiten op de lamp-connector

Is voor de rest alles aan de tent ok om wietjes mee te kweken?

Zou je een link willen sturen met een betere lamp + connector alstublieft? :)

Ik voel me zo noobish :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met andere lamp aan de lamp connector?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met andere lamp aan de lamp connector?

Het dingetje waar je de lamp insteekt.

Kan je bij de Mammoth daar een andere lamp insteken?

Ik mis enkel nog wat kennis over de kweektent valt het op?

Voor de rest weet ik alles of toch bijna alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, ga eens naar een growshop bij jou in de buurt... dan kan je zien waar je over praat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je vandaan komt... maar ik woon compleet aan de andere kant van NL...

 

Iemand anders goeie suggestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees de beginners info topics, lees de info topics over afzuiging, licht en je medium. Verder heb je op youtube heel veel videos die goed uitleggen hoe het in zn werk gaat, denk aan derek butt en jorge cervantes.

 

Ik ben het eens met mr. Black Cat, dat is al moeilijk genoeg.

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeggen, ga eens naar een growshop bij jou in de buurt... dan kan je zien waar je over praat.
De dichtbijzijde is juist over de grens van Belgie denk ik Namelijk: http://growshopalien.com/onlineshop/nl/ Of weet jij een betere?

 

Kijk anders hier eens of op andere marktplaatsen:

http://www.growshopmarkt.nl/advertentie/complete-setup/

 

Ik zou het als beginner niet te duur maken gelijk. Als het mislukt of je hebt er geen zin meer in dan heb je ook weinig verlies en kan je je spulletjes ook zonder echt veel verlies weer doorverkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gepost Vandaag , 09:50

 

 

Ik mis enkel nog wat kennis over de kweektent valt het op?

Voor de rest weet ik alles of toch bijna alles

 

:jump: :jump: :jump: :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeggen, ga eens naar een growshop bij jou in de buurt... dan kan je zien waar je over praat.
De dichtbijzijde is juist over de grens van Belgie denk ik Namelijk: http://growshopalien.com/onlineshop/nl/ Of weet jij een betere?

 

Kijk anders hier eens of op andere marktplaatsen:

http://www.growshopmarkt.nl/advertentie/complete-setup/

 

Ik zou het als beginner niet te duur maken gelijk. Als het mislukt of je hebt er geen zin meer in dan heb je ook weinig verlies en kan je je spulletjes ook zonder echt veel verlies weer doorverkopen.

Je hebt volkomen gelijk. Is de setup hiervan goed van die tent dat je stuurde?

Ziet er alleszins goed uit :)

Bedankt voor de link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij growshopmarkt.nl zal ik alleen maar wat kopen als je de persoon goed ken.

Zoveel oplichters daar actief ook met zaden daar.

 

Maar wat is er nu zo lastig?

Je weet niet eens goed wat je nu zelf wilt.

Meer watt is meer opbrengst als je het goed doet maat ook emer hitte, geluid, stroom kosten.

Kijk welke lamp (watt) je denk te gebruiken daar omheen kopen.

 

Hou eht gewoon simpel de hobby groei straks wel verder uit heb je ook beter kennis wat er nodig is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat, in het begin krijg je al zoveel nieuwe info als je gaat kweken dat klein beginnen met een paar plantjes makkelijker is voor het overzicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog een kamertje over hebt is zelfs een tent niet echt nodig. Eén 400 watter boven vier plantjes met een timertje en een ventilatortje en je bent onderhand klaar joh. Als je kamer lekker groot is heb je nauwelijks afzuiging nodig. Goed verduisteren zodat er geen licht naar buiten schijnt en klaar, je kunt eens op je gemak gaan kijken hoe dat nou gaat allemaal. Kweekje voor kweekje kun je dan verbeteringen aan gaan brengen/uitbreiden.

 

Als alles goed gaat heb je voor je het weet je eerste loodsje volstaan! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog een kamertje over hebt is zelfs een tent niet echt nodig. Eén 400 watter boven vier plantjes met een timertje en een ventilatortje en je bent onderhand klaar joh. Als je kamer lekker groot is heb je nauwelijks afzuiging nodig. Goed verduisteren zodat er geen licht naar buiten schijnt en klaar, je kunt eens op je gemak gaan kijken hoe dat nou gaat allemaal. Kweekje voor kweekje kun je dan verbeteringen aan gaan brengen/uitbreiden.

 

Als alles goed gaat heb je voor je het weet je eerste loodsje volstaan! :verrygood

Ik heb geen kamer vrij en ben nog steeds op zoek naar een complete kweektent.

Kheb berichtje gestuurd naar die van growshopmarkt.nl, maar krijg geen antwoord

Ik weet wel een complete setup maar dan moet ik alles van een apparte site bestellen en dit zie ik eerlijk gezegt niet zitten. Wie weet een complete (wiet)kweektent?

 

Twiet,toch bedankt voor je uitleg

 

Met een budget van 500 euro kan je net een complete tent kopen als je wat geluk hebt, maar houd er maar rekening mee dat er altijd nog wel wat kosten bijkomen.

 

Toen ik drie jaar geleden binnen begon met kweken had ik ongeveer hetzelfde budget en heb wat Growshops benaderd met de vraag of dat toereikend was voor een tentje en de basisbenodigdheden. Dat bleek mogelijk, maar eenmaal daar kwamen er uiteraard nog onvoorziene kosten bij. Uiteindelijk heb ik het na een ronde al terugverdiend dus het was de investering meer dan waard. Kortom, wil je kweken zal je moeten investeren, linksom of rechtsom.

Tuurlijk,dit begrijp ik.

Weet jij dan welke complete kweektent geschikt is voor wietjes?

Als er een bepaald onderdeel niet voldoet is dit geen probleem

Zolang het meeste zoals de afzuiging en filter maar in orde is :)

Wat ik hier exact mee bedoel is dat ik slechts 1 of 2 onderdelen moet vervangen om een geschikte wiettent te verkrijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

123tuintechniek.nl heb je keuze uit allerlei verschillende modellen complete tentjes, van low budget tot superdeluxe. (Die link die ik eerder al postte maar die bij jou t kennelijk niet doet)

Zeer klantvriendelijke winkel ook. Aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

123tuintechniek.nl heb je keuze uit allerlei verschillende modellen complete tentjes, van low budget tot superdeluxe. (Die link die ik eerder al postte maar die bij jou t kennelijk niet doet)

Zeer klantvriendelijke winkel ook. Aanrader!

Vreemd genoeg krijg ik nog steeds de melding:

Not Found

 

HTTP Error 404. The requested resource is not found.

 

 

Een alternatief maybe? :)

Bedankt voor de tip trouwens. Ik ga eens kijken of de link het wel doet op mijn desktop.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders gewoon ff 123tuintechniek in google rammen... dan kom je er vast ook wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders gewoon ff 123tuintechniek in google rammen... dan kom je er vast ook wel

Vreemd.

Op mijn desktop geraak ik er met een VPN wel op.

Ze hebben inderdaad wel ruime keuze ja.

Zo ruim dat ik nog steeds niet goed weet welke complete kweektent nu geschikt is om onze geliefde plantjes in groot te brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

123tuintechniek.nl heb je keuze uit allerlei verschillende modellen complete tentjes, van low budget tot superdeluxe. (Die link die ik eerder al postte maar die bij jou t kennelijk niet doet)

Zeer klantvriendelijke winkel ook. Aanrader!

 

toen ik daar iets bestelde werd het geleverd door een beauty winkel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent: http://www.greensell.nl/c-3309502/complete-kweektenten-hps/

 

Als starter zou ik kiezen voor een starterspakket van sannie (zoals al eerder geadviseerd) neem een korte bloeier en je kan er een mooi rokertje vanaf halen.

 

Succes, en veel plezier ;)

http://www.greensell.nl/a-42988043/complete-kweektenten-hps/complete-kweektent-dr-120-van-secret-jardin-600watt-verlichting/#description

Is die goed?

 

 

Bedankt voor het advies :)

Ik had zelf PowerPlant en easy bud in gedachte om mee te beginnen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...